القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت برائتها الفصل التاسع 9 بقلم بسملة نادي

 رواية احببت برائتها الفصل التاسع 9 بقلم بسملة نادي

رواية احببت برائتها الفصل التاسع 9 بقلم بسملة نادي

 سليم : ورد .

جاسر بصدمه : سليم .

ورد لسه بتدور : حضرتك مين .

فوزيه بدموع : بنتي ورد و جريت عليها حضنتها .

ورد : انتي تعرفيني .

فوزيه : انا امك .

جاسر بزعيق و نرفزة : كدب يورد متصدقهمش ،.

سليم بزعيق : انت الكداب و طول الفترة كنت مخبي بنتي عننا .

جاسر : اخبيها ازاي وهو انا اعرفكم .

ورد باستغراب : اومال انت قولت اسمه ليه اول ما دخل لما متعرفهوش .

جاسر بدأ يتوتر : اصل ، اصل هو رجل اعمال معروف فطبيعي يعني اعرف كل رجال الاعمال الحواليا ، بحكم تعاملي معاهم .

سليم طلع عقد من جيبه و صورة : العقد كان محفور فيه صورة ورد وهي صغيرة و صورة باباها و مامتها .

و الصورة كانت بتجمع ورد و مازن و فوزيه و سليم .

ورد بدموع : بابا و ليه سبتوني لما انتو عايشين .

فوزيه : اتخطفتي مننا ونتي عمرك 8 سنين .

سليم : انتي يورد دلوقتي عرفتي الحقيقه تعالي يبنتي عيشي معانا .

مازن : ورد انا كل السنين دا كنت هتجن بردو عليكي و حاولت ادور ف كل حته عليكي و لكن مكنتش عارف اوصلك .

ورد : انت مين .

مازن : انا مازن ابن عمك يورد .

"مازن ابن عم ورد ، شاب محترم بيشتغل مع عمه ف الشركه عمرو 23 سنه" .

ورد بصيت لجاسر : جاسر .

جاسر بدموع : ورد متمشيش .

ورد : ورد كدا كدا لازم تمشي يجاسر انت ليك حياتك .

جاسر : ارجوكي متسبنيش .

ورد بعياط : ورد لو فضلت جمبك انت كدا بتعذبها.

جاسر بزعيق فجاه : لا يورد انا معملتش كل دا السنين دي و تضيعي مني ، انا خبيت الحقيقه كل السنين دي ، انا مكنتش عاوزك تمشي ، انا عاوزك جمبي، لا يورد مينفعش تبعدي و بدأ يضحك هستيري ، انتوا اتجننتوا عاوزين تاخدو ورد ، انا لسه مقولتلكيش كل حاجه بصراحه ، لسه معرفتكيش حياتي ، ارجوكي متمشيش ، انا محتاجلك .

ورد بعياط : محتاجلي ليهه ، انا مش مهمه ف حياتك ، انا مجرد وحدة ربتها و شئ امتلكته .

جاسر : صدقيني انتي مش فاهمه .

ورد مسحت دموعها : انا همشي يجاسر .

و راحت حضنت جدها سعيد : هجيلك يجدو علي طول مش هسيبك و عمري ما هنساك انا معاك علي طول انا بس هعيش عندهم .

سعيد : انا عاوزك مبسوطه و بس يابنتي ، ربنا يوفقك ف حياتك .

و بصيت لجاسر قبل ما تمشي : هبقي احضر فرحك قريب يا ابيه جاسر .

جاسر اول ما ورد مشيت ، وقع علي الارض بأنهيار .

جاسر : مستحييييل ، مستحييييل كل حاجه بتروح مني .

سعيد بدأ يطبطب عليه : متعملش ف نفسك كدا يبني ، مسير كل حاجه ف يوم تتصلح .

**************

"كانت يتيمه فأحتواها ، و لكن الزمن قد يغير كل شئ ،" .

ورد واقفه قدام المرايا بتحط مكياجها و سيبت شعرها و نزلت حملات الفستان الكان من ال لون الكشمير علي الكتفاتت .

مازن بيخبط : خلصتي يورد .

ورد بجمود : خلصت يمازن .

مازن : طب يلا عشان منتأخرش .

بدأت تدخل القاعه بكل ثبوت و أكنها بتجر جسمها و حاسه بوجع ف قلبها مش طبيعي و لكنها كانت ملكه .

دخلت واول حاجه حطيت عنيها عليها جاسر وهو قاعد ببدلته و اتمنيت تكون عروسته و ملكه و كل شئ بالنسباله ف يوم زي دا .

قربت منه .

ورد : مبروك يا جاسر .

جاسر بحزن : الله يبارك فيكي .

ورد : مبروك يمها ، كسبتي .

مها بضحك : من زمان ، انتي لسه واخدة بالك .

جاسر لاحظ الدبله الف ايد ورد .

جاسر : ايه دا .

ورد : مالك ، اتخطبت انا ومازن .

جاسر حس أن طلقه اقتحمت مخه : يعني ايه .

ورد : ورد اتخطبت ، ورد العيله كبرت بسرعه يجاسر .

جاسر سكت مقدرش ينطق .

ورد راحت علي الطربازة .

سعيد : هو لسه المأذون مجاش .

ماجد : ايوا جاي فالسكه .

ورد كانت ايديها بتترعش و مش قادرة تستحمل .

فجأه قامت و راحت لجاسر و ساحبته .

ورد بصوت عالي ووجع : ولعو اغنيه .

و قربت من جاسر بقيت ف حضنه تقريبا و دموعها بتنزل .

_وماله لو ليله توهنا بعيد ،وسبنا كل الناس .

_دنا ياحبيبي حاسس بحب كبير ، ماليني دا الاحساس .

_وانا هنا جمبي اغلي الناس وانا جمبي احلي الناس .

ورد بدموع : عملت كدا ليه يجاسر ، ليههه ، كان المفروض انا المكانها ، مش قادرة اوصف وجعي و بجنون مسكت ايدو و حطتها علي قلبها و بصوت عالي : نفسي يموت ، نفسيييييي ، اناا بموتت دلوقتييي يجااسرر كله بسببكك ، ليه اخدني من الشارعع ، ليه كنت سبني ، سبهم يقتلوني يخطفوني يرمونيييي ، بدل وجع قلبي دا .

سعيد : اهدي يورد .

ورد : ورد اتجننت يجدي .

مها : انتي جايه تبوظي فرحي يبت ولا ايه .

ورد بضحك : لا متخفيش مش هبوظو ، متخفيش ، انا ماشيه ، ماشيه و سيبالك قلبي يجاسر ، سايبه روحي فيك و ماشيه ، ورد من غير روح .

ورد اخدت بعضها و طلعت تجري .

راحت اوضتها و قفلت علي نفسها .

مازن : افتحي يورد ، افتحييي .

ورد : سبوني بقي سبونييي ، حرام عليكم .

فوزيه : سبها يمازن ، العديت بيه مش سهل .

" ف نص ال ليل" .

ورد حسيت بشخص بيحسس علي وشها .

ورد بتحاول تفوق : جاسر ! .

جاسر : ايوا يورد نا اهو .

ورد : انت جيت يجاسر .

جاسر : جيت ارجعلك روحك يورد .

ورد : هترجعني تاني ! .

جاسر : هرجعك و قرب منها حضنها بكل حب و باس راسها .

جاسر هيحكيلك كل حاجه .

ورد : هتحكي ايه .

جاسر : هحكي الحقيقه ، الحقيقه لمراتي .

ورد : مراتك مين .

جاسر : انتي مراتي ياورد !! .

ورد : ......



يتبع الفصل التالي اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببت برائتها"اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات