القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دعاء أحمد

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دعاء أحمد 

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دعاء أحمد 

مر اسبوع كامل على أبطالنا وجاء اليوم الذي سيقلب الموازين التقاء الاحبه 

عند جبل جاله اتصال من نكره دوليه

جبل رد. مين
المجهول. بتحب زينه
جبل استغرب لكنه رد بتلقائيه. بعشقها

المجهول. عارف انك غلط في حقها

جبل. ايوه

المجهول. تهمك

جبل. بعشقها وبعشق قربها

المجهول. مراتك في المانيا في العنوان... فيلا أسد الرشيدي

جبل قام ابتسم وقلبه بيدق بسرعه جدا. انت مين

المجهول. أسد الرشيدي لو بتحب مراتك تعال بسرعه هي كمان بتحبك

جبل. بتعمل ايه في المانيا وازاي سافرت

أسد. ياه دي حكايه طويله اوي المهم تيجي على ألمانيا في أقرب وقت ممكن

جبل اتصل على رعد بسرعه

رعد. ازايك يا جبل ايه يا عم مش تقولي مبروك كتب كتابي كمان اسبوع

جبل. انا عرفت مكان زينه

رعد. بجد تاب فين

جبل. احجزلي تذكره على ألمانيا فورا

رعد. تمام ربنا يوفقك يا صحبي

بعد تلات ساعات جبل وصل المطار وقلبه بيدق بسرعه جدا واحساس بالفرح لايوصف اخيرا هشوف حبيبه قلبي

بعد خمس ساعات
ينزل جبل مطار المانيا
ياخذ تاكسي ومنه إلى قصر أسد حيث أن جبل بليغ في اللغات فعمله في المصانع والشركات الخاصه به شركات أقل ما يقال عنها أنها عالميه فجبل أقل ما يقال عنه كتله ذكاء متحركه ولكن أيضا عصبيه وغرور ولكن تلك الفتاه ك"سرت غروره وعلمته درس لا ينسي

بعد فتره جبل بيوصل قصر أسد وقبل ما يدخل اتصل على نفسه النمره اللي كلمته

جبل. انا أدام القصر

أسد. انتظروني لازم نخرج نتكلم الاول

جبل. فين مراتي

أسد. متخافيش عليها مراتك في امان لازم نتكلم

بعد عشر دقايق خرج أسد
أسد. جبل العزايزي
جبل. أسد الرشيدي

أسد. اتفضل معايا
جبل ركب معه وخرجوا

جبل. انا عايز افهم ازاي زينه جيت ألمانيا وانت مين وهي بتعمل ايه عندك

أسد بدأ يحكي لجبل كل حاجه من اول لقاء ليه لزينه لحد ما هي طلبت منه يساعدها في الطلاق

جبل. عايزه تطلق

أسد. انت جيت عليها يا جبل زينه بتحبك بس كرامتها وجعها

جبل بغ"ضب . انت ازاي تتجرء تضر"بها

أسد ببرود. وانت كمان ضر"بتها

جبل. دي مراتي

أسد. واللي ما"تت دي كانت مراتي وحب عمري

جبل. انا عايز اشوفها حالا

أسد. هترفض تقبلك

جبل بغيظ. وانت مالك

أسد. لازم تعمل معها زي ما يزيد عمل مع طيف

جبل. يزيد مين

أسد بدأ يفهمه اللي مفروض يعمله

جبل خلص مع أسد واتصل على رعد.
جبل. رعد عايزك تتصل بالناس اللي هنا يجهزوا الفيلا  

رعد بابتسامه. ماشي
على فكره الفيلا عندك جهزت من كل حاجه

جبل. تمام
🌺🌺🌺🌺🌺🌺

في صباح يوم جديد
في الصعيد
في ثرايا عائله الزهراوي
تنزل بريق بنشاط وحيويه وهي تنوي أن تعلم مالك الأدب وكيف يحترمها أو يتجنبها
ترتدي بلوزه زرقاء وبنطلون جينز ابيض واسع وترفع شعرها الأبيض ديل حصان بشكل جذاب

بريق. صباح الخير
الخدامه. صباح النور يا ستي
بريق. هو مالك نزل
الخدامه. سي مالك لسه منزلش بس هو بينزل في الوقت دا

بريق. تمام روحي انتي

لتدخل بريق للمطبخ وتخرج وهي تمسك في يديها قاروره زيت صغيره وإذ بها تقوم بوضع القليل على السلم
وتعود بسرعه للمطبخ وهي تراقب مالك الذي ينزل بغرور وثقه وهو يظبط بدلته
ولكن
مالك. اااااااهههه
بريق انفجرت من الضحك وهو اخد السلم كله تزحليق

مالك. وربنا ما انا سايبك يا بنت ال.....

بريق. ابقى قبلني

مالك بقى يجري وراها وبسرعه شد ايديها وهي اصطدمت بصدره
مالك مسك ايديها الاتنين وآراء ضهرها وهي في حضنه بقيت تبصله وتضحك

الجد بحده. مااااااالللللكككك

مالك نفض بريق بعيد عنه. ايوه يا جدي

الجد. ايه اللي بيوحصل اهننه

مالك. مفيش يا جدي

الجد. كلمت جبل

مالك. جبل مش في مصر عرف طريق زينه هو كلمني وقالي انه وصلها وأنهم سوا واحتمال ميرجعوش دلوقتي

الجد. انا نازل الأرض اشوف الناس عملوا ايه

مالك. اللي تشوفه يا جدي

بريق واقفه كاتمه ضحكتها وأول ما محمود الزهراوي خرج انفجرت من الضحك لدرجه ان عيونها دمعت

مالك.انتي ايه يا بنتي معجونه بمياه عفاريت

بريق. اللي تشوفه يا جدي

بأي بأي
وراحت المطبخ

بريق. هو الفطار فين

الخدامه. دا فطار مالك بيه ودا فطار حضرتك

بريق. تمام بصي خدي فطاري على الاوضه فوق وانا جايه وراكي

الخدامه. ماشي يا هانم

بريق اول الخدامه مشيت بقيت تدور على البهارت ومسكن الشطه بضحكه خبيثه

بعد شويه الخدامه رجعت واخدت فطار مالك
مالك بدأ ياكل
مالك. ااااهههه انتي يا زفته
الخدامه.ايوه يا بيه
مالك. ايه دا الاكل كله شطه
الخدامه. والله انا محطيتش شطه خالص

مالك بتفكير. هي بريق فين

الخدامه. في اوضتها
مالك بش"ر. روحي انتي
وطلع لاوضه بريق بغ"ضب والغريب الباب كان مفتوح
مالك خبط وهي مردتش لسه بيدخل
مالك. اااااهههههههههههه
بريق واقفه هتنفجر مش قدره. شربتها يا كروديه

مالك بقى يبص لرجليه وللابر الموجوده على الارض

مالك. تاب والله ما انا سايبك

بريق. مش هتعرف تعملي حاجه يا بني

مالك في ثانيه بقى اصاد بريق وايديها بتضغط على خصرها بقوه

بريق. في ايه

مالك. لا ابدا بس انا بعلن استسلامي أدام سحر عيونك

بريق بنص عين. واد انت سخن

مالك قرب منها وقب"لها يع"نف

لتنزيل صف"عه قويه على وجهه

بريق بغ"ضب. انت حيو"ان وسا"فل

مالك. كل ما تلعبي معايا افتكري اللي حصل دلوقتي لأنك كل ما تكرريه انا هكرر اللي عملته وجايز اتماد

بريق. برا يا حيو"ان
وحطت ايديها على بوقها وبقيت تس"ب ووتلع"ن مالك

🌺🌺🌺🌺
في المانيا

تساعد زينه للذهاب إلى كليتها
ترتدي دريس اسود بسيط وتضع حزام دهبي وخمارنبيتي كانت في غايه الجمال
بعد مده خرجت من القصر
وليه بتخرج حد بيحط منديل على بوقها بتفقد الوعي

بعد مده بتفتح عينيها ببط
لقيت نفسها نايمه على سرير في مكان على البحر أكثر من رائع وترتدي بيجامه ورديه من الحرير وشعرها مفرود حوليها

وحد واقف بعيد على البحر
قامت باستغراب للابسها وللمكان وبقيت تمشي ناحيه الشخص دا كان واقف بضهره لابس تيشرت ازرق نص كم وبنطلون ابيض

زينه. يا استاذ انت انا فين انت!

جبل. وحشتيني

زينه بغ"ضب. انا ايه اللي جابني هنا ومين غيرلي هدومي

جبل بوقاحه. انا

الايام الحلوه ابتدت فانتظروا الجنان اللي زينه هتعمله مع جبل و جنان بريق مع مالك هيوصلها لفين

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جحيم عشق صعيدي "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق