القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج اطفال الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية زواج اطفال الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة 

رواية زواج اطفال الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة 


لين.. طلقنى 


زين طلع على السرير.. بكرا عشان مش قادر دلوقتي 


لين بصبيه.. زيين أنا بتكلم بجد 


زين.. يعني انا اللي بهزر 


لين.. بقولك طلقنييي حالا 


زين اتعصب من اسلوبها راح عندها.. انتى عايزة ايه 


لين.. اللى سمعته 


زين.. واشمعنا دلوقتي عايزة تتطلقي  


لين.. معدتش طايقه اقعد معاك زههقتت 


زين.. وانا يعني اللى طايقك اوى  


لين.. صح م انا قاعده هنا عبء عليك وشفقه مش كده  


زين.. مش ناقص هبلك على اخر الليل  


لين.. آه عندك حق مانت لقيت غيرى ياترى بقا الخدامه ولا البت اللي كانت معاك في العربيه  


زين.. انتى بتقولي ايه؟ 


لين.. بقول انك خاين  


زين.. أنا عصبيتى وحشه وبحاول اهدى نفسي من ساعتها عشان معملش حاجه تزعلك منى جامد اتقي شرى يالين 


لين قامت من ع الكنبه .. تمام أنا ماشيه ابقي ابعتلي الورقه قامت وهى مش قادره بس غصب عنها رجليها اتلوت  


لين.. ااااه 


زين اتخص وراح لها بسرعه.. انتى كويسه 


لين.. زقته ابعد عني ملكش دعوه  


زين شالها غصب عنها وهى عماله تتلوى  


لين.. ابعدد بقولك  


زين.. اهو بعدت  


لين.. ملكش دعوه بيا بقا سيبنى ف حالى وغصب عنها عيطت حست انها ضعيفه  


زين.. في ايه  


لين.. في انك واحد ز*با*له وخ*اين ياترى كنت مقضيها مع مين انهارده  


زين.. انتى جبتى الكلام ده منين  


لين.. بطل تعمل حوارات بقي  


زين صوته على.. حورات انا برضو اللى بعمل كده  


لين.. اماال مين تقدر تقولي مين البنت اللي كنت شايلها دى وكنت بتعمل ايه مع الخدامه في البلكونة وكل مره بكدب عينى بس لا كفايه كده وهمشي من هنا مش محتاج تعطف عليا وتنفذ وصية ماما او تقول حرام دي غلبانه ملهاش حد انت مقعدنى هنا عشان مزاجك بس وتقرب منى وقت ما تحب بس لأ خلاص انا فهمت كل حاجه انا مش عبيطه وهمشي من هنا واتمنى مرجعش اشوفك تاني 


زين.. خلاص خلصتي  


لين مردتش عليه  


زين.. أنا مكنتش اعرف انك شايفانى وحش اوى كده بس عشان تعرفي اني احسن منك هقولك على حاجه أنا اتبعتلى رساله من فتره مكتوب فيها انك ووائل كنتوا على علاقه وورالها الرساله كامله ... بس انا مصدقتش فيكي حاجه زى كده وقولت انتى بتخافي تقربى منى وانا جوزك يبقي هتقربى من حد غريب!  


لين كانت مصدومه  


زين.. والبنت اللى بتتكلمي عليها دى كنت خابطها بالعربية وودتها المستشفى بس مرضتش اقول عشان بابا لو عرف هياخد منى العربيه لان دى مش اول مره اعمل كده  


لين عيطتت وهو لسه بيتكلم  


زين.. اما انهارده بقا اتبعتلى دى ووراها الصوره والرسايل  


لين شقهت.. اييه ده والله كذب متصدقش كده يا زين  


زين.. طيب مانتى صدقتي فيا  


لين.. أنا اسفه والله بس انا معملتش كده صدقنى  


زين.. مصدقك وعارف انك عمرك م تعملي كده وفضلت اهدى فى نفسى عشان اى حد غيرى كان عمل تصرف تاني لما يلاقي كلام زى ده على مراته عرفتى بقا انى احسن منك  


لين.. أنا طلعت وحشه اوى  


زين.. مش فارقه بقي لو عايزة تتطلقي أنا موافق بس هنفضل فتره لغاية ما تيته تمشي  


لين.. احنا مش مضطرين نعمل كده طلقنى وانا همشي خلاص  


زين.. ووائل يتجوزك غصب عنك 


لين.. لأ لأ وائل وعدنى انه هايمشي ومش هيعملى حاجه  


زين بعصبيه.. وانتى زى الهبله بتصدقيه ده ش*يطاان  


لين.. والله اتغير  


زين .. اتغير؟! اللى كان السبب في حادثتى اتغير؟! اللى قتل ابوكي وامك اتغيير؟!!  


لين الكلام وقع عليها زى الصاعقه .. ايييه! 


زين.. اعتقد دلوقتي فهمتى كل حاجه  


لين صوتت بصوت مبحوح.. ليييه ليه كده هما عملوا اي ليييه كده حرمنى منهم ليه ليييه وفضلت ترزع ف كل حاجه وف الاخر وقعت ف الارض وهى كأن مامتها لسه ميته حالا كل المشاهد مرت قدام عينها  


زين كان قلبه بيتقطع عليها 


    راح عندها ونسي كل الزعل قعد جمبها ع الارض .. أنا مش بقولك كده عشان اكسرك اواخليكى زعلانه أنا بعرفك الحقيقه عشان تبقي فاهمه انه بيضحك على عقلك مفيش حد جواه غل بيتغير يعني هو قتل ابوكي عشان الورث وقتل امك عشان خالفت كلامه وكان عايز يموتنى عشان أنا عارف حقيقته وكل ده ولسه كمان وبعت الخدامه دي عشان توقع بينا وتنقله الاخبار  


لين.. أنا وحشه اوى يا زين ومفكرتش غير في نفسي انا تعبت من كل حاجه تعبت من غبائي وانى بصدق اى حد بسهوله حتى لو هيضرنى  


زين.. ده مش غباء دي طيبه وبعدين انتي لسه صغيره والحياه بتعلمنا حجات كتيره  


لين حضنته تلقائيّ.. مفيش حد طيب غيرك أنا اسفه والله سامحني  


زين فضل زى ماهو كان عايز يحضنها بس حب يعلمها غلطها  


لين بعدت عنه.. عارفه انك مش هتسامحنى  


زين.. ربنا يسهل ومحدش عارف بكرا في ايه وقام خرج البلكونة وسابها  


قامت قعدت ع السرير فضلت اكتر من ساعه تعيط بعدين نامت 


زين دخل غطاها وخد مخده ونام ع الكنبه 


بعد نص الليل سمع صوت عياط صحى لاقها بتحاول تقص الجبس ومش عارفه وبتعيط  


زين.. انتى بتعملى ايه 


لين.. هكفه عشان اعرف امشي أنا زهقت  


زين.. تمشي تروحي فين 


لين.. هروح بيتنا انت زعلان منى وكده كده هتطلقنى  


زين.. هتفكيه اخر الاسبوع استحملى وبعدين قولتلك لما تيته تمشي نامى بقا  


لين.. طيب انت عارف تنام عندك  


زين.. آه  


لين.. تصبح على خير  


زين مردش عليها  


لين نامت معيطه  


........... ........... ...........  


ايوه يبشا.. لأ دول مسكوا خناقه جامده وكان في حاجات بتتكسر فوق شكله ضربها  


.. ههه حلو اوى خليكي متابعه  


ماشي هاجي اقبض امتى ! 


.. اخر الاسبوع  


........... .......... ........ 


تاني يوم اتجمعوا ع الفطار ما عدا زين ولين  


منى.. داليا اطلعى نادي لهم  


داليا.. حاضر يا هانم 


داليا خبطتت ع الباب زين فتح لها  


داليا.. الست هانم بتقول انزلوا ع الفطار  


زين بضيق.. أنا نازل ادخلي انتى صحيها  


داليا .. حاضر  


لين صحت.. امال زي فين  


داليا.. نزل  


لين.. طيب أنا مش عايزة افطر  

داليا نزلت تقولهم  


منى.. في ايه لين مالها يا زين  


زين .. معرفش  


منى.. انتو متخاصميْن 


زين.. أنا خارج  


منى.. رد عليا  


زين.. م انا قولت معرفش ومشي وسابها  


داليا وصلت الاخبار 🚶‍♀️


عدى ٣ايام وهما على هذا الحال   


داليا كانت رايحه عشان تقبض الفلوس زين نده عليها داليا لو سمحتي اعملي قهوه  


داليا.. حاضر  


دخل اوضتها حط حاجه ف الشنطة وخرج  


داليا .. القهوه اهى 


زين.. متشكر  


راحت خدت شنطتها ومشيت  


دار حوار بين داليا ووائل اتبعتله رساله عصبته وخلته يرمى التليفون في الارض... يولاد ال***والله لموته هو وعيلته مش صعبه عليا  


داليا.. تموت مين يبشا دا انت تروح ف داهيه انت مش عارف ابوه مين 


وائل.. ومين قالك انى انا اللى بعمل كده زى ما موت ابوها وامها من غير ماتعرف هموتهولها برضو من غير ماتعرف وابقي انا حبيب القلب هى هبله وصدقتنى 


داليا.. يلهوي انت قتلت اتنين  


وائل مسك رقبتها.. ولو نطقتى بحرف هيبقوا تلاته  


داليا بخوف... لأ والله ما هقول حاجه يبشا  


وائل.. شاطره خدي فلوسك اهى وخليكى زى مانتى  


داليا.. ح حاضر يبيه  


روحت البيت وزين عرف ياخد المسجل من شنتطها زى ما حطه   


سمع كل اللى فيه .. اخرتك قربت يا وائل  


..... ...... ....... 


تاني يوم زين وصل التسجيل للشرطه  


روح البيت نادى على داليا  


داليا.. نعم  


زين.. لما حاجتك وامشي 


داليا.. ليه يبيه 


زين.. معدش ليكي مكان هنا اللى باعتك خلاص باى باى 


داليا.. انا.. 


زين.. يلا بقا من غير شوشره  


داليا.. حاضر ولمت حاجتها ومشيت  


زين دخل عند لين 


زين.. يلا عشان نروح نفك الجبس 


لين.. حاضر لبست ومشيوا  


بعد م خلصوا كانوا مروحين وهى باصه من الشباك وبس  


زين غير طريقه  


لين.. احنا هنروح فين؟ 


زين.. مكان  


لين.. ماهو اكيد مكان يعني مش زمان  


زين.. بطلى استظراف  


وصلوا عند البحر  


لين.. الله أنا بحب البحر اوى يا زين  


زين بصلها .. وهو كمان بيحبك  


لين سكتت ونزلت من العربيه وهو نزل راحوا قعدوا ع الرمل كان وقت الغروب  


لين .. المكان ده مريح اوى 


زين.. عشان كده الفتره اللي فاتت كنت باجي هنا واقعد بالساعات 


لين.. زين أنا اسفه  


زين.. تيتا ماشيه بكرا  


لين بحزن.. وهنتطلق بكرا  


زين.. مممم 


لين.. خلاص سامحني بقي علشان محسش بالذنب 


زين.. هفكر 


لين.. انت زعلك وحش اوى 


زين.. عارف 


لين سكتت وفضلت باصه للبحر وسرحانه  


لين.. انت جايبنى هنا ليه؟ 


زين.. عشان زمانك زهقتى من البيت  


لين.. أنا مستحقش كده مستحقش حد يهتم بشعورى وانا واحده مبفكرش غير في نفسي 


زين.. متقوليش كده كلنا بنغلط وكلنا بنتعلم انتى مش وحشه ومسك ايدها 


لين .. أنت طيب اوى يا زين  


زين.. ما عرفت خلاص كل شويه طيب طيب  


لين.. اقبل اعتذارى بقي عشان انت طيب  


زين.. مقابل اى 


لين.. اللى انت عاوزه 


زين.. عايز شرح الدرس 😉 


لين وشها احمر خبطته ف صدره.. بطل بقي  


زين .. خلاص أنا موجود اهو شوفي حاجه مناسبه اعمليها  


لين فضلت شويه وبعدين قربت من خده وباسته بسرعه وبعدت  


زين كان طاير من الفرحة تقريبا 🙂 


لين.. هاا 🥺


زين.. هاا ايه هاااه ايه دى البوسه دخلت قلبي  


لين ضحكت بكسوف.. يعني اتصالحنا  


زين.. كمان واحده في الخد التاني طيب  


لين.. خلاص بقي يا زين  


زين شدها لحضنه.. خلاص ماشي  


لين.. اتصالحنا  


زين.. اتصالحنا 


فضلوا قاعدين لبليل وبعدين روحوا لسه داخلين  


جميله.. ينفع اللى انتو عملتوه ده انا هربيكم 


..... 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية زواج اطفال "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات

5 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق