القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الخامس عشر 15 بقلم دعاء أحمد

 رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الخامس عشر 15 بقلم دعاء أحمد 

رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الخامس عشر 15 بقلم دعاء أحمد 

 (البارت ١٥)
كتُب علينا أن نلتقي ثم نفترق فهل سنلتقي مجددا هل سيكون لنا لقاء ولكن ستبقى اراده ألله فوق كل شي ولكني احبك

جيه الصبح على ابطالنا
عند جويريه
جويريه بدموع. يارب احميه واحفظه وابعده عنهم ونجيه انا من غير ما حس لقيت الحب اتزرع في قلبي صقر اسفه متأكده انك موجوع مني بس لو بأيدي مكنتش اقبلك من الاول والله اني حبيتك بجد بس انا عديت بحاجات كتير. الناس بتقيس العمر بالايام لكن عمري اتقاس بالوجع تخيل وحده عندها١٨سنه عدت بكل دا اتربيت في ملجأ افترقت عن اختي اخدوا مني أغلى ما عندي. حر"قوا جس"مي ودلوقتي حامل بطفل معرفش مين ابوه انا بقيت كر"هه حياتي يا صقر كان نفسي اقبلك في مكان احسن من دا اقبلك وانا معنديش أسرار

يا ودود يا ودود ياذا العرش المجيد يا فعال لما تريد أسألك بعزك الذي لايرام وبملكك الذي لايضام وبنورك الذي اضأ أركان عرشك ان تحفظه وتنجيه وان تردني إليك رد جميلا
يا مغيث اغثني يامغيث اغثني يا مغيث اغثني

العمري. صباح النور جوري

جويريه بقوه. انا عايزه أعرف مين اللي عمل اللي عمله دا معايا بابعت بقهر مين اللي اغت"صبني

العمري بسخريه. معليش اصلك كنتي فاقده الوعي يا جوري وبعدين عايزه تعرفي ليه يعني عايزه تعرفي مين ابو اللي في بطنك

جويريه بدموع. انتم ازاي كدا لايمكن تكونوا بشر

العمري بخبث. ايه يا جوجو متمرطتش فيكي الخمس سنين اللي اويتك فيهم وخليتك خدامه في قصري

جويريه بدموع. اه فعلا مفروض اشكركم انكم اغت"صبتوني وانكم حر"قوا جسم"ي مفروض اشكركم اني عشت بسببكم اسوء خمس سنين وبعد لما قرارتوا تعتقوني بعتوني لزبيده اللي خليتني خدامه عندها هي بناها وفرقتوني عن اختي الحاجه الوحيده اللي ليا

العمري. ياله نشوف صقر هيعمل ايه
بس انت اللي هتكلميه بس بطريقتنا ايه رايك نعمل شويه حرو"ق بسيطه في ايدك

جويريه بخوف. حرام عليكي

العمري شاور لواحد من رجالته ماسك سك"ينه ولونها احمر وواضح انها سخنه جدا

جويريه بخوف ودموع وانهيار بقيت تزحف على التراب وتبعد

الشخص مسكها بقوه وحطت السك"ينه على دراعها
بقيت تصر"خ بأعلى صوتها وايديها بقيت تنز"ف 
🍀🍀🍀🍀🍀🍀
عند صقر
صحي من نوم لقى نفسه نايم على الكنبه بقى يدور على جويريه بغ"ضب لانه نسي موضوعها و سابها تهرب

صقر بحده. هجيبك يا بنت🐕وهندمك على كل لحظه عشتيها
انا بكر"هك يا جويريه بكر"هك
لكني حبيتك ااااااااهههه حبك وجعني وك"سرني يا جويريه وجعني اوي هدواقك طعم العذ"اب يا جويريه هخليكي تتمنى المو"ت

جاله اتصال من شخص
صقر بحده. مين
سمع صوت صر"يخ جويريه بأعلى صوتها
صقر بخوف ونبره صوتها وجعت قلبه. جويريه ردي ردي جوري

العمري. اهلا صقر بيه
صقر بغ"ضب. انت! قسما برب العزه لو قربت منها لاكون قت"لك بايدي

العمري بضحكه سخريه. لو مجبتش الورق وجيت الساعه اربعه هفضل اعذ"ب فيها لحد ما اخلصلك عليها

صقر بغ"ضب وبقي يك"سر في اي حاجه ادامه وهو سامع صر"اخ جويريه. هجيبه بس سيبها

العمري. تيجي لوحدك

صقر. حاضر بس هي ملهاش ذنب في اللي بينا

العمري بسخريه. مالهاش ذنب انا محضرلكم مفاجأه بس الورق يكون عندي والا هبعتلك جث"تها

صقر بغ"ضب . يا ابن🐕
سمع صر"خه جويريه أعلى وحس بوجعها
العمري. كل كلمه انت هتقولها هي هتتحاسب عليها فحاسب علي كلامك لو عايزها حيه

صقر بقى يجز على سنانه وفي قمه غض"به. هجيلك بس كفايه

العمري. لو البوليس شم خبر هتقرا عليها الفاتحه

صقر. اجيلك فين

العمري. هكلمك تاني جهز الورق
وقفل من غير ما يسمع رده
صقر قعد على الأرض بخوف عليها وبقي بين نا"رين قلبه وعقله

لكنه قام وحسم قراره
صقر. على جث"تي لو السلا"ح دا دخل الصعيد

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
عند صافيه
صحيت من النوم لقيت زين قاعد جانبها وبيبو"سها بهدوء وحب
قامت مفزوعه وزقته بسرعه

زين. في ايه
صافيه بخوف. ها مفيش بس انا يعني مش واخده عليك لسه و

زين بمقاطعه . هو مين

صافيه بتوتر. اصدك ايه

زين. اللي انتي بتحبيه

صافيه بدموع. زين انا

زين بوجع. تاب ليه وفقتي على جوازنا مدام بتحبي شخص تاني

صافيه. مش بيدي بس اديني فرصه ارجوك وانا اوعدك هيجي اليوم اللي تكون انت كل حاجه في حياتي

زين بصلها بحزن وسابها ودخل الحمام
صافيه. يارب انزع حبي له من قلبي انا اسفه يا زين عارفه اد ايه الاحساس دا بيوجع ياريت تسامحني
............................................
عند فاتن
قعده في اوضتها بتقرا في كتاب كالعادة جالها اتصال

فاتن. ايوه مين
عدنان. صباح الخير يا انسه فاتن
فاتن. صباح النور استاذ عدنان صح
عدنان. اه انا انتي كويسه
فاتن. اه الحمد لله كويسه هو حضرتك جيبت رقمي منين

عدنان. من مريم حبيت اطمن عليك

فاتن باستغراب. تمام انا كويسه
عدنان. على فكره انتي زي القمر وانتي بتقري الكتب

فاتن قامت بصيت حوليها. انت ازاي عرفت اني بقرا في كتاب

عدنان. البلكونه بتاعتك جميله اوي

فاتن بحده. انت بترقبني!

عدنان قفل من غير ما يرد وفاتن قامت اخدت كتابها ودخلت اوضتها
.......................................... 
عند روح
فهد صحي لقى نفسه نايم في اوضه الملاكمه خرج وبقي يدور على روح
بيفتح اوضه لقها نايمه ومنكمشه على نفسها وشكلها جميله اوي
ابتسام ابتسامه جانبيه ومشى ناحيتها بغرور.
فهد. انتي انتي روح
مفيش اي رد
حط ايده على دماغها لقها حرارتها عاليه بص لقى الشبابيك مفتوحه بصلها بغ"ضب و بدا يعملها كمادات ومفيش فايده

فهد في الموبايل. انت يا غبي ابعت هات دكتوره. دكتوره مش دكتوره

الحارس. امرك يا بيه

بعد شويه
فهد بدا يقلق لما لقى حرارتها بتعلي بطريقه غريبه
اتنهد بغ"ضب وقام ملي البانيو مايه ساقعه ورجع لروح بدا يقل"عها هدومها شالها بهدوء وحطها في البانيو بقلق وخوف
بعد شويه خرجها ولابسها هدومها وحطها في السرير

الحارس من برا. الدكتوره يا بيه

فهد. خاليها تدخل
دخلت وبدأت تعمل اللازم
الدكتوره. واضح انها اخدت شاور وكانت سايبه الشباك مفتوح

فهد. هي كويسه دلوقتي

الدكتوره. اه حرارتها نزلت الحمدلله بس محتاجه رعايه وأنها تعتني بنفسها وتاكل كويس لأن جسمها ضعيف جدا. وانا هكتبها شويه ادوايه تاخدهم

فهد. تمام

وفضل قاعد جانبها طول اليوم
روح بدأت تفوق وحاسه انها سقعانه لقيت فهد قاعد جانبها على السرير و حاطط كمادات على دماغها استغربته شكل يبان هادي وسيم لكن أفعاله غريبه
نفضت كل دا من دماغها وبدأت تقوم

فهد صحي. انت كويسه
روح بسخريه. غريبه هتفرق معاك
فهد ببرود. لا
وسابها ومشي وراح يسهر
روح. انا بكر"هك
..........................................
عند صقر
وصل لدوار قديم باين عليه أن النا"ر واكله جدرانه دموعه نزلت و غمض عينه وبدأ يدخل الدوار
اول مدخل القاعه الكبيره
سمع عياط صوت اتنين بيتخانقوا و صوت ضر"ب نا"ر وواحده بتصر"خ وشاف طفل واقع على الأرض وحوليه د"م بدا يحس بصداع
وبسرعه خرج من القاعه دي
و راح لقاعه تانيه اصغر
شال الاياث من على الأرض و قعد على ركبته و الأرض كانت عباره عن خشب طلع مفتاح من جيبه وفتح الافقل وشال لوح الخشب ونزل لمكان تحت الارض الدنيا ضلمه شغل لمبه جاز
وبدأ يمشي وكان في صنديق صغيره كتير
مسك واحد وفتحه ومسك دوسيه في الورق
صقر. حتى لو خونتيني يا جويريه هرجعك بس ساعتها عذا"بك هيكون على ايدي
مسك موبيله واتصل على حازم
صقر. حازم كله تمام جهزت كل حاجه

حازم. تمام

صقر. انا هتحرك دلوقتي

حازم. ربنا يستر

صقر طلع و بص على الدوار ودموعها نزلت وغمض عنيه وبدأ يفتكرا

دينا ام صقر بصر"يخ. ابعد عني انت مجنونه لو  

صقر كان عنده ١٢سنه وكان في الدوار. ماما ابعد عنها ابعد

مجهول زقه بقوه وقع على الأرض وبدأ ينز"ف شايف بس مش قادر يقوم
اللي فاكره صوت ضر"ب نا"ر وصر"يخ و عياط اطفال
فاق من ذكرياته على رنه تليفونه
...................................... 
العمري. الورق معاك
صقر. ايوه
العمري. اطلع من الدوار
صقر استغرب وبدأ يعمل زي ما بيقوله
العمري. العربيه الجيب السودا المفتاح موجود جواها ارمي التليفون اللي في ايد و اركبها

بدا يعمل زي ما يقوله
ركب العربيه وسمع رنت موبيل مسكه وفتح
العمري. اطلع على طول
صقر فهم ان التسليم بيتم في نفس اليوم ويمكن بيتم دلوقتي بس بالنهار
العمري فضل يوصفله الطريق
بعد حوالي ساعه
وصل لمكان عامل زي الهنجر
العمري. وقف العربيه عندك وانزل

صقر فتح العربيه ونزل ولقى شخصين ضخام وقفين مسكوه
شخص. الورق
صقر بقوه. لما اشوف مراتي
وبقي متمسك بالورق اللي في ايديه
ومشى معهم مكان مهجور وشاف عربيات كتير وناس بيقلوا بضاعه
دخل الهنجر واول ما دخل اتصدم
شاف جويريه مر"ميه على الأرض هدومها كلها د"م وفي حرو"ق جديده على ايديها وهي بتعيط بخوف جري عليها

صقر بوجع. جوريه انتي كويسه

العمري من وراه وواقف بثقه وخبث. خايف عليها بالرغم انها باعت شرفت وحامل من غيرك وكمان وجودها في حياتك كان خطه عشان تجيب لينا الورق وقدرت توقعك في حبها جويريه تبعنا من الاول بس لما خافت ومعرفتش مكان الورق قالنا نعاقبها و نشوفك هتعمل ايه وانت مشيت وراء قلبك

صقر بوجع. انتي تباعهم معقول كنت غبي للدرجدي

جويريه مش قادره تتكلم ولا تتحرك بتعيط بس وتهز راسها

صقر بحده. انتي زبا"له للدرجه دي انا رغم خيانتك ليا خوفت عليكي وجيت عشان انقذك تطلع تباعهم تاب وزبيده مش امك

العمري. ما انا اللي بعتها ليها كل مترتب يا صقر بيه 

صقر بص لجويريه باستحقار ورجع بص بقوه للعمري
صقر بحده. وانت تفتكر اني ممكن اخون بلدي واهلي

العمري بخوف. اصدك ايه

سمعوا صوت ضر"ب نا"ر و عربيات البوليس
بدأت تهجم على المكان ويتعاملوا مع الكل
وصقر طلع مسد"سه وبدأ يضر"ب نار على رجاله العمري ويستخبي شاف جويريه مش قادره تتحرك ومستسلمه بغ"ضب وبيتفاد الرصاص راح مسكه من خصرها وبدأ يشدها وهو بيضر"ب نا"ر

صقر بحده. مش هسيبك تمو"ت لأنك هتتمني المو"ت ومش هتلقيه

جويريه بدموع وماسكه فيه. في حاجات كتير انت مش فاهمه

البوليس سيطر على المكان كله

حازم. انت كويس
صقر. اه كله بقى تمام حرظوا البضاعه

حازم. الحمد لله

..............
في مكان مجهول
المجهول بغ"ضب. البوليس انت بتقول ايه

شخص. دا اللي حصل يا بوص

المجهول. العمري ما"ت

شخص. لا

المجهول. خلص هو وجويريه
........................... 
صقر وقف أدام العمري. مين شركائك

العمري بخوف. معرفش
صقر فضل يضر"ب فيه بالكميه
وبقي وشه كله د"م بص بحزن على جويريه اللي جسمها كله بينز"ف وفضل يضر"ب فيه بغ"ضب

قناص واقف في برج بعيد عن الهنجر وموجع السلا"ح على العمري
فجأه رصا"صه انضر"بت في دماغ العمري وما"ت في نفس اللحظه
جويريه كان الروح دبت فيها وقامت بسرعه عليه
جويريه بدموع. لا متو"متش قولي مين هي اختي الأول انطقي مين هي مش بعد دا كله معرفهاش

لكن صوت رصا"صه تانيه
صقر بخوف. جوري
وقعت جانب العمري وبتفقد وعيها

ظابط. شوفي مين اللي بيضر"ب نا"ر 

صقر بيحضنها وبقي مش مصدق انها ممكن تكون سابته فعلا



يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات