القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل التاسع 9 بقلم دعاء أحمد

 رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل التاسع 9 بقلم دعاء أحمد

رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل التاسع 9 بقلم دعاء أحمد

Part 9

الحياه دايما بتحطنا في طريق بعض عشان حكمة معينه

مارد عنده أسرار و شايل حمل تقيل وطبعا الكل شايفينه قا"سي طبعا واحد ر"مي بنت مع لبوه وضر"بها بالكر"باك وبعد كدا رابطه في شجره بدون اكل ولا شرب يبقى اكيد شيط"ان وكل شي ليه سبب بس يا ترى هل في شي يستحق أنك تخسر دينك ودنيتك وتشتغل في مكان بيد"مر اي حد

ومليكه في مفاجآت كتير هتكون سبب في تد" ميرها نفسيا
ومفاجات تانيه هتعوض الو"جع اللي مكتوب عليها

كنان الكل شايفه و" حش
وبارد و قا" سي بس ياترى سيلا هتقدر تغيره

يزين بالرغم من المكان اللي شغال فيه مع مارد وكنان في جواه حته نور
ياترى البنت المجهولة هتقدر تخرجه
من المتاهه دي ولالاء

ياله نبدا

كنان بعد ماخلص تمارين وهدى شويه طلع لسيلا

بيفتح الباب
شاف الاوضه مدربكه خالص لأنه لما بيغ" ضب مبيشوفش ادامه

لقى سيلا مر"ميه مكانها ومغ"مي عليها

راح شالها و اخدها اوضته

كنان بهدوء. سيلا سيلا فوقي
بعد شويه
بدأت تفتح عينيها ببط وهي هتمو"ت من الر"عب

سيلا بدموع وهي بتبعد عن كنان. ارجوك متضر" بنيش انا اسفه بس انا مش عايزه..
ثم صمتت وتعالت شهقاتها

كنان قرب منها و حضنها بحب. خلص اهدي ماتخافيش مش هاذيكي اهدي

سيلا حضنته جامد ومسكت في هدومه وبتبكي وهو بيمسح على شعرها بهدوء وحب

كنان لنفسه. في ايه. البت دي عملت فيك ايه اوع تحب يا كنان طريقك
خط"ر ولو دخلت حد حياتك هتاذيه وتاذي نفسك بس هي طيبه اوي
وعمله زي الأطفال

غمض عينه واتنهد
حس بانفاسها انتظمت وبيبص عليها لقها نامت اخدها اكتر في حضنه
فضل يبو" سها بهدوء في وشها البرئ و شدد على حضنها ونام هو كمان

في مصر
الرائد مصطفى حكي للواء سراج عن مكالمه مليكه وعن طلبها للكامير و هو وافق ورتبوا كل حاجه عشان يقدروا يدخلوا كاميرا صغيرة جدا وموبيل لمليكه في قصر المارد

في تركيا

في شقة يزين

يزين. تاب انا مش فاهم حاجة انتي مين وايه حكايه خطفك دي وليه كانوا حبسينك
ودلوقتي لما احب انديلك اقولك ايه

البنت. انا هاحكيلك كل حاجه
من فتره
فوقت في المستشفى ومكنتش فاكره اي حاجه ولما سألت مين اللي جابني هنا وليه انا هنا
وانا مين يقولولي انهم ميعرفوش انا مين وان في ست شيك هي اللي جابتني المستشفى وكانت بتعيط
فأنا قولت انها ممكن تبقى امي
واستنيتها فتره طويله مجيتش
فضطريت اني امشي من المستشفى وأول ما خرجت في ناس خطفو"ني وحبسو"ني لمدة طويلة واقدرت اهر"ب منهم وقبلتك اسمي ايه معرفش وايه حكايتي معرفش ومين الست دي معرفش وايه اللغه اللي بتتكلموا بيهاا مفهمتهاش
يزين. بصي دي شقتي تقدري تقعد فيها وانا مببقاش موجود يعني خدي راحتك وكل يوم هجيلك لو عوزتي حاجه

البنت بدموع. لا ارجوك متمشيش انا خايفه يعرفوا مكاني ويجيوا ياخدوني

يزين. اهدي اهدي خالص مش همشي اسمعي انتي شاكلك مصريه
احنا في تركيا مدينه ماناجفات
متخافيش انا هحاول اساعدك عشان اعرف حكايتك
ودلوقتي لازم نلقيلك اسم

البنت. اسم مممم

يزين بابتسامه. روز اسمك روز

البنت بابتسامه. روز حلو اوي وانت اسمك ايه

يزين. انا يزين  

البنت ضر"بت كفينها ببعض بسعاده وهبل طفولي. اسمك حلو اوي اوي وانت امور ومز
وغمزتله

يزين ضحك على طريقتها. شكلك مشكله

روز وطت رأسها وتمتمت بكلام

يزين. بتقولي ايه
روز. انا جعانه اوي
يزين. تاب اطلبك اكل ايه
روز. انا تعبت من أكل المحاولات اللي كانوا بياكلهولي دا كمان

يزين. حظك حلو
وقام عمل حركه مسرحيه
معاكي الشيف يزين الشناوي
✍️✍️دعاء فايد 
روز ضحكت وقاموا يعملوا الاكل سوا وبقوا يضحكوا ويتكلموا سوا بسعادة اول مره يحس بيها يزين من فتره طويله

في قصر المارد
مارد ومليكه وصلوا وهي اخدت الشنطه اللي فيها الفستان وطلعت
وقبل ما تمشي

مليكه بحيرة. مارد
مارد. نعم
مليكه سابت الشنطه وحطت ايديها في وسطها واتكلمت

هو في سبب يخلي حد يشتغل الشغلانه الق"ذره دي

مارد بحزن بأن واضح على وشه. في

مليكه وهي ماشيه. يبقى كذبه بتضحك بيها على نفسك
وأكملت بثقه وكرا" هيه
وهيجي اليوم اللي ارميك مع ابوك في السج"ن
عشان دم سندس وصقر الجبلاوي غالي اوي

سابته ومشيت

و هو دخل البا" ر وبقي يشرب عشان ينسى
مارد لنفسه . فاكراني حابب القر" ف دا
بس زي ما انتي ليك تا"ر
انا كمان ليا تار
 وزي ما انتي بتحاولي تجيبيه بطريقتك انا كمان هجيبه بطريقتي

وفضل يشر" ب 

عند مليكه قاعده بتفكر ازاى تاخد الجريدة الصبح لأن لو مارد أو أي شخص اخدها بدلها هتبقى مشكله وجايز مارد مايخدهاش معه الحفله دي

✍️✍️دعاء فايد 
ويغلق اليوم باحزانه وأفراح ليفتتح يوم جديد وأيضا بدايه جديده للكل
عند كنان
قام اخد شاور ولبس وساب سيلا نايمه با"سها بخفة ومشي
راح لمارد
في قصر المارد

مليكه نزلت الساعه تمانيه وقاعده مستنيه البودي جارد يجيبوا الجريده
بعد شويه بوابات القصر انفتحت
وواحد دخل بالجريدة

مليكة بسرعة راحت اخدتها وطلعت عل اوضتها ليقت كامير صغير جدا
بتتركب في أي شئ ومتبانش
وخدت التليفون وخبيتهم 
ونزلت تاني 
وبتتجول في المكان ده دخلت البا"ر
لقيت مارد نايم على الكرسي وفي ازايز كحو"ل كتير فاضيه

مليكه بصتله بنظره طويله كأنها بتحاول تفهمه نظرة كرا"هيه على غض" ب على شفقه من المصير المحتوم

راحت عشان تصحيه

مليكه. انت انت قوم

مارد بدون وعي شد مليكه وحضنها وسند برأسه عليها

مارد بهلو"سه. متسبنيش 
مليكه وسعت عيونها وخضه وأول مره حد يعمل كدا حست لأول مره بشعور غريب

وبسرعه بعدت عن مارد 
وصر" خت انت يا بني آدم
فوق انت ازاى تعمل كدا يا حيو"ان

مارد قام وهو مش في واعيه ولا حاسس بحاجه وابتسم وبقي يقرب من مليكه وهي بتبعد

مارد. انتي جميله أوي
وصلت للحيطه وهي خايفه لأول مرة من شاكلة ومن طريقه المحن دي

مليكة. ابعد بدل ورب العرش

ولم تكمل كلمتها وكان مارد يقب"بلها 

مليكه بسرعه بعدت عنها وضر"بته
قلم محترم

ام هو رجع لوعيه وعيونه بقيت حمرا من الغ"ضب

وقرب منها. بقي انتي تمدي ايدك عليا
شد مليكه من شعرها وبقي يجرها وراه

هي بسرعه ضربته في رجليه خليته يقع على الأرض لأنه حالته مش كويسه وخصوصا انه قضى الليل كله وهو بيشر"ب

مارد قام وبقوا يضر" بوا بعض
مارد كان بياخد وضع للهجوم وهي الدفاع والمواجهة 

كنان وصل بعد شويه
كنان لقى مارد مش في واعيه ومش عارف يتحكم في مليكه وفي طريقتها بالرغم انه لو كان في واعيه كان قدر يخل"ص عليها

كنان بقى يبعد مليكه عن مارد

التعصب لما شافها كدا وبدأ يها"جمها ومارد بعد عنهم

مارد بصوت عالي مهزوز. كفايه كفايه

كنان بعد عنها وهي طلعت على اوضتها وهي نفسها تخل"ص عليهم

كنان. مارد مالك انا اول مره اشوفك كدا انت شربت

مارد سابه وطلع اوضته اخد دش ويحاول يمحي كل الذكريات عن دماغه وبمجرد خروجه من الحمام رجع مارد الشيط"ان

ياترى مين هي روز
ويأتري مين هي الست اللي ساعدتها
ويأتري ايه حكايه مارد
وايه المفاجأة اللي مستنيه مليكه

عندنا مفاجآت كتير ما بين الحب التحدي الانتقا"م الما"ساه

لذلك سنبقى على لقاء مع المارد وبلوه المخابرات

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية بلوة المخابرات والمارد "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات