القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم دعاء أحمد

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم دعاء أحمد 

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم دعاء أحمد 

من يحبك حقا يقرؤك وقت صمتك. يرى طيبتك وقت عصبيتك. يشعر بحنانك وقت قسو"تك. يرى حزنك خلف ابتسامتك ويتحملك وانت في اسوء حالتك
                   نزار قباني 💗💗
💞💞💞💞💞💞💞
بدايه يوم جديد يحمل من ألم ما يجب أن يتحمله أبطالنا ومن التحدي والاصرار ما يكفي لجعل قلوبنا تستشعر الحب

في المستشفي
رعد. ايوه ازايك يا انسه ساره

ساره. احم الحمد لله في اخبار عن نور يا استاذ رعد

رعد. ايوه الحمدالله هي كويسه دلوقتي

ساره. يعني رجعت البيت

رعد. اه الحمد لله

ساره. تمام شكرا جدا

رعد. انسه ساره هو انتي مرتبطه

ساره. افندم اصدي لا

رعد بابتسامه واسعه. تمام مع السلامه

ساره بابتسامه عريضه تحاول أن تداريها. مع السلام
ثم تابعت لنفسها
شكلها هتفرج يا ياسو ارزقنا يارب

💞💞💞💞
في اوضه نور

تجلس على سريرها بدون اي ملامح ولا اي إشارات انك كانت حيه ام فاقده للوعي لاتتحرك لا تتكلم فقط تتذكر محاوله ذلك الشاب في الاعت"دا عليها

جبل. نور انكلمي صر"خي قولي اي حاجه بلاش تسكتي عيطي ك"سري الاوضه ز"عقي فوقي ارجوكي

نور ساكته َبعيده عنهم تمام حاسه بالض"ياع

رعد خبطت ودخل باحترام

جبل. في ايه

رعد. مالك الزهراوي برا وعايز يقابل انسه نور

جبل بحده. عرف حاجه

رعد بثقه. الموضوع اتد"فن ومفيش مخلوق هيعرف عنه حاجه

نور دموعها نزلت. مش عايزه اشوف حد سيبوني لوحدي

الباب فتح ومالك ورائد دخلوا

مالك بلهفه. نور انتي كويسه ايه اللي حصل

رائد واقف عيونه حمرا وعروقه بارزه بغ"ضب وغيره وغيظ
جبل لمح رائد وعرف انه الوحيد اللي يستاهل نور

نور بصر"يخ. بررررااا مش عايزه اشوف حد ثم تابعت بقس"وه. وانت يا مالك مش عايزه اشوفك تاني أخرجوا من حياتي بقى انا تعبت
لترمي بحضن جبل تبكي بشده
تمنى رائد أن يحتضنها ويخفيها عن العالم بأكمله بين ضلوعي وان يمسح دموعها فتلك الفتاه أسرع قلبه لثلاث سنوات ولم يتكلم ولم يتدخل بحياتها ولكنه قرر أن يكون رفيق دربها في الحلال أمام الكل ولكن وقتها كانت نور تلك المراهقه في الثانويه لذلك رفض جبل زواج رائد لنور وأيضا لم يخبر نور باي شي لتبقى تلك الورده البيضاء نقيه

ليخرجو ا جميعهم ويتركوا نور وجبل

جبل. بتحبي مالك

نور. لا كنت حاسه بأن قلبي هينبض باسمه بس بعد اللي حصل حاسه ان قلبي انك"سر ومبقاش ينبض لأي شي ولا لأي شخص

جبل. نور انتي كويسه محصلش حاجه

نور بدموع انهيار. انا حاسه بالض"ياع يا جبل كل ما افتكر الحق"ير دا وهو بيقرب مني ابقى قر"فانه من نفسي ومن أي حد يقربلي بقيت خايفه وموجوعه
حاسه بجر"ح بين"زف جوايا

جبل وهو يحتضنها بحب اخوي. هشششش انا معاكي وانتي كويسه ولاد العزايزي كسر"تهم مش بالساهل ورحمه ابويا لأجلك العيال دول واخليك تدو"سي على رقابتهم

نور. لو الموضوع اتعرف هابقي بالنسبه للناس...

جبل. نور انتي محصلكيش حاجه ولو لقدر الله كان حصل هتفضلي نور البنت البريئه الورده النقيه اللي جواكي عمرها ما تتلوث
عارفه يا نور في حد طلب ايدك مني بعد اللي حصل دا

نور. انا مش عايزه اعرف حاجه يا جبل

جبل. لازم تعرفي عارفه ليه عشان في قلب حبك بجد بيخاف عليكي و بيتمنا قربك لو انتي معرفتش هتبقى بتظلمي القلب دا
رائد المحمدي الظابط اللي لحقك كان طالب ايدك من تلات سنين وساعتها انا رفضت لأنك كنتي في ثانوي وصغيره لكن دلوقتي انتي عروسه زي القمر ورائد اكتر واحد هيحبك ويحترمك

نور. لو سمحت يا جبل مش عايزه اتكلم انا تعبت تعبت اوي

جبل. نامي يا نور ولما تبقى كويسه نبقى نتكلم

💞💞💞💞💞

في المانيا

لا تخرج امرأه من حياه رجل الا اذا انجرحت منه

زينه بتدور على طيف اللي اختفت فجاءه ومفيش ليه اي إثر في القصر

دخلت اوضتها لقيت الأنوار مطفيه والشبابيك مقفوله وعيونها راحت فتحت الشباك

زينه. مالك يا طيف عيونك ورمه كدا ليه

طيف بانهيار. انا ليه بيحصل معايا كل دا انا بل"عن قلبي اللي حبه يازينه انا تعبانه اوي

زينه بخضه . ايه اللي بس يا طيف انتوا اتخا"نقتوا تاني

طيف. يزيد قلبه ميعرفش يعني ايه حب قلبه اتخلق الخيا"نه انا بكر"هه وبك"ره نفسي لاني زعلانه عليه

زينه حضنتها وبقيت تعيط بحرقه. انا بحبه يا زينه بس هو خا"ين ورب الكعبه لاند"مه على كل دمعه نزلت من عيوني عشانه

زينه. احكيلي ايه اللي حصل يا طيف جايز يبقى في سوء تفاهم

نور. سوء تفاهم دا بتسميه سوء تفاهم البيه بعد خنا"قتنا راح الب"ار وشرب وسهر مع الزبا"له اللي شكله
شوفي الصور دي

زينه مسكت الفون وبتبص لقيت يزيد حاضن جيجي في أوضاع مخله بأي معاني الادب

رميت التليفون وحضنت طيف وبقيت تقرالها قران

أسد كان واقف وشاف الموقف كله وبقي نفسه يشوف يزيد وهو هيو"لع فيه

💞💞💞💞💞
اسد اتصل بيزيد
أسد. انت فين يا حيو"ان تصدق انك معندكش د"م وانا اللي غلطان عشان امنتك على اختي وانت واحد زبا"له

يزيد. في ايه يا عم مش كفايه اختك اللي ممرمطه بكرمتي الأرض

أسد. انسى طيف يا يزيد والا هتخسرني كصاحب وكشريك في الشغل

يزيد. أسد انا مش فاهم حاجة في ايه

أسد. في إني آمنت على اختي مع واحد حق"ير زيك لو اتخا"نق معها خناقه بسيطه يروح يشوف غيرها
لا فوق مش طيف الرشيدي اللي تنهان ولا فكرني هاسكت تبقى غبي

يزيد. اصدك ايه
أسد بغ"ضب. كنت فين امبارح وسهران مع مين

يزيد. أسد طيف عرفت؟

أسد. اه عرفت انك زبا"له لو قريتها هتخسرني وتخسر كل حاجه تملكها يا يزيد انت اكتر واحد عارف غض"بي شكله عامل ازاي

يزيد. والله ماكنت في وعي ولا اعرف دا حصل ازاي

أسد. كدبتك دي تضحك بيها على أي حد غير طيف.. طيف أذكى الف مره مما تتوقع ولو انجرحت بتخلي الكل ينز"ف معها

يزيد. اديني فرصه بس افهمها اللي حصل يا اسد

أسد. عايزك تروح للمحامي وتخليه يرفع دعوه خلع زينه الزهراوي من جبل العزايزي

يزيد. انت بتقول ايه انت عملت ايه في البنت ناوي على ايه يا صحبي

أسد. معملتش حاجه ياخويا هو انا حيو"ان زيك كل الحكايه أن زينه ملهاش ذنب في مو"ت إيمان وهي طلبه مني تساعدها في الطلاق من جوزها وكمان هتبقى مربيه أسر مش هترجع مصر

يزيد. مش هترجع مصر ومربيه أسد بأي صفه

أسد. اصدك ايه

يزيد. أسد دي صعيدي وانت كمان صعيدي وعارف عادات أهل الصعيد مينفعش تفضل في نفس المكان من غيز صفه رسميه

أسد. يعني اصدك ايه

يزيد. تتجوزوا بعد ما تطلق من جوازها

أسد بغ"ضب. اتجوز انت اتجننت انا اتجوز بعد ايمان

يزيد. أسد افهم الجواز دا هيكون مجرد صفه رسميه عشان تعيش ا في نفس المكان من غير احراج وهي كمان تبقى وخده جزء من حريتها يعني جواز صوري

أسد. وهي هتوافق على الصفقه دي

يزيد. من كلامك واضح انها مش عايزه ترجع تاني وكمان هتربي أسر اعتقد انها فكرت في موضوع وجودكم سوا من غير سبب وأعتقد برذه انها هتوافق وخصوصا انك قالت قبل كدا انها متدينه جدا

أسد. اعمل اللي قولتلك عليه ومش عايز اي إشعار من المحكمه يوصل لجبل العزايزي الأ بعد نفاذ الحكم

يزيد. تمام
💞💞💞💞💞
ولاجلك ومن أجلك فقط خلق العشق

في صعيد مصر
في شركه مالك الزهراوي
بريق بغيظ. دي قله ذوق ازاي يتأخر كدا احنا وخدين معاد من ساعه

جاك. عندك حق اتأخر جدا

بريق. واحد قليل ذوق متكبر مغرور

بعد قليل يدخل مالك بهيئته الجذاب ولكن حزينه أيضا فهو لايعلم سر التغير المفاجي في شخصيه لماذا تريد الابتعاد قبل أن يقترب

السكرتيره. اتفضلي يا فندم مالك بيه وصل

بريق. اخير واحد معندوش احترام للشغل ولا المواعيد

جاك. بينا اختي

لتدخل بريق بهيئها الساحره والبسيطه ولكن مميزه ترتدي جاكيت جلد بني وجيب سوداء واسعه و تضع شال ازرق حول رقبتها

لينظر لها مالك ويرى بعينيها الثقه والغرور والتحدي أجل هي تبدو مميزه وخصوصا بشعرها الأبيض الذي يميل الاصفر

بريق بغيظ. ما كنت تتأخر كمان شويه يا استاذ مالك

مالك. افندم
بريق. احنا وخدين معاد من ساعه حضرتك متأخر ساعه

مالك ببرود. انتي اللي محتاجه مني حاجه يبقى لازم تنتظريني

بريق قامت بغ"ضب ورزعت على المكتب. حضرتك محسسني انا جايه اخد حسنه منك انت واحد قليل الذوق ومتعرفش في الأصول

مالك. برررررا

بريق. افندم

مالك. معنديش أرض للبيع الا اذا اعتذرتي

جاك. اختي الأرض راح تضيع من بين أيدينا

بريق يتحدى. على جث"تي لو الأرض ما بقيتش بتاعتي

مالك قام وقف اصدها بتحدي. ازاي بقى هتخليني ابيعلك غصب عنك

بريق وهي بتاخد شنطتها وماشيه. بكرا هنشوف مبقاش بريق المنشاوي لو الأرض دي مش بتاعتي وفي خلال سنه المصنع هيتبني عليها

ومشيت وسابت مالك على عكس حالته لما دخلت بقى في تحدي

جاك. بريق ضيعتي الأرض من ايدينا

بريق. لا ما ضاعت

جاك. شو اصدك

بريق. محمود الزهراوي

جاك. مين هاد

بريق. هاد كبير عيله الزهراوي
ماما قالتلي أن محمود الزهراوي كان صاحب بابا ولو احتاجت حاجه اروحله

جاك. ما بيتخاف عليكي اختي
💞💞💞
عند نهي
كل ما تفوق رجاله جبل يدوها علقه تخليها تفقد الوعي أصبحت تل"عن اليوم اللي قررت تخو"ن فيه جبل
💞💞💞💞
عند جبل
رائد. جبل بيه مدام نهى متهمه في قضيه قت"ل مراد نشأت الكاميرات صورتها وهي في أوضاع..

جبل. عارف تعالى معايا

واخده وراح للمخزن
رائد دخل لقى نهى بتنز"ف من كل جسمها تقريبا وفاقده الوعي

رائد بص لجبل بزهول
جبل. دا جزات خيا"نه جبل صقر العزايزي

لياخذوا نهى إلى المستشفى ومنها إلى السجن
لنغلق ملف نهى في ملفات الخيا"نه
💞💞💞💞💞

في المانيا
تحمل زينه أسر وتخرج للجنينه و تمسك بيديها سلسه من الفضه بها صورتها مع جبل يوم زواجهم
زينه. ياريتني قادره انساك ازاي انا غبيه كدا بعد الضر"ب والاهانه لسه فاكرك ياترى ايه حصل في الصعيد ياترى جبل نسيني اكيد نهى نسيته اسمي منها لله

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جحيم عشق صعيدي "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق