القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لا احد مثلها الفصل السابع عشر 17 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل السابع عشر 17 بقلم ريناد احمد

رواية لا احد مثلها الفصل الاول 1 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل السابع عشر

فراس : هتساعديني ننقذ حور ؟
مها : انا موافقه بس ازاي
فراس : هتعرفي ....
___________________________
لا حول ولا قوه الا بالله ♥️
بعد بضعة أيام
حور فاقت على صوت دق الباب
حور : حاضر جايه
حور فتحت الباب وفجأه انعدمت الرؤية
في مصنع مهجور
حور فاقت من المخدر : انا فين
مها : ازيك يا حور
حور : مها !! .. انت جايباني هنا ليه
مها : بنقذك من عمر
حور لمحت فراس وهو يختبئ
حور : إنقاذ !! .. ليه يعني مش فاهمه .. انت بتنقذيني من حبيبي ؟
مها : بطلي كدب يا حور .. انت عمرك ما هتحبيه تاني اصلا
حور : دخلتي جوا قلبي وعرفتي اللي فيه مثلا ؟
مها : انا عارفاكي كويس اوي واكتر واحد بتكرهيه هو عمر
حور : قصدك اكتر واحد بحبه
مها : متكدبيش ع نفسك .. باين في عينك الكدب
حور : ملكيش دعوه بيا يا مها لو سمحتي وسيبيني امشي
فراس : مفيش خروج من هنا
حور بتصنع الصدمة : فراس !!
فراس : اه يا حور .. متكدبيش ع نفسك
حور : ومين قال اني بكدب .. انا ع فكره بحبه ومبسوطه معاه سيبوني في حالي وافتحوا الباب
فراس : قولت مفيش خروج
حور : بس انا عايزه اروح بيتي
فراس : مانا قولتتتتت مفييييش خروووج .. انت سامعه !!!
حور بفزع : حاضر .. بس
فراس بمقاطعة : مفيش بس انت هتفضلي هنا غصب عنك
مها : فراس ، شكلها بتقول الحقيقه .. خليها تروح لجوزها أو حبيبها زي ما بتقول
فراس : انا عارف انا بعمل ايه
مها بحزن على حالة حور : تمام
فراس لاحظ حزنها : مها ، خليكي هنا معاها وهشوف هعمل ايه بالظبط
مها : تمام
فراس : دي أمانة
مها : وانا قدها
فراس ابتسم وذهب
مها : فراس مشي .. مش محتاجه تكدبي اكتر من كده وقولي الحقيقة
حور بتوتر : انا قولت اني مش بكدب
مها : انت حره يا حور .. انا مع فراس انك كدابه .. خليكي بقا قاعده هنا لحد ما تقولي الحقيقه ومش هترجعي لبيتك الا بعد ما تقولي
حور : ......
___________________________
لا اله الا الله ♥️
باسبانيا
حمزه ظل يعمل مع كارلا
وكارلا بدأت تعجب بحمزه كثيرا
كارلا قابلت نادين في كافيه
نادين : بجد يا كارلا
كارلا بخجل أشارت لها بالايجابيه
نادين بفرحة : يا احلى خبر .. سيبيها عليا يا كارلا
كارلا بفرحة : تمام
نادين ذهبت لبيتها هي وحمزه
نادين : حمزه ، انا عايزه اقولك حاجه
حمزه : نعم
نادين : جايبالك عروسة
حمزه بصدمة : ايه !!
نادين : هي جميلة اوي وانت هتحبها
حمزه تذكر كل ذكرياته مع حور
قاطعت شروده نادين : حمزهههه
حمزه : ايوه ايوه معاكي
نادين : عايز تنساها خالص ؟
حمزه : هي مين
نادين : حور
حمزه : ...
نادين : مش عايز تعرف العروسه مين ؟
حمزه : هي مين
نادين : كارلا
حمزه بصدمة : انت هبلة يا نادين ؟
نادين : ليه يعني فيها ايه .. واحده زي القمر وبتحبك
حمزه : بتحبني !
نادين : اه هي قالتلي لأنها مش عارفه تعترفلك بحُبها
حمزه : انا مش هتجوز
نادين : عشان تنسى حور يا حمزه
حمزه : سيبيني افكر
بعد تفكير طويل
حمزه : انا موافق
نادين بفرحة : بجد ! يا احلى رد سمعته في حياتي .. ربنا يسعدك يا حبيبي .. مبروك يا حبيبي
حمزه بحزن : الله يبارك فيكي
___________________________
لا اله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ♥️
حور تحاول طوال الوقت فك الحبل لكي تهرب
حور : الله يسامحك يا بابا .. انت اللي خليتني اتجوز ويحصل فيا كل ده
حور فكت الحبل وهربت ....
فراس وصل للمصنع : مها .. مها .. قومي بسرعة
مها : في ايه
فراس : حور فين
مها : ايه ده هي راحت فين
فراس : اكيد هربت
مها : ازاي مش انت قفلت الباب كويس
فراس : في شباك مفتوح هناك اهو اكيد هربت منه
مها : وهنعمل ايه دلوقتي
فراس : تعالي معايا
حور تجري بسرعة كبيرة ووصلت لبيتها
حور : عمر .. الحقني
عمر : ايه في ايه
حور : فراس .. فراس خطفني وعرف أننا اتجوزنا بسبب الورق .. بالله عليك يا عمر بلاش سجن ارجوك
عمر : انا يهون عليا بردو ازعل حبيبتي واسجن ابوها .. متخافيش يا حبيبتي مش هعمل حاجه بالورق
حور : طب هات الورق
عمر : لا الا ده .. هيفضل معايا لوقت عوزه
حور : لوقت عوزه !
عمر : اه .. حبيتي تعملي حاجه كده حاجه كده هستخدم الورق ع طول واندمك
حور : انت ايييه .. شي*طان !!!
عمر : حاجه زي كده
حور : طب احنا لازم نمشي من هنا
عمر : ليه
حور : فراس اكيد ج...
قاطعها صوت دق الباب
حور : ده اكيد فراس يا عمر
عمر : ادخلي استخبي في اي حتة بسرعة
حور اختبئت وعمر فتح الباب
فراس : فين حور
عمر : انا اللي لازم أسألك السؤال ده
فراس : نعم !! يعني ايه
عمر : فين حور .. من الصبح وانا مش لاقيها
فراس نظر لمها : هتكون فين
مها صمتت قليلا : عند لين مثلا ؟
فراس : اه ممكن يلا بينا
فراس فجأه رجع لعمر مرة أخرى
فراس : انت مش المفروض بتدور عليها ؟
عمر : اه ومش لاقيها
فراس : ومش هتيجي معانا !
عمر : ايه .. اه .. لا انا هعمل حاجه كده وبعدين هنزل ابلغ البوليس على اختفائها
فراس : تمام .. ابقى كلمني لو في جديد
عمر : وانت كمان
فراس : تمام
ذهبوا لبيت لين
فراس : حور عندك يا لين ؟
لين : هي لسه ماشيه من شوية
*فلاش باك*
حور : فراس هيجيلك ويسألك عني قوليله اني لسه ماشيه من عندك
لين : ليه يا حور
حور : هفهمك بعدين
لين : تمام
*باك*
فراس : مقالتش هي رايحه فين
لين : لا الصراحة
فراس : تمام لو جات عندك تاني قوليلي لو سمحتي
لين : حاضر
___________________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️
جاء موعد خطوبة حمزه وكارلا
كارلا كانت في قمة سعادتها
وحمزه كان في قمة حزنه
رقصوا واحتفلوا بالخطوبة ولبسوا الدبل
نادين : الحق يا حمزه .. ماما تعبانة جدا وعايزانا نرجع مصر
حمزه : انا هحجز تذكرتين ع اول طيارة رايحه مصر
كارلا : انا جاية معاكوا
نادين : احجز 3 يا حمزه
حمزه : تمام .. تمام
___________________________
سبحان الله وبحمده ♥️
حمزه ونادين وكارلا وصلوا مصر
وذهبوا للمستشفى
حمزه : ماما جرالها ايه يا بابا
محمود : طلع عندها مرض نادر وحجزوها في المستشفى زي مانت شايف
نادين : انا عايزه ادخل لها
محمود : مينفعش .. هي ممنوعة من الزيارة
نادين وحمزه بكوا بحرقة على حالة امهم وكارلا بكت على بكائهم الشديد
كارلا اقتربت من حمزه : هتبقى كويسة يا حمزه إن شاء الله
نادين : انا هعمل مكالمة ضروري وجايه
محمود : تمام
نادين خرجت من المستشفى
عمر : رجعتوا !!! .. ازاي وامتى
نادين : النهارده ولسه واصلين
عمر : حد عرف أن احنا اللي بوظنا علاقة حور وحمزه
حور بصدمة : ....
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' لا احد مثلها '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات