القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لا احد مثلها الفصل العاشر 10 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل العاشر 10 بقلم ريناد احمد

رواية لا احد مثلها الفصل الاول 1 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل العاشر

عمر : عارفه البنت اللي كان بيحبها سليم تطلع مين ؟
لين : مين
عمر : حور
لين بصدمة : ايه !!! .. ازاي .. عرفت منين
*فلاش باك*
عمر عندما كان يمشي في الشارع رأى سليم وحمزه يتحدثوا
حمزه : هي ميييين
سليم : حووووور
عمر بصدمة :...
*باك*
لين فقدت النطق تماما واخذت تبكي فقط وعمر تركها وذهب
لين ذهبت لبيتها وقلبها ملئ بالحزن
لين : مين البنت اللي اتجوزتني عشان تنساها
سليم : ....
لين : هي مين يا سليم
سليم : انسي الماضي يا لين انا دلوقتي حبيتك انت
لين : حور مش كده ؟
سليم بتوتر وصدمه : ايه !! .. لا لا طبعا دي واحده اسمها....
لين : حور .. انا عرفت كل حاجه .. بردو بتكدب عليا .. مصمم تخليني اكرهك اكتر واكتر .. انا عايزه اتطلق حالا
سليم : اسمعيني طيب
لين : مش هسمع حاجه .. لو مش مستعد تطلقني هرفع قضية خلع ....
وذهبت وتركته
نزل الكلام على سليم كالصاعقة
سليم : مش عايز أطلقها لاني حبيتها
حمزه : هتصرف انا وحور يا سليم متقلقش
سليم : تمام
حور : لين انت كويسه
لين : هو الحمدلله وكل حاجه بس انا بجد مش كويسه
حور : مالك يا حبيبتي احكيلي
لين : اعملي بقا انك متعرفيش انت كمان
حور : في ايه يا لين ما تنطقي
لين : سليم بيحبك
حور : ....
لين : ساكته ليه .. انت عارفه يعني
حور : عارفه .. للاسف عارفه
لين : مقولتليش ليه
حور : انا عرفت لما اتجوزتوا اصلا .. مش قبلها .. بس مقولتش عشان مكنتش عايزه ازعلك لانك اختي اللي بخاف عليها
لين ببكاء : طب انت رأيك اعمل ايه بالظبط
حور : اديله فرصة
لين : وأحمد ؟
حور : سيبيه عليا .. انا هتصرف
لين : شكرا لانك جنبي
حور : انت اختي
لين ذهبت لبيتها
سليم : كنتي فين ؟
لين : تعرف بصفتك ايه ؟
سليم : بصفتي جوزك
لين بسخريه : جوزي اللي اتجوزني عشان ميحبش صاحبتي ؟
سليم : ردي ع السؤال
لين : بجد ميخصكش
سليم بغضب : انا هعرف بطريقتي
لين : كنت مع حور .. ارتاحت ؟ .. ياريت متسألنيش تاني وكادت أن تذهب لكنه اوقفها
سليم : لين
لين وقفت ولم تلتفت له
سليم : بصيلي حتى
لين : عايز ايه اخلص
سليم : ممكن تقبلي مني الهديه دي .. وتسامحيني ؟
لين : مش عايزه حاجه منك
سليم : اديني فرصه يا لين .. فرصة واحده
لين : موافقه اني اديلك فرصه بس مش هقبل الهدية انا هشوف تصرفاتك الاول
سليم بفرحه : تمام
_________________________
لا اله الا الله ♥️
باليوم التالي ببيت حور
محمود : بعد اسبوعين ؟
محمد : مناسب جدا
محمود : خلاص كتب الكتاب والفرح في نفس اليوم بعد اسبوعين
والكل فرحوا بهذا الموعد
_________________________
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️
بعد اسبوع
سليم كان يعامل لين احسن المعاملة ولين فرحت كثيرا وبدأت تحبه أكثر من الاول
وحياتهم كانت شبه مستقره إلى أن دخل شخصين وقلبوا حياتهم رأسا على عقب .....
_________________________
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ♥️
بعد اسبوع اخر تحديدا يوم كتب كتاب و فرح حور وحمزه
المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
كل الناس كانوا سعداء بهذه الجمله كثيرا
حمزه : اخيرا بعد سنه وشهرين خطوبه
حور بفرحه : فرحانه جدا
لين وسليم : ربنا يسعدكوا
حور وحمزه بفرحة من أجلهم : ربنا يخليكوا لبعض
وبدأ الفرح والسعادة تملأ المكان بأكمله
احمد سحب لين من وسط الناس دون علم سليم
احمد : في الاخر حبيتيه بردو .. ده حبك بعد عذاب
لين : انت مالك اصلا
احمد : انا بحبك يا لين
وفجأة ...
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' لا احد مثلها '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات