القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دعاء أحمد

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دعاء أحمد 

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دعاء أحمد 

احبك في اليوم ثلاثين عاما

وأشعر اني اسابق عمري

وأشعر أن الزمان قليلا عليك

وان الدقائق أجرى وانا راء الدقائق اجري

                      نزار قباني💗💗


💗💗💗💗💗💗💗


مر اسبوع كامل على جميع أبطالنا دون أي جديد كل منهم منغشل في حياته

يزيد يحاول الوصول لطيف ولكنها لاتخرج من غرفتها

💔💔💔

أسد يعمل في شركته ويتابع زينه واهتمامها بابنه

💞💞💞💞

جبل يبحث عنها في كل مكان ولكن دون فائده

💞💞💞💞

نور أصبحت باهته يائسه من الحياه وأيضا لا تشغل بالها كثير بالتفكير في مالك أو غيره

💞💞💞💞

رائد يبحث عن ذلك الشاب الذي حاول الاعتد"اء على نور

💞💞💞💞

ساره أصبحت أكثر إشراق وهي تشعر بأن هناك شخص يهتم بها

💞💞💞💞💞

رعد لا يعرف كيف تعلق بساره حتى دون أن يرى وجهها

💞💞💞💞

بريق مازالت تفكر كيف تجعل مالك يبيع لها الأرض دون أن تذ"ل كرامتها

💞💞💞💞

مالك يفكر في تلك الفتاه وفي إصرارها لشراء الأرض منه

💞💞💞

سامر مختفي لا أحد يعرف ماذا يفعل أو أين اختفى

💞💞💞💞


💗💗💗💗💗💗💗💗💗

بدايه يوم جديد على الكل يحمل ما يحمل


في صعيد مصر

عند رعد

رعد. الوا ازايك يا انسه ساره

ساره بفرحه. الحمد لله انا كويسه

رعد. انا بصراحة عايز رقم والدك

ساره. ليه

رعد بمشاكسه. اصلي بفكر اتجوز


ساره بابتسامه بلهاء. نعم تتجوز تاب الف مبروك اصدي يعني تتجوز مين لا لاء اصدي رقم بابا اتفضل.....


رعد بابتسامه ساحره. تمام شكرا روحي بقى جهزي البيت عشان هجيلكم باليل


ساره. انت بتتكلم جد


رعد. بحبك يا اجمل من رأت عيني


ساره🥴🥴


رعد. ساره


ساره. انت قولت ايه


رعد. لما اجي باليل هتعرفي قالت ايه سلام يا قمر


ساره بصدمه وفرحه قفلت معه وبقيت ترقص وهي مش مصدقه


ساره. ممممممماااااامممممماا

امها. في ايه يا بنت المهبوشه


ساره. قالي بحبك


امها مسكته من شعرها. مين دا يا بت الهبله وازاي تسمحي لحد يقولك كدا من غير جواز


ساره. اههه سيب شعري يا سوسن


امها. انطقي يا بت مين دا


ساره. ررعععدد الشرقاوي


امها. رعد اصدك رعد الشرقاوي


ساره بهيام. هو يا ماما


امها. بس دا محترم ازاي يقولك كدا وهو لا خطيبك ولا جوازك


ساره. تاب سيب شعري ما هقولك يا سوسن


امها. انطقي ياختي


ساره. أصله اخد نمره بابا وقال انه جاي يتقدملي النهارده


امها بفرحه. بصراحه هو ميتعيبش جدع محترم وابن ناس وكفايه انه شغال مع جبل بيه العزايزي


ساره. والنبي انا مش عارفه بتحبوا جبل العزايزي على ايه


امها. انتي متعرفش حاجه يا ساره جبل يمكن بيبان للناس قا"س بس طيب متعرفش الخير اللي بيعمله مع كل اهل الصعيد بس هو شخصيته قويه لازم يبان قوي عشان يعرف يتعامل مع رجاله الصعيد


ساره بلا مبالاه. سيبك منه يا سوسن وطلعي الكاسات من النيش


امها. ربنا يتمملك بخير يا بنتي واشوفك في بيت عدلك


ساره. يارب يا ماما لروحي بقى اشوف هعمل ايه


امها. ياله يا ختي ورانا شغل كتير في البيت


💓💓💓💓💓💓💓

في قصر جبل

تجلس نور في الجنين تنظر للفراغ بحزن


يدخل رائد بابتسامه واسعه وإذ به يلمحها جالسه بشرود ليتجه ناحيتها


رائد تعرفي انك زي القمر وانتي زعلانه بس بتبقى بدر وانتي فرحانه


نور. انت مين


رائد لنفسه. انا من عشقكي سنوات دون أن يبوح قلبه لكي بالحب

 احم رائد المحمدي


نور. شكرا بس انا عندي سوال ازاي حضرتك عرفت مكاني لما اتخطفت


رائد وهو يجلس بجانبها. اقولك ومتزعليش


نور. اتفضل وان شاء الله مش هزعل وبعدين دا لولاك كنت.. لتنزل دمعه من عينيها


رائد. ممكن متبكيش لو سمحتي


نور. ليه


رائد بحب. دموعك غاليه اوي عندي ادفع عمري كله ولا اني اشوف دموعك


نور.......


رائد. اقولك بقى عرفت ازاي كنت براقبك


نور. افندم


رائد. متفهمنيش غلط اقولك حاجه يا نور هتصدقي لو قولتلك اني براقب كل تصرفاتك من اكتر من تلات سنين وفي عسكري من اللي شغلني تحت ايدي بيرقب حركاتك وفي اليوم دا لما قالي ان في شابين اتعرضولك جيتلك على المكان


نور. بترقبني من تلات سنين تاب ليه


رائد بتلقائيه. عشان بحبك كنت خايف تقعي في حب حدا انتي كان عندك تمانتشر سنه وانا اربعه وعشرين شوفتك اول مره كنتي زي القمر كنا في الشتا وانا عديت بعربيتي في الو"حل وجيه عليك

طبعا انتي مسكتيش


نور. هو انت.


رائد بابتسامه ساحره. ايوه انا ساعتها معداش اسبوع وجيت اتقدمتلك بس جبل اخوكي قال انك لسه صغيره ورفض بس ربنا وحده يعلم اني حبيتك من قلبي 


جبل من وراهم. الله الله وايه كمان يا سي روميو


رائد باحراج قام وقف. احم انا اسف انا بس اصدي يعني بصراحه طالب ايدي الانسه نور


نور انصدمت لأنها متعرفش عنه أي حاجه وفجأه عايز يتجوزها قامت وسابتهم ودخلت الثرايا وهي مبسوطه شويه على مصدومه


جبل. مهر نور العيال اللي كانوا هيخط"فوها


رائد بثقه. والمهر جاهز والعيال في القسم


جبل. هاخد رأيها و اللي فيه الخير يجدمه ربنا

مع اني اعتقد اني عارف رأيها

عايز العيال دي تتظبط ومش عايز فضا"يح اسم نور ميدخلش في أي حاجة 


رائد. لا متتوصاش انا اصلا طلعت عليهم القديم والجديد عشان اللي يقرب من حاجه تخصني أنس"فه من على وش الارض


جبل. مبروك يا رائد


رائد. الله يبارك فيك

💓💓💓💓💓💓


في قصر الزهراوي

يستيقظ مالك ويرتدي بدله سوداء رائعه ويضع برفانه المميز

وينزل الطابق الأول وإذ به يتفاجاه بوجود صاحب عيون المحيط كما سمها

بريق تجلس بثقه هي وجاك


مالك بعصبيه. انتي ايه اللي جابك هنا انا مش طردتك قبل كدا من الشركه جايه القصر ليه


بريق بغرور. والله انا مش جايالك


مالك بعصبيه من تلك المغروره. اومال جاي لمين يا ست البرنسيسه


الجد من وراه. جايالي انا يا ولد


مالك. جدي دي


بريق. انا بريق كمال المنشاوي يا عمي


الجد. مالك اتصلي بجبل العزايزي عشان نشوف موضوع اختك اللي اختفت دي وقوله يجيلي النهارده


مالك باحترام. حاضر يا جدي


الجد. انتي بنت كمال المنشاوي الله يرحمه


بريق بابتسامه جميله. ايوه انا


الجد. ابوكي كان زينه الرجال كان صاحب فهد ابني الله يرحمهم ويجمعنا بيهم على خير


بريق بتنهيده حزن. الله يرحمهم


الجد. اومريني يا بنتي عايزه ايه


بريق. الأمر لله والله انا كنت ناويه اسس مصنع للملابس هنا


الجد. عال جوي وايه المشكله


بريق بصت لمالك بغيظ. المشكله ان الارض اللي هيتبني عليه المصنع هي الأرض بتاع حضرتك في الجهه الغربيه انا حاولت اتناقش مع استاذ مالك لكنه رافض انه يبعها وانا دلوقتي عايزه امشي في تصريح البنا بس لازم تكون الأرض تحت ايدي الاول


مالك بتحدي. واحنا معندناش أرض للبيع اتفضلي بقي


الجد. احترم نفسك يا ولد دي ضيفتي ايه رايك يا بنتي مالك يبقى شريكك في المصنع وهو هيقدر يخلص التصاريح وكمان عشان التكاليف هتبقى كبيره عليكي


بريق بتفكير. انا معنديش مشكله بس هدفع نص تمن الأرض و اي تكاليف بينا هتبقى بالنص


جاك. وانا محامي اقدر اخلصلكم كل حاجه


الجد. معرفتيناش يا بنتي بالاستاذ


بريق. جاك ابن خالتي ومدير أعمالي هو محامي


الجد. شرفتنا يا بني


جاك. الشرف ليا


الجد. 

قوليلي يا بنتي انتي قاعده فين دلوقتي اشتريت دار


بريق. لا انا قاعده في فندق لحد ماظبط اموري واشتري بيت هنا 


الجد. أباه لا طبعا انت تروح معها يا مالك تجيب حاجتها من الفندج

وتيجوا اهنه تقعدي لحد ما تظبطي حالك دا انتي من ريحه الغالي


بريق. بس


الجد. مابسش مالك تروح تجيب معها الحاجه هي وأستاذ جاك وتيجوا


بريق بتفكير لنفسها. حلو اوي كدا هطلع كل الهبل عليك يا مالك الك"لب عشان تعرفي مين هي بريق المنشاوي


مالك يصلها بتو"عد ومشيوا


💓💓💓💓💓💓

في المانيا

ترتدي طيف بلوزه ورديه ذات اكمام طويله وتضع شال ازرق حول رقبتها وترتدي جيب سوداء واسعه تقف بثقه وهي تنوي نسيانه ومحوه من حياتها

وتستعد للعوده للمستشفى ولعملها


زينه. صباح الخير

طيف بابتسامه. صباح النور عامله ايه النهارده انا سامعه عياط أسر طول الليل شامله منيمكيش


زينه. والله أسر دا عسل يا بنتي ربنا يحفظه


أسد. صباح الخير


زينه وطيف. صباح النور


أسد. زينه الدراسه ابتدت


زينه بحزن. اه ما انا عارفه


أسد. انا سحبت كل ورقك من الكليه من غير ما حد من عيلتك يعرف وادمتلك في جامعه هايدلبرغ


زينه بصدمه. هايدلبرغ أفضل جامعه ألمانيا لدارسه الطب البشري


أسد بضحكه على شكلها وبوقها المفتوح. ايوه هي


زينه. ورحمه امك


أسد. نعم


زينه. اسفه مش اصدي


أسد. على فكره في مستشفى كويسه جدا تقدري تشتغل فيها تدريب


زينه. اشتغل وانا لسه بدرس


أسد. اه دي فكره بينفذوها في الجامعات انهم يجيبوا الطلاب ويخلي هم يشتغلوا تحت التدريب في آخر سنتين ودا اختياري مش اجباري


زينه بسرعه. انا موافقه جدا دا هيفيدني في الدراسه ويبقى في خبره ليا


أسد. تمام اجهزي النهارده اول يوم دراسي


زينه بفرحه. بجد شكرا اوي مش عارفه اقولك ايه


أسد. متقولش حاجه ياله بقى وانتي يا طيف راجعه المستشفي


طيف. اه


أسد. يزيد


طيف. أسد انت اكتر واحد عارفني يزيد ملهوش مكان في حياتي بعد اللي حصل لو سمحت كفايه


أسد. ماشي يا اللي تشوفيه وانا معاكي


طيف بحزن. سلام يا اسد


أسد. سلام

💓💓💓💓💓💓

في المستشفي

دخلت طيف بثقه في نفسها

كالعاده لا تخاف شي فهي تعتاد أن تظهر وراء قناع القوه كلما تألمت


بعد ساعتين من الشغل

خارجه من اوضه مريض لقيته في وشها مشيت ولا كأنها شايفه

يزيد مسك ذراعها بسرعه


طيف بصت لايديه وبعدين بصتله


طيف. سيب ايدي يا حيو"ان بدل ما اطلبك الأمن والبوليس


يزيد باسف وحزن حقيقي. والله ما كنت في وعي


طيف بابتسامه سخريه. وايه اصلا اللي خالك ترجع للب"ار معنى كدا اي مشكله هتحصل بينا ودا مؤكد هتروح للمكان الق"ذر دا ابعددددد. عني انا بك" ر"ه" ك

يا يزيد بكر"هك


يزيد. والله ما كنت في وعي بعد ما اتخا"نقنا كنت متع"صب وروحت هناك وحصل اللي حصل والله ما اعرف ازاي


طيف دموعها نزلت. وانا مش عايزه اشوفك تاني


يزيد. اللي بيحب بيسلمح يا طيف وانا بحبك


طيف. وانا مش بحبك عشان اسامحك انت مجرد فتره بايخه في حياتي وهنساك


يزيد. الحب باين في عيونك يا طيف قلبك بينبض ليا وباسمي


طيف بجمود. لو قلبي هيجي على كرامتي انز"عه بأيدي ولا أنه ينبض عشان واحد خا"ين زيك


يزيد. انا مخو"نتش


طيف دموعها نزلت اكتر وطلعت الموبيل و فتحت على الصور. دا ايه مش خيا"نه لو كنت انا يا يزيد اللي مكانك كنت هتسامح وتنسى على جث"تي وعلى فكره خطوبتي على دكتور شريف بعد يومين ياريت تحضر


يزيد مسك َدراعها بقوه. على جث"تي لو بقيت لحد غيري يا طيف مبقاش يزيد انا مكنتي ليا حطيها حلقه في ودنك


يأتري يزيد هيعمل ايه

وبريق ناويه على ايه لمالك

وايه اللي هيحصل لزينه وجبل واسد


ونور ورائد حمايتهم واخدهم على فين



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جحيم عشق صعيدي "اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق