Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

 رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

ياسين : ايه خلاكي تطلعي وكمان مش قلتلك تخشي اوضتك وماتعمليش حاجه 
خديجه : اسفه عن اذنكم 
مراد كان حزين اوي : ليه عملت كدا 
ياسين : فكك بقا المهم هاخطب ايسل 
مراد بعصبيه: طاب وخديجه 
ياسين : ماتجبشي سيرتها وهي عارفه اصلا اني هاطلقها كمان شهرين واني هاتجوز 
مراد : براحتك اعمل اللي يعجبك بس هاتندم سلام 
ياسين : استني 
مراد : من غير استني ومبروك علي الخطوبه انا مش جاي عن اذنك 
وسابه ومشي .
ياسين كان متنرفز دخل لخديجة 
خديجه اتخضت من فتحت الباب 
ياسين : ممكن اعرف مش بتسمعي كلامي ليييييه وكمان بتتصنتي على الكلام 
خديجه : اولا ماتصنتيش انا كنت داخله اقدم الحاجه بس ثانيا انا ماسمعتيش كلامك علشان حضرتك هاتقعد مع صاحبك ومش هاتقدر تقوم تجيب انت القهوه وتسيبه صح 
ياسين اضايق وعارف أن كلامها صح : ماشي انا رايح أتقدم لايسل النهارده ووالدها طالب انك تيجي معايا علشان يتأكد انك موافقه وأننا هانطلق اصلا .
خديجه بدموع : تمام انا موافقه 
ياسين اضايق انها وافقت وبعدين طنش الفكره : تمام وسابها ومشي 
خديجه قامت اتوضت وصليت وفضلت تعيط لحد مانامت 
ياسين كلم امه وبلغها انه رايح يخطب ايسل 
فيروز :اهلا بالعريس يبقا عايز تخطبها من غير موافقتي وجاي تقولى دلوقتي حلو والله بقا امك مالهاش لازمه طاب ومراتك مافكرتيش انك كدا بتجرحها 
ياسين بزعيق : ماتقوليش مراتى انا سمعت كلامك مش اكتر وانتى عارفه انى مش بحبها ولا هاحبها وماعرفشى ازاى قبلت بواحد مش طايقها والا بصيت على فلوسى ولاقتني مدير شركه ابوها 
فيروز ضربته بالقلم وخديجه سمعت الكلام وعيطت علشان ظلمها 
فيروز : اخرص دى انضف منك انا اللى غلطانه وعلى العموم انا اللى خليتها توافق واقنعتها بيك خديجه كانت رفضاك لما عرفت انك مش بتصلي
ياسين اتصدم من كلام امه : يعني اى 
فيروز : ابقا اعرف من مراتك ولو خطبت البت دى لا انا امك ولا اعرفك وهاعتبر ابنى مات مش دة ابني اللى ربيته اصلا ابني ماكانشي بيبص لواحده ست ابني ماكنشي بيسيب فرض وكان نفسه يتجوز واحده زي خديجه لكن صحابك عموك وبعدوك عن طريق ربنا روح ربنا يغفرلك قبل ما الأوان يفوت وتقول ياريتني في وقت مش هاينفع فيه الندم سلام 
وسابته ومشيت 
ياسين دمع من كلامها 
بص جنبه لقي خديجه منهاره 
ياسين راحلها : ممكن اعرف امى قالتلك اى 
خديجه بصيت في الارض وجسمها اترعش 
ياسين ضمها ليه : ششششش اهدى انا عايز بس اعرف 
خديجه كانت اكنها مشلوله من حركته : احم 
ياسين خد باله من اللى عمله : اسف بس قوليلي قالتلك اى
خديجه بدأت تحكي 
فلاش باك 
خديجه كانت قاعده متوتره وفاجاه فيروز دخلت عليها 
فيروز: ممكن تسيبونا لوحدنا 
كله خرج 
فيروز : بصي يابنتي انا عارفه لو عرفتي انه مش بيصلي هاترفضي بس ارجوكي وافقي هو كان كويس وبيصلي ومش بيسيب المسجد بس للاسف اتلم علي صحاب مش كويسين خلوه يبقا مع بنات وكدا 
وهو مفكر انه بيحب بنت بس قلبه معمي ارجوكي ساعديني يرجعلى انا عارفه انك الوحيده اللي تقدري تساعديني 
خديجه : دا جواز مش لعبه يعني اساعده يرجعلك طب وحياتي بعد كدا 
فيروز : صدقيني هايحبك انا متأكده ودا هايبقا جوزك والست وشطارتها انا عندي القلب ومش بقياله ارجوكي حققي امنيتي قبل مأموت 
خديجه باست ايدها : بعد الشر عليكي انا موافقه بس لو مش انتظم في الصلاه انا للاسف هاطلق 
فيروز: ماشي يابنتي 
بااااك 
ياسين فضل باصصلها واد اي امه بتسعي علشان يرجع لربنا 
ياسين بصلها بدموع : بس انا بحب ايسل ولازم اتجوزها علشان وعدتها 
خديجه : ربنا يسعدك انا عمري ماقف ادام سعدتك 
بس اتمني تقرب من ربنا تاني علشانك وعلشان مامتك 
عن اذنك 
ياسين دخل اوضته اد اي حياته بقيت مش حلوة بقا كل حاجه بيعملها غلط من امتي بيلمس واحده حرام عليه لسه مش حلاله افتكر اخر مره كان ماسك فيها المصحف كانت من سنين 
ياسين عيط وقرر يقوم يصلي 
اول ما سجد عيط جامد 
ياسين : يارب ارشدني انا عارف اني عملت حاجات كتير غلط يارب سامحني  
خلص صلاه ورن علي ايسل 
ياسين : ازيك يا ايسل معلشي مش اعرف اجي النهارده بس عايز اطلب منك طلب 
ايسل : ازاى مش جاي 
ياسين: جالي شغل معلشي 
ايسل : ماشي قولى ايه طلبك 
ياسين : تغيري لبسك علشان يرضي ربنا 
ايسل بزعيق: ااااه قول بقا ان ستنا الشيخه اللي عندك عملت دماغك سلام 
وقفلت في وشه 
ياسين كان مخنوق وهو بيكلمها وبعدين اقنع نفسه انه لازم يخليها تتغير ويتجوزها علشان وعدها 
....
مراد كان ماشي بالعربيه بسرعه كان متعصب من صاحبه وفاجاه بنت عديت ادامه خبطها
.....


يتبع الفصل السادس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية منتقبة اوقعتني في حبها "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات