القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج اطفال الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية زواج اطفال الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج اطفال الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة الصغيرة

زين بحيره وصدمه.. معقوول؟!  


فضل يحاول يفتكر اى حاجه من يوم الحادثه لغاية م اتاكد ان هو الشخص اللي خبطه بالعربية واقف مع الخدامه بيعمل ايه   


زين دخل وهو لسه مش فاهم حاجه  


لين كانت نايمه لسه  


زين.. ماما خلى الخدامه تطلع فوق بسرعه  


منى.. ليه 


زين.. عايزها 


منى.. حاضر  


خبطت ودخلت.. نعم يا بيه  


زين.. انتى اسمك ايه 


اسمى.. داليا 


زين.. طيب ي داليا انا مش عارف انتى جايه هنا خدامه ولا لأ بس متفكريش تعملي حاجه غير شغلك فاهمه  


داليا.. يعني ايه  


زين.. يعني متشغليش بالك بينا عشان مش هتعرفي 


داليا.. انا عملت ايه يبشا  


زين مسكها من ايدها.. بت انتى هتعملي فيها غبيه يعني مين اللي باعتك  


داليا.. ااه ايدى  


زين.. انطقي  


داليا.. مفيش حد والله  


زين.. مين اللي كنتى واقفه معاه ده  


داليا.. ده داا جوزى  


زين.. امم جوزك عمل حادثة بقاله أسبوعين كده  


داليا.. لأ  


زين.. طيب انتى مطروده بقا يحلوه  


لين صحيت علي الصوت ولقته ماسك ايدها كده وبيتكلموا في البلكونه  


داليا.. والله انا جايه اشتغل صدقنى  


زين.. مين اللي باعتك  


داليا .. اللى كان واقف معايا  


زين.. وبعدين 


داليا.. بس بأوامر من حد تاني ده كل اللي اعرفه 


زين.. اممم وهيجيلك امتى تاني 


داليا.. معرفش  


زين ساب ايدها.. امشي 


داليا دخلت وهى بتعيط ولما شافت لين عيطت اكتر وفضلت تعدل ف هدومها  


زين دخل جوا 


لين.. في ايه؟ 


زين.. مفيش 


لين.. امال البنت مالها 


زين.. قولت مفيش يا لين  


لين سكتت  


........ ....... .......  


ايوه يبشا عملت زى ما قولتلي وشكلها بدأت تشك  


... 


ماشي سلام  


....... ....... ......  


منى.. هتيجي امتي بقي  


... 


منى.. ده انتي هتنورى وبالمره نشوف للعيال دى صرفه هههه 


.... 


......... ....... ..... بعد كام يوم زين كان راح يفك الجبس ورجع  


زين.. تيته!  


جميله.. قلب تيته يروحي انت بقيت كبير واتجوزت تعالى هات حضن  


زين راح عندها.. عامله ايه وحشتيني والله 


جميله.. أنا كويسه بعد ما شوفتك يحبيبي  


زين.. تسلميلي متقوليش بقا انك ماشيه تاني انهارده 


جميله.. لأ هقعد معاك شويه حلوين عايزة اشوف عروستك يا واد 


زين.. انتى لسه جايه ولا ايه  


جميله.. اه 


زين .. طيب تعالي معايا فوق  


جميله.. مش هقدر اطلع خليها تنزل  


زين.. هروح اجيبها  


....... ....... ........  


زين دخل ملقهاش .. ليين؟  

سمع صوت دش عرف انها جوا  


لين .. يلهوي اى اللى جابه دلوقتي هخرج ازاى وهدومى برا  


زين.. لين خلصى عشان ننزل تحت تيته جت وعايزه تشوفك  


لين.. تيته مين وهنزل السلم ازاى برجلى دى  


زين.. خلصى بس 


لين.. يربييي اعمل ايه اعمل ايه زيين 


زين.. هاااا 


لين.. ممكن تخرج برا  


زين .. ليه 


لين.. عشان اخرج اغير  


زين ضحك.. اممم ماشي  


لين خرجت لبست وسرحت شعرها  


زين خبط ودخل.. خلصتي 


لين.. آه خلصت  


راح عندها وشالها .. يلا  


لين بكسوف.. نزلنى  


زين.. وهتمشي ازاى على فكره انتى تقيله 


لين.. ملكش دعوه يرخم نزلنى  


زين.. تؤ تؤ وخدها ونزل  


جميله.. ماشاء الله ماشاء الله يخواتى ربنا يحفظكم قمرات  


زين نزل لين وقعدها على الكرسي  


لين .. حضرتك عامله ايه  


جميله.. كويسه يحبيبتى ماشاء الله قمر 


لين.. انتى اللى قمر  


زين كان واقف يضحك عليهم 


جميله.. زوقك حلو يواد يازين  


منى.. ده زوقي أنا ي ماما  


جميله .. زين م اختارتوا ربنا يحفظكم باين انكم بتحبوا بعض  


لين وزين بصوا لبعض وخلاص  


جميله.. عايزة اشوف حفيدى قريب بقي  


منى.. آه والله يا ماما  


لين كانت مكسوفه  


زين.. لسه بدري لما نبقي نخلص تعليم  


جميله.. يالهوي هو حد عاش لكل ده جيبوا العيال بدري احسن  


زين.. ربنا يسهل يا تيتا  


جميله .. انا هروح ارتاح شويه بقا عن اذنكم  


منى.. أنا رايحه اشترى حاجات مش عايزين حاجه من برا  


لين.. سلامتك  


زين قعد على الكرسي التاني .. أنا زهقت من قعدت البيت  


لين.. ما تخرج  


زين.. هخرج لوحدي انتى اكيد برضو زهقانه  


لين.. أنا زهقت منك  


زين.. ليه انا عملت حاجه 


لين.. هو كده وخلاص  


زين .. طيب تعالي اما اطلعك بقا  


لين حست انه زعل .. هطلع لوحدي  


زين .. تمام وخرج برا البيت  


لين حاولت تطلع براحه لغاية ما راحت الاوضه  


الليل جه وهو لسه مرجعش  


لقيت رساله مبعوته لها «على فكره لقي واحده غيرك»  


لين.. اى ده وانا مالى هو حر


لقت رساله تاني « فاكره الخدامه والبلكونه يا ترى كانوا بيعملوا اى فكرى»  


لين افتكرت داليا وهى بتعدل هدومها  


زين روح لقاها لسا صاحيه دخل الحمام وخرج نام على طول  


لين متكلمتش معاه ونامت  


فضل ٣ايام ميكلمهاش ويخرج ويرجع بليل  


......... ......... ........  

حد فتح الباب لين فكرت زين لقته وائل  


لين.. وائل انت اللي مطلعك هنا  


وائل.. جاى اتطمن عليكي  


لين.. اتفضل انزل مينفعش كده  


وائل.. أنا ابن عمك يعني اخوكى وبعدين متخافيش انا مش هعملك حاجه بس انا عايز مصلحتك صدقينى واللى بيحب حد بيخاف عليه  


لين.. قصدك ايه 


وائل.. قصدي ان زين عيل لسه وطايش بعدين هو مقعدك هنا شفقه او وصيه من ماما الله اعلم بس مش كزوجه ليه ولما يكون ليه مزاج بيقرب منك ملهوش بيبعد صح كلامى ولا ايه  


لين.. بس... 


وائل.. هو مبيحبكيش افهمى بقي وانتى لو مش عايزانى عادي برضو براحتك أنا هسافر واسيبك على راحتك بس اتطمن عليكي قبل ما امشي وعشان تتأكدى من كلامي شوفي «ورالها صورة زين وهو شايل بنت وصوره تاني وهى جمبه في العربيه» ها اتاكدتى 


لين.. مين دي؟  


وائل.. معرفش ابقي اساليه بس احسن لك تبعدى من السكات طالما مش بتحبيه  


لين .. ربنا يسهل يا وائل  


وائل مسك ايدها وكان لسه ماسك الفون وصورها من غير ما تاخد بالها .. عايزك تعرفي انى جمبك دايما حتى لو مش بتحبيني  


لين شدت ايدها بتوتر.. متشكره  


وائل .. انا ماشي 


خرج من الاوضه وعلى وشه ابتسامه خبيثه 


لين كانت قاعده تفكر في كل الكلام ده  


زين كان قاعد ع البحر زى كل يوم وجاتله رساله فتحها « كل يوم تخرج وتسيب مراتك في البيت وانت مش عارف هى بتعمل ايه من وراك»  


زين استغرب بعت رساله.. أنت مين  


بعد شويه وصلته رساله..«أنا اللي كنت معاها في اوضة النوم وقاعدين على سريرك وبعت صوره»  


زين اول ما شافها اتضايق جامد .. مستحيل لين تعمل كده .. اهدي يا زين م تتسرعش اكيد ده حد بيحاول يعمل كده فضل يهدى في نفسه عشان عصبيته وحشه بعد شويه قام روح  


...... ...... ......  

لين كانت متضايقه جدا وكل شويه تفكر في كلام وائل  


زين دخل غير وواخد باله انها متضايقه  


خرج من الحمام وهو متجاهلها تماما وهى اتضايقت وعضبها عماها  


لين .. زين  


زين بصلها بس  


لين .. طلقنى  

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية زواج اطفال "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات

8 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق