القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حور عيني الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة أيمن

 رواية حور عيني الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة أيمن 

رواية حور عيني الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة أيمن 


الفصل الحادي عشر ❤


_!!!! 


قلبي وقف! قربه موتني! هو اي الي حصل ده ؟! 


ولقتني ببعد عنه بخضه وانا وشي احمر زي الطماطم و الاحراج هي"قتلني... 


= تميم! 

"يمسك يدها ويقربها له مجددا" 

_ متبعديش عني تاني من غير اذن 

= تميم لو سمحت مش قادره اتنفس 

_ " بخبط راسها برفق" وحشتيني اوي ووحشني اسم تميم من غير بيه منك وحشتيني بجد 

= والله هعيط! 

_ ههه خلاص اهدى ها اهدي 


بصيت في الارض وانا بقول اهدي يا حور هو مجنون دلوقتي وانتي هيحصلك حاجه كده وطوبي ساكته اهدي بالله!  

وفي كل الصرعات الي في دماغي دي لقيت دفي غريب وراقي لقيتني في حضنه!

 كان مخبيني جواه وكأني حاجه غاليه عنده وكأني مش كنت برتجف من شويه وبسيح والي عمله ده هيقضي عليا انا وقلبي روح منك لله! 


= تميم مالك في اي؟! 

_ معرفش، فخليكي قريبه مني كده شويه من غير صوت 

=...... 


في الصالون...

مسك ايدي وقعدني علي الكنبه وقلي متتحركيش و طلع فوق وسبني قاعده وانا بستوعب انا مين وفين وانه ازاي ده حصل! 

هو لاما فقد الذاكره لاما اتجنن وفي الحالتين انتي قلبك نبض وتكادي من فرط الجمال تزوبي الله الوكيل. 


وبعدها جيه قعد قدامي وعلبه قدامه وقلع الجاكت وفتح اول زرار في القميص وهو بتنهد بتعب وبقولي هات ايدك؟ عفوا عايز اي؟! 


= نعم؟؟ 

_ هتقعد تندهشلي ومش هنخلص


مسك ايدي وطلع مرهم للحر"ق من العلبه ودهنه ليا بتركيز وانا في عالم موازي ببص لي بشلل كده! ولقتني بقول ب تلقائيه: 


= انت شارب انهارده صح؟ 

_ امم قزازتين وسكي 

= كنت متاكده دي مش دماغ شخص طبيعي لاء 

_ حوريه 

= نعم 

_ اسكتي 


بعد ما خلص مسك منديل ومسح ايده الاحلي من حياتي دي وقال بتحذير وقمر 


_ انا مش هتكلم او اعمل حاجه علي الي حصل انهارده ده عشان انا في مزاج حلو وههه وفرحان الصراحه 

= " بإحراج " احم  

_ ما علينا الي حصل ده لو تكرر تاني وخرجتي من غير اذن هتعامل معاكي بطريقه مش هتعجبك وده تحذير مني تمام 

=... 

_ روحي نامي بقي بام التوتر الي هبلني ده، ول بقلك اي تحبي اجي اوصلك؟ 

= تميم الله! 

_ ههه خلاص بهزر اتحركي 


مكملش كلام لقني بره الصالون كلو علي بعضه واني ما صدقت اه فعلا عشان قلقني بضحكته القمر دي وتعب اعصابي! 

وبعدها وقفت ورجعت لي خطوتين كده وانا بقول: 


= تميم؟ 

_ امم 

= انت واثق انه وسكي بس؟ 


اليوم التالي.... 


صحيت وانا بلمس وشي بإيدي وانا بفتكر الي حصل وبصوت زي الهبله بظبط وفتحت الدولاب اتاكد اني لبسته امبارح ول لاء 

وشوفت الحر"ق الي في ايدي بفرحه كده الي هو انا مبسوطه اني محرو"قه والله! 

هشوفو تاني انهارده صح، هيكون زي ما هو صح وهو كان شارب وسكي امبارح فعلا؟ طيب اعض نفسي اتاكد اني عايشه ول لاء ول هكون مجنونه 

هو عمل فيا اي في يوم ينهار ابيض لاء فوقي معايا كده نهارك ابيض وراكي فطار هتعملي وليله زرقه سعادتك قومي ؟!  


موعد الافطار... 

_ "ببتسامه" صباح الورد  


حركت وشي يمين وشمال كده وبعدها استوعبت اننا لوحدنا بس في المكان الطويل العريض ده وبشاور علي نفسي كده وانا مبرقه ليه ومصدومه 

= قصدك انا! 

_ لاء للناس الكتير الي جنبك دي 

= ناس؟ 

_ ههه والله انك مجنونه يا حوريه 

=" طبعا مجنونه انت سبت فيا عقل او دماغ، هو هتلقي الي شربه لسه مسيطر عليه اكيد هيفك دلوقتي جاتك داهيه في حلوتك "

_ بتكلمي نفسك بصوت واطي لي ها، بتقولي اي؟ 

= احم مبقلش حاجه 

_ طيب اقعدي كلي معايا يلا 

= كمان! لاء انا... 

_ حوريه هقلب عليكي بجد 

= انا هخلص الاكل ده كلو قلتلي اقعد فين، هنا، قعدت اهو 


ضحك كده بخفه وهو بياكل وانا بفكر في الي هببته ده والكلام الي بقولوا من غير تفكير ده، حور افصلي عشان لسانك ده هيوديكي في داهيه بجد. 


_ انا مقلتش تقعدي هنا، تعالي 


حرك الكرسي الي جنبه وشاولي اقعد جنبه وانا قاعده هقع في الارض، بالله سبني في حالي او سبني قاعده هنا ايهما اقرب! 


= انا مرتاحه هنا 

_ حووريه انا.. 

= مبحبش اعيد كلامي مرتين، حاضر 


قمت قعدت جنبه وهو مبتسم بسماجه كده ، هو حصلو اي بجد؟! 

وبعدها ركزت في الاكل وانا بقول بفضول.. 


_ هو انت ملبستيش هدوم الشغل انهارده؟ 

= امم 

_ لي 

= لانه انهارده الجمعه يا ذكيه 

_ ااه صح نسيت! تعرف انا بحب اليوم ده جدا و.... 


الله يخربيتك افصلي! حور روحي ادفني نفسك بسرعه علي الهبل الي بتعملي ده لينا جل"د ذات في الاوضه سوي انا وانتي ماشي. 


_ كملي سمعك 

= بتقول اي؟! 

_ بتحبي اليوم ده لي؟ 

= هو... انا اسفه مجتش بالي والله 

_ قولي يا بنتي اهو نتسلي 

= بجد؟ 

_ هه بجد. 


كان غريب انهارده؟ كان وسيم بطريقه مختلفه، هادي، لذيذ كده والله شكه فيه، هو لحشيش ل وسكي زي ما قال. 

وبعدها خرج الصاله والسماعه الي بتثبتني وتثبت اي حد يشوفه لما يلبسها وغرق في الشغل وانا غرقانه في ملامحه هو اه بقراء روايه ومفروض انسجم وكده بس هل هستطيع بهذا المنظر الذي اري والله لو موت ما هيحصل. 


العصر.. 

 

دخلت المطبخ اعمل غداء لانه الاخ هيري بوتر مبيكلش العصر اما انا لاني كائن فرهود وبحب الاكل قد عيني وطفسه هه بهزر لاني عايزه اعمل حاجه نفسي فيها هالحين ومعملتهاش من زمان . 

وبعدها لقيت حركه ورايه حد بقرب مني فلفيت بسرعه 


= بسم الله الرحمن الرحيم! 

_ " بمسكها " اي اهدي انا! 

= " بتوتر " اسفه مش متعوده حد يكون هنا الساعه دي او دخولك المطبخ من غير معاد الاكل. اووه

_ هه طيب خدي نفس الاول 

= ابعد عني عشان اخده 

_ ااه فهمت 


اتحرك ورفع ايده بفُكاهيه كده متشبهوش خالص مالص وانا قلبي الي بيدا"س ده جوه وعمال يقول بيب بيب وخرملي قفصي الصدري 


_ بتعملي اي 

= غداء ليا 

_ الريحه حلوه جدا 

= كيكه اسفنجيه، اعمل حسابك 

_" ببتسامه وتربيع يده " اعملي 

= و.. شاي 

_ وشاي 


قطعتها شرايح مع كوبايتين شاي وانا ببتسم وبعدها بضحك وبها بحمر وبعدها بلمس ايدي بوشي بفرحه مسغربها في نفسي؟! 

اول مره بجد اقول كده لحد ويوافق ونقعد وناكل حاجه عملها 

حاجه بحبها جدا ومبأكِلش اي حد منها لما اعملها واطلب منه ويوافق وكمان اشرب معاه شاي! لاء ده محتاج يتحضن علي كده. 


= عجبتك؟ 

_ ماشي حالها 

=" ماشي حالها، تصدق قفلتني وسحبت كل حاجه قلتها من شويه انت رخم عليا النعمه " 

_ لاء جميله حبيتها 

= " والله انت قمر، خلاص سمحتك "

_ مبترديش لي؟ 

= لاء مفيش، شكرا ليك 

_ العفو يا ستي 

= تميم 

_ امم 

= هو انت بتعمل معايا كده لي؟  

_ في اي؟ 

= يعني مختلف انهارده، لاء امبارح "بإحراج" ول لاء بلاش امبارح! بس... انت فاهم قصدي صح؟ بص مش مهم. 

_ ههه طيب بصي انتي شويه وهتتجنني ف هريح قلبك واقلك 

= ياريت بجد، قول؟ 

_ اممم بكره بقي مش قادر انهارده، شيلي الاكل وانتي قايمه 


هو بهزر! خد يا بارد هنا! ، ده مشي فعلا وبيضحك ول انى خلاص جمعت انفاسي ولملمت شتات نفسي ويحصل فيا كده، لاء! لاء والف لاء! ده انا انفجر زي الكوره الكفر من الفضول 


= " بتحرك" تميم لو سمحت قولي عندي فضول و... 

_ متقوليش اسمي كده تاني عشان مش مسؤل عن الي ممكن يحصل مني بعد كده 

= هو انا قلتلك عايزه اعرف حاجه، طب والله ابدا، في حفظ الله 

_ ههه بكره هقلك تمام 

= تمام 


معرفش هو مُصر علي بكره لي بس تمام هو بعد الكلمتين دول لو مش عايز يقول خالص حق الباشا واحنا عمرنا ما نعترض. 


اليوم التالي... العصر 

ترن ترن ترن 

= الو 

_ انا قربت عليكي دقيقتين والقيكي جاهزه 

= هنروح فين 

_ مكان لازم تعرفي ؟ 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حور عيني" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق