Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

اسكريبت عشقت ابن عمي بقلم ملك عمرو

اسكريبت عشقت ابن عمي بقلم ملك عمرو

اسكريبت عشقت ابن عمي بقلم ملك عمرو

اسكريبت عشقت ابن عمي

مش هتجوزها يا بابا انا قلت مش هتجوزها

_افهم من كده انك بتكسر كلمتي هتتجوزها غصب يابن الناس
يا بابا افهمني بقا انا خاطب ومش هينفع اسيبها يا بابا انا بحب خطيبتي
_ خلاص يبقا تقتلها احنا لينا طار عند عمك ابن عمك قتل اختك انت لازم تقتل اخته
مينفعش يا بابا الكلام ده اقتل بنت مينفعش
_خلاص يبقا تتجوزها اعمل حسابك احنا هنروحلهم الليله عشان نكتب الكتاب انت فاهم وده اخر كلام عندي يا ولدي
اعرفكم بنفسي••
انا فهد من الصعيد بس عايش في القاهره من صغري عندي 27 سنه عيلتنا من اكبر عائلات الصعيد خاطب بس والدي الله يسامحه عايز يجوزني بنت عمي غصب وانا مقداميش حل غير كده بس الحقيقه يعني بنت عمي حب الطفوله عندي وهيا كمان كانت بتحبني
الأب: يلاا يابني انزل هات العربيه
فهد بغضب: حاضر يا بابا
وركب ادم ووالده العربيه ووصلو عند بيت عمه
مرات العم: يلا يابنتي عريسك برا
_ يا ماما عشان خاطري مش عايزه اتجوز مش بحبه يا ماما
الام: هنعمل ايه يابنتي بس والدك اصر عالجوازه دي يلا البسي ومتتأخريش المأذون برا
•اعرفكم بيا•
حور/ عندي 23 سنه حلم حياتي ادخل طب وبالفعل جبت مجموع طب في ثانويه عامه بس والدي اصر اني اخرج من التعليم واتجوز ابن عمي للأسف انا حاولت امنعه بس فشلت
نرجع تاني••♡
حور خرجت لهم وكانت لابسه فستان لبني طويل وجميل جدا مع خمار ابيض ومش حطتت ميكب عشان هيا جميله لوحدها هيا فعلا حوريه
ادم في نفسه: ايه الجمال ده دي حوريه فعلا
حور كانت سرحانه ودموعها علي خدها وفاقت علي
«بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير»
فهد: يلا يا حور
حور بحزن: علي فين
ادم بغضب: هيكون فين علي بيتنا
حور بعياط: ماشي يلاا
وركبت حور ورا وفهد قدام بيسوق
حور سانده علي شباك العربيه وبتفتكر ان باباها ولا مره قاللها كلمه حلوه وتذكرت اهانته لها عندما عرف انها تريد ان تكون دكتوره
فلاش باك
حور بفرحه: بابا يا بابا انا جبت 97٪
الاب بسخريه: وهيفرق في ايه مجموعك طلاما انتي كده كده خارجه من التعليم
حور بعصبيه: يعني ايه هخرج من التعليم ده لا يمكن يحصل ابداً
الاب عندما سمع هذه الجمله غضب كثيراً وضربها كف جامد علي وجهها
الاب بصوت عالي وعصبيه: لا بصي بقا يابت انتي من هنا ورايح انتي خدامه في البيت ده لحد ما ييجي اللي هتتنيلي تتجوزيه ومن هنا لحد ما ييجي مفيش حاجه هتتنفز اللا بأوامري وانتي ملكيش خروج من البيت كلامي مفهوم
وخرج من الغرفه ورزع الباب جامد
حور بنهيار: هوا ليه بيعمل كده انا عملتلو ايه
•باااك•
وقد هربت الدموع من عين حور وهيا شارده تفكر في كلاما ابيها
فهد بزعيق: حوووووووووووور
حور بشهقات متتاليه: ايييه نعم
فهد: عمال انادي عليكي بقالي ساعه يلا وصلنا
وقد خرجت حور من السياره وجدت ڤيلا كبيره وانبهرت بجمالها
فهد: اتفضلي اطلعي علي اوضتك من غير كلام
حور طلعت الاوضه من غير ما تتكلم عشان ميتعصبش عليها
حور: ده هيا عيشه سوده باينه من اولها
حور بصدمه: ايه الجمال ده هيا دي اوضتي
اللللله دي جميله اوي
كان مع حور حقيبه بيها ملابسها فتحت الحقيبه ووضعت ملابسها في الخزانه ورتبتها
عند فهد
دخل اوضته قعد عالسرير عمال يفكر
فهد: حور بنت جميله وانا خايف اظلمها معايا واعاملها مش كويس انا مش عارف اعمل ايه
اقوم طيب اروحلها ولا اعمل ايه
وقام من علي سريرو راح لغرفه حور فتح الباب من غير ما يخبط
حور وهيا تستر نفسها فكانت ترتدي هوت شورت احمر ستان وعليه بادي قاط: ايه يا بني ادم انت مش فيه حاجه اسمها باب
فهد: ده بيتي وادخل المكان اللي انا عاوزه
حور بهمس: مغرور
فهد: بتقولي حاجه
حور: بقول ياريت تطلع بره عشان عايزه انام
فهد وكان يقترب منها وحور تبعد للخلف وهيا خائفه: بصي يابنت الناس انتي هنا مراتي ولا تعلي صوتك عليا ولا تنزلي الا بيإذني
حور: نينينينينني متكبر اتفضل اطلع بره عشان انام
فهد: ماشي يا حور اما نشوف اخرتها معاكي ايه
حور وقد دق قلبها عندما سمعت اسمها منه: ايه ده هوا انا قلبي بيدق ليه دلوقتي
وذهبت الي السرير ونامت نوم عميق
وفهد كذلك
في الصباح كانت الملاك حور نائمه وقد استيقظت وجدت فهد امامها يتأمل في ملامحها
حور بفزع: عااااااااا انت بتعمل ايه هنا
فهد: ايه مراتي وببصلها حرام
حور وقد تنظر له بنصف عين وتقلد صوته: نيينينيني مراتي وببصلها حرام
فهد بضحك: ايه ده في ايه
حور: فيه واحد مش محترم اتفضل اطلع بره
فهد: ماشي انا طالع غيري لبسك عشان ننزل نفطر
حور: مش هفطر ومش نازله
فهد بصوت عالي: حوووووور
حور بخوف من صوته: حاضر يا فهد انزل وهاجي وراك
فهد خرج وضحك ضحكه خفيفه عندما سمع اسمه بصوتها
(عيال نحانيح اوي😂😂)
ونزلت حور عالفطار وقعدت قدام فهد 

حور بفرحه بدون وعي: بجد يا فهد هنروح فين وقد ظهرت غمازاتها
فهد بضحك: ضحكتك حلوه اوي علي فكره
حور بخجل وادركت ما قالته: شكرا
فهد: يلهوي عالي بيتكسف ويقلب طماطم ده
حور بضحك: ما خلاص بقا يا فهد
فهد: طب مش عايزه تعرفي هنروح فين
حور بفرحه وحماس: اه اه قللي هنروح فين
فهد: هوديكي المالديف ياستي اهو
حور بفرحه وبدون وعي جريت علي فهد حضنته وباستو من خدو: شكرا اوي يا حبيبي
فهد وقد بادلها نفس الحضن: انتي قلتي ايه قولي كده تاني
حور وقد ادركت ما فعلته: ها ل ا ا ن ا م ش ق ص د ي وجريت علي اوضتها وفضلت تعيط
فهد كان معدي من جنب اوضتها فسمع صوت عياطها ودخللها
فهد: طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي
حور: انا اسفه علي اللي حصل مكانش قصدي والله
فهد بضحك: بيقولو ان انا جوزك يعني علفكره
وضمها اليه بقوه
حور جريت من الاوضه بسرعه من شدة خجلها ونزلت تحت
فهد نزل يجري وراها وفضلو يجرو ورا بعض لحد ما الليل دخل وحور كانت عايزه تنام
حور: انا هروح انام
فهد: لا مفيش نوم احنا هننزل نتمشي عالبحر
ملحوظه•• فهد وحور فيلتهم في اسكندريه
فهد لاقا حور جريت عالاوضه لبست وخلصت ووقفت قدامه
حور: انا خلصت 😁
فهد بصدمه: يابنت المجانين عملتيها ازاي دي
حور: ههههههه يلا روح البس
وذهب فهد لكي يبدل ملابسه ونزلو قعدو عالبحر
فهد: احكيلي عن نفسك
حور بدموع: حاضر
وبدأت حور قص عليه حياتها القاسيه
حور: انا بابا ده تقريبا ميعرفش يعني ايه رحمه حتي علي بنتو علطول يهينني ويهزقني حتي لما جبت مجموع وهدخل طب حطم احلامي وقاللي مفيش تعليم انتي هتتجوزي ابن عمك وهتقعدي فبيتك ومن ساعتها وانا كل يوم اصحا اعيط وانام اعيط وعايشه خدامه في البيت وبدأت في البكاء
فهد بحزن علي حالها: ياه يا حور ده انتي شفتي كتير اوي انا اسف ليكي علي اللي عملتو امبارح وانا اوعدك اعوضك عن كل حاجه وحشه حصلتلك
حور: بجد يا فهد
فهد: بجد يا روح فهد
حور: بحبك
فهد: بعشقك 

لقراءة ومتابة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التليجرام اضغط هنا

reaction:

تعليقات