القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج خارج ارادتي الفصل التاسع 9 بقلم رحمه نجاح

رواية زواج خارج ارادتي الفصل التاسع 9 بقلم رحمه نجاح 

رواية زواج خارج ارادتي الفصل الاول 1 بقلم رحمه نجاح

رواية زواج خارج ارادتي الفصل التاسع

لتنظر تاليا الي مصدر الصوت حتا شهقت بصدمه، ماذا يحدث الان لم افهم شئ ...
_ بابا انت ايه اللي جابك هنا ؟!
_ احنا متفقناش علي كده يا رائد، تاليا جت هنا ليه ..
_ انا مش فاهمه حاجه فهموني بقا احنا هنا بنعمل اي، اي اللي دخل بابا في الموضوع، لي معانا لواء شرطه، رائد شغال في الشرطه ولا ولا " كانت تقول كلامهتا وهي تصرخ "
_ أجابها رائد. اهدي يا تاليا بلاش العصبيه دي ويا عمي وجودها هنا أمان اكتر ..
_ بنتي وجودها وسط ضرب النار امان يا رائد انا مامنك عليها عشان تجبها وسط ماڤيا ..
_ أحد الضباط. كله يجهز الهجوم قرب مع التسليم ..
لتنظر لهم تاليا وهي تائهه بشده لم تعلم ماذا يدور حولها كل ما تعلمه أنها وسط النيران حقًا كما قال أباها ..
دقائق تمر ثم يبدأ الهجوم حقًا رجال الشرطه تقترب منهما بكل ثقه عندما رؤهم يستلمون البضاعه ثم يبدأ التشابك بينهم ...
_ رائد انا خايفه " قالتها ببكاء"
_ متخفيش انا جمبك ..
ليقوم رائد من مقعده ويتوجه نحو رجال الشرطه ويساعدهم، نظرت له تاليا بصدمه كيف أنه ليس عاااجز؟! هل كل هذه الفتره وهي مخدوعه به ؟! هل عندما تعرضت للموت كان ليس عاجزا ومع ذالك لم يحاول إنقاذها ؟! صدمه كبيره احتلتها ....
_ انت، انت بتمشي ازاي ؟!
كانت تقول كلامها وهو لم يقف أمامها من الاساس فهو عندما قام من جلسته نبه أحد الضباط أن يقوموا بحمايتها ...
وعلي الجهه الأخري كان يقف رائد امام عزيز ويصوب نحوه السلاح ...
_ انت بتمشي ازاي انت كنت عاجز .. " قالها عزيز بصدمه"
_ ومين قالك اني كنت عاجز اصلًا ..
_ ازاي انا متاكد ؟؟
_ كل معلوماتك غلط يا عزيز باشا ..
_ هقتلك يا رائد ..
_ ضحك بشده .. تقتل مين بس ده انت اللي في ملعبي ..
_ مش ههنيك في حياتك يا رائد ..
_ ابقا شوفها في القسم بقا " قالها والظباط يقبضون عليه "
بعد فتره كانت انتهت الشرطه من أخذ هذا المتهامين بسبب البضاعه التي كانت عباره عن سلا"ح ومخد"رأت، ذهب رائد الي تاليا وهو يحتضنها بشده لتبعده عنها وهي تصرخ به ...
_ ابعد عني بقا مش عايزاك ...
_ اهدي يا تاليا هفهمك كل حاجه ..
_ مش عايزه افهم حاجه منك انت انسان كداب، كدبت عليا انك بتمشي من ساعة ما دخلت حياتك وانا في حوارات مش بتخلص بخرج من مشكله اقع في التانيه انت انسان كداب وانا مستحيل اعيش معاك تاني ..
_ يابنتي اسمعي رائد " قالها الاب بترجي"
_ وانت كنت عارف أنه بيمشي صح ..
ليخفض الاب نظره ..
_ اه طبعًا عارف ما هو انا الوحيده المغفله في العلاقه ده اتجوزي ده يا تاليا ومالكيش حق الرأي، تاليا يضرب عليها نار تعيش أسوأ ايام حياتها وكل ده ليه هااا، تاليا تضرب وتتحبس في مكان ضلمه وانا عندي فوبيا، تتاخد وتسافر امريكا ومتعرفش غير وهي في المطار ، انتو عايزين اي مني بقا ارحموني ..
" كانت تقول كلامها وهي تصرخ وتبكي بشده علي حظها السيئ"
_ اهدي يا تاليا ..كان يقترب منها لكي تحتضنها ..
_ اياك تقرب مني اياك يا رائد انا بكرهكوا كلكوا معيشني في كذبه ..
_ اسمعيني وبعد كده احكمي ..
_ اهدي يا تاليا .." قالها الاب عندما وجدها تزداد في البكاء وعلي وشك الدخول في حالة انهيار "
_ طلقني يا رائد ...
قالتها ثم اغشي عليها ومازالت الدموع علي وجنتيها ليحملها رائد سريعًا ويتوجه بها نحو المشفي ..
 
 يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' زواج خارج ارادتي '' اضغط علي اسم الرواية
 

 

reaction:

تعليقات