القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الرعد الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد 

رواية صغيرة الرعد الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد 


في شركه الشناوي ..


كانت تقف أمام مكتب عامر وهي تشعر بألم ووجع يكفي العالم وهي تستمع الي حديثها والدها المميت 😔😔😔.


في الداخل ...


مياده وهي ترتدي ملابس*ها بعجاله /اخترت الوقت المناسب أن عامر مش موجود .


سعد وهو ينفخ سيجاره /انا عارف أنه مش هياجي دلوقتي مراقبه متقلقيش المهم أخرجي بسرعه قبل ماحد يشوفك .


مياده بد*لع وهي تحت*ضنه من الخلف /وبعدين بقا ي سعد من ساعه رعد ماطرد*ني من هنا وانا مش عارفه اشوافك .


سعد بغيظ /بقولك ايه ي مياده انا مش ناقص مانتي معايا اهوه ده انسب مكان متنسيش اني معروف وبره المكان ده العيون كلها بتبقا عليا يعني مينفعش في مكان تاني ومكتب عامر بالذات محدش بيقدر يدخله في غيابه .


مياده بجديه /لسه برضه قلقان علي حنين منه .


سعد بغيظ /وهفضل قلقان ي مياده بعد ماعرفه أنه عارف كل الي حصل هيفضل يلو*ي دراعي ومش عايز بنتي تكون الدراع ده ولا ين*تقم مني فيها .


مياده بض*يق/ي عني من بين البنات دي كلها ريم دي تكون حبيبته ويبقا مصمم علي الان*تقام منك أنت وحنين بسببها .


سعد بغ*يظ /حظي المهب*بب أن البت الي تحلا في عنيا تكون حبيبه عامر وتخليه يفضل ماسك عليا زله بس اعمل ايه البت بصراحه مكنتش تنساب يلا بقا ربنا يرحمها اهي انت*حرت بعد مادلعت*ني شويه .


مياده بدل*ع /ده انت الي متتسبش ي حبيبي وتستاهل الد*لع كله كمان بس فيه حل ممكن يفيدنا أن حنين تعرف موضوع ريم وان عامر كان بيحبها اوي وأنه مستعد ينت*قم منها بسببها ده هيخلي حنين تبعد عن عامر ويتحقق الي انت عايزه والبعد بينهم يبقا نهائي .


في الخارج ..


كانت تقف بدم*وع وال*م ووجع يكفي العالم فذلك الضرب*تين كانوا في القلب 💔💔فذلك هو والدها الذي كانت تراه أكثر الرجال احتراما في العالم كانت تخاف منه بشده هل من المعقول أن يكون بذلك البشاعه والوقاحه يستخدم أساليبه للإيقاع بفتاه من عمر بناته ويوصل بها الي الانت*حار حقا فذلك ضربه مم*يته لها أما الآخر الضربه الذي تخللت ثنايا قلبها فعشقها الأبدي حبيبها هل من المعقول أنه انتقم منها ذلك الانتقام البش*ع بسبب عشقه لفتاه أخري هل ذلك العشق كاناوهما لتتحدث بدم*وع وك*سره انت*قام ..


😔😔😔كنت لعبه في ايديكم انتوا الاتنين استخدموني علشان كل واحد فيكم يحقق هدفه انا دلوقتي عرفت ايه سبب كر*هكم لبعض بس وحياه كل دم*عه نزلت مني وك*سره قلبي لدمر*كم انتوا الاتنين بابا الي كان دائما بيدعي الشرف والاحترام وانت يسي عامر والي عملته فيا علشان خاطر حبك القديم ..(عامر /سعد ) ........


في المستشفي ...


كانوا جميعا يقفون بقلق وارتباك ينتظرون خروج الدكتور باطمئنان علي رعد ...


الدكتور بابتسامه /الحمد لله الوضع استقر وعدينا مرحله الخطر .


فله بدم*وع ورجاء /طمني ي دكتور ابوس ايدك عامل ايه .


فاتن بغض*ب /وانت ايه دخ*لك يبت انتي انتي مش خلاص انبرعتي بالدم يلا غو*ري علي البيت شوفي شغلك .


عامر بغي*ظ /مش كده ي ماما دي برضه خطيبته .


الدكتور بجديه /رعد بيه هيدخل الاوضه رقم 200عن اذنكم .


سالم بف*زع /ايه الي حصل رعد كويس .


مالك برع*ب/ماتتكلموا ي جماعه ايه الي حصل ..


عامر بهدوء/اهدا ي بابا اهدا ي مالك مفيش حاجه الحمد لله حادثه بسيطه والحمد لله رعد زي الفل .


فاتن بغضب /ويترا الحا*دثه دي لوحدها كده ولا حد كان قاصد ابني بالذات .


سالم باستغراب /قصدك ايه ي فاتن ..


فاتن بح*ده /قصدي أن الموضوع ده مش طبيعي ي سالم .


فله ببراءه /ايوه صح الفرامل مكنتش راضيه توقف العربيه خالص .


فاتن بغي*ظ وهي تمسكها من ملاب*سها /اهو وده كله من وراكي ي وش الب*ومه .


فله بدم*وع وصر*اخ /والله مش ذن*بي انا معملتش حاجه خالص .


سالم بح*ده /سيب*يها ي فاتن هي مالها بس .


فاتن بغض*ب وغي*ظ وص*راخ /مالها اكيد عمها ولا ابنه البلط*جي هما الي عايز يمو*توا ابني بسببها البؤ*مه دي بس قسما بالله ماهس*كت يلا ي بت علي الفيلا عايزاها تبرق يلا .


مالك بح*ده /مش كده ي ماما .


سالم يز*هق/روحي ي فله ي بنتي دلوقتي انتي كمان شكلك تعبانه .


فله بدمو*ع واشتياق له /طب اطمن عليه بس وبعدين همشي علطول .


عامر بحنان /روحي دلوقتي ي فله هو مش هيفوق دلوقتي يلا روحي .


كانت تنظر بدم*وع الي غرفته تود البقاء بجانبه تؤد أن يفتح عيناه عليها تسير ببطء وهي تشعر بأنها تترك روحها في ذلك المكان فكانت تنظر إلي فاتن الذي تنظر إليها بت*وعد وغي*ظ لتسير سريعا الي الاسفل ..


من أمام المستشفي ..

كانت تجلس فله بد*موع واشتياق فهي حقا تشتاق اليه كثيرا لن تذهب الي اي مكان ستظل هكذا في الشارع ساعه اثنان عمرا بأكمله فذلك لا يساوي نظره واحده من عيناه الذي تعشقهم ❤️❤️❤️ ....


في الجامعه الخاصه ب كارما ...


كانت تجلس في كافتيريا الجامعه وهي تتفحص محاضرتها باهتمام ..


ساندي باستفزاز /اهلا ي كارما كفاره يىش*يخه .


ماريا بضحك واستفزاز/ههههه عندك حق ي ساندي بس اهي طلعت منها زي الشعره من العجين .


كارما بغ*ضب وك*ره /اوعو تفتكروا أن الي حصل ده هيعدي بالساهل قسما بالله لدف*عكم تم*ن كل الي عملتوه معايا .


ساندي بغيظ /ازي بقا انشاء الله رغم كل الي حصلك لسه مغر*وره وشايفه نفسك لسه متك*سرتيش..


كارما بغ*ضب /انا متخلقش الي يكس*رني وخليكم فاكرين كويس اوي اليوم ده علشان رده هيكون قريب اوي ........


في المستشفي.


في غرفه رعد ..


كان يجاهد لفتح عيناه تتدريجيا لينظر يمينا ويسارا باستغراب ليتذكر سريعا ماحدث ليتحدث بلهفه وفزع .


رعد بلهفه وفز*ع /فله فله فين .


عامر بابتسامه /حبيبي حمد الله على السلامه اطمن فله كويسه جدا .


فاتن بابتسامه وحنان /حمد لله على السلامه ي قلب ماما .


رعد بلهفه وعشق /هي فله فين انا عايز اشوافها.


فاتن بغ*يظ /يادي فله الي مش هن*خلص منها .


سالم بابتسامه /حمد لله على السلامه ي حبيبي اطمن والله فله كويسه اوي وروحت علشان ترتاح اطمن .


مالك بمرح /حمد لله على السلامه ي رعود .


رعد بابتسامه /الله يسلمك ي مالك بابا انا مش عايز الموضوع يكبر ومش عايز حد يعرف انت عارف الصحافه مش هتسبنا .


سالم بابتسامه /اطمن ي حبيبي بس ايه الي حصل ي رعد .


رعد بدهشه /الي حصل غريب اوي ي بابا فجاه الفرامل مش راضيه تقف زي ماتكون حركه مقصوده .


فاتن بغي*ظ /شوفت ي سالم أهل البؤ*مه دي عايزين يخلصوا علي ابني .


رعد بض*يق وتعب /ماما من فضلك متتكل*ميش علي فله كده وحتي لو ده الي حصل هي ملهاش ذن*ب .


فاتن بغي*ظ /مش وقته الكلام ده خليك في صحتك انت دلوقتي .


رعد وهو يحدث ذاته باشتياق لصغيرته /ي ترا عامله ايه ي حبيبتي كان نفسي افتح عيني عليكي اول مافوق اشوفك قمر منور حياتي زي ماطول عمري شايفك اين انتي ي صغيرتي .❤️❤️❤️❤️.


من أمام مدرسه حماده ..


كانت تقف بدم*ع وال*م وهي تراقبه من بعيد تود أخذته الي أحضانها تعترف انها ارتكبت ذنبا لا يغتفر .


نور بحنان /معلش ي حبيبي بابا زمانه جاي .


اميره بد*موع ون*دم /حماده حبيبي وحشتني .


حماده وهو يدارا وراء نور /انا عايز بابا عايز بابا .


نور باستغراب /ايه ي حماده ي حببيي دي ماما .


حماده بدم*وع وخو*ف /انا عايز بابا عايز بابا .


اميره بدم*وع وو*جع/انا اسفه ي روح ماما انا عارفه اني ياما زعلتك سمحني ي حبيبي .


اياد بغض*ب ش*ديد /انتي ايه الي جابك هنا .


اميره بدم*وع ون*دم /جايه اشوف ابني ايه مش من حقي .


اياد بغ*ضب وهم*س /انتي مش من حقك اي حاجه وانتي عارفه كده كويس اوي اح*سالك تمشي من هنا من سكات ووبلاش فضا*ئح .


اميره بند*م /اياد انا ندمت ندمت علي كل الي عملته ارجوك سمحني وخلينا نرجع لبعض ونعيش احنا التلاته مع بعض .


اياد بو*جع وكس*ره/انسي ي اميره الي انتي عملتيه فيا اكبر بكتير من اي حاجه ممكن اعملها اعتبار فاهمه انس*يني وعيشي حياتك بعيد عني وحماده وقت متعوزي تشوفيه هجبهولك .


اميره بدم*وع وحس*ره /ماشي ي اياد عن اذنك .


اياد بحنان /يلا ي حماده ي حبيبي شكرا اوي ي استاذه نور علي تعبك معلش اتاخرت .


نور بابتسامه ساحره /العفو علي ايه .


اياد بابتسامه /ايه رايك ي بطل نروح نتغدا بره .


حماده بسعاده /ماشي بس مش نور تيجي معانا .


اياد بابتسامه اعجاب /ايه رايك ي مس نور .


نور بابتسامه /مفيش مشكله انا بحب حماده ومقدرش ارفضله طلب ابدا ...


اياد بسعاده / ي يبختك ي سي حماده يلا بينا .


في شقه فادي ..


كان فادي يقوم بتجهيز شنطته للزواج من صوفيا والسفر الي الخارج لقضاء شهر العسل .


اسماء بح*ده وض*يق /رايح فين يا فادي .


فادي وهو يعد اعراضه سريعا /رايح مهمه وهتاخر شويه .


اسماء بح*ده /لوحدك .


فادي بار*تباك /قصدك ايه ب لوحدي دي .


اسماء بغ*يظ بداخلها /ي عني معاك ظباط تانين ولا لوحدك .


فادي بش*ك /لا معايا ظباط تانين سلام بقا علشان متاخرش .


اسماء با*لم وو*جع وهم*س /مهمه برضه ولا رايح للواطيه بتاعتك لازم اتاكد بنفسي .


لتستعد اسماء علي مراقبته ومعرفه ماذا يحدث من وراءها ...


في شقه سمر ....


سمر باستغراب /ليه ي حمزه هنسيب البيت ليه .


حمزه بار*تباك /ابدا ي سمر هنشوف شقه احسن من دي بكتير .


سمر بانتباه /وعمي ابراهيم طبعا جاي معانا .


حمزه بارت*باك /ها لا مش هيجي انتي عارفه بابا ميقدرش يبعد عن الحاره واصحابه .


سمر بوج*ع وال*م /انت بتك*دب عليا ي حمزه انا عارفه أن عمي ابراهيم عمره مهيوافق علي جوازنا بسهوله ابدا .


حمزه بق*لق /سمر افهمي أنا .


سمر بابتسامه /متحاوليش تقنعني بحاجه انت مش مقتنع بيها ي حمزه انا هتكلم مع عمي ابراهيم يمكن اعرف اقنعه يرضا علينا ويباركلنا جوازنا ...


من أمام المستشفي ..


كانت تختبئ في ذلك البرد القا*رس خلف الجدار وهي تنتظر خروجهم فظلت في ذلك البرد القا*رس للاطمئنان علي معشوقها ومالك قلبها لكي تستطيع الصعود إلى معشوقها وبالفعل قد انتها ميعاد الزياره ورحل الجميع لتسرع الي حارس الأمن .


فله برج*اء ودم*ع /لو سمحت ابوس ايدك تتدخلنى..


حارس الامن بحده /انت قاعده هنا من الصبح وافتكرت تتدخلي بعد ماالزياره خلصت .


فله بدم*وع ور*جاء /ابوس ايدك خليني ادخل 10دقايق وهخرج علطول .


حارس الامن بغض*ب وهو يدف*عها أرضا /بقولك غو*ري من هنا بقا انتي ايه مبتفهميش بقولك الزياره انتهت ..


كانت ببراءه كالاطفال تمسح دموعها لتنظر الي ذلك الايد الممدوده لها فكانت سيده في غايه الجمال لتمد يدها لها ....


نرجس بابتسامه وحنان /قومي ي حبيبتي وبعتزرلك علي الي حصل .


فله بابتسامه خفيفه /شكرا اوي ..


نرجس بغضب /انت ايه الي عملته ده ي افندي .


حارس الامن بقلق /انا اسف ي نرجس هانم بس دي قاعده كده من الصبح وعايزه تتدخل بعد مالزياره خلصت .


نرجس بحده وتحز*ير /انابحذ*رك أن ده يحصل تأتي مفهوم .


حارس الامن /امرك ي نرجس هانم .


نرجس بحنان /تعالي ي حبيبتي .


فله بسعاده غامره /شكرا اوي ي هانم شكرا .


في الاعلي ..


فله بابتسامه /هي دي الاوضه ..


نرجس بابتسامه /ربنا يطمنك عليه امسكي ده رقم التلفون بتاعي انا صاحبه المستشفي دي لو عوزتي اي حاجه كلميني ..


فله بسعاده /تسلمي يارب ربنا يخليكي .


نرجس بحنان /سلام ي حبيبتي .


فله بابتسامه /مع الف سلامه ..


في الداخل ...


كان يجلس رعد وهو يفكر في معشوقته يتمنا أن يراها وها قد تحقق الحلم كانت تقف أمامه بدموع وابتسامه ملئيه بالغشق والسعاده .


رعد بسعاده وعشق /فله.


فله بعشق وسعاده /حمد لله على سلامتك ي ريتني كنت أنا .


رعد سريعا /بعد الشر عليكي انتي متعرفيش انتي غاليه عليا ازي ي فله مين الي جابك .


فله ببرد وتعب /انا مروحتش اصلا انا قاعده في الشارع من الصبح .


رعد بعصبية /ايه ازي ي فله تقعدي كده في البرد عايزه تتعبي .


فله بابتسامه وعشق /تعبك راحه طالما انت بخير انا بخير .


رعد بابتسامه وسعاده /طب جهزي نفسك بقا ي عروسه علشان فرحنا ...


فله بعشق وهمس /بحبك ي رعد بحبك اوي ربنا يقف معانا انشاء الله علشان نعيش مع بعض في حلاله يارب ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.


في الصعيد ....


في منزل أهل فله ...


عتمان باستغراب /مالك ي حمدان شكلك مش زين ليه كده .


حمدان بغ*يظ /ابن الشناوي اتكتبله عمر جديد ي ابوي .


عتمان بغ*ضب /هو مفيش فايده فيك واصل مش ناوي تبعد عن الناس دول .


حمدان بغض*ب /مش هبعد ي ابوي مش هبعد الا لما اخد فله وابن الشناوي إذا كان نفد منها المره دي مش هينفد التانيه واصل..


في فيلا الشناوي ..


غرفه سالم وفاتن ..


سالم بغ*ضب /عجبك الي حصل النهارده ده .


فاتن بغي*ظ /ايه حتي بعد ماعرفت كل حاجه هتقولي انتي السبب.


سالم بغ*ضب /ابعدي عن رعد وفله ي فاتن متقفيش في طريقهم مش هيسمحلك .


فاتن بغي*ظ /انت عجبك الوضع ده عايز الخدا*مه دي تبقا مراه ابنك وتبقا ام احفادك ..


سالم باستفزاز /الخد*امه هو ده السبب لسه عقدتك مخلصتش لو كانت فله بتشتغل اي حاجه تاني كان الموضوع بقا عادي حتي لو غساله بس لسه الماضي مش قادره تنسيه .


فاتن با*لم وو*جع/نفس برائتها بتفكرني بيها علشان كده بكرهها وابنك ماشي علي نفس نطاق أمه الواطي ووقع في غرام الخدامه زيك بالظبط ي سالم بيه لما حبيت الخدامه واتجوزتها بس انا مش هقبل أن القصه دي تتتعاد تاني ورعد مش هيتجوز فله .


سالم بغض*ب جح*يمي /رعد مش ابنك علشان تخطيي حياته .......

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية صغيرة الرعد "اضغط على اسم الرواية





reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق