القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد  

جبل. استعدي ايامك السودا"ه ابتدت
لتكتم دموعه حتى لاتسبب فضيحه لعائلتها ولابيه فهد الزهراوي

لينطلق الجواد والزفه ناحيه ثرايا العزايزي أو بمعنى أصح لحج" يم
جبل العزايزي

بعد فتره يصلوا لثرايا العزايزي

لينزل جبل ويحمل تلك الفتاه وهو يدخل الثرايا

زينه بهمس ورجاء ممزوج بدموع. ارجوك سيبني

جبل بم"كر. خايفه ليه يا بت الزهراوي ويهمس لها بصوت مخيف اللي جاي جحححححيم

ليدخل الثرايا ولم يكن هناك سوا الخدم و نهى زوجته وكنت تقف بفستان ابيض كأنه فستان زفاف وكانها العروسه وتضع من المكياج مايجعلها تبدو مغ"ريه 

نهى بخ" بث وهي ترى زينه ويحملها جبل. مبروك يا عروسه الف مبروك يا ضرتي

لتنزل دمعه من عين زينه ويلق"يها جبل علي الارض

لتفتح عينيها بصدمه

تقترب نهى من جبل وتقب" له أمام تلك الصغيره

لتبعد نظرها عنهم وتمسح دموعها

جبل بصوت غليظ قوي. انتي اهنه أجل من خدامه يا بت الزهراوي

زينه بدموع. ليه فكرني واحدة من الشارع دا انا بت الزهراوي

جبل بضحكه رجليه عاليه بسخرية. بت الزهراوي عشان أكده جدك باعك ليا عشان ينهي التا" ر اللي بينا بس ورحمه امي يا زينه لخليكي تند" مي على اليوم اللي اتولدت فيه

جبل بزعيق. محروسه انتي يا محروسه

محروسه بخو"ف. ايوه يا بيه

جبل. خديها معاكي من اهنه ورايح هتخدم معاكي

لتشعر بالحسره والوجع والذل حتى أهلها تركهوا وبعوها لذلك القا" سي

زينه. انا مش خدامة يا ابن العزايزي

جبل. يبجي انتي اللي حكمتي على نفسك وراح جاب حزام

وعيني تحولت للاحمر وعروقه أصبحت بازره و تملكه الغضب

جبل بدأ يضر" ب زينه بالحزام وهي لاحول ولا قوه

زينه. اهههه حرام عليك
جبل بضحكه شر"يره. حورمت عليك عشتك بقى ابوكي يج" تل عمي

زينه بدموع لا يرحمها جبل. ابوي اخد تا"ره من عمك اللي ج"تل اخوي فارس

جبل بقى يضر" ب زينه بقوه

زينه. كفايه هاروح وياها

ايوه أكده احبك وانتي مطيعه

نهى بميا"عه. ايه يا جلبي هنقضي الليل كله اهنه ولا ايه

ليبتسم جبل و يحمل نهي أمام تلك الصغيره وياخذها لغرفت" هم

محروسه بشفقه. عيني عليك يا ست زينه يا زينه بنات الصعيد

زينه بابتسامه تعودت أن ترسمها عندم تشعر بأن هناك من يشفق عليها. ربنا تكبير يا ست محروسه خديني معاكي اساعدك

محروسه. لا ياستي مش بت الزهراوي اللي تخدم

زينه وهي بتقوم واتكلم بطيبه رغم حزنها. مفيش فرج بين بنت الزهراوي واي بت تانيه كلنا ولاد تسعه

لتبدأ زينه في مساعدة محروسه في المطبخ لتنتهي وتشعر بأن قدميها لم تعد قادرة على حملها

محروسه. ست زينه تعالى اوريك اوضتك شاكلك تعبانه جوي

لتذهب زينه معها لتذهب لغرفة فخمه

زينه. شكرا يا ست محروسه
محروسه. تصبحي على هنا يا بتي
وأكملت في سرها
ربنا يجويكي على جاي

لتترك زينه ترتاح وتذهب

تختار ايسدال صلاة وتذهب للحمام لتأخذ شاور يهدأ اعصابها

ارتدت الايسدال ووضعت الطرحه وبدأت في صلاه العشاء
التي تمنت دائما أن تصليها مع زوجها في ذلك اليوم

زينه بدموع. يارب يارب انا تعبت
انا امي ما"تت بعد ما اتولدت واخويا اتج"تل وابوي كمان
واتجوزت اللي كان سبب جت"له وعايز ينت" جم مني يا رب كون في عوني عشان شكلها ايام صعبه جوي

لتمسح دموعها وتقوم تضع سجادة الصلاه في جانب
وتذهب لتنام ولكن فجأه يفتح الباب بقوه ويدخل جبل بشكل مخيف

زينه بخوف. في ايه؟

جبل. في ايه يا عروسه خايفه ليه

ويقترب منها ام هي تبتعد بخوف

زينه. ارجوك بلاش
جبل بش"ر. ليه ولا تكونيش مش"
ب"ن" ت

لتنزل صف"عه قويه على وجهه

لينظر لها بغ" ضب و وو


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جحيم عشق صعيدي "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات