القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية من احييت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم موني وسكر

 رواية من احييت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم موني وسكر

رواية من احييت قلبي الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية من احييت قلبي الفصل الثامن

تاني يوم الصبح
صحي مراد لقي حياه لسه نايمه وماسكه فيه وكان شكلها برئ اوي
حياه صحيت لقتو بيبصلها
حياه : احم
مراد خد باله انها صحيت وقام دخل الحمام ياخد دش
حياه: يا ربي قفل بس حنين بردو♥ايه انا بينلي اتهبلت ولا ايه
وقامت دخلت بعديه خدت شاور وطلعت كان هو نزل لبست بنطلون جينز وتي شرت وكوتشي ابيض وكانت بما انها ف البيت وكدا ومفيش حد وكدا ونزلت
حياه: صباح الخير
مراد كان قاعد بيشرب قهوته : صباح الخير
حياه: مراد انا بقالي فتره معرفش حاجه عن ياسمين
مراد: ياسمين كويسه والاطباء بيقولوا حالتها مستقره والعمليه هتتعمل قريب
سكتت حياه
مراد : هو مين ده
حياه باستغراب : هو مين
مراد : الي كنتي خيفه منه امبارح وخايفه ليحبسك
حياه بحزن : ده كان شادي بيه
مراد : كان بيحبسك في الضلمه ؟
حياه : وولله ما بكدب عليك
مراد : حياه انتي دلوقتي بقيتي مراتي يعني اخر وحده المفروض تكدب عليه
المهم سيبك من الموضوع ده
جهزتي حاجتك
حياه: لا حاجه ايه
مراد : الحاجه الي هنخدها معانا غي السفر حياه: لا لسه حاضر هجهزهملك طيب لبسك هتاخد فيه بدل وكدا ولا عشان سفر وفسحه هيبقي لبسك عادي
مراد : خدي بدله وفستان احتياطي
حياه: حاضر
وطلعت حياه حضرت الشنط ونزلت كانت لابسه فستان اسود كت وشوز احمر
مراد : فاضل حوالي ٣ ساعات علي معاد الطياره والطريق هياخد ساعه
تحبي تروحي في حته معينه قبل ما نسافر
حياه: اة
مراد : تحبي نروح فين
حياه: المقابر نودع بابا وماما قبل ما اسافر
مراد : تمام يلا
حياه: يلا
ركبوا العربيه وراحوا علي المقابر
حياه اول ما وصلت قعدت قدام القبر
حياه: وحشتوني اوي حياتي من غيركو ملهاش طعم كان نفسكو اكيد تشوفو بنتكو عروسه بس اكيد انتو كنتو معايا يوميها وشوفتوني انتو عارفين ان ياسمين دي روحي اكتر حد بيخليني عندي امل اعيش. الوحيده ال مصبراني علي ال انا فيه. انا مسافره وهجيلكو لما ارجع هتوحشوني اوي
وكانت بتتكلم وبتعيط
مراد : واضح انك بتحبيهم اوي وبتحبي ياسمين جدا
حياه: كانو كل حياتي ومعنديش استعداد ياسمين تضيع مني
مراد : ربنا يرحمه ويخليلك ياسمين
يلا عشان منتأخرش علي معاد الطياره
حياه: حاضر
ركبوا العربيه وتحركوا وصلوا المطار وركبوا الطياره ووصلوا علي باريس وكان في عربيه مستنياهم بره
ركبوا العربيه وراحوا لفندق كبير وطلعو الجناح بتاعهم
حياه: المكان حلو اويييي بجد بس برد اوي
مراد : هههههه معلش
هنرتاح شويه وبعد كده نخرج تمام
حياه: تمام اويييي
قعدوا حوالي ساعه في الجناح وضبوا الدنيا وبعد كده خرجوا عشان يتمشوا
حياه: الله بجد المكان حلو اوييي ايه دا حقيقي فعلا بلد العشاق عشان مفيش اي اتنين بيحبو بعض مش هيستمتعو هنا
مراد : تحبي نكمل مشي للمكان الي ريحينه ولا نركب تاكسي
حياه: نكمل مشي طبعا
مراد : الي تحبيه
وفضلوا يمشوا لحد ما وقفوا قدام مستشفي
مراد : يلا ندخل
حياه: ايه دا مستشفي ليه انت كويس؟
مراد : انا كويس
حياه: امال ايه يا مراد جايين هنا ليه
مراد : لما ندخل هتعرفي
ودخلوا المستشفي ومراد اتكلم مع الريسبشن وبعد كده خدها وطلعوا لاوضه ووقفوا قدامها
مراد : ادخلي
دخلت حياه
حياه بفرحه: ياسميييين وجريت عليها وحضنتها
حياه بسعاده وفرح : قوليلي انتي كويسه عامله ايه
ياسمين وهي مبسوطه : كويسه جدا جدا وداده ميرفت وخده بالها مني وبتلعب معايا كمان
حياه: يا قلبي وباستها
وقعدت معاها كتيييير اوي وكانت مبسوطه
وجه وقت انها تمشي
مراد : مش يلا بقي يا حياه
حياه: حبيبتي انا هجيلك بكره انا دلوقتي همشي عشان مراد شكلو تعب وبكره هجيلك خدي بالك من نفسك
ياسمين : حاضر
وباستها من خدها
وطلعت حياه برا الاوضه مع مراد
حياه حضنت مراد : انا بجد مبسوطه اويي انا مستعده اعمل اي حاجه تطلبها مني انت مش عارف انت عملت ايه انت رجعتلي روحي شكرا شكرا بجد
مراد بابتسامه خفيفه جدا : العفو
يلا عشان نروحوا
حياه : يلا
روحوا وعدي اليوم بدون احداث جديده وتاني يوم كانت العمليه بتاعت ياسمين
وحياه واقفه قدام اوضه العمليات مع مراد ومتوتره جدا
حياه: انا خايفه اوي دي لسه صغيره انها تدخل عمليه زي ديه
مراد رحلها وقف قدامها : كتير بيعملوا العمليه ديه واصغر منها كمان بس بيتعالجوا ادعيلها
حياه: والله بدعيلها ربنا يقومها بالسلامه
وعدي 3 ساعات ولقت الدكتور طالع
( الحوار بالفرنسي)
مراد : ها يا دكنور طمنا
الدكتور : ...................
ومشي الدكتور
حياه : ها يا مراد الدكتور قالك ايه
مراد : .............

للفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' من احييت قلبي '' اضغط عي اسم الرواية

 

reaction:

تعليقات