القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في عشق ليلي الفصل الثامن 8 بقلم فاطمه الزهراء علي

 رواية في عشق ليلي الفصل الثامن 8 بقلم فاطمه الزهراء علي

 رواية في عشق ليلي الفصل الثامن

-" ليلي بتوتر شديد": لا مش ممكن انا مش هرفع نقابي.
-" حسن": نعمممم!
-" ليلي بدموع": شوفت.. شوفت اهو اهم حاجه عندك الشكل.. انا كنت عارفة.
-" حسن ": انتي يا ليلي اللي بتقولي كدا؟.. انا لو يهمني الشكل بس زى ما بتقولي كنت طلبت اني اشوفك قبل كتب كتابنا ودا كان من حقي علي فكرة.. بس انا ميهمنيش .. والله ما يهمني الشكل.. انا بحبك.. انتي اهم حاجه عندى.
-" ليلي بتعيط وساكته".
-" حسن ": ليلي.
-" ليلي": نعم!
-" حسن وبيمسك ايديها ويطبطب عليها": خايفة من اية يا حببتي؟
-" ليلي ": خ خايفة معجبكش.
-" حسن اتنهد": يا بنت الناس والله بحبك .. افهمهالك ازاى.. ميفرقش معايا.. انت احلي بنت في عيوني.
-" ليلي ساكته".
-" حسن بمكر": خلاص براحتك .. انا مش هضغط عليكي.. يلا ننزل.
-" ليلي بتلعثم": اا استني يا حسن.
-" حسن ابتسم": نعم يا عيون حسن.
-" ليلي بترفع نقابها بأيدى مترعشة".
-" حسن مصدوم من جمالها قد اية هي حلوة عيونها زرقا ودول اللي اسروه وبشرتها مخمرية مكسية بحمرة الخجل وشفايفها وردية وانفها رفيع ".
-" ليلي بحزن": ايه؟
-" حسن بهيام": اية انتي عاوزة مني اية؟
-" ليلي": مش عاوزة حاجه انا نازله.
" ولسه هتقوم حسن بيشدها ويقعدها علي قدمه": اية بس يا ست الحساسه .. الجمال والحلاوة دى.. والله قمر.. ومهما ان كان فيكي بحبك.. وعمرى ما حبيت قبلك.. ولا هحب بعدك اصلا
-" ليلي بدموع": اصلا؟
-" حسن بضحك": اصلا يا ختي.
-" ليلي بكسوف": طب اية عاوزة انزل مقعدني كدا ليه انت؟
-" حسن": لا مفيش نزول هتفضلي كدا .
-" ليلي": يا حسن بقا.
-" حسن": اسكتي يا بنت الناس احنا لوحدنا والشيطان شاطر.. متقوليش حسن دى تاني هزعلك مني.
-" ليلي بتحدى": متقدرش.
-" حسن": حصل والله مقدر علي زعلك.
-" ميل عليها وباس خدها مكان الحرق": بحبك.
-" ليلي": احم .. احم.. مينفعش كدا.
-" حسن وبيشدد علي احتضانها": حببتي انتي مراتي.. اعمل اللي عاوزاه معاكي.
-" ليلي": معلش يا حسن استحمل شويه انا بتكسف غصب عني والله.
-" حسن": هستحمل وهستني يا روح حسن .. لحد ما اموت كمان.
-" ليلي بفزع": بعد الشر متقولش كدا تاني.
-" حسن بخبث": اية خايفة عليا.
-"ليلي": اا اه خايفة .
-" حسن بضحك": حببتي خفي توتر شوية .. دانا زى جوزك حتي.

-" حسن ": طب مش هنحدد معاد فرحنا ولا اية يا روحي.
-" ليلي": عاوزة اطلب منك طلب قبل ما نحدد فرحنا.
-" حسن": اؤمرى يا برنسيسه ليلي .. وانا عيوني ليكي.
-" ليلي ابتسمت ": يسلمولي عيونك.. كنت بصراحه عاوزة نتمم خطوبة معتز وامل قبل فرحنا.. انت اية رأيك؟
-" حسن بتفكير": معنديش مانع .. هو يطلبها من بابا ونحدد معاد لخطوبتهم .
-" ليلي": ماشي.
-" حسن ": طب اية؟" وبيغمز".
-" ليلي": اية اية؟
-" حسن": يا بت.
-" ليلي": في اية؟
-" حسن ": بحبك.
-" ليلي": احم .
-" حسن بحزن مصطنع": مفيش وانا كمان شكلك مبتحبنيش صح؟
-" ليلي": اسكت تعرف تسكت.
-" حسن": الله واسكت ليه انا ؟
-" ليلي بدموع": انا كمان بحبك والله ب بس بتكثف اتكلم لازم تفهم دا ومتزعلش مني.
-" حسن": ياروحي فاهم ومقدر .. وبحبك.. وبحب كسوفك جدا.. وانا مش زعلان منك .. بس كنت حابب اتاكد من مشاعرك.
-" ليلي": وتأكدت؟
-" حسن": اتأكدت يا عيوني.
-" ليلي": يسلمولي.
-" حسن متصنع الغباء": هم اية؟
-" ليلي بغيظ": انا قايمه.
-" حسن بضحك ": استني بس بحب اشوفك وانتي طماطم كدا.
-" ليلي": طب يلا ننزل اتأخرنا جامد.
-" حسن بيقومها وبيقوم وبيحط ايده علي خصرها وبيمشوا".
-" ليلي": حسن ميصحش كدا يقولوا اية؟
-" حسن": ميهمنيش هيقولوا واحد ومراته.
-" ليلي": طب اوعي مينفعش كدا.
-" حسن": يلا يا حببتي ربنا يهديكي اصلا كلهم روحوا ومفيش حد تحت.
-" ليلي": م ماشي.

" وينزلوا وبالفعل الجو بيكون هادئ".

-" حسن": يلا يا حبيبتي ادخلي.
-" ليلي": حاضر.. تصبح علي خير.
-" حسن ": وانتي من اهلي.
-" ليلي": احم .. طب باي بقا.
- " حسن": باي يا عم الخجول.
-" وميل علي ودنها": بحبك.
-" ليلي طلعت تجرى وقفلت باب شقتها بسرعه وسندت ضهرها علي الباب ورفعت نقابها بتحاول تنظم انفاسها".

-" حسن من الخارج": هههههههه .. مسيرك تقعي تحت ايدي .. باي يا حبي.
-" ليلي بصوت هامس": بحبك.

" ومشي حسن".

-" معتز قدام ليلي": في اية يا بت مالك وشك احمر ومخطوف كدا ليه؟
-" ليلي وبتحط ايديها علي وشها": ااا ا مفيش مالي م مانا تمام اهو.
-" معتز بخبث": عليا يا بت.. الواد دا عمل فيكي اية؟
-" ليلي": م معملش معملش حاجه.
-" معتز بيضربها بخفه في كتفها": يابت عليا انا دا انتي وشك هينفجر من الكسوف.
-" ليلي بدموع": اا مفيش والله.
-" يخربيت سنينك اهدى طيب .. كنت بهزر محصلش حاجه.
-" ليلي بتضربه علي قفاه": والله لخلي حسن يلغي خطوبتك من امل بس بقا.
-" معتز": بت قولتي اية خطوبه .. خطوبة مين يا بت؟
-" ليلي": بت في عينك يا بغل أنت.. كنت متفقه مع حسن علي انو تتمم خطوبتك من امل قبل فرحنا.
-" معتز بيحضنها": اختي والله اختي مفيش كلام.
-" ليلي بتطلع من حضنه وبتقول بقرف": دا كان قبل اللي عملته.. دلوقتي ولا اعرفك.
-" معتز": دا هزار يا لولا.. حيبتي انتي والله طب خدى بوسه " وبيبوسها من جبينها".
-" ليلي بتمسح مكان بوسته ليها بقرف": غور من وشي يالاا مش طايقك دا انت رعبتني.
-" معتز": يالاا.. " وابتسم بسماجه": مش مشكله المهم ان اختي حببتي هتخلي حسن يوافق علي خطوبتي .. صح.. قولي صح؟
-" ليلي بتسيبه وتمشي بتكبر ": دا بعينك يا معتز باشا.

" وبتدخل اوضتها".

" بتغير هدومها وبتصلي فرضها وهي بتصلي موبايلها بيرن".

" خلصت صلاه ومسكت فونها لقيت انو حسن اتصلت عليه كنسل واتصل هو".

-" حسن بعصبيه ": كنتي فين ها؟
-" ليلي بتوتر": كنت بصلي والله.
-" حسن محاول تهدية نفسه": حرما.
-" ليلي ابتسمت ": جمعا ان شاء الله.
-" ليلي ": هو في حاجه؟
-" حسن": مفيش حبيت اسمع صوت حببتي قبل ما انام عندك مانع؟
-" ليلي": احم.. لا براحتك.
-" حسن بضحك": وشك طماطم دلوقتي انا عارف.
-" ليلي": بس بقا.
-" حسن": حاضر.. قلقت عليكي لما مردتيش علي طول.. بعد كدا تخلي فونك جمبك علي طول واول ما اتصل تردى فورا فاهمه.
-" ليلي فرحت لقلقه عليها": حاضر .. بس والله كنت بصلي مقصدش يعني.
-" حسن": عارف يا حبيبي بس بقولك عشان فيما بعد يعني.
-" ليلي": ماشي.
-" حسن ": هتعملي اية؟
-" ليلي ": ولا حاجه هقرأ شوية قرآن وانام عشان الشغل.
-" حسن ": ماشي يا روحي البسي بكرة ورني عليا لما تخلصي عشان اوصلك.
-" ليلي بتعلثم": ملوش لازوم اا معتز جاب عربيته من التوكيل وممكن يوصلني.
-" حسن بعصبيه": انتي مراتي .. وحمايتك مسؤليتي يعني اوديكي واجيبك .. واكون تحت امرك في اية حاجه تعوزيها.. فاهمه؟
-" ليلي": فاهمه.. بس اهدى شوية .. انا مكنتش عاوزة اتعبك بس مش اكتر.
-" حسن بحب ": تعبك راحه يا روح قلبي.
-" ليلي بتوتر": تصبح علي خير بقا.
-" حسن": تصبحي علي جنه يا حياتي.
-" ليلي بحب": مع السلامه.
-" حسن ": ليلي.. بحبك.
-" ليلي": وانا كمان.
-" حسن بتفأجا ": وانتي كمان اية؟
-" ليلي": مفيش.

" وقفلت في وشه".

-" حسن": هههههههه.. مجنونه بس بعشقها.

" وانتهي اليوم علي كدا".

" صباح يوم جديد".

-" ليلي بترن علي حسن".

-" حسن": صباح الخير يا عيوني.
-" ليلي": صباح النور.. انا جهزت .. يلا ولاا اية؟
-"حسن": حاضر يا حببتي ٥ دقايق بس امل بتجهز عشان اوديها الجامعه معانا .
-" ليلي": ولا يهمك هنزل استناكوا تحت.
-" حسن ": ليلي متنزليش انا لما اخلص هرن الجرس عندك وننزل سوا.
-" ليلي": حاضر.
-" حسن بحب": يحضرلك الخير يا عيوني❤️.

" بعد مرور ٥ دقايق".

" جرس الباب بيرن".

-" ليلي بتفتح الباب": هجيب شنطتي بس.
-" حسن ": امل معاكي اهي انزلوا سوا انا هنزل عشان اطلع العربيه من الجراش.
-" ليلي": ماشي.

" ونزل حسن".

" اذا بصوت من وراه".

-" سلمي": اذيك يا حسن الف مبروك .. عرفت ان كتب كتابك كان امبارح.
-" حسن وهو يصافحها": الله يبارك فيكي يا مدام سلمي.. سلميلي علي استاذ مازن.
-" سلمي ابتسمت": الله يسلمك.

" وهنا نزلت ليلي وشافته من اول ما كان بيصافحها".

-" ليلي بصراخ": حااااااسن.
-" حسن": نعم في اية؟

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

 الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " في عشق ليلي" اضغط على أسم الرواية

 

reaction:

تعليقات