القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم الأسد الفصل السادس 6 بقلم سلمى شريف

 رواية جحيم الأسد الفصل السادس 6 بقلم سلمى شريف

رواية جحيم الأسد الفصل السادس 6 بقلم سلمى شريف


نور بحزن: نعم

اسد بغضب: مش عايزك تظهري تاني 

الجد بغضب: اسدددد

اسد: انا داخل

تسنيم: معلش يانور هو عصبي دايما

نور بحزن: لا عادي يلا انا همشي عشان متاخرش علي الطيارة

تسنيم: ابقي كلمينا

الجد: بدر وصلها

بدر: ماشي ياجدو

نور: لا خلاص انا هركب اوبر

الجد: يلا يابدر

وصلوا المطار 

بدر: انا اسف يانور علي تصرفات اسد بس بسبب جدو و... 

نور ببتسامة: عادي عادي بس بجد متشكرة ليكم جدا عشان كنتم زي عيلتي 

بدر ببتسامة: لا شكر علي الواجب و يلا ادخلي عشان متتاخريش وابقي اتصلي بينا

نور ببتسامة: تمام بايي

بدر: باي

راحت الطيارة ✈️✈️✈️✈️لالمانيا

نزلت نور من الطيارة علي آمل حياة جديدة لكنها فاجاة اغمي عليها

عند اسد... 

اسد في نفسه: فيه ايههه في ايهههه 

دخلت عليه تسنيم

تسنيم: مالك ياحبيبي مضايق ليه

اسد بغضب: مليش مليش بعد اذنك اطلعي برا دلوقتي

تسنيم: بقي عليا انا الكلام دة اممم تكونش مضايق ان نور سافرت

بصلها اسد وسكت

تسنيم: وانت ليه بتكابر طالما بتحبها

اسد بغضب: احب مين ولما اجي احب هحب واحدة زي دي انتي بتحلمي ولا ايه

تسنيم: والله انا مفهمالك حاجة انا ماشية

اسد: اوووف

عند نور 

صحيت لقت نفسها في مكان غريب

نور: انا فين

الدكتور: Gehen hatten 
اهدأي

نور: wo bin ich 
اين انا

الدكتور: im Krankenhaus 
في المستشفي

نور: Ich möchte, dass jemand Arabisch spricht 
اريد شخص يتحدث عربي

الدكتور: Okay 
حسنا

دخلت دكتورة عليها 

الدكتورة: ازيك يا جميلة

نور: انا جيت هنا ليه يادكتورة

الدكتورة: انتي اغمي عليكي يا.. 

نور: نور

الدكتورة: انتي اغمي عليكي يانور بسبب وزنك 

بصتلها نور بكسرة وحزن

الدكتورة: انا مش عايزاكي تزعلي او تحسي بذنب 

نور: وبعدين

الدكتورة: انتي عندك دهون علي الكل*ية ممكن لقدر الله يجيلك فش*ل كلو*ي وانتي في سن صغير اوي يا نور

نور: والحل

الدكتورة: هنعمل عملية يانور

نور: بس انا بخاف من العمليات بعد ما بابا مات وهو في اوضة العمليات

الدكتورة: لازم تعملي العملية 

نور بحزن: تمام يا دكتورة

الدكتورة بمرح: اسمي نهلة او نونو اي حاجة

نور ببتسامة:ماشي يا دكتورة نهلة

الدكتورة: بذمتك فيه حاجة اسمها دكتورة نهلة اسمها نهلة بس

نور: ماشي يانهلة

راحت نور فندق عقبال ما تشوف شغل وشقة وحياة شبه مستقرة

نور: الو الو يا كرمة

كرمة: الو يا نور انتي وصلتي

نور: اه من بدري امال فين الباقي 

كرمة: اصبري هنزلهم لاني فوق في جناحي
جدووو

الجد: ايه فيه ايه

كرمة: نور بتتصل

الجد: ادهالي

كانوا قاعدين كلهم وجه اسد يقوم ولكن

الجد: اسد

اسد: نعم

الجد: اقعد 

اسد بنفاذ صبر: حاضر

حكت لهم نور بحزن علي كل حاجة وان العملية دي هتبقي خطيرة علي حياتها

نور: انا بحبكم اوي بجد وابقي افتكروني لو مت

عيطوا كلهم بما فيهم الجد ماعدا اسد 

الجد: خد يااسد كلمها

اسد: افندم

الجد بعصبية: خد

اسد ببرود: الو

نور بحزن: اسد انا عايزة اقولك حاجة 

اسد: امم 

نور: اسد لو مت انا مسمحاك

للحظة اسد حس بالذنب وعيونه دمعت تلقائيا

اسد ببرود عكس الي جواه: هه ماتموتي انا مالي

نور: انا فعلا اسفة اني جبرتك علي اي حاجة من جوازنا لحد انك كلمتني بس انا برضو مجبورة انا متأسفة ليك مرة تانية وياريت متكرهنيش لو مت سلام..
 
وقفلت المكالمة 

اسد ادا لجدو الموبيل وطلع ولاول مرة حس بالذنب

اسد: انا مش فاهم فيه ايه دلوقتييي ايييييه

وكسر المرايا وكانت ايده متعورة 

نام وايده عمالة تنزف وصحي لقي كلهم متجمعين حوليه والدكتور بيخيطلوه الجرح وبيحطلوه محاليل

الدكتور: استاذ ادهم انت تقريبا كويس دلوقتي وياريت تاخد بالك شوية من صحتك لانك فقدت نسبة كبيرة من الدم 

دخلت عليه واحدة لابسة بنطلون مقطع وتيشرت مبين بطنها وصابغة شعرها اصفر 

مايا: ازيك ياحبيبي
 
الجد: اسددد

اسد:انتي الي جابك دلوقتي هتعملي مصيبة

مايا: عرفت من ايمن يرضيك يحصلك حاجة وانا معرفش

اسد: الله يخربيتك ياايمن الكلب

الجد بغضب: مين ديييييي

مايا بصدمة: ااه انا حبيبته 

الجد: اطلعييي برااااااا

مايا بخوف: حاضر

بعد معانا من الزعيق والصرا*ع الي بين اسد والجد اخيرا هديوا بسبب تعب اسد

بعد يومين كان خلاص نور دخلة لوحدها العمليات وهي خايفة ومرعوبة

نور: اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله 

غمضت عنيها وهي خايفة وفاجاة اغمي عليها بسبب البينج

الجد: الو

الدكتورة: الو حضرتك الاستاذ ميناوي 

الجد: ايوة 

الدكتورة: تمام صحة نور مش بافضل حال فلازم حد يقعد معاها 

الجد: بس كل احفادي البنات دلوقتي بيدرسوا ومش هيعرفوا يسافروا

الدكتورة: هي قلتلي انك تقربلها 

الجد: تمام يابنتي

الدكتورة: تمام

كرمة: والحل

خديجة: اسد؟ 

الجد: لا طبعا انا عمري ما هضحي بيها دي اسمها تضحية

بدر: انا هتجوزها



يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جحيم الأسد "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات