القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت تلك السمراء الفصل السادس عشر 16 بقلم حورية مصطفى

 رواية احببت تلك السمراء الفصل السادس عشر 16 بقلم حورية مصطفى 

رواية احببت تلك السمراء الفصل السادس عشر 16 بقلم حورية مصطفى 

علي جانب اخر.. 

فرح بصدمه:- يوسف.. 

يوسف بصدمه هو الاخر في الجهه الاخري.. فرح انتي سمعتي كل حاجه.. 

فرح بعيااط:-انا اسفه يا يوسف اسفه علي حاجه عاملتها اسفه علي سوء فهمي واني مقبلتش اسمعك.. اتمني تسامحني.. 

يوسف بحزن: اهدي يا فرح انا مكنتش زعلان منك عشان اسامحك اي واحده مكانك كانت هتعمل اللي انتي عملتيه واكتر كمااان.. 

فرح بخجل: انا بحبك اوووي يا يوسف.. 

يوسف بحب:- ويوسف بيحبك اوووي يـ فرح

فرح بخجل:- طب انا هقفل عشان عندي محاضره.. وقفلت معاه 

ساره بخبث: هاااا احكيلي يلا ايه اللي غيرك في المكامله دي.. 

فرح بتوتر: مفيش يلا عشان المحاضره.. 

ساره بهدوء: اقعدي كده بلا محاضره بلا ز*فت احكيلي يلا.. 

فرح حكتلها كل حاجه.. 

ساره بصدمه: هااا يطلع كل ده من العقر*به اللي اسمها اميرره... 

فرح بهدوء: ربنا كشفها علي حقيقتها في الوقت المناسب.. 

ساره بسعاده: انا مبسووطه اووي يا فرحتي يعني كده هتتجوزي يوسف وانتي راضيه عنه.. 

فرح بضحك: حصل وبعدين وطي صوتك يا حيو*انه ناقص تزغرطي هنا في الكليه.. 

ساره:-تصدقي معاكي حق.. 

فرح بخوف:-قصدك ايه.. 

ساره:- هتعرفي دلوقتي وقامت مزغرطه في وسط الكليه... 

فرح بتوتر: الله يخربتك اقعدي هنتفصل من الكليه.. 

ساره بهدوء:- وفيها ايه.. 

فرح:-لا مش فيها حاجه قومي انجري قدامي يلا.. 

ساره بمرح: متزقيش طااه انا قايمه لوحدي.. 

✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰

في كافيه علي البحر..♡

حمزه بهدوء: قولتك كذا مره الفستان ده ميتلبش تاني عشان مبين تفاصيل جس*مك.. 

ميرنا بغيظ: فين ده اللي مبين تفاصيل جس*مي الفستان واسع اهو انتي اللي عايز تتخانق وخلاص.. 

حمزه بغيره: بس انتي حلوه اوووي فيه ياريت ميتلبش تاني.. 

ميرنا بهدوء: ان شاءلله عند ام لطفي اللي بتنور وتطفي.. 

حمزه بقر*ف: شكلي انخدعتي فيكي ياقلبي.. بفكر الغي كل حاجه.. 

ساره ببرود:-ابقي فكر تعملها كده يا عنيا وانت هتشوف حاجه مش هتعجبك.. 

حمزه بمثيل الخوف: اسف يا باشا هو انا اهبل برضو عشان اسيب القمر ده.. 

ميرنا بغرور: بحسب.. 

حمزه بضحك:- تبا لتواضعك يا فتااه..

ساره بمرح:- تاخدلك شويه.. 

حمزه بخبث:-لا متشكر.. يا مدام حمزه.. 

ساره بخجل:- احنا اتاخرنا اووي يلا عشان نمشي.. 

حمزه بضحك:- يلا قومي يلا فراولتي..

✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰

في فيلا البحيري..♡

يوسف: مساء الخير يا ابو حميد.. 

احمد بحب: مساء الورد والياسمين ياحبيبي.. 

يوسف بحب: انا اتفقت مع والد فرح علي معاد الفرح.. 

احمد بحنان:- ربنا يتمملك علي خير يا حبيبي.. انت لازم تغير ديكور الجناح بتاعك طالما موعد الفرح اتقدم..  

يوسف بحب: انا اتفقت مع منظم ديكور عشان يغير نظاام الجناح زي ما فرح عايزه.. 

احمد:- تماام.. 

يوسف بتعب: طيب انا هقوم ارتاح شويه لان النهرده كان يووم متعب اووي.. 

احمد:- طب مش هتاكل.. 

يوسف بارهاق: انا جعان نووم دلوقتي.. عن اذنك يـ بابا.. 

احمد بحب: اتفضل يـ حبيبي.. 

✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰

في منزل فرح..♡

ادهم بحب: فعلا يوسف طلع ابن اصوول ومتربي.. 

ميرنا: احنا كلنا ظلمناه ومحدش رضا يسمع منه حاجه او يفهمه علي الاقل.. 

فرح بحزن:- معاكوا حق.. 

ادهم بحب:- ياريت يا فرح تتعلمي من اخطاءك ومش تحكمي علي حد من غير ما تسمعيه يا حبيبتي.. 

فرح:- حاضر يـ بابا.. 

ادهم بحنان: يحضرلك الخير يا حبيبتي.. يلا انا هدخل انااام عشان الوقت اتاخر وانتوا كمان ادخلوا عشان يومكوا طويل بكره.. 

فرح وميرنا: حاضر يا دومي.. 

في اليوووم التالي..♡

ميرنا:- يلا يا فرح قومي اتاخرنا وحمزه ويوسف علي الطريق.. 

فرح بنعاس: خمسايه بس.. 

ميرنا بغيظ: بقالك ساعه بتقولي خمسايه وهنتاخر كده.. 

فرح بنوم: طب خمسايه كماان.. 

ميرنا بباس: طيب وجابت كوب ميه ورمته علي فرح.. 

فرح:- اعاااا الحقوني بغ*رق.. 

ميرنا بضحك: هههههه مش قادره هموو*ت من كتر الضحك.. 

فرح بغيظ: تعالي بقاا وطلعت تجري وراها.. 

ادهم بعصبيه مزيفه:- بسسسسسس كفايه انتوا اتاخرتوا والشباب علي الطريق.. 

فرح وميرنا بصدمه: هااا

ادهم:- انت لسه هتتصدموا انجزوا خالصوا يلا.. 

ميرنا وفرح:- حاضر.. 

بعد ساعه يوسف وحمزه وصلوا.. 

في المووول..♡

يوسف بهدوء:- قولت لا يا فرح الفستان ده ضيق.. 

فرح بغيظ: ده تاني فستان تقول عليه كده مع اني انا شايفه انو كويس ومش ضيق ولا حاجه.. 

يوسف ببرود: انا شايفه ضيق وبعدين كانك مش واخده بالك من فاتحه الصدر دي... 

فرح: طيب خلينا نشوف فستان تاني.. 

يوسف:- ايه رايك في ده يا فرحتي.. 

فرح بحب:- واوو يا يوسف شكله حلو اووي خطف قلبي الفستان ده.. 

يوسف بغزل:- وانتي خطفتي قلبي.. تعالي يلا عشان نحاسب عليه ونشتري مستلزمته.. 

فرح بخجل:- يلا..

عند ميرنا وحمزه.. ♥"

ميرنا: ايه رايك في ده.. حلو اووي..

حمزه بحب:- بس انتي احلي.. 

ميرنا بكسوف:- تسلم كلك ذوق والله.. 

حمزه بضحك: دخيلو اللي بيتكسف.. 

ميرنا: خلاص انا هشتري ده.. 

حمزه: يلا...

وفعلا اشتروا الفستان بالمستلزمات بتاعته واتقبلوا بره مع فرح ويوسف وروحوو..🤎"

      ✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰

مر أسبوعين علي ابطالنا بدون احداث تذكر غير ان فرح وميرنا متوترين انهم هيدخلوا حياااه جديدن..♥"

في فندق بيطل علي البحر.. 

في احدي غرف الفندق.. 

براء بحب: اخيرا شوفتك عريس يا يوسف ده فكرتك عنست.. 

يوسف بضحك: فكرتني ايه ياخوي.. 

براء بمرح: عنست يا بيبي.. 

حمزه بضحك: يابني اعقل بقا بكره تيجي اللي توقعك علي جذور رقبتك.. 

براء وهو بيفتكر نورا: مستحيل في واحده تقدر توقع الدانجون.. 

يوسف بضحك: بكره نشوف خليك فاكر كلامك ده كويس اووي.. 

براء بغيظ: تمااام هفضل فاكره كويس.. 

حمزه: خلاص يا شباب عشان بكلم مراتي.. 

براء باستفزاز: يا نوحي يا نووحي.. 

في غرفه ميرنا وفرح.. 🤍"

ميرنا بخجل وهي بتكلم حمزه:- انت قليل الاد'ب ع فكره.. 

ساره:- امته اتجوز بقا عشان اسمع كلام من ده..

فرح بضحك: لما تكبري هههه.. 

ميرنا بضحك هي الاخري: في منتصف الجبهه... 
ساره بغيظ: يا خفه انتي وهي اضحك انا دلوقتي ولا ابين سناني.... 

فرح وميرنا بضحك:- الانتين... 

ساره بصت لهم بق*رف: هروح اكلم خطيبي وقره عيني المستقبلي احسن من حرقه ال*دم دي.. 

ميرنا وفرح : خدي يا بت هنا احنا بنهزر معاكي.. 

بعد فتره انتهت الميكب ارتست من تجهيز ميرنا وفرح.. 💜"

ادهم وهو بيسلم فرح وميرنا ل يوسف وحمزه... انا بيديكم كنز بعطيكم قطعتين من روحي ياريت تحافظواعليهم .. لانهم اغلي ما عندي .. 

حمزه ويوسف :- هم في عينينا يا عمي.. 

في قاعه الفرح... 💙"

يوسف وفرح كان بيرقصوا سلو.. وفجاه المكان بقا معتم خالص.. 

_هي بجنون .. خدتك مني عشان كده هي لازم تمو'ت... 
في الوقت ده النور رجع تاني.. 

يوسف بصدمه : اميره.. 
اميره بجنون:-وايوه اميره يا يوسف مفجاه حلوه مش كده.. 

يوسف ببرود :-انتي عايزه ايه دلوقتي.. 

اميره بجنون .. وهي موجهه مسدسها علي فرح..اخد رو'ح فرح... 

شهقه خرجت من الجميع.. 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببت تلك السمراء "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات