القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت تلك السمراء الفصل السابع 7 بقلم حورية مصطفى

 رواية احببت تلك السمراء الفصل السابع 7 بقلم حورية مصطفى  

رواية احببت تلك السمراء الفصل السابع 7 بقلم حورية مصطفى  

أدهم :- استني يا حضره الضابط انتي طالق يا نوال طالق بالتلاته...


نوال بجنون :- بتطلقني يا أدهم عشان بنت فريده صدقني هطلع من السجن وامو*تها لو اخر يووم في عمري هقت*لها زي ما قت*لت فريده وضحكت بش*ر..


صفاء بغضب :- حرام عليكي يا شيخه انتي ايه اتقي ربنا شويه اعملي لاخرتك ليه كل الغل ده كله...


نوال بحق*د :- بكره اندمك كماان يا صفاء...

 احمد :- اتفضل يا سياده الضابط فيك تأخدها..


الضابط :- تمااام عن اذنكم يا جماعه..


ميرنا ببكاء :- ليه تعمل كده ليه كل الحق*د والغل مالي قلبها خليتني اكر*ه اختي واعاملها اسوء معامله..


ساره بحزن :- اهدي يا حبيبتي هي هتاخد عقابها علي كل جرائ*مها...واللي عملته في طنط في فريده 😢...


أدهم بحزن :- يوسف فرح امانه في رقبتك اتعذبت كتير بسب ك*ره نوال ليها عاملها بحنيه فرح تستاهل كل خير اتمني مش تخيب ظني فيك...


يوسف :- من غير ما تقولي يا عمي فرح في عيوني...


أمير:-يلا نخرج من هنا عشان واقفتنا غلط علي صحه فرح...


وفعلا خرجوا من عند فرح...✰


✵ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✵

 

 في الصباح اليوم التالي... ♥︎


الدكتور بسعاده:- المريضه فاقت يا جماعه...


يوسف بسعاده حضن الدكتور بجد يا دكتور فاقت... 


الدكتور : - ايوه هي فاقت دلوقتي وياريت لما تتدخلها بلاش ضغط عليها.. 


ادهم:- تمااام يا دكتور... 

و دخلوا عند فرح.. ♡︎


يوسف اول لما شاف فرح حضنها اووي.. 🥺♥


فرح بوجع : - اه براحه يا يوسف.. 


يوسف:- انا اسف مكنتش اقصد مبسوط اووي انك فوقتي.. 


امير بغيره:- براحه عليها يا يوسف هي لسه تعبانه.. الف سلامه عليكي يا فرح.. 


فرح :- الله يسلمك يا امير..

 

ادهم : -الف سلامه عليكي يا بنتي.. 


فرح بسعاده:- الله يسلمك يا بابا.. 


احمد بحب:- حمدلله علي سلمتك يا حبيبتي.. 


فرح:- الله يسلمك يا عمو.. 


وميرنا وساره سلموا عليها وبعدين سبوها عشان ترتاح شويه... 


ومر اسبوع علي فرح في المستشفى واتعافت تماما وبقا فيها تخرج.. ❤︎


♡︎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡︎


في بيت فرح ♥️..


ميرنا بحب :- انا عملتك الاكل اللي بتحبيه يا فرح اتمني يعجبك..


فرح بسعاده :- تسلمي يا حبيبتي ربنا يديمك ليا يا روحي...


ساره بغيره :- ع فكره بقا انا ساعدتها في الأكل مش عملته لوحدها يا ست فرح...


فرح بضحك : - ربنا يديمك ليا يا سوسو ❤.. 


ميرنا وفرح مع بعض:- ويديمك لينا يا فرحتنا.. 


ادهم بحب:- يلا يا حبيابي بلاش كلام الاكل بقا جاهز... 


فرح:- حاضر يا بابا جايين اهو..  


وهم علي الاكل... 🤎


ساره:- فرح احنا لازم نروح الجامعه عشان الامتحانات قربت... 


فرح :- فعلا معاكي حق هنبدا نروح من بكره... 


ادهم بحب:- ابقي عرفي يوسف يا حبيبتي لانه هو دلوقتي جوزك.. 


فرح:- حاضر يا بابا... 


وفجاه وهم على الاكل ... 

ميرنا بصراخ:- اااه دماغي.. 😓


ادهم بخوف:- مالك يا ميرنا.. 

ميرنا بوجع:- مفيش يا بابا دماغي وجعتني بس... 


ادهم:- الف سلامه عليكي يا حبيبتي تعالي اما اوديكي المستشفي.. 


ميرنا:- لا يا بابا انا هبقا كويسه متخافش عن اذنكم هقوم ارتاح شويه... 


فرح:- عن اذنك يا بابا هقوم اديها مسكن عشان ترتاح... 


عند ميرنا:- اااه مش قادره دماغي هتنفجر... 


فرح ببكاء اهدي يا ميرنا انتي هتتعالجي يا حبيبيتي وهتبقي كويسه يوسف كلم صحبه وهو دكتور كويس ومش هحتاجي تدخلي مصحه... 


ميرنا ببكاء :- معتش قادره يا فرح حاسه اني هموت.. 


فرح بعياط:- بعد الشر عليكي يا روحي تعالي ناامي علي رجلي.. وفعلا ميرنا راحت نامت علي رجلها وفرح بدات تقرالها قران لحد ما نامت... 


ساره:- ميرنا بقت كويسه يا فرح.. 

فرح ببكاء : - حالتها بتسوء عن الاول يا ساره انا مش قادره اشوفها كده... 

ساره:- ان شاءلله خير يا حبيبتي ميرنا قويه وهتعدي المحنه دي ان شاءلله تعالي يالا نخرج عشان تقدر تنام كويس.. 

فرح :- تمااام... 


♡︎ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡︎


في المساء في فيلا البحيري...


في غرفه يوسف...


يوسف :- الو يا فرح انتي اخبارك ايه..

فرح :- الحمدلله بخير وانت اخبارك ايه..


يوسف :- كويس الحمدلله..


فرح :- أدام الله حمدك..


يوسف :- انا وانتي يارب...


فرح : -انا هبدا اروح الكليه من بكره..

 

يوسف:- بس انتي لسه خارجه من المستشفى واكيد تعبانه.. 


فرح:- انا الحمدلله كويسه وبعدين الامتحانات قربت وانا فاتني حاجات كتير.. 


يوسف:- تمااام يا فرح اللي يريحك هيجي اعدي عليكي بكره عشان اوصلك.. 


فرح:- تمااام تصبح علي خير..

 

يوسف بحب:- وانتي من اهلي...

 

طبعا فرح من كسوفها قفلت في وشه 😂😂

يوسف بضحك:- قفلت في وشي..


في الصباح... 🤍


فرح صحت وادت فرضها ولبست لحد ما يوسف ييجي.. 


بعد مده وصل يوسف ... 

فرح بغضب:- حضرتك اتاخرت وانا عليا محاضره كمان نص ساعه.. 


يوسف بضحك : - اني اسف.. 


فرح بغيظ:- وكمااان بتضحك عليا.. 


يوسف:- ههههه اسف والله بس شكلك بيضحك.. 


بعد ربع ساعه فرح وصلت الجامعه... 


يوسف:-خالي بالك من نفسك ومش تتكلمي مع حد متعرفوش.. 


فرح بضحك:- حاضر انت طول الطريق وانت بتحفظني يلا سلام.. 


يوسف : - سلااام... وذهب الي شركته... 


ساره بغضب:- كل ده يا فرح بقالي زمان مستنيه هنااا


فرح:- اسفه والله يا سوسو يوسف اللي خليني اتاخر 🥺... 


ساره بحب:- خلاص سامحتك يلا ندخل عشان المحاضره هتبدا وبيقولوا ان في دكتور جديد جاي النهارده... 

فرح:- يلا 

✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في شركه البحيري... ♥️


براء بدلع :- وحشتيني يا باشا..


يوسف بضحك:- وانتي كمااان...


براء بصدمه:- انت سخن يا يوسف يا حبيبي شكلك تعبان... 


يوسف بضحك:- لا انا صحتي كويسه مش تعبان ولا حاجه... 


براء:- امال بتضحك ليه... 


يوسف بصدمه:- ايه اعيط يعني... 


براء:- لا اصل اول مره تضحك وتهزر معايا كده هتحسد يا صحبي... 


يوسف بضحك:- للدرجادي مكنتش بهزر معاك... 


براء بضحك:- الصراحه اه ربنا يديم سعادتك يا صحبي... 

يوسف : - انا وانت يارب.. 


براء:- امين يارب.. 

وبعد شويه السكرتيره دخلت.. 

حبيبه:- يوسف باشا في حد عايز حضرتك في موضوع مهم.. 


يوسف:-مقالش مين..


حبيبه:- لا يا فندم مقالتش مين ... 


يوسف : - تمااام اتفضلي انتي وخليها تدخل.. 


براء:- ياتري مين يا يوسف... 


يوسف:- مش عارف يا صحبي...

 

واثناء كلامهم تدخل بنت في غايه الجمال 

هي:- يوسف حبيبي وحشتيني اوووي 

يوسف بصدمه :- اميره... 


اميره:- انا دورت عليك كتير لحد ما لقيتك.. وهم بيتكلموا فجاه في ولد حضن يوسف وبيقوله بابا..🥺

براء بصدمه :- بابا.. 

يوسف:-.... 

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببت تلك السمراء "اضغط على اسم الرواية





reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق