القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت نادلة الفصل العاشر 10 بقلم اميرة مراد

 رواية احببت نادلة الفصل العاشر 10 بقلم اميرة مراد

رواية احببت نادلة الفصل الاول 1 بقلم اميرة مراد

 رواية احببت نادلة الفصل العاشر

مروان:انحنا عايزين سكرتيرة في المكتب
زياد بتعجب:امال السكرتيرة التانية راحت فين
مروان:هو انا مقولتلكش
زياد:لا
مروان:طرتها
زياد:ليه الله يخربيتك
مروان:مهو بيتك انت كمان ههههه، المهم مكنتش شايفة شغلها كويس
زياد:؟؟؟؟؟؟؟نو كومنت.
زياد بتفكير:لحظة انا عارف مين ممكن يحل مكانها
مروان:مين؟؟؟
زياد:زينة
مروان بضحك:مين دي اختك هههههههه
زياد بغضب:بطل استزراف.
مروان:حاضر
في اليوم التالي ~
خالد: يا بت كفاية كده هتخربي بيتي
زينة تتحدث وهي تاكل: ايه انا دفعة فلوس هنا
خالد: يخربيتك اقفلي البلاعة دي، كام مره قولتلك متتكلميش وانتي بتكلي
زينة: منتي منعني آكل
خالد باستغراب: منعك، اومال انتي بتعملي ايه دلوقتي، انتي بتكلي مخزون شهر
زينة: دفعة فلوس ولا لا
خالد: فلوس ايه يا ام فلوس دول شوية ملاليم
زينة: بصي يا ليلي بياخد فلوسي وبينكر
ليلي: كلي يا بنتي انتي هفتانة اليومين دول
خالد باستغراب: نعمممممممممم هفتانة ايه انتي اتعميتي، قال هفتانة قال
زينة وهي تنظر له بقرف: امال ايه مش بشتغل، مش بخدم علي الناس، يبقي هفتانة ولا لا
وهنا رن تلفون زينة.
زينة: استني بقا لما ارد
خالد: ردي يختي ردي ، عاملة نفسها مُهمة
زينة: الو يا زيزو عامل ايه اخبارك مش بنشوفك واخبار علتك ايه و......
زياد باستغراب: بلاعة طفحت استني لما ارد الاول،
رغي رغي رغي ايه في ايه اصبري حبة، وايه زيزو دي
كنت من بقيت اهلك ولا ايه.
زينة:ايه مش صحاب
زياد:لا مش.....
زينة بزعيق:في ايييييييييه، بتعمل ايه، انت ازاي تمد ايدك علي اكلي
خالد باستغراب:اكلك!! وانا اكل ايه انتي هبلة
زينة بزعيق:وانا مالي الاكل عندي خط احمر فاهمين.
زياد بتعجب:شكلي اتصلت بوقت غلط
زينة:كمل يا زيزو، كان في حد بس عايز ياكل اكلي وعملت معاه الصح
زياد بضحك:انتي هتقوليلي
زينة:مكنوش ٣٠٠٠ال هتزلني عليهم يعني
زياد بضحك:انا اتكلمت،المهم انا كنت عايز...
زينة:برضوا بتمد ايدك علي الاكل
خالد بنفاذ صبر:متتهدي بقا خلينا ناكل عشان نشوف اشغلنا
زينة:النهارده الجمعه
خالد: يعني ايه
زينة بضحك: مفيش اشغال
خالد:المطلب ؟!
زينة:مفيش شغل يعني مش مهم تاكل
خالد:انتي هبلة يا بت انتي، انتي في بيتي
زينة بدموع وتفاف:يعني عشان انا يتيمة كل شوية تعيرني اني في بيتك، حرام عليك
خالد:كفاية قرف بقا اقفلي بوقك ده، انا ماشي
زينة بهمس:اله ما ترجع
الو يا زيزو معلش....الو الو زيزو
العريس طار خلاص نكمل اكل بقا
.................
بعد فترة من الوقت~
زينة:ايه يا زيزو قفلت ليه
زياد:عشان الرصيد
زينة:معلش يا زيزو بقا كلو الا الاكل
زياد بهمس:انتي هتقوليلي
زينة:بتقول ايه يا زيزو
زياد:متقوليليش يا زيزو تمام
زينة:ليه يا زيزو
زياد:مش بحب الدلع ده
زينة:مش مهم يعجبك يا زيزو كنت عايز ايه
زياد بهمس:يخربيت زيزو علي ال يكلم معاكي اصلا
زينة: نعم بتقول ايه
زياد:الجاكيت
زينة:مالو
زياد:عايزو
زينة:خد انا غسلته بكل حب
زياد:انتي ولا الغسالة
زينة:الغسالة غسلته بحب
زياد بضحك:طب يا غسالة بصي قدامك هتتخبطي في العمود
زينة وهي سرحانة في عيون زياد:ها
اي ايه ده، مقولتليش ليه ان في عمود
زياد بضحك:قولت علي فكرة
زينة:بتوجع اوي علي فكره
زياد:معلش
المهم خدي الاعلان ده وتعالي بكره
زينة:ايه ده
زياد:اعلان لشركة عايزة سكرتيرة
زينة : الله بجد ,كان نفسي اشتغل في شركة اوي ، وا
زياد :عارف الباقي ، انك توقعي المدير في حبك و....
قاطعته زينة قائلة :لا كنت هقول واخد فلوس كتير
زياد بحرج :ههه
زينة:تفتكر هنجح في الانترفيو
زياد:تعالي بس وان شاءلله تنجحي
زينة:اوكي
.......................
في اليوم التالي~
خالد:البرنسيسة رايحة فين وهي متزوقة كده
زينة:مكنش روج يعني
المهم انا رايحة انترفيو
خالد:نعم
زينة بدلع:انترفيو
خالد: الله يرحم يا نادلة
زينة:اسمها جرسون علي فكره
خالد غوري من قدامي.
غادرت زينة مسرعة ، قبل ان يفتعل خالد مشكلة جديدة
وذهبت زينة الي المقابلة ~
زينة:الهم صلي علي النبي ايه كل المزز دول انا كده مش هتقبل خالص
(كانت زينة ترتدي قميس طويل باللون الابيض،مع بنطلون جينز وجاكيت جينز في طول القميس، وكانت ترتدي كوتشي وشنطة ضهر باللون الابيض)
بمجرد ان جلست زينة ، بدات الانظار تلتفت ناحيتها
زينة:ايه يا قلبي مش عجباكي قوليلي اني مش عجباكي بصي قدامك منك ليها عشان مخرمش عينك منك ليها، تمام
ايه القرف ده علي الصبح
بعد فترة من الوقت ~
الاستاذه زينة
زينة:ايوه موجوده
اتفضلي
زينة:حاضر
وكانت زينة مسرعة الي الغرفة لان الممر كان طويل
فخبطت بشخص
مروان:انتي عامية يا استاذة.
 
 يتبع الفصل التالي: اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " احببت نادلة " اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات