القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الفريسه الفصل السادس 6 بقلم موني وسكر

 رواية الفريسه الفصل السادس 6 بقلم موني وسكر

رواية الفريسه الفصل الاول بقلم موني وسكر

 رواية الفريسه الفصل السادس

وعدي اسبوع ونور ويوسف مش بتقابلهم اي مشاكل وعلاقتهم مستقره جدا لكن ليت السعاده تدوم

في ليله من اليالي المظلمه دخل يوسف الاوضه بسرعه وصحي نور
يوسف : نور قومي قومي بسرعه
نور بخضه : فيه ايه يا يوسف
يوسف : قومي بسرعه والبسي حاجه تقيله تدفيكي كويس
ومش وقته نقاش يلا
نور: حاضر
قامت نور ولبست بسرعه
نور: انا خلصت
خدها يوسف وطلعوا من البيت يجروا لحد ما وصلوا عشه صغير مش بعيد عن البيت
يوسف : خليكي هنا واوعي تطلعي ابدا مهما حصل مفهوم
نور: حاضر
بس انت سايبني و رايح فين
يوسف : متخفيش يا حبيبتي
كله هيبقي تمام
وبسها من راسها ومشي بسرعه رجع البيت
نور كانت خايفه جدا : يا رب استر يا رب
وبعد نص ساعه سمعت نور صوت ضرب نار
قلقت علي يوسف وبصت علي البيت
وفجأه البيت يفرقع
نور صرخت :يوسااااااااااف
وكانت لسه هتطلع تجري لقت حد مسكها من ايديها وبيوقفها
الشرطي : مدام نور ارجوكي اقفي
نور بهيستريا : يوسف يوسف كان جوه ارجوك يا حضره الضابط وقفه
الشرطي : ارجوكي يا فندم تعالي معانا
والاسعاف جايه وهتشوف شغلها
نور بانهيار : لا لا انا مش همشي الا ويوسف معايا
يوساااااااف
واغم عليها
[جت الاسعاف خدتها وراحو المستشفي وعملولها شك اب كامل ودخلوها اوضه تستريح
ودخل والدها عليها
الاب خدها في حضنه : نور حبيبتي
حمد لله علي سلامتك
انتي كويسه
نور بعياط: بابييييي😭😭
الاب : اهدي يا حبيبتي
وفهميني مالك يا بنتي
نوربانهيار : يوسف 😭😭 سابني يا بابا سابني😭😭😭
الاب : بس بس يا نور اهدي
دخلت الممرضه وادتها حقنه مهدأه ونامت نور

صحيت نور لقت نفسها في اوضتها وباباها قاعد جنبها
الاب : الصباح الخير
ها عامله ايه دلوقتي يا حبيبة بابا
نور : الحمد لله يا بابي
الاب : يعني ممكن نتكلم مع بعض شويه
نور: اتفضل يا بابي
الاب : مين يوسف ده
نور: جوزي
الاب بصدمه : ايه !
ازاي مش علي اساس انك كنتي مخطوفه
نور: ما هو يوسف هو الي خطفني بس اتجوزني
نور بدموع : اتجوزني عشان يحميني من الناس الي عيزه تقتلني ويموت هو
الاب : ايه يقتلوكي !
انا مش فاهم حاجه يا بنتي
اقعدي واحكيلي الي حصل بالتفصيل
نور حكتله الي حصل كله
الاب بحيره : انا مش عارف اشكره واتمناله الرحمه عشان انقذ بنتي ولا اسبه واللعنه لانه السبب في كل الي حصلك
نور بدموع : بابي
انا حامل
الاب بصدمه : ايه
نور بعياط : انا حامل
حامل في ابن هيتولد يتيم 😭😭
الاب خدها في حضنه : شش بس يا حبيبتي بطلي عياط
فضلت نور تعيط في حضن باباها لحد ما راحت في النوم
باباها بسها من راسها وغطاها كويس وقفل النور وطلع بره
طلع الاب التليفون وعمل مكالمه
الاب : ايه الاوضاع عندك
الاب : الو
الشخص : ............
الاب : نور حامل
الشخص : .............
الاب : يا ريت في اقرب وقت
الشخص : ............
الاب : تمام
وقفل الخط ودخل ينام

عدي حوالي ٣ شهور ونور رافضه الاكل والشرب والحياه ديه كلهة وحالتها بتسوء أكتر وأكتر وفي يوم
دخل عليها ابوها
الاب : نور حبيبة بابي
يلا عشان تاكلي
نور بضعف وتعب ف بطنها شديد: م مش قادره اكل يا بابي
الاب : عسان خطري
بلاش عشان خاطري
عشان خاطر يوسف وابنه الي في بطنك
نور ب الم شديد:. انا مش قادره بطني بتقطع
الاب بخوف : مالك يا نور
نور ب الم: بطني بتتقطع من الوجع
الاب راح بسرعه وطلب الاسعاف
وخدت نور وديتها المستشفي
الدكتور: عمر بيه
مدام نور عندها انيميا حاده والبيبي كان هينزل بس الحمد لله لحقناه لازم تحافظ علي صحتها شويه
الاب بحزن علي حال بنته : حاضر يا دكتور شكرا
الدكتور: العفو
مشي الدكتور ورا وح الاب يعمل مكالمه خلصها ودخل لنور
الاب : نور
عامله ايه دلوقتي يا بنتي
نوربضعف: الحمد لله يا بابي
الاب : شوفتي كنتي هتعملي ايه في نفسك
ينفع كده
نور بدموع: انا مش قادره يا بابا
بجد مش قادره اعيش من غيرو
يا رب اموت
دخل حد الاوضه فجأه
الشخص : بعد الشر
نور : ...........

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية ''رواية الفريسه'' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات