القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء أحمد

 رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء أحمد

رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء أحمد

السيده. ديفيد اريد ان اريد "أن" أرى "جثت تلك الفتاه

ديفيد بخ"بث. كما تريدين سيدتي

في الحفله
يزين. انا همش
كنان. هتروح قصر المارد
يزين. هارجع شقتي وانت
كنان. هاروح الفيلا بتاعتي
يزين. تمام ياله سلام
كنان. سلام

في سياره المارد
مليكه. مارد مين هو الزعيم
مارد بمحاولة لجعل مليكه تشك به. انا طبعا
مليكه. كدا"ب. لو انت الزعيم كان ديفيد خا" ف منك لكنه واضح جدا انه منافسك ثانيا لو انت فعلا عمرك ماتقول انا طبعا

مارد. يعني بقيت افهمك
مليكه. انت متعرفش الزعيم وعايز تعرفه من خلالي هو دا سبب وجودي هنا

مارد وقف العربيه

مارد. مليكه انتي عايزه تد"مري الماف"يا وانا عايز اعرف الزعيم
انا هساعدك لكن في المقابل الزعيم دا بتاعي انا يعني حتى لو البوليس قب"ض على أعضاء الماف"يا
انا عايز الزعيم

مليكه. ليه مهتم بيه اوي كدا

مارد. مالكيش فيه دا تا"ر قديم
وانا لازم اخلصه

وساق العربية ومشي
ارد بقي يبص كل شويه في مرايه العربيه وملاحظ أن في عربيه ملاحقهم

مليكة. دول ورانا صح

مارد. بدلي تعالى مكاني
مليكة. معاك سلا"ح اظن

ليخرج مارد شنطة من الكنبه الخلفيه بها الكثير من الاسلا"حه

مليكة بصت بذهول لمارد
ومارد بقى يشيل ايده من على الدركسيون وبقي يبدل مع مليكه

مسك مسد"سه واتنهد

مليكه. هات سلا" ح
مارد. انتي بتسوقي
مليكة. أظن مبقتش بلوه المخابرات من مفيش هات سلا"ح
ليعطيها مارد سلا"ح

تقترب منهم السيارات
ويبدوا في" اطلاق" النار" على سيارة المارد
مليكه بقيت تسوق بسرعه ومارد
فتح باب العربيه وخرج بجسمه منها وبقي يضرب عليهم نا"ر

العربيه بقي يضر" ب عليها نا"ر
من كل اتجاه

مليكة خرجت ذراعها وماسكه المسد"س وبتضر"ب وكل أهدافها في الدماغ

مارد دخل العربيه بعد شويه

بقيت تسوق بسرعه جدا عشان تهرب منهم لأنهم كذا عربيه

مارد دخل العربيه

مليكة. في ايه
مارد. الهج"وم دا مش طبيعي دا اكيد بتأمين من الزعيم أو بسناده السيده

مليكه باستغراب. مين السيده دي

مارد. دي أقرب حد للزعيم بس هتبقى عايزه تخل"ص علينا ليه

مليكه وبقيت تحاول تتفاد الصخور اللي في الطريق

مارد بزغيق وفي ضر"ب نا"ر وراهم. اني دخلتي طريق الشلالات

مليكه بعصبيه. اعمل ايه يعني انت مش شايفهم ورانا ازاي

بقيت تتفاد الصخور والطريق كان وع"ر

مارد.لازم ننزل ونكمل مش

مارد ومليكه حاسوا انهم بعدوا عن اللي بيهجمو"هم

مارد بوجع. انزلي
مليكه. انت كويس
مارد بجمود. ايوه انجزي انزلي
مليكة ومارد نزلوا وبقول يمشوا جانب بعض

مليكه بخوف. مارد انت كويس
مارد وقع على الارض

مليكه. مارد مارد مالك
و تبص لقيت مارد واخد رص" اصه

في جانبه وبدلته غرق"انه د" م

مليكه. مارد انت كويس

مارد ومليكه سمعوا صوت حد بيقرب بقى يقوم

مارد. هشششش
مارد بقى يقوم

مليكة. تعالي هسندك
بصلها شويه باستغراب وحط دراعه على كتفها وهي لفت ايديها حولينه

وبقوا يمشوا الاتنين والجوا كان برد جدا

مارد. انتي كويسه
مليكه وهي بتترعش. ايوه بس لازم نكمل ونبعد انا لسه سمعه اصوتهم

مارد. ياله بينا وبقي يسند على مليكه ويمشوا هي كمان استغربت انها بتساعده بس بتقنع نفسها أن دا عشان المهمه

عند رجاله ديفيد
واحد فيهم لاحظ آثار الد"م على الأرض

الرجل. انهم في هذا الاتجاه يجب أن تق"تلهم والا سنم"وت نحن

ليمشوا جميعا وراء آثار الدم"اء

رجل انهم هناك

ليقتربوا سريعا منهم

رجل. توقفوا توقفوا والا سنطلق

مليكه بقيت تبص ادامها لقيت الشلال وراها رجاله ديفيد

مارد بصلها كدا ولقيها مركزه مع الشلال بقى يهزا راسه بمعنى اللي بتفكري فيه هو الم"وت

ومليكه بقيت تبصله بمعنى مفيش حل تاني والا هنمو"ت

الرجل بقى موجه مس"دسه ناحيه مليكه ودا اللي خالي مارد يستغرب

مليكه قربت من مارد ومسكت ايده
مليكة. ياله
واخدت ايده ونطوا

الرجالة بقوا يضربوا نا"ر عليهم

مليكه ومارد. ااااهه

نزلوا مع الشلال ومليكه بقيت تعوم بس مش لقيه مارد بقيت تسبح وتدور عليه
لقيته بدأ يفقد" الوعي ويستسلم للمايه تاخده و بين"زف

مليكه بقيت تمسك ايده وترفعه لحد ما وصلوا لسطح المايه

مليكة وهي بتن" هج وبتاخد نفسها. مارد فوق مارد
وبعوم وهي تحت المايه وماسه مارد ومخليه فوق المايه لحد ما وصلت للشط والمايه كانت تلج

بقيت تشد مارد لحد ما خرجته على الشاطئ ويقيت تضغط عليه علشان يفر"غ المايه اللي بلعها
وبدأ يفوق

مليكه. انت كويس
مارد بياخد نفسه بالعافيه. ايوه
انتي مجن" ونه ازاى تشديني معاكي

مليكه. انت ازاى مبعرفش تعوم

مارد بقى يغمض عنيه و يفتكر حاجه من الماضي

مليكة وهي حاسه بالبرد الشديد وبقيت تترعش. لازم نلقى مكان ندفي فيه واعملك اسعافات وريني مكان الرص" اصه وبقيت تفتح زراير القميص وتشوف الج"رح

مليكه باطمنان. متقلقش دا جر"ح سطحي
لازم نلقى اي مكان هتقدر تقوم

مارد. ايوه ياله

ومليكه رجعت سندته تاني ومشيوا سوا ولاحظوا كوخ صغير جدا 

مليكه بفرحه وسعادة وهي بتشور على الكوخ. الله في كوخ هناك اهو ياله يا مارد ربنا كبير

لينظر لها ولاسعادتها التي تشبه الأطفال ويتاملها قليلا

مليكة. مارد ياله

ليذهبوا الاثنين وتنادي مليكه على أي شخصي ولكن لا أحد

دخلت واخدت مارد

مليكه بقيت تدور على هدوم وبطانيات

مليكة وهي بتمسك بنطلون من القطن.مارد البس البنطلون دا واستني هعملك اسعافات

وانا هادخل اغير الفستان دا والبس اي حاجه

لتدخل مليكه وترتدي بجامه رجاليه طويله الإمام تبدو لطيفه

مارد كان لبس البنطلون بس وج"رحه بين"زف اول ما شاف مليكة بقى يضحك

مليكه بغيظ. بتضحك على ايه يا أخينا يعني كنت اموت من البرد

مارد. خالص خالص

مليكه لاحظت جر"حه وبقيت تدور على أي حاجة تساعده بيها ولحسن حظها لقيت علبه اسعافات

مارد. انتي هتعملي ايه
مليكه. هعقملك الج"رج و اخيطه
متخافش انا اتعلمت دا كويس وعملته لنفسي قبل كدا

مارد بتعب. ازاي
مليكه. كنت في مهمه وانص"بت فكان لازم اساعد نفسي والا هم"وت

وبدأت تخ"يط الحر"ج وهو بقى يبص ليها وقد ايه هي قريبه منه

مارد. ليه ساعدتيني مع انك كان ممكن تسبيني ام" وت وكدا تبقى نهيتي المهمه

مليكه نفسها استغربت وهو عنده حق في كلامه

مليكه. لأن دلوقتي انا عندي هدف أكبر وهو الزعيم

مارد بقى يغمض عيونه
مليكه لاحظت دا وبتحسس على دماغه لقيت حرارته مرتفعه
مليكه. ياربي مش وقته

عند سيلا
سيلا كانت قاعده بترسم كنان وهي متعرفش ليه بترسمه ايوه هي لسه محبتوش بس يمكن احترمت لما وافق على طلبها

كنان واقف وراها وشايفها مندمجه اوي في الرسمه

كنان. هو انا حلو كدا

سيلا خابت الصوره بسرعه وراء ضهرها بس بعد فوات الأوان

كنان. على فكره شوفتها
سيلا. شاطره صح
كنان بخب"ث. من ناحية شاطره فأنتي شاطره اوي

سيلا. احم احم ها بقى يا كينون احكيلي عن نفسك

كنان بضحكه رجوليه جميله. كينون
ماشي يا قلب كينون

سيلا يخجل. احم احم احكي بقي

كنان. انا يا ستي كنان الاسيوطي ٣٤سنه و ذك

سيلا بمقاطعة. كنان انت مش في مقابلة شغل انا اصدي احكيلي عن نفسك عن اهلك عن حياتك

كنان بصلها بحزن. انا تربيه ملجأ
معرفش حد من اهلي
عارفه يا سيلا كان نفسي احس بأني عندي عيله واعيش طبيعي زي اي حد اتجوز واخلف واجيب اولاد وابقى عندي عيله

سيلا. وايه المشكله انت شاب و تقدر تتجوز و غني ووسيم

كنان. وسيم دا انا بتعاكس
سيلا. خلينا في الموضوع ايه المشكله انك تعيش حياتك

كنان. شغلي
سيلا بضحك. انت بتشتغل في ايه اوع تكون عضو في ماف"يا والكلام دا

كنان بجديه. ايوه انا عضو مهم في الماف"يا

سيلا ضحكتها اتجمدت وكان حد رم"ي عليه جردل مايه ساقعه

كنان. سكتي ليه
سيلا بدموع. قت"لت حد قبل كدا

كنان. ايوه

سيلا بقيت تبكي بصوت عالي وشهاتها تعلى. ليه عملت كدا حرام عليك ليه كدا

كنان بعصبيه. كل واحد قت"لته يستاهل الحر"ق بجا"ز وس"خ
كل واحد منهم زبا"له انا عمري ما مديت ايدي على غلبان أو طيب كل اللي قتل"تهم يستاهلوا الق"تل

ياربي ايه هي الحياة
هي اللحظة اللي عيشينها
ياترى البنات هيقدروا يغيروهَم
يأتري مليكه هتقدر تشد مارد من المكان الضلمه دي

سنبقى على لقاء مع المارد و بلوه المخابرات

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية بلوة المخابرات والمارد "اضغط على اسم الرواية






reaction:

تعليقات