القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم دعاء أحمد

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم دعاء أحمد

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم دعاء أحمد

زينه وهي بتتلفت بخو"ف. سامر انت ايه اللي جابك هنا؟


ليضحك بسخرية ويقوم فجأه يمسكها من كتفها. جاي عشانك جبل ميستحقيش يا زينه 

صدقيني جبل مش هيحبك زي ما بحبك 


زينه نفضت ايديه بقوه. انت ازاى دخلت قصر العزايزي


سامر. انا سامر محمد العزايزي


زينه بصدمه. ابن محمد العزايزي

ابن قا"تل اخوي


سامر وهو بيقرب من زينه بجنون. مش ذنبي يا زينه انا بحبك مش ذنبي اني ابنه


زينه بدموع. عشان كدا كدبت عليا وقولت انك ابن عيله فقيره في الصعيد كنت عايز توقعني في حبك عشان تكمل انتقا"مك عشان ابوي ج"تل ابوك


سامر. لا انا عمري مفكرت اني انت"قم منك انا بعشقك من اول مره شوفتك شوفت ضحكتك ولمعه عيونك قلبي وقع زينه انا عارف انك بتحبني زي ما بحبك


زينه بدموع. ابوك قت"ل اخوي

وانت كنت بتمثل الحب عليا وانا متتجوزه ابن عمك ابعد عني يا سامر ابعد عني بدل ماكرهك اكتر من كدا


سامر بجنون. مش هبعد يا زينه انا بحبك وبحب كل تفاصيلك بحب ضحكتك بحبك ابتسامتك بحب عيونك بحب طيبة قلبك ولايمكن اسمح لجبل انه ياخدك مني

هو لم"سك قربلك يا زينة انطقي


صف"عه قويه تنزل على وجهه ودموع تنزل على وجهها ندم حسره وج"ع من تلك العائلة التي لم يرحمها بها كبير أو صغيرا


زينه بتمثيل القوه. جبل يبقى جوازي وانت ابن عمه دي علاقتنا ببعض يا سامر اكتر من كدا مالكشي انك تسألني


سامر قربلهاو مسك دراعه بقوه وجنون. لو قربلك هاقتل"وه يا زينه انتي ليا انا بس


زينه. ابعد عني يا حيو"ان واعرف مقامك انا زينه فهد الزهراوي حرم جبل صقر العزايزي


سامر. ماشي يا زينه بس هيجي اليوم اللي تقو"ليلي فيه انك ند"مانه على جوازك من جبل لأنه هيذ"لك ويكسرك وساعتها مش هتلقي غيري جبل هيو"جعك يا زينه


زينه. لو كنت حبيتني يا سامر كنت جيت اتقدمتلي بدل ابن عمك


سامر. عشان التا"ر ينتهي كان لازم تتجوزي جبل كبير العيله


زينه بدموع . اديك قولتها التا"ر كل عمكم التا"ر إنما البنت اللي بد"مروها مش مهمه


سامر. هتطلقي منه وهتجوزك يا زينه. لا لا انتي هتهربي معايا ونتجوز لايمكن اسيبك لجبل


زينه. سامر انا بكرهك إنسني لأني مش هلطخ اسم عيلتي عشان واحد كد"اب ويبقى ابن عم جوازي


سامر بجنون عشق تخطي كل الحدود. مش هسيبك يا زينه مش هسيبك انتي ليا 

وتركها ويرحل بجنو"ن و هوس عشق 


زينه في نفسها بدموع. ليه العيله دي واخد قسم على نفسها انهم يد"مروني

اللي اتجوزته بيعملني اني خدا"مه واللي أعجبت بيه اكتشفت انه كداب وابن اكتر حد انا كرهته ياربي انا تعبت ليه كدا بس انا صابره ومستحمله لحد ما تاخدني

يارب خدني انا تعبت


كل هذا تحت أنظار نهى التي شهدت الحوار من بدايته وسجلت كل شي


نهى بخ"بث. يعني سامر بيحب زينه دي احلوت اوي والتسجيل دا هينفعني بس لازم استغله في وقته


بعد شويه زينه دخلت المطبخ وبدأت تساعد الخدم


زينه. اومال فين والده جبل يا ست محروسه


محروسه. في اوضتها فوق


زينه باستغراب. كل الوقت دا انا ماشوفتهاش خالص


محروسه. اصل ياعيني الست هدى

مشلو"له


زينه. من أمتي الكلام دا

محروسه. من سنتين من يوم وفاة الحج صقر ابو سي جبل


زينه. وهي مبتنزلش


محروسه. الست نهي محرجة علينا منزلهاش


زينه. ليه بالعكس دي لازم تنزل وتتحرك وتشاركهم قعدتهم وبكذا حالاتها هتبقى احسن


محروسه. بصي يا بنتي عيله العزايزي فيها مشاكل اكتير والست نهى مبتحبيش الست هدى ومبتحبش تشوفها عشان كدا حابسها في اوضتها


زينه بحزن. وجبل عارف دا

محروسه. الشهادة لله معرفش بس تقريبا لا عشان هو بيحب أمه جوي بس بقالها مده طويله جوي مبيروحلهاش. بيسأل عليها وعلى واكلها وشربها

ودايما ست نهى تقوله انها اخدت الدوا ونامت


زينه. تاب انا عايزه اشوفها


محروسه. بس ست نهى


زينه. ماتخافيش انا اللي هتحمل المسئوليه


محروسه. تاب تعالى ورايا اكيد ست نهى خرجت زي كل يوم


زينه. هي بتشتغل


محروسه بسخريه. تشتغل لا طبعا دي بتخرج تشتري هدوم ولبس ودهب


زينه. تاب ياله يا ست محروسه


لتاخذها محروسه لغرفة هدى والده جبل


دخلت زينه كانت الغرفه هادئه ولكن كئيبه تجلس سيده في الخمسينات على كرسي بعجل

وهي تنظر بشوق لخارج القصر


زينه. روحي انتي كملي يا محروسه


محروسه. ماشي يا زينه هانم


تدخل زينه وتجلس على الأرض بجانب الكرسي


زينه بابتسامه جميله. ازايك يا ماما

هدى نظرت لها طويلا ولم تجيب


زينه. انا زينه مرات جبل ابن حضرتك


هدى بدموع. جبل ابني هو فين ابني دا من يوم مااتجوز نهى وهو مبقاش والدي


زينه بحزن. لا طبعا ابنك وبيحبك اوي كمان بس هو شايل حمل تقيل فوق كتافه حمل عيله العزايزي عشان كدا لازم نقدر شغله و نشيل عنه ونستحمله


هدى وهي بتبص لزينه وملامحها الجميله والطيبه. جبل محظوظ انه اتجوز واحده طيبه زيك كدا


زينه وطت رأسها وعيونها مليانه بالدموع.


هدى بحب فهمت اللي بيحصل مع زينة . والله يا بنتي جبل طيب بس هي العقر"به اللي اسمها نهى هي اللي بتلعب في دماغه


زينه. انشالله ربنا هيهديه

ايه رايك ننزل الجنينه شويه


هدى بفرحه عارمة. طبعا موافقة بس نهي


زينه. ايه نهى دي حضرتك ست الدار


ومسكت الكرسي و مشيت بيها نادت لواحد من الغفر يساعدوها

ونزلوها للدور الأول


بعد شويه

تصل عائله الزهراوي و اهمهم مالك الزهراوي 

الجد. الف مبروك يا بتي

زينه بتحاول تتحكم في دموعها وهي جواها الف سؤال واهمهم ليه بعتوني ليه


مالك قرب لزينه وحضنها بقوه وهي بقيت تعيط


مالك. اهدي اهدي يا قلبي

زينه. كنت فين يا مالك كنت فين


يدخل في نفس الوقت جبل


جبل بصوت عالي وغض"ب عارم. زززززززززينننننه


لتنفض من حضن مالك وهي ترى عينيه حمراء وعروقه بارزة وشكله مخ"يف


جبل راح شئ ايد زينة وواقفها جانبه هي بقيت مو"طيه رأسها وبتبكي


مالك. عايز اتكلم مع بنت عمي

جبل. بصفتك ايه

مالك. اخوها وابن عمها زينه اختي في الرضاعة


جبل. خمس دقائق من بعيد لو لمحتك قربت لمراتي انت الجاني على نفسك يا ابن الزهراوي


مالك قرب من جبل. ابن الزهراوي مبيخافش ومسك ايد زينه وشدها


جبل بسرعه شد ايدها وضر"ب مالك بالبو"كس

مالك بغ"ضب قرب من جبل ومسكه من ياقه قميصه ولسه هيتخانقوا


زينه. مالك ارجوك بلاش


مالك. عايز اتكلم معاكي

جبل بهدوء. اتفضل ثم تابع بغ"ضب

بس إياك تلم"سه


مالك وزينه راحوا الجنينه وقعدوا

مالك. ازاى توافقي على أين العزايزي


زينه بدموع. اجبروني يا مالك وانت مكنتش موجود


مالك. مكلمتنيش ليه


زينه. مرات عمك اخدت موبايلي ومعرفتش اعمل ايه حاولت اوصلك وانت اتاخرت


مالك. بيعاملك ازاي

زينه بابتسامه. كويس

مالك. بلاش كدب

زينه. انا بنت فهد الزهراوي متخافش عليا هعرف اتصرف


مالك. زينه لو اذاكي كلميني فورا

زينه. تسلملي يا خويا


مالك رفع عيونه لقى جبل واقف.


جبل. اتطمنت ياله يا مدام وبقي يشد زينه وراه


مالك قام يمشي وهو عفاريت الدنيا أدام عيونه


وهو خارج خبط في بنت نور


نور. مش تحاسب

مالك. اسف بعد اذنك

نور في نفسها. يخربيت جمال امك ومحترم كمان كدا حرام على السناجل البائسة


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جحيم عشق صعيدي "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات