القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت برائتها الفصل الاول 1 بقلم بسملة نادي

 رواية احببت برائتها الفصل الاول 1 بقلم بسملة نادي

رواية احببت برائتها الفصل الاول 1 بقلم بسملة نادي

_طلع من الشركه بتعته و نزل .
ورد : تشتري مني وردة ؟ .
جاسر : تلاته اربعه كمان انتي مين .
ورد : انا ورد .
جاسر : بتعملي ايه .
ورد بضحكه : انت عبيط ، نا بشتغل .
جاسر : فين اهلك .
ورد : ماتو و سابوني .
جاسر : عندك اد ايه .
ورد بدءت تعد بصوابعها : 5 و 5و1 .
جاسر : انا بقي 10 و 10 و 3 .
ورد : ياااة انت عمو .
جاسر : شوفتي بقي ،تعيشي معايا يورد ! .
ورد : هتأكلني فراخ ! .
جاسر : هأكلك الانتي عاوزاة .
ورد : طب يلا .
"جاسر هريدي ، عمرو 23 سنه عايش مع جدو و عمه و مرات عمه ، بيشتغل ف الشركه الجدو كتبهاله باسمه و من اكبر الناجحين فيها " .
جاسر : بصي احنا وصلنا بس مش عاوزك تكلمي خالص ، انا هطلعك لدادة سميحه تاخدي شاور .
ورد بضحك : يعني ايه شاور. .
جاسر : تستحمي يعني .
ورد : اوبس استحمي ! .
جاسر : عرفتي اوبس يا اوروبهه ، طب يلا قومي .
"جاسر دخل الفيلا الكانت مكونه من تلت طبقات الدور الارضي للضيوف و الاول لعمه و مراته و التاني لجدو و التالت لي هو " .
سعيد : اهلا اهلا بالغالي عامل ايه .
جاسر : تمام يجدي .
ورد: جدك ! ، مش انت عمو عندك جدو ازاي .
سعيد : مين دي .
جاسر : دي ورد .، عاوز نربيها يجدي .
سعيد : طب ما نوديها دار ايتام و نتكفل بيها .
جاسر : انا عاوزها معايا ممكن .
سعيد : طيب طيب .
عبير "مرات عم جاسر" : الله الله و بقيت تجبلنا الشاحتين البيت كمان .
ورد بعياط : انا مش شحاته ، انا كنت بشتغل ..
جاسر شال ورد و حضنها : دي طفله ياشيخه انتي مبترحميش حد ..
ورد : نزلني يعمو انا همشي .
جاسر : تعالي ناكل فراخ بقي .
جاسر : دادة سميحهه يادادة. 
سميحه : ايوا ايوا يحبيبي .
جاسر : بصي بقي خلي نسمه تحمي ورد و تلبسها حاجه من عندكو لحد ما بكرة اجبلها هدوم و اعملي انتي الاكل و جيبي احلي االاكل لورد .
ورد ميلت عليه بصوت واطي : قولها فراخ .
جاسر بضحك : و فراخ يا سميحه .
سميحه : طبب يلا تعالي يورد .
" عدي حوالي نص ساعه و ورد دخلت لبسه قميص جاسر طويل عليها ." 
جاسر ف نفسه " معقول البراءة و الجمال دا ، هو انا جبتها ليه ؟ , انا اكيد محبتهاش ، هو نا هبص لطفله ، بس مسيرها تكبر يجاسر ، لا لا انا بحب براءتها " .
ورد بكسوف : اي رءيكك ف الفستان. .
جاسر بضحك : فستان يا ورد ، دا قميصي .
ورد ببراءة : الفراخ الله .
و طلعت تجرييي و فضلت تاكل و جاسر يضحك و يتفرج عليها .
ورد : اةةة يا بطني دنا طلعلي كرش .
جاسر : كرش صغنون اوي بكرة يكبر .
ورد : لا لا مش هيكبر هيفضل كدا .
جاسر طب يلا روحي اغسلي ايدك و تعالي عشان تنامي علي سريرك خلتهم ينقلولك سرير عندي.
ورد غسلت ايديها و جيت .
" ف نص ال ليل" .
ورد بعياط : ماما وحشتيني ليه ، ليه سبتيني .
جاسر جه جمبها و حضنها و بدأ يقرء قرءان لحد ما نامت .
*********
"يوم جديد " .
ورد صحيت و بعدين صحيت جاسر .
ورد : كل دا نوم يعمو .
جاسر : معلش بقي فيه واحدة انبارح مخلتنيش عارف انام من عياطها .
ورد : هو انا عيطت .
جاسر : اة عيطي .
ورد : لا انا كبيرة الكبير ميعيطش .
جاسر : طيب يا كبيرة انا هاخد دش و انتي شوفي هتلبسي اي من عندي عشان ننزل نجبلك لبس .
جاسر دخل الحمام و ورد راحت لجد جاسر .
********
ورد : يالهوي كل دا شنب ياجدو ، تعالي بقي اقصهولك ،و جابت مقص صغير و بدءت تقصهولو .
سعيد : ادة ادةة،. انتي بتعملي ايه هنا .
ورد بخوف : انا بقصلك شنبك ي جدو عشان كبير .
سعيد ضحك : مش عجبك يعني .
ورد ضحكت : هو انا زعلتك ، انا اسفه .
سعيد : لا تعالي اما اديكي بوسه .
ورد بطفوله : احلي بوسه لاحلي جدوو .
جاسر بزعيق : وررددد انتي عملتييي اييي !! .


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببت برائتها"اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات