القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نورهان أشرف

 رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نورهان أشرف 

رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نورهان أشرف 

في المساء تحديدا في غرفه جوري وفهد كانت تقف امام المراه وهي تضع مساحيق التجميل على وجهها تحضر نفسها الى زوجها وحبيبها لا تصدق ما يحدث معها هل فعلا قد وقعت في حب المتجبر وهو ايضا وقع في حبها هل اصبحت تعشقه اللي ذلك الدرجه وهو أيضاً يعشقها هل حقا انه يشعر تجاهه بنفس الشعور لو احد كان اتي لها وقال انها سوف تقع في حب شخص قاسى الى هذه الدرجه كانت قالت انه مجنون ولكن قد حدث بالفعل و وقعت في حبه وفي تلك اللحظة بدات تحرك يدها على منحنيات جسدها بكل سعاده وهي تنظر الى ذلك الفستان الذي يعتبر جلد اخر على جلدها كيف يغدقها بكل تلك الملابس الفاخره والحب الجام ولكن تذكرت عيشتها الاولى مع اخيها وحبيبها الاول هنا الظهر الحزن على ملامحها فهي لا تعرف اي شيء عنه

كل ذلك يحدث امام ذلك الفهد الذي ينظر الى سعادتها بحب بالغ ولكن عندما ظهر الحزن على ملامحها ذهب لها وهو يلف يده على جسدها بحب وميل على كتفها وبدأ فى وضع قبلات رقيقه وهو يتحدث بهمس: مالك يا جوجو بتفكري في ايه

جوري بانتشاء وشعور غريب يسير داخل جسده وقالت بتوتر: فهد انا عايزه

  فهد بحب :عايزه ايه يا قلبي انت شاوري على اللي انت عايزاه في دقيقه هيكون عندك من غير متفكرى

جوري بضعف :انا عايزه اشوف مازن اصله وحشني اوى

  هنا اعتصر فهد جسدها بغيره وهو يقول: متقوليش ان حد وحشك غير انا بس اللي وحشك انتى فاهمه 

هنا ظهرت ابتسامه على وجه جوري وقالت: انت بتغير ولا ايه 

هزه فهد راسه وقال بطفوله : ايوه بغيرلا انا نقصان ولا ضعفان ولا مسطول ولا سكران ولا زايغ من عيني الضيّ ولا حد احسن مني في شيّ بس بغير

هنا صدرت ضحكات جوري الرنانه وقالت: ده مش انت إلى كتبه ده شعر هشام الجخ .

فهد بحب :عندك حق هو شعر هشام الجخ بس شعر بقلب اللي يقوله مش بلسانه ولا بكتابته وانا قلبي بيقولها قبل لساني

جوري بسعاده: كل مره بكتشف فيك حاجه جديده 

فهد بحب: طب اللى اكتشفتى بيكون كويس ولا وحش

هنا اخذت جوري تحرك انفها على انفه وهي تقول: كل مره بيكون احلى من اللي قبله على فكره 

كدا أن يقول شيء ولكن ابعد جورى واخذ يلف حوله هو يصفر ويقول : اى الجمال ده انا كده ماقدرش 

جوري بحب: بجد عجبك هنا

قال فهد :بعترفلك عجباني بعد الكلام ده هاقول ثاني 

هنا مسكت جوري ريموت الكنترول وشغله الاغاني ونظرت الى فهد بابتسامه: تقبل ترقص معايا 

لم يحب أن يرد عليها فهد بالكلام لكن رد عليها بالفعل حيث ضمها الى حضن فارحت جورى راسها على صدره فاخذ يتمايل معها على الاغاني بكل حب وهيام يستنشق عبير رائحتها بكل عشق شغوف تيقن فعلا ان حبه لنواره لم يكن حب من الاثاث كان مجرد مشاعر كثيره متخبطه هو يشعر معها انها والدها وهي تشعر معه انها ابنته لكنه لا يرتبط بالحب بصله فالحب الحقيقي هو الذي يشعر مع جوري تلك الصغيره التي اخذته الى مكان بعيد مكان لا يوجد فيه سواه هو وهي مكان مليء بنغمات العشق والحب والجنون

ابعدته جوري عن صدره وهي تقول: بحبك 

هنا لم يقدر فهد على قطع السكوت اكثر من ذلك في اخذ يقبل تلك الشفاه المطليه باللون الاحمر التي تجعله يذهب الى بعيد عن الدنيا تجعله في مكان ملئ كل شيء جميلد

جوري بحب: باعشقك

هنا حملها فهد وهو يقول بخبث :مش باحب اتكلم كثير باحب اعمل اكثر 

هنا صدحت ضحكات جوري مره اخرى فوضعها فهد على الفراش ومال عليها بكل حب وغرام وهو يقول: كنت عايزاني اخليكي تطلعي من غير النقاب عشان كل الناس تشوف جمالك يا شيخه حرام عليك ده انا شفتك قلبي ضاع عايزه كل الناس يحصل فيها اللي حصل فيا اتق الله 

هنا صعدت ضحكات جوري مره اخرى فمال عليها فهد وهو يقول: يخربيت جمال ضحكتك قال ذلك وهو ينزل بشفايفه عليها ويقبلها بكل حب وهيام لا يصدق انه الان مع حبيبته يذهبوا معا الى مكان بعيد ليس فيه السوي نغمات والعشق والشوق الشديد

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند نواره كانت تقف امام المراه وهي تعدل من زينتها لقد قررت انها سوف تتمم الزواج اليوم فهي نعم لم تعشق حسام ولكن يكفي ان قلبها بدا يدق له ومعنى ذلك ان بدات تقع في عشقه كانت تنظر الى كل ما حضرته بابتسام تلك الورود المتناثره على الفراش و تلك الشموع التي تعطي راحه نفسيه كل تلك الاشياء قد حضارتها ب نفسها لحسام وعندما وجدت صوت مفتاح داخل الباب اغلقت الانوار وذهبت خلف الباب

اما عن حسام فتح باب الشقه بهدوء دخل وجد الدنيا مظلمه وقبل ان ينضي النور شعر بيدين يضعون على صدره بكل حب وحنان

هنا علم ان زوجته قد رضيت عنه واصبحت تقبله فى حياتها والاكثر من ذلك عندما وجدها تريح راسها على ظهره وهي تقول: وحشتني تاخرت ليه

كدا ان يغمى عليه ويفقد الوعى صريع تلك الكلمات البسيطه نعم ثلاث كلمات بسيطه لدى البعض ولكن لديه هو اجمل واحلى الالحان في حبيبته قالت انها تفتقده لا يصدق ما يسمعه اذن تحدث بهدوء و اسف: انا اسف مش هتاخر عليكى ثاني 

قال ذلك وهو يمسك يدها ولفها لكي تقف في مقابلته وجدها ترتدي فستان من اللون الابيض الشفاف الذي يظهر اكثر مما يخفي تحدث بابتسامه: انت عامله فى نفسك كده ليه

نواره بهدوء: عشان عايزين نحتفل مع بعض 

هز حسام راسه ودخل وهو يمسك يدها الى غرفه النوم وجد ذلك المنظر البديع في واجهه ظهرت توسعت ابتسامته اكثر واكثر وهو يقول: بحبك 

قالها وهو يظن انها كمان تريد ان تقولها 

فتبسمت بخجل وقالت :وانا كمان 

هنا علم حسام انها بدات تشعر معه بشعور الحب ولكن لست متاكده منه ولكن هذا الشيء يسعده معنى انها بدات تشعر معه بالحب انه اصبح له مكان في قلبها فضمها الى صدره بكل عشق واخذ بيطرب اذانه باجمل اغاني وكلمات الحب التي قادره على جعل اي امراه تعشق الرجل فخذات نواره تتمايل معه على كلمات الحب التي يقولها كانه يقول اجمل الاغاني فبعدها حسام راسه عن صدره وهو يقول: بتوحشيني وحشاني اوى لدرجه مش عارف اقولها ازاي

فانزلت نواره راسها بخجل هنا لم يقدر حسام على كبت شعوره تجاهه في حملها واتجها بها الى الفراش لكي يذيقها من الحب اضعاف واضعاف 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد ليله حميميه مليئه بالشوق والحب كانت تنام جوري على الصدر فهد وهي تحرك يدها عليه بكل سعاده فامسك فهد يدها وقبلها بحب : مالك بتفكري في ايه

جوري بابتسامه :باقولك ايه يا فهد ايه رايك نرجع البيت العائله تانى 

فهد بهدوء: مش هينفع يا جورى ابويا حرم علي دخل البيت لحد ما ادخل بعيل غير كده مينفعش مايعرفش ان انا مكنتش راجل اصلا ولسه بدأت اخف 

جوري بهدوء لكي تخفف حدت الموقف: متزعلش بس انت إلى غلطان انت مقولتش لحد انك كنت تعبان فاكيد محدش يعرف كل اللى فيك

فهد باحب: مش مهم اي حاجه دلوقتى وما تتكلميش في اي حاجه دلوقتى انا عايزه اقضي معكى احلى شهر عسل 

قالت جوري الغضب اي امراه مصريه :ليه ان شاء الله هو انت مش هتجبني شهر عسل تانى ولا ايه

فهد بضحك: يا قلبي احنا حياتنا كلها عسل 

جوري بردح: لا يا حبيبي انت مش هتضحك علي بالكلمتين دول انا كل سنه في نفس اليوم ده نيجي هنا عشان نحتفل مع بعض

فهد بتساؤل: من عيني بس عايزه اسالك سؤال 

جوري بابتسامه: اتفضل كل اذان صاغيه

فهد :انت مش زعلانه عشان معملتش فرح زي اي بنت وملبستش الفستان الابيض

جوري بيضحك: ازعل ليه في بنات كثير قوي لابسه الفستان الابيض وتطلقت في بنات كثير لابسه الفستان الابيض وكانت حياته مش حلوه انا ملبستش الفستان الابيض بس انا باحبك وانت بتحبيني واحنا حياتنا الحمد لله كويسه يبقى مش مهم اي حاجه ثانيه

هنا لم يقدر فهد على التعبير بالكلام فبدا يعبر لها بقلبه وجسده

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
انا عند مازن كانت حالته الماديه تستقر اكثر من الاول بكثير فاصبح الان ليس معه مليون واحد بل اصبح معه ثلاثه مليون جنيه اي انه قادر على استرجاع اخته وحبيبته وان يعوضها عن كل ما حدث معه عند هنا قطعت شروده عفاف وهي تدخل عليها غرفه المكتب بهدوء وابتسامه جميله قد ودت بقلب ذلك لماذن

عفاف بهدوء وخجل :استاذ مازن في احد مستنيك بره 

هنا نظر لها مازن وقال بحب: عفاف انا باحبك

هنا توسعت اعين عفاف من الصدمه وبتلعت رايقها بتوتر فاعى تشعر انا اكسجين قل في ذلك المكان الى حد الجحيم 

فتساءلت بضعف: انت بتقول ايه 

مازن بحب: بقولك باحبك اى الغريب فيها انا باحبك تقبلي تتجوزيني وتكوني امراتي

هنا ركضت عفاف الى الخارج الغرفه بسرعه حتى انها لم تاخذ شنطتها وذهبت الى المنزل وهي تشعر أنها طيره فهي تعشقه منذ اول يوم راته فيها ولكن دائما تقنع نفسها أن ذلك عمل لا اكثر ولكن قد حدث وقع في حبها ذلك الرجل الطيب الشهم الجدع الذي وقف بجانبها وهي وقفت بجانبه

اما عن مازن فنظر إليها بفرحه ولكن نقصه بسبب أخته فاقسم أنه سوف يذهب غدا الى الصعيد لكي يطلق اخته من ذلك الفهد ويرجعها الى حضنه مره اخرى لكي يعوضها عن كل العذاب التي راته مع فهد فهو يعلم ان فهد تزوجها لكي يعذبها لا اكثر

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في صباح اليوم التالي كان يجلس محمدي على الكرسي يظهر من الشرفه يتامل خلق الله ولكن قطعه دخول الخادمه وهي تقول بادب: محمدي بيه في واحد تحت عايز حضرتك بيقول انه اخو جورى هانم و عايزك في حاجه مهمه

نزل محمدي بسرعه الى الاسفل وجد مازن يلبس هدوم جيده مما اثبت له ان فعلا جوري ابنت ناس فتحدث : خير يا ولدي كنت عايز ايه 

مازن بجديه: حضرتك انا جاي اخد اختي 

محمدي بيتسال: ليه في ايه حصل حاجه بينها وبين فهد 

مازن على نفس جديته : لا بس انا جايه طلقها لان هارجع الفلوس تاني لفهد باشا 

هنا نظر له محمدي بستغرب: فلوس اى

مازن هنا توتر مازن :اصل جورى كلمتنى وقالت انها مش مرتاحه وانا جاى أحدها وارجع المهر و الحاجه الى دفعها فهد باشا واخد اختى قال ذلك وهو يفتح تلك الشنطه وانا النهارده قاعد في أوتيل اول ما اتصل بيا وتقولي انا اختي جاهزه عشان اجي اخذها
هاجى على طول بعد اذنك

قال ذلك وترك محمدى يقف بستغراب فاهو لا يفهم اى شي محمد يقف 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية عشقت عمدة الصعيد "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات