القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد 

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد 

في ثرايا العزايزي

يصعد جبل كالثو"ر الها"ئج لغرفة زينه وكنت تنهي صلاه العصر


جبل بغ"ضب. اهلا بست الشيخه


زينه بخوف. في ايه؟

جبل" مسكها" من شعرها بقوه لدرجه خليتها تعيط.


زينه بو"جع. سيب شعري حرام عليك انا معملتش حاجه


جبل. ايه انا مش عجبك يا بنت الزهراوي عايزه تغ"ر"ي مين


زينه. انت بتقول ايه حرام عليك


جبل بغ"ضب. حورمت عليكي عشتك مراد صحبي طالب ايدك ايه رايك يا عروسه


زينه بدموع . انا ذنبي ايه ارجوك شعري بيو"جعني


جبل. انتي ملكي يا بنت الزهراوي كل حاجه فيك ملكي

محدش له حق يشوفك ولايلمسك ولا يسمع صوتك غيري فاهمه


زينه. فاهمه


جبل قرب منها وبيمسح دموعها زينه بقيت تبصله وعيونهم اخدت جولة في عالم تاني


جبل بهدوء. تعالي اقعدي عايز اتكلم معاكي 

زينه. اتفضل

جبل. انا عارف انك مجب"ره على جوازك مني وانا كمان مكنتش بحبك بس عايزنا نبدأ صفحه جديده سوا


زينه. بس انت مبتدنيش فرصه اشرحلك اي حاجه بتيجي عليا من غير متسمعني


جبل بضحكه وسيمه. خالص بقى ميبجاش قلبك اسود جولنا هتبدا صفحه جديده


زينه ابتسمت بصدق. ماشي نبدأ صفحه جديدة وعلى الله حكايتنا

بس اوعي تظلمني في يوم يا جبل عشان جلبي مش هيتحمل ساعتها لو اترجتني الف مره مش هسامحك مش هسامحك


كأنها كانت تعطيه إشارة لما سيحدث في المستقبل


كل هذا تحت أنظار نهى التي استشا"طت غ"ضب وكر"ه


نهى بغيظ. ماشي يا بت الزهراوي عايزه تخطفيه مني

بعينك ام خليته يط"ردك من الثرايا زي الكلبة مبقاش نهى العزايزي


وخرجت من الثرايا 


في جناح زينه وجبل


جبل. انا هبات يوم عندك ويوم عند نهى


زينه. ماشي


جبل بخ"بث وهو بيقرب" منها. والنهارده هبات معاكي

ولسه هيمسك ايديها زينه

اتر" عبت وقامت بزعر


جبل بضيق. في ايه


زينه. بلاش تضغط عليا لو سمحت


جبل. يعني ايه


زينه. يعني انا مش مستعده اديني فرصه ارجوك


جبل بهدوء. خالص اهدي ماتخافيش مش هاربلقك


زينه وهي بتوطي رأسها. شكرا


جبل مسك وشها بيديه ورفع رأسها . مرات جبل العزايزي متوطيش راسها


زينه بصتله وابتسمت وحسن أن في امل في علاقتهم


جبل قرب منها وبا"س رأسها


بعد ساعه

تعود نهى وهي تنوي تد"مير علاقه جبل وزينه قبل بدائها


نهى. جبل ازاىك يا جلبي

جبل بضيق. الحمد لله كنتي فين

نهى. كنت بتفرج على محلات الدهب


جبل بصوت عالي وعص"بيه. وايه اللي انتي لابسه دا

مش ملاحظة أن لبسك بجي ضيق اوي فوجي يا نهى واعرف انتي متجوزه مين ومتنسيش مين هو جبل صقر العزايزي

شوفي زينه بتلبس ازاى


نهى بغيره وكر"ه. اه قول كدا بقى يا سي جبل هي الحكايه زينه ملت دماغك بايه عني ماهي اكيد بتحاول توقع بين بنت الزهراوي أن مخليتش سنتها زف"ت مبقاش نهى العزايزي


جبل ضر"بها قلم خالها تقع

جبل بغ"ضب. لو فكرتي بس تقربليها يا نهى حسابك هيبقى معايا انا يبنت عمي

✍️✍️✍️دعاء فايد 

نهى بصدمه. بتض"ربني عشان دي يا جبل


جبل بصرامة. دي مراتي زيها زيك


نهى. لا يا جبل دي مش زيها زي

دي مستحملتكش ثم تابعت بخبث دي لو عرفت انك مبتخلفش اكيد هتسيبك

مش كفايه اني مستحمله من غير خلفه عشان بحبك


جبل. انتي بتعيرني يا نهى


نهى بم"كر. لا طبعا بس انا بوعيك بنت الزهراوي مش الملاك زي ماانت فاكر دي لو عرفت اكيد هتفض"حك في عيله الزهراوي وفي البلد كلها وهتطلب الطلاق


جبل خرج ورزع الباب وراه وهو مخ"نوق


دخل مكتبة وقعد يفكر في كلام نهى ياترى فعلا لو زينه عرفت انه مبيخلفش هتسيبه وتطلب الطلاق


بعد شويه كان في خبط على الباب


جبل. مين

زينه. انا

جبل. ادخلي يا زينه

دخلت وراحت وقفت جانبه

زينه. احمم انت كويس شاكلك متضايق


جبل. مخنو" ق اوي يا زينه ومحدش حاسس بيا كلهم مشغولين في حياتهم كل واحد عايز مني مصلحه مفيش حد فرقله إذا كنت تعبان ولا فرحان

✍️✍️دعاء فايد

زينه. بس انا معاك و ممكن اسمعك لو تحب اشكيلي همك وانا هسمعك من غير ما مل


جبل. عارفه يا زينه نهى عمرها ما سألتني مالك عمرها محولت تعرفي ايه اللي هنا


زينه وهي تشير على قلبه وقلبها. ودا ودا واحد ودا عايز يسمع دا


جبل بابتسامه مريحه. عارفه انا نفسي في ايه دلوقتي 


زينه. ايه


جبل. مش هتزعلي


زينه. هي حاجه تزعل


جبل شدها وقعدها على رجليه

بلعت ريقها بصعوبه

ام هو ضحك على شكلها


جبل. مكانك في حضني يا زينه

وقر"ب منها" اكتر" وهي غمضت" عينيها بتو"تر


الباب انفتح فجاه


نهي بعص"بيه. ايه دا يا سي جبل ايه مش قادر على ما تطلعوا اوضتكم


زينه وشها احمر جدا ودا خلي جبل يبتسم

هي بتحاول تقوم بس هو ماسكها من خ"ص" رها


جبل بهمس في أذن زينه. قولتها لك وهقولهالك تاني مكانك في حضني

✍️✍️✍️دعاء فايد

جبل بجمود. في ايه يا نهى واحد ومراته عندك مشكله


نهى. انت انتي لا يا جبل معنديش بس ياريت بعد كدا تستنوا لما تطلعوا اوضتكم افرض حد من الخادمين شافكم


جبل بقوه. مفيش نمله تتجرأ وتدخل مكتبي من غير اذني حتى لو الباب مفتوح

وياله بقى خدي الباب وراكي


نهى بصدمه. انا يا جبل


جبل. ايوه


لتخرج وهي تتو"عد لزينه


زينه باحراج. ممكن تسيبني ا

جبل. توتو

زينه. تاب ممكن تسبني وهقعد جانبك على الكرسي هنا بلاش قعدتي كدا


جبل بمشاكسه. اصدك في حضني


لتحمر وجنتيها. ايوه


جبل. مش هسيبك يا زينه وبعدين انتي مراتي لازم تفهمي دا كويس


كل هذا تحت أنظار سامر الذي توعد لجبل


سامر. الوا ايوه يا ابني

رجل. سامر بيه اهلا

سامر. عايزك تخلصلي على جبل العزايزي


الرجل بخوف. جبل العزايزي مهجدرش عليه يا بيه دا بسبع ترواح


سامر بكر"اهيه. هدية اللي انت عايزه وتخل"ص عليه


الرجل. ان كان كدا يبقى اديني يومين وهتسمع خبره


في المانيا


اسد بغ"ضب. لماذا لما تجلبها لي بعد


شخص بخوف شديد. هي لا تخرج من قصر العزايزي ولا نستطيع أن نقت"حمه


أسد بغ"ضب. اسبوع واحد وتكون عندي بأي طريقه والا اعتبر نفسكم ميت"ين


ليغلق هاتفه بغ"ضب ويمسك بصورة فتاه جميله


أسد. هنتق"ملك منها يا حببتي أن مخليتها تن"دم على كل لحظه عشتها مبقاش أسد الرشيدي


طولت البارت اهوه

توقعاتكم ايه

سامر هيقدر يق"تل جبل؟


نهى ازاى هتد"مر علاقه جبل وزينه؟


أسد عايز ينت"قم ليه من زينه؟


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جحيم عشق صعيدي "اضغط على اسم الرواية







reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق