القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل العاشر 10 بقلم دعاء أحمد

 رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل العاشر 10 بقلم دعاء أحمد

رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل العاشر 10 بقلم دعاء أحمد

في قصر المارد

باليل

مليكه لبست فستانها وهو عبارة عن فستان ازرق لحد الركبه واسع

ضيق من الخصر مرصع بالفيروز من الصد"ر 


وفردت شعرها وحطت مكياج بسيط واحمر شفا" ه كانت ساحره


عند مارد

لبس بدله سوداء تيكسيدو رائع وعطر مميز وساعه الشيك

ليبدو في النهاية في غايه الوسامه


بعد شويه مارد نزل لقى يزين وكنان وقفين مستنينهم وهم أيضا في قمه الشيكه


لينظر مارد لهم وكانوا مبتسمين على غير العاده

✍️✍️دعاء احمد 

مارد بستغرب. ايه سر السعادة المفاجأة دي


يزين وهو بيفكر في روز. ولا حاجه عادي


كنان مردش وكان بيفكر في اللي حصل معه هو وسيلا


فلاش باك

كنان واقف يلبس بدلته

سيلا جيت من وراه واتكلمت


سيلا. احم احم

كنان بابتسامه. تعالي عايزه ايه

سيلا. ممكن اطلب منك طلب

كنان. اومري

سيلا. بص يا استاذ احنا دلوقتي أدام أمر واقع أن اننا مراتك


كنان بخ"بث. اصدك ايه


سيلا بسرعه. لا مش القذ" ارة اللي في دماغك انا اصدي انا يعني اصدي


كنان. متنطقي

سيلا. بص من إلاخر اديني فرصه اعرفك وانت تعرفني اكتر و بلاش حركاتك الخبي"ثه دي


كنان وهو بيقرب منها. حركات ايه


سيلا وشها بيحمر. حركاتك دي


كنان وهو مستمتع بشكلها. اللي هي ايه


سيلا بخجل. بلاش تقر"ب مني

ثم أكملت برجاء

ارجوك اديني فرصه


كنان. تمام يا سيلا

ثم اقترب وهمس في اذنيها

بس هيجي اليوم اللي تحبيني وتطلبي قر"بي


سيلا. بعد اذنك وجريت من ادامه


ليضحك على تلك الصغيره الجميله


باك

مارد ويزين متنحين مع كنان اللي وافق مبتسم


مارد. يخوفي من الضحكه دي

ثم تابع بصرامه

كنان كنان


كنان. نعم


مارد. اوعي تكون بتحب

يزين حس بالحزن لأن حساس بحاجه غريبه اتجاه روز

وشغالهم مينفعش فيه أن يبقى ليك عزيز


لتنزل تلك الجميله على السلالم

لينظروا جميعا لها ولم يكونوا يتوقعوا انها بذلك الجمال

لم يروها مره كفتاه بل كانت بالنسبه لهم كعد"و ولكن هي امراه في غايه الجمال والأنو" ثة 


مارد سرح شويه معها ومع جمالها


مليكة نزلت ووقفت ادامهم

. مش ياله ولا ايه


مارد بصرامة. المكان اللي رايحينه

خط"ر هتفضل مع يزين وخالي في علمك هتفضلي تحت عيوني يعني اي حركة غد"ر محسوبه عليكي


مليكة متكملتش

ومشيوا كلهم


مارد. كنان يزين مليكه هتفضل معايا وانتم حصلونا


لتركب معه ويكون الصمت جليسهم


مليكه افتكرت سندس

فلاش باك


مليكه وافقه في المطبخ وبتعمل اكل


سندس جيت من كليتها

سندس. ايه دا حضره الظابط في المطبخ

مليكه. حضره الظابط وافقه في المطبخ مخصوص عشان عيونك يا قمر وبعدين انا عندي اغلى منك


سندس بحزن. عارفه يا مليكه انا صحيح مشوفتش ماما لكن انتي كنتي امي وصحبتي واختي


مليكه. الله يرحمها وبعدين ايه امك دي دول هم اربع سنين بينا


سندس. انا بحبك اوي يا مليكه


مليكه. وانا كمان يا قمر ياله روحي غيري وتعالى نجهز السفره عشان بابا زمانه جاي


صقر. انا هنا يا حبايبي


مليكه. سيادة اللواء وحشتنا


لتخرج مليكه وسندس ويحتضنوا ابوهم بفرحه


باك

تنزل دمعه من عين مليكه دون وعي لتمسحها سريعا

ولكن

قد لاحظها مارد وعلم بماذا تفكر


بعد نص ساعه

مارد ببرود. وصلنا

لتنزل مليكه وتقف بجانب مارد

الذي يمد يده لها


مليكه. افندم

مارد. انت عايزه تدخل بدون صفه

مليكة. اصدك ايه

مارد. هتدخلي بصفتك خطيبتي

مليكه. نعم يعين امك

مارد مسك دراعه بقوه واتكلم وهو بيحاول يهدي غضبه. احترمي نفسك


مليكه. انا محترمه غصب عنك


مارد. حسبنا يجمع


ليدخلوا معا ومليكه تمسك بيد مارد


لتنظر للموجودين بعنايه

ولكن هناك الكثير من الأعين التي تنظر لها وجمالها الأخذ


تمشي بثقه و تضع يديها بيد المارد


لترى في عين الجميع خو"ف

وره"به من المارد


لتنظر له تراه يمشي بغرور وثقة


كنت الحفله عبارة عن مجموعة كبيرة من الأجانب الأتراك وبعض المصرين و هناك من يبدو من الصين أو اليابان وكلهم ينظرون للمارد بخو"ف ماعدا شخص ما


شخصا يقف بغرور وهو ينظر للمارد

بكرا"هيه و غيره

وينظر لتلك الجميله التي يصطحبها

وهو ديفيد لويز

منافس المارد على أن يكون الزعيم


ديفيد. عيونه خضراء و شعره اشقر

وسيم يوجد الكثير من الو"شم على جسده


ليتجه ناحية المارد وتلك الحسناء وعنينه تنظر لها بشه"وه و حيوا"نيه


ديفيد. اهلا بالمارد

مارد ببرود وثقه. اهلا ديفيد

ديفيد. الن تعرفنا بتلك الجميله


مارد بشعور غريب لا يعلم أن كان غيره ام كرا" هيه لذلك المدعو ديفيد . هذه خطيبتي وزوجتي المستقبلية مليكه


ليمد ديفيد يديه ليصافح مليكه

ام هي تنظر بثقه وبزود وقوه وتمد يديها وتضغط على يديه بقوه


لينظر لها ديفيد بمعنى اتركي يدي أيتها الملعو"نه


لتترك مليكه يديه وهي تبتسم بخبث


ديفيد. خطيبتك قويه جدا مارد

مارد. لأنها مميزه فهي ستكون زوجه المارد


كلهم راحو يقعدوا ومليكه بتصور كل حاجه


بعد شويه مليكه بتلفت شافت

راجل يبق"بل فتاه بطريقه مق"ززه


لتدير عينيه بسرعه و كان مارد يجلس في مقابلها وينظر لها بمعنى

نحن في مجتمع مخ"ملي اقذ"ر أنواع البشر لذلك لاتنظري بعنايه


ديفيد بسما"جه. هل تسمحي لي بتلك الرق" صه


مليكه لسه هترفض مارد شد ايديها

مارد. خطيبتي سترق"ص معي


مليكه بهمس. حد قالك اني عايزه اتنيل أرق"ص معك


مارد باستفزاز. ملكيش حرية الاختيار


مليكه. حسبنا يجمع على رايك


لتلف يديها حول عنقه وهو يضع يده حول خصرها

وتعلق الأعين كل منهم كان يتكلم في صمت


مارد لنفسه. شكلها حلو اوي وهي محظوظه قادره تاخد تا"رها بطريقه شرعيه إنما أنا هاخد حقي بس هبقي مج"رم ياريتني كنت مكانك


مليكه لنفسها. دم اهلي في رقبتكم

كان ذنبها ايه سندس كنت بريئه

وبابا كان بيحكم بالعدل ذنبهم ايه

والناس اللي ما"توا بسبب السلا"ح

كان ذنبهم ايه


كانت رقصتهم معا جميله جدا

وفي ركن بعيد تقف سيده تبدو في الخمسينات وهي تنظر لمليكه


رجل. أليست جميله

السيده. اجل تشبه ابيها صقر الجبلاوي

رجل. إنها تكتب عليها نفس النهايه


السيده. تشبه امها أيضا كانت جميله وبسيطة لذلك لم يحب غيرها 


الرجل. تلك الفتاه هربت ولم نجدها بعد


السيده. يجب أن تجدها بأي ثمن فهي اغلى لدى من اي شي

الرجل. وتلك الحسناء

السيدة بكرا"هيه. أريد" أن" أرى" جث"تها


الرجل. ولكنها في حماية المارد

السيده. أريد ديفيد


الرجل. حسنا


لتنظر السيده لمليكه وهي تتو"عد لها


ليأتي الرجل بديفيد وذهبوا لغرفة بعيده


ديفيد. اهلا سيدتي

السيده. انت تريد أن تكون الزعيم المنتظر أليس كذلك


ديفيد بش"ر. اجل سيدتي

السيده. أعدك بذلك ولكن اريدك ان تق"تل المارد وتلك الفتاه اليوم


ديفيد بابتسامه خ" بث. وهو كذلك


السيدة بتحذير. المارد ليس أحمق وذكي للغايه وتلك الفتاه ليست ضعيفه


ديفيد. أعدك سيدتي بأن تنتهي قصه المارد وتلك الفتاه في أسرع وقت ولكن اريد منك أن تجعلي الزعيم يختارني لذلك المنصب


السيده. لاباس ديفيد بمجرد مو" ت المارد وتلك الفتاه ستكون أنت الزعيم بالرغم من أن مو"ت المارد سيكون خساره كبيره للمنظمه

فهو الدماغ ولكن لاباس ما يهمني أن تم"وت تلك الفتاه


ديفيد. امرك سيدتي


ياترى من الست دي؟

وليه بتكره مليكه؟

ومين هي روز؟

ويأتري ديفيد هيقدر يخل" ص على المارد لنرى ذلك


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية بلوة المخابرات والمارد "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات