القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج خارج ارادتي الفصل السادس 6 بقلم رحمه نجاح

رواية زواج خارج ارادتي الفصل السادس 6 بقلم رحمه نجاح 

رواية زواج خارج ارادتي الفصل الاول 1 بقلم رحمه نجاح

رواية زواج خارج ارادتي الفصل السادس

رائد. بغموض. تفتكري انا رئيس ماڤيا فعلاً..
تاليا بدهشه من اجابته. انتا بتقول ايه بلاش هزار في المواضيع دي ...
رائد بثبات. وانا اهزر معاكي ليه ..
تاليا. تمام رئيس ماڤيا أو تبعهم وبعدين يعني ..
رائد. اللي هتشوفيه هو الي هيحصل ..
تاليا. احنا في المطار احنا هانروح فين ..
رأئد. امريكا عند الست الوالده ..
تاليا بتوتر. طب ليه ..
رائد. مش انتي عايزه تهربي وتروحي هناك انا هوديكي بنفسي ..
تاليا. رائد انتا عايز ايه بظبط ..
رائد ببرود. مش عايز حاجه ..
تاليا. تمام لما نشوف ..
رائد. يالا انزلي عشان الطياره ..
لتنزل تاليا ومعها رائد الذي يساعده عاصم ..
بعد مرور بعد الوقت كانت تاليا تجلس بجانب رائد في الطائره ..
رائد بانزعاج. مالك في ايه ..
تاليا. احم مفيش ..
رائد بدهشه. مش معقول ..
تاليا بتوتر. هو ايه اللي مش معقول ..
رائد. انتي بتخافي من الطياره ..
تاليا بخوف. اه ..
رائد. طب ازاي دي مش اوي مره ليكي يعني ..
تاليا. المره الأولي كنت مع ماما ودي من سنين كتير اوي يعني مكنتش اعرف ولما رجعت من امريكا كان معايا مايك مكنتش خايفه ..
رائد.بغضب. نعم قولتي ايه ..
تاليا. مكنتش خايفه ..
رائد.بغضب. بلاش استهبال كنتي مع مين ياختي ..
تاليا بخوف وتوتر. مع مايك صاحبي فمكنتش خايفه بصراحه لكن دلوقتي أنا خايفه ..
رائد.بغضب لم يعلم سببه. يا صبر انا ساكت عشان لو اتكلمت هزعلك ..
تاليا. مالك انتا مضايق ليه . انا عملتلك حاجه دلوقتي ولا انتا بتتلكك وخلاص وبعدين انا خايفه بقا ماليش دعوه ..
لينظر لها رائد بغضب ولكن ما أن نظر إلي عيناها حتا وجد الدموع تترقرق في عينيها لتصعب عليه ويمسك يديها .
رائد. بهدوء. متخافيش انا معاكي ..
لتنظر له تاليا ولاول مره تشعر بالراحه والأمان بقرب راجل ..
تاليا بهمس. مش خايفه ..
بعد مرور كثير من الساعات كان رائد وتاليا داخل مطار "سان فرانسيسكو الدولي"
في السياره ..
تاليا. انتا رايح فين ..
رائد. علي شقه ماما ..
تاليا. وانتا تعرف المكان ده منين ..
رائد بسخريه. عيب يبقا جوزك تبع الماڤيا وميعرفش ..
لتنظر له تاليا وتصمت فهي متأكده أن رائد لم يعمل بالماڤيا ولكن لماذا تتأكد هكذا، هذا القلب الاحمق هو الذي يقول هكذا
"لم يعمل بالماڤيا تشعر أن رائد يوجد خلف قناع البرود هذا شخص اخر" ..
كانت تجلس الام وهي تفكر في ابنتها الذي انقطعت الاتصال بينهم منذ أن سافرت بعدة أيام وما انتشالها من شرودها صوت طروقات الباب ..
تاليا بدموع. ماما ...
لتحتضنها بشده وهي تبكي علي ما حدث معها ...
تاليا. وحشتيني اوي يا ماما ..
الأم. وانتي كمان يا حبيبتي اوي ..
لتبتعد عنها وهي تقول " معرفتنيش يا تاليا"
تاليا. رائد جوزي يا ماما ..
لتنصدم الام كثيرًا فكيف لها أن تتزوج بهذه السرعه ..
الام. ازاي ..
رائد. انا اقولك يا حماتي بس ندخل ..
الام. اتفضلوا ..
ليدخل الجميع الي الداخل ..
الام. ياريت اعرف ازاي تتجوزي ومن غير ما اعرف ..
رائد. اقولك انا تاليا متجوزاني غصب عنها..
الام بصدمه. ازاي ده يحصل ..
لتنظر تاليا بغضب الي الرائد الذي يقول الأمر بمنتهي السهولة ..
تاليا. لا مفيش الكلام ده يا ماما متصدقيش ..
رائد. ليه بس يا حبيبتي ..
تاليا. رائد اسكت ..
وأثناء ما كانت تقول كلمتها بغضب تسمع طرقات المنزل لتقوم وتفتح ..
عاصم بصوت عالي. رائد في هجوم علي البيت
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' زواج خارج ارادتي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات