القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد 

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد 


انت كالبحيره انعكاسها جميل ولكن في الأعماق توجد الاهوال
💞💞💞💞💞💞💞💞

جبل وافق جانب الباب بيسمع كلام زينه بفرحه وفخر وندم
وبيفتكر اللي عمله الصبح

جبل راح اوضة نور
نور باستغراب. ابيه جبل في حاجه
جبل. عايزك في حاجه يا نور
نور. اومرني يا ابيه
جبل. عايزك تسالي زينه عن رأيها في علاقتنا إذا كانت ممكن تحبني ولا لاء بعد كل اللي عملته

نور. تاب ممكن اعرف ليه؟

جبل وهو بيقوم ويحط ايده في جيبه وبيبص من بلكونه نور على الجنينه. عشان عايز اعرف اذا كنت هتوفق تديني فرصه نبدأ من جديد ولا لاء

نور. تمام يا ابيه بس اقولك حاجه زينه طيبه وقلبها ابيض واكيد هتسامحك

باك

جبل دخل لنور وزينه. ياله بينا
زينه. تمام ياله اشوفك بعدين

نور غمزت لجبل. الله يساهله

زينه وجبل خرجوا سوا
تحت نظرات نهى وسامر اللي مليانه حق"د وكراه"يه

في العربيه
زينه. احنا هنروح فين
جبل. هنغير جوا نفطر برا نتمشي نعمل حاجة مختلفه

زينه. ليه

جبل مسك ايديها الاتنين بحب وبا"سهم. نفسي نبدأ من اول وجديد

زينه. ليه يا جبل

جبل وهو ماسك ايديها وبيص في عيونها. عشان ظلم"تك يا زينه

زينه. وايه اللي غير رايك
جبل. شوفت الطيبه اللي في قلبك و احترامك للكل ولعيلتك ولنفسك شوفت فيك حاجه مختلفة
زينه. لو هو دا السبب بلاشه

جبل. هو ايه اللي بلاشه

زينه بدموع. جبل احنا متجوزين يعني هنعيش عمر كامل سوا لو السبب اني مختلفه فأنت اكيد هتتعود مع الوقت وهبقي حاجه من حاجات كتير في حياتك وساعتها هترجع تظل"مني تاني

جبل بحنان مسح دموعها ومسك وشها بايديه. بس دا مش السبب الوحيد يا زينه
جايز عايز احبك

زينه. بس الحب مش كلمه تنقال كدا قلوبنا مبيفهمش الاوامر مش بضغط زرا نقول اننا هنحب بعض. الحب هو أننا نتشارك ألم والو"جع والخوف. السعاده الحب هو أننا نرحم ضعف بعض نقوى بعض نسمع كلام سيدنا محمد عليه افضل الصلاة والسلام
استوصوا بالنساء خيرا
وانت يا جبل معملتش كدا انت جيت عليا 

جبل. بس انتي بتجبريني كل لحظه اني احبك انا عارف اني غلط في حقك بس انا عايز فرصة واحدة ممكن 

زينه. ممكن يا جبل
ليبتسم ويقود سيارته
في المطعم
جبل. احكيلي بقى عن نفسك
زينه. انا
جبل بقى يتلفت حواليها. هو في حد غيرك

زينه. انا معنديش حاجه مميزه يعني عايزه اكمل كليتي ونفسي اوي أسس مستشفى هنا في الصعيد

جبل. انتي عايزه تتخصصي ايه
زينه. جراحه قلوب
جبل. اشمعني
زينه دموعه نزلت وبقي وشها احمر وبقيت تعيط بشهقات هو مستحملش وراح قعد جانبها وحضنها وشاور للجرسون وأنه يمشي ومكنش في غيرهم في المكان وهي بقيت تعيط جامد
وشريط حياتها بيعدي عليها
جبل. هششششش خالص اهدي اهدي انا اسف

زينه بدموع وصوت مدبوح. ما"تت وسابتني انا وفارس وبابا وفارس سابني وكمان بابا وبقيت لوحد فارس توائمي كنا احنا الاتنين مالناش غير بعض وحشوني اوي يا جبل امي وابوي واخويا . أمي ما"تت وهي بتولدني انا وفارس كان عندها مشكله في القلب متحملتش وسابتني انا وفارس وهو كمان سابني وبابا كمان

جبل. خالص يا زينه اهدي بالله عليك انا معاكي ومش هسيبك عمري ماهسيبك وعد

زينه. انا تعبت اوي يا جبل في حياتي

جبل. هشششش اهدي ماتخافيش انا معاكي

بعد شويه هي بدأت تهدأ وماسكه في قميصه
جيت تبعد عنه
جبل بمشاكسه. خليكي كدا اصل حضنك دافي اوي

زينه بخجل. احمم ممكن نمشي بقى يا جبل

جبل بعشق. عيون جبل يا ناس

جبل لنفسه. شاكلي حبيتك يا بنت الزهراوي بس ازاى انا حتى بحس معاكي بحاجات عمري محسيت بيها مع نهي اللي عشت طول عمري احبها ولا اكون مبحبهاش

خرجوا وقضوا وقت جميله اشتروا حاجات للكل وبقوا مبسوطين هما الاتنين

في عربية جبل
جبل. انا اول مرة ابقى مبسوط كدا

زينه. وانا كمان
جبل. هرجعك الثرايا واروح المصنع عشان عندي شغل

زينه. تمام

اخذ يقود سيارته وكان الصمت جليسهم

زينه بقيت تبص لجبل وهي متلغبطه حاسه ان في امل كبير في أن علاقتهم تبقى احسن

وحيل اخد باله من نظرتها وشرودها وبقي مبسوط اوي وقلبه بقى ينبض من اول وجديد

فجأه حصل ضرب نار على عربيتهم

زينه بزعر وخوف. في ايه يا جبل
جبل بقى يسوق بسرعه جدا
. انزلي انزلي

وطلع سلا"حه بقى يتعامل معهم لكن في لحظه
زينه بزعيق ودموع. ججججججبلللللللللل

في مصنع جبل
يجلس سامر في مكتبه ينتظر خبر مو"ت جبل
جاله اتصال
سامر بسرعه. عملت ايه
المجهول. الله يرحمه
سامر. اوعي تكون اذيت البنت اللي معه

المجهول. لا يا باشا البنت صاغ سليم

سامر بابتسامه شر"يره. فلوسك هتوصلك وتختفي خالص

سامر لنفسه. 
محدش هيحوشني عنك يا زينه انتي ليا انا لوحدي الله يرحمك يا ابن عمي


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جحيم عشق صعيدي "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات