القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لا احد مثلها الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريناد احمد

رواية لا احد مثلها الفصل الاول 1 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل الرابع عشر

عمر : لو مش عايزاني اسج*نه بالورق ده اقبلي شرطي
حور : عاوز ايه وانا اعملهولك
عمر : اتجوزيني
حور : نعم يا عينيا !!!
عمر : زي ما سمعتي يا حبيبتي
حور : حبيبتك ! حبك بر*ص يا شيخ
عمر بانفعال : حووووور , اتكلمي معايا عدل احسن ليكي ولعيلتك
حور : ....
عمر : هتوافقي ورجلك فوق رقبتك يا اما ابوكي هيت*سجن
حور ببكاء : ده مسموش حب ده .. ده امتلاك .. عايز تمتلكني يا عمر تمتلكني وبس
عمر : اه عايز امتلك حبيبتي وتبقى ليا انا بس
حور : ايامك كلها من هنا ورايح هتبقى اسود من سواد الليل
عمر ذهب وتركها
حور وصلت لبيتها
احلام ومحمد كانوا مسافرين لزيارة أقاربهم
حور : اه عايزه اتجوزه يا فراس
فراس : انت هبله صح ؟
حور : المفروض أن ليا حرية الاختيار هه
فراس : في ايه يا حور اخلصي .. هددك ب ايه خلاكي تعملي كده
حور : مهد*دنيييش .. مهد*دنيش يا فراس انا بجد عايزه ارجعله
فراس : وانا مش موافق يا حور
حور : متوافقش .. انا ههرب معاه
فراس صفع حور بقوة
فراس : انت بجد في وعييييك !!!
حور بكت من قوة الصفعه : ...
فراس : ايه ده !! .. ايه اللي انا عملته ده .. انا اسف يا حبيبتي .. والله اسف معلش والله اسف
حور دخلت غرفتها بهدوء واخذت تبكي بحرقة
فراس : افتحي يا حور .. انا اسف بجد افتحي يلا يا حبيبتي
حور : .....
وفجأة صمتت حور
فراس : حور
- حووور
- ردي عليا طيب
- يا بنتييي
- انا هكسر الباب
وبالفعل كسره ورأي حور ساقطه على الأرض ويدها ملط*خة بالد*ماء
فراس : حووور .. ايه اللي عملتيه دهههه
وأخذها للمستشفى
الدكتور : لو كنت اتأخرت اكتر من كده كنا هنفقدها .. بس الحمدلله لحقناها بس شويه وهتفوق
فراس ببكاء : الحمدلله .. الحمدلله
حمزه وصل للمستشفى
حمزه : ايه .. ايه اللي حصل يا فراس
فراس : حاولت تن*تحر
حمزه : ايه اللي حصل قبلها عشان تعمل كده
فراس بتوتر : م معرفش
حمزه : طب حور فاقت ؟
فراس : لا لسه
حمزه : خير إن شاء الله يا فراس
فراس : إن شاء الله
الدكتور : فاقت ...
حمزه : انا هدخلها
فراس : وانا كمان
حمزه : حور ، انت كويسه ؟
حور : ايه اللي جابه هنا يا فراس
حمزه نظر لها بحزن : مش مهم انا ماشي اصلا
فراس : ....
وخرج حمزه من الغرفه
حور : ليه كده
فراس : كان لازم اقوله انك هنا
حور : لا مكنش لازم خالص يعني
فراس : انا اسف
حور : هتوافق ع عمر ؟
فراس : هوافق حاضر .. المهم انت تكوني مرتاحه
حور : طب وبابا وماما ؟
فراس : انا هقنعهم ملكيش دعوه .. بس هقولهالك تاني .. انت موافقه من غير تهديد أو حاجه ؟
حور : انا موافقه من غير حاجه قولت .. حسيته اتغير وبدأ حبه ليا يظهر اكتر ما كان
باليوم التالي
حمزه ذهب للمستشفى
حمزه : فراس ، حور عامله ايه
فراس : كويسه ، ادخلها وحاول معاها تاني
حمزه دخل الغرفه
حمزه : عامله ايه يا حور
حور : .....
حمزه : ردي عليا
حور : عايز ايه تاني .. جاي ليه
حمزه : عايزك ترجعي تاني
حور : لا انا بحب عمر وهتجوزه
حمزه : ايه !!
حور ببرود : هتجوز عمر
حمزه : انت طا.لق يا حور
حور : .....
حمزه خرج من الغرفه
حمزه : طلق.تها .. نتقابل في المحكمه عشان الط*لاق الرسمي ودي اخر مره هتشوفوني فيها
فراس بصدمة : .....
وذهب حمزه
دخل فراس لحور
فراس : انت قولتيله الحقيقه ؟
حور أشارت له بالايجابيه
فراس : حور ، انا عايز افهم مش انت سيبتي حمزه عشان خانك ؟
حور أشارت له بالايجابيه
فراس : مهو عمر نفس الكلام اشمعنا عايزه ترجعيله
حور : ....
فراس : ما تردي .. انا حاسس ان في حاجه غلط وانا هعرف اللي ورا الجواز ده يا حور
وذهب وتركها
بعد مرور بضعة أيام حور خرجت من المستشفى وفراس لم يعلم ما وراء زواج عمر وحور حتى الآن
بالمحكمة
تطلقوا حور وحمزه رسميا وكانوا الشهود لين وسليم ومحمود ووفاء ....
لين : بردو عملتي اللي في دماغك
حور : ....
لين : ربنا معاكي يا حور
سليم : ليه يا صاحبي كده
حمزه : هحكيلك بعدين
سليم بحزن : تمام
حمزه : فين طنط احلام وعمو محمد يا فراس عايز اشوفهم للمره الاخيره عشان هسافر إن شاء الله برا مصر
سليم : ايه !!
حمزه : عايز ابعد عن هنا خالص
حور : ....
فراس : ليه يا حمزه كده
حمزه : فين بس طنط احلام وعمو محمد
فراس : مسافرين عند اقاربنا وميعرفوش حاجه لحد دلوقتي
حمزه بحزن : تمام .. ابقى سلملي عليهم .. هيوحشوني اوي
فراس بحزن : تمام .. مع السلامه يا حمزه
حمزه : مع السلامه
وذهبوا الجميع
رجع حمزه بيت عائلته ووجد نادين
حمزه : نادين !!!
وبكى بحرقه
نادين دخلت غرفتها بغضب
حمزه : هي جات امتى .. انتوا مقولتوش ليه
وفاء : جات من كام يوم
حمزه : انا غلطت في حقها وهي اكيد كارهاني دلوقتي .. انا هدخل لها
وفاء ومحمود أشاروا له بالايجابيه
حمزه دخل لنادين وجدها تبكي
ف عانقها
نادين بضيق : ابعد عني يا حمزه
حمزه : لا
نادين : ابعد عنيييي يا حمززززه
حمزه تركها : انا اسف
نادين : والله !
حمزه : انت غلطتي في حق غيرك يا نادين .. بس عرفت بعد كده أن مكنش ينفع ابعد عنك واخليكي تسافري .. انا اسف .. انت وحشتيني اوي بجد
نادين : عارف .. انت بقيت اكتر شخص بكرهه في حياتي
حمزه بحزن : حتى انت ؟ .. انا اتظلمت من ناس كتير اوي بجد .. عالعموم شكرا جدا
نادين نظرت له بحزن : بس مقدرتش افضل كارهاك .. انا هفضل احبك .. انا مسمحاك
حمزه نظر لها بصدمة وفرح : بجد !!
نادين أشارت له بالايجابيه
حمزه عانقها مره اخرى : انا اسف اسف اسف .. واكمل بمزح : اسف تاني يا نيدو
نادين : حبيب نيدو
___________________________
لا اله الا الله ♥️
بعد مرور أسبوع
رجعوا محمد واحلام للبيت
حور : اتأخرتوا كده ليه
محمد : معلش يا بنتي .. ابن عمي "كمال" تعب جامد وده اللي خلانا نقعد كتير هناك
حور : وعمو كمال عامل ايه دلوقتي
محمد : كويس الحمدلله .. اول ما فاق من تعبه جينا على طول
حور : تمام .. حمدالله على السلامه
احلام : حور ، مالك ؟
محمد : اه انت مش على بعضك ليه
فراس : حور اتطلقت
احلام ومحمد بصدمة : ايه !!!
احلام : امتى ده حصل .. ومحدش قال لنا منكوا ليييه
فراس : من اسبوع
حور : انا اسفه .. بس مقدرتش اقولكوا
فراس : قولي على الحاجه الاخيره كمان
حور : انا هتجوز عمر
احلام ومحمد بصدمة : ايييييه !!!
حور : جه طلب ايدي من فراس
محمد : انت وافقت يا فراس؟
فراس : هي اللي خلتني اوافق .. القرار قراركوا دلوقتي
محمد : انت عايزه عمر يا حور ؟
حور : اه
احلام : انت متأكده من كلامك ده يا حور ؟
حور : اه يا جماعه في ايه
احلام مسكت ذراع حور بقوه : هو هددك ب حاجه صح ؟
حور : .......
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' لا احد مثلها '' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات