القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لا احد مثلها الفصل الثاني 2 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل الثاني 2 بقلم ريناد احمد

رواية لا احد مثلها الفصل الاول 1 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل الثاني

حور ذهبت من الجامعه وفي طريقها إلى البيت وفجأة عمر ظهر أمامها
حور بفزع : ايه اللي جابك هنا يا عمر
عمر : ايه جاي اقابل حبيبتي في ايه
حور : حبيبتك !! ده كان زمان
عمر : انا اسف يا حور انا عارف اني غلطت بس بجد انا لسه بحبك
حور : انت اكتر شخص بكرهه وهكرهه في حياتي بجد
عمر : ....
حور : اللي انت عملته ده مش حاجه سهل .. انت خونتني يا عمر .. غور من وشي يا عمر
*فلاش باك*
حور : عمر !! انت بتعمل ايه هنا ومين دي يا عمر
عمر بتوتر : دي .. دي
نادين : انا نادين حبيبته وقريب إن شاء الله هبقى خطيبته انت مين ؟
حور : ايه !!!
واخذت تبكي بحرقة وتركتهم وذهبت
عمر : حور يا حووور استني
ولكن لم تلتفت له واكملت طريقها
*باك*
عمر : اسمعيني انا ...
حور بمقاطعة وبصوت مرتفع : مش عايززززه اسمعععع حااااجه
حمزه سمع صوتها : حور !!!
وركض لهم : انت بتعمل ايه هنا يلا
عمر : يلا !
حمزه : اخلص بتعمل ايه هنااااا
حور : جاي يضايقني يا حمزه
حمزه صفع عمر على وجهه : مش لسه مهزقك امبارح ؟ .. انت لحقت ترتاح من التهزيق حتى ؟
عمر بغضب : انت قد الضرب ده يا حمزه
حمزه : اه يا عمر
عمر ذهب بغضب والتفت مره اخرى قائلا : فكري يا حور هه
حمزه :سيبك منه .. انت كويسه ؟
حور أشارت له بالايجابيه
حمزه : تعالي هوصلك
حور : لا شكرا انا خلاص قربت على ...
حمزه بمقاطعة : هتيجي وهوصلك يا حور
حور : تمام
واوصلها لبيتها
حمزه : خدي بالك من نفسك بعد كده
حور : حاضر
وذهب بعدما اوصلها
حمزه : انت فين
سليم : ايه ده في ايه .. في البيت
حمزه : هعدي عليك عشان عايزك
سليم بقلق : تمام
وذهب لسليم
سليم : في ايه يابني قلقتني
حمزه : مش قادر اخبي اكتر من كده انا لازم اقولها
سليم : مش دلوقتي يا حمزه قولت
حمزه : اومال امتى لما الاقيها اتجوزت واحد تاني ؟
سليم : اصبر وانا هقولك في الوقت المناسب .. اسمع كلامي لو سمحت
حمزه : تمام أما نشوف اخرتها معاك
_________________________
لا اله الا الله ♥️
حور : عامله ايه يا حبيبتي النهارده
لين : الحمدلله يا قلبي .. عملتي ايه النهارده في الجامعه
حور حكت لها ما حدث
لين : عمر تاني .. هو مش هيسيبنا في حالنا .. يعني هو عاكسني امبارح والنهارده عايز يرجعلك ؟ .. اوعي يا حور اوعي
حور : اكيد مش هرجعلة .. ده خانّي
لين : ده الصح اوعي ترجعيله بقولها تاني
حور : خلاص بقا حاضر
_________________________
الحمدلله ♥️
باليوم التالي
عمر : ايه يا حور فكرتي ؟
حور : انا مش هفكر في واحد زيك ولا هفكر في اللي انت بتقوله
عمر : اقولها تاني ؟ ورفع صوته : انا بحبككككك .. بحبك يا حور افهمي انا خونتك اه بس بجد انا عرفت غلطي انا اسف و مش هتلاقي حد هيحبك قدي
حور : لا في كتير الحمدلله اطلع انت منها
عمر مسك يدها بقوة : هترجعيلي ولا ارجعك بالقوة ؟
حور : ولا تقدر تعمل اي حاجه .. اخرك كلام ، كلام وبس
وتركته وذهبت
عمر لنفسه : مش هتفلتي مني يا حور
حور بعدما وصلت لبيتها حكت كل ما حدث ل لين
لين بدهشة : ده اته.بل
حور : مش عارفه اعمل ايه
لين : هو مش هيعمل حاجه ف متفكريش كتير
_________________________
الله اكبر ♥️
حمزه : ازيك يا سليم
سليم بحزن : انا الحمدلله وانت عامل ايه يا صاحبي
حمزه : الحمدلله.. بس مالك في ايه
سليم : بلاش حور يا حمزه
حمزه : !!!!
سليم : زي ما بقولك فكك منها
حمزه : ايه اله.بل ده .. ليه يعني
سليم : حكى له ما سمعه ..
"سليم كان يراقب حور وعمر"
حمزه : .....
سليم : معلش يا صاحبي في مليون واحده غيرها
حمزه : لا انا عايزها هي
سليم : بس هي كانت في علاقة مع عمر يعني ممكن تكون لسه بتحبه وترجعله
حمزه : مفيش الكلام ده .. انا هتصرف
_________________________
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️
حور في طريقها إلى الجامعه فجأه شخص مقنّع خدّرها وأخذها بسيارته
حور بعدما استعادت وعيها : انت مين وايه المكان ده
_ مش قولتلك هرجعك بالقوه
حور : عمر !!
عمر رفع القناع : اه عمر
حور : انت واحد حقير بجد .. بكرهك جدا
عمر : وانا بعشقك
حور باستحقار : وعشقت نادين بردو
عمر :انا غلطت واعترفت بغلطي و اتأسفتلك مليون مره وانت بردو مش راضيه
حور : هي بالسهوله دي .. انت مجنون؟
عمر : اه مجنون .. مجنون بيكي يا حور عيني
حور بنظره سخريه : مهما عملت يا عمر مش هرجعلك
عمر : شكل الكلام مش بيجيب معاكي نتيجه خليكي هنا بقا لحد ما حد يفكر فيكي اصلا
_________________________
لا حول ولا قوه الا بالله ♥️
فراس : يعني هي متصلتش بيكي تطمنك عليها لما توصل؟
احلام اشارت له بالسلبية
فراس : موبايلها اتقفل كمان .. اكيد في حاجه حصلت .. اتصلي ب لين كده يا ماما
احلام : يعني هي مش معاكي
لين بقلق : لا يا طنط .. هي قالتلي انها جايه الجامعه ومجاتش
احلام بضيق : انا كان قلبي حاسس ان هيحصلها حاجه وقعدت اقولها بلاش تنزلي النهارده وهي اللي اصّرت تنزل
محمد : إن شاء الله خير يا جماعه اهدوا .. يلا يا فراس تعالي ننزل ندور عليها
فراس : يلا
وأخذوا يبحثوا عنها ولكن لا فائدة
لين مازالت تفكر وهي تحدث احلام ...
لين صمتت قليلا
*فلاش باك*
عمر مسك يد حور بقوة : هترجعيلي ولا ارجعك بالقوة
*باك"
لين : عمر
احلام : عمر مين .. اللي كان متقدم لحور وغدر بيها وخانها؟
لين : بالظبط يا طنط اكيد هو السبب في اختفائها .. انا هتصرف يا طنط
احلام : أول ما توصلي لحاجه كلميني
لين : حاضر يا طنط .. مع السلامه
احلام بحزن : سلام
لين : حمزه .. ممكن اقولك حاجه
حمزه : عمر ضايقك ولا حاجه؟
لين : لا لا .. بس حور مفقوده
حمزه : ايه !!!
لين : زي ما بقولك .. انا شاكة في عمر لانه كان حبيبها وخانها وعايز يرجعلها تاني وكان بيقولها لو مرجعتيش هرجعك بالقوة والنهارده نزلت عشان تيجي الجامعه وموصلتش اكيد عمل فيها حاجه
حمزه : تعالي معايا
حمزه : سليم عايزك ف موضوع تعالى معايا
وقال لسليم ما حدث
وأخذوا يبحثوا عن حور ولكن لا فائدة أيضا
_________________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد ♥️
عمر ذهب إلى الجامعه وترك حور في مكانها
لين : فين حور يا عمر
سليم : انطق
حمزه : قول فين اخلص
عمر : ايه ده في ايه .. فين حور ؟ انا مالي بحور
حمزه : انا عرفت ايه علاقتك بحور وان انت عب.يط وتعمل اي حاجه عشان ترجعها
عمر : حور كانت حبيبتي دلوقتي مفيش اي حاجه بيننا
سليم : بطل كذب يا عمر واخلص وقول وديتها فين
عمر : معرفش هي فيييين
حمزه : يعني مصمم ومش هتقول بردو .. وأخذ يصفعه على وجهه
سليم : كفايه يا حمزهههه
حمزه : هتقول ولا اكمل؟
عمر : مانا بقولك معرفش معرفششش
واكمل في ضرب عمر
عمر : خلاص خلاص هقول
لين : يعني انت عارف اهو
حمزه : انطق
عمر قال له العنوان
سليم : تعالى معانا عشان لو العنوان طلع غلط مش هتفلت مننا يا عمر
وذهبوا للعنوان ووجدوا حور بالفعل
وجدوها وهي جالسة على الأرض تبكي
حمزه ركض لها : انت كويسه
حور أشارت له بالايجابيه
لين : عمل فيكي ايه الحيوان ده
حور : معملش حاجه هو حبسني وقعد يهددني .. ميقدرش يعمل حاجه اساسا
عمر نظر لها بغضب : مش هتفلتي مني بعد كده يا حور
حمزه صفع عمر : ابقى المسها بس وشوف ايه اللي هيحصل
سليم مسك عمر من قميصه : بقولك ايه .. اخزي الشر يا عمر
حور : خلاص سيبوه .. قولت مش هيقدر يعمل حاجه
عمر أخرج مسدسه وقال بغضب : هنشوف مين اللي مش هيقدر يعمل حاجه يا حور ووجّه المسدس على سليم ...
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' لا احد مثلها '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات