القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج اطفال الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية زواج اطفال الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة 

رواية زواج اطفال الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة 

.؟..... تاني يوم  


زين نزل على الفطار هو ولين  

 صوت من برا.. ده انا حماتى بتحبني بقا بس زعلت والله ربنا يرحمها  


لين.. وائل؟!!   

زواج اطفال 5

لين.. وائل 


وائل بسماجه.. قلب وائل 


لين.. انت اى اللى جايبك هنا 


زين كان متضايق منه بشكل لا يوصف لانه عارف انه قتل ام لين بس مستنى الوقت المناسب  


وائل.. جاى اشوف بنت عمي ومراتى المستقبليه 


منى.. انت اتجننت يا جدع انت مرات مين امشي من هنا بدل م انادى الامن يرموك برا 


وائل.. لولا انك ست كبيره كنت عملت تصرف تاني 


زين.. امشي من هنا بكرامتك احسن لك وانسى ان ليك بنت عم فاهم  


وائل.. هههه والله ي بنى انا لو كنت اتجوزت كنت خلفت عيل قدك وحوار انك ولين متجوزين ده مش داخل دماغي تمام يلا ي لين ادخلى لمى حاجتك 


لين.. مش هلم حاجه ولا جايه معاك في مكان وابعد عن طريقي بقا  


وائل مسكها من ايدها.. بت انتى مش ناقص دلع العيال ده اخفي يلا لمى حاجتك وزقها جامد كانت هتقع بس زين لحقها   


زين ساب لين وراح عنده اداله بالبوكس وقعه .. قولتلك اخرج بكرامتك احسن لك  


وائل قام من ع الارض وعدل هدومه.. هدفعك تمنه وبصله بشر ومشى  


لين كانت واقفه تعيط ومنى بتبطبط عليها  


زين .. بطلى عياط وقومى البسي ورانا درس 


منى.. مالك بتكلمها كده  


زين.. مالى ي ماما بكلمها عادي اهو 


لين قامت طلعت من غير م ترد 


منى.. اى يا زين مالك هتطلع ضيقتك عليها براحه شويه 


زين.. حاضر وسابها وطلع 


منى.. ربنا يهديكم ويبعد عنكم الشر  


......... 


لين قاعده تعيط 


زين.. ملبستيش ليه 


لين.. مش جايه  


زين.. ده اللي هو ازاي يعني بطلى دلع اخلصى قومي 


لين.. انت بتكلمني كده ليه  


زين.. انتى هتفوقي عليا م انتى كنتى عامله زى القطه تحت وهو بيزعق لك  


لين.. وانت مش المفروض تدافع عنى 


زين.. وانا عملت ايه  


لين.. ضربته 


زين.. ايوه يعني كده مش بدافع عنك  


لين.. يعني انت بتذلنى عشان دافعت عني الله يرحمك يا ماما مكنتش بتخلى حد يكلمني وفضلت تعيط  


زين راح عندها.. لين لو سمحتي ممكن تبطلى عياط بقا مبحبش النكد وبعدين اى دخل مامتك في الكلام دلوقتي ربنا يرحمها وبعدين انا فين أنا موجود جمبك اهو  


لين.. انت بتعمل كده عشان ماما طلبت كده قبل م تموت  


زين.. طب قومى البسي ونبقي نتكلم بعدين  


لين.. مش جايه بقولك  


زين.. هو بمزاجك قومى يلا ياما احنا ف ثانويه عامه وشدها من قفاها  


لين.. اوعى كده انا هروح لوحدي  


زين.. ما كان من الاول 🙄


......... 


ابن 🐕 ضربنى بالبوكس طيب ليه حساب معايا  


.. يباشا كبر دماغك من ناحيته احسن 


لما اردهاله الاول مش عيل قد ركبتى يعمل كده  


.. اللى تشوفه تحب نعمل ايه؟ 


هقولك ...... 


........... 


شوفي يا رنا داخلين مع بعض الحصه انا بدأت اتضايق م البت دي وهجيبها من شعرها 


ملك في ايه انتى من امتى وانتي كده ركزى في الحصه بقا وسيبك منه 


حاضر حااااضر  


خلصوا الحصه ومشيوا وبرضوا ملك عينها عليهم  


لين.. البت دي مالها بتبرق كده لى 😒


اسماء.. سيبك منها دى بتكره هدومها المهم انتى هتفضلى قاعده عند خالتك كتير  


لين.. هاه آه آه شويه كده عشان مش هقدر ادخل البيت دلوقتي هتفكر ماما  


اسماء.. ربنا يرحمها يا حبيبتي  


لين .. يارب يلا انا ماشيه سلام  


............ 

لين روحت وطلعت اوضتها ملقتش زين قالت اكيد بيلعب كوره  


غيرت وقعدت تذاكر  


الوقت اتأخر والساعه عدت ١٢ 


لين.. اتأخر ليه ده؟ لو نزلت لماما هتقلق  


رنت عليه بس مفيش رد  


لين.. يالهوي وائل 😦


زين فتح الباب.. وائل مين  


لين اتنهدت.. يخربيتك فكرت حصلك حاجه  


زين.. ملافظك زفت على دماغك  


لين.. طب ياسيدى شكرا كنت فين بقا 


زين.. كنت برا مع صحابي 


لين .. آه والكلبه اللى انت سايبها هنا دى 


زين.. بس متقوليش على نفسك كده 


لين .. زيين مش وقت هزار 


زين .. طيب بعد كده هبعتلك مسدج  


لين.. ماشي 🙄


خرج البلكونة وسابها  


بعد شويه لين خرجت وراه.. زين عايزة اصور ملزمه عش.... زيييين! 


زين وهو بيطفي السيجارة .. نعم 


لين.. نعم الله عليك اى اللى بتعمله ده أنا مش قولتلك مره بلاش  


زين مردش عليها 


لين.. ااه فهمت يعني لما بتخرج مع صحابك بيحصل كده طيب يا زين يانا يا انت والله لو شوفتك بتشرب تاني انت حر أنا نفسي افهم بتفيدك بإيه 


زين.. كنت متضايق وشربت 


لين .. لا والله 


زين.. بقولك ايه انا مش فايق لك انا داخل انام  


لين.. ماشي  


.......... 

تاني يوم صحوا بدري على الفطار  


زين.. صباح الخير  


الجميع ماعدا لين.. صباح النور  


منى لاحظت انها مردتش عليه 


قعدوا يفطروا وباباه راح الشركه وهو راح الجيم  


منى.. مالكم متخانقين  


لين.. لأ مفيش حاجه  


منى.. باين عليكم بس انا عارفه انه اكيد موضوع تافهه انا رايحه مشوار ووحتمال اتاخر  


لين.. ماشي  


... بعد كام ساعه زين رجع ولين فوق في الاوضه  


زين طلع قميص من الدولاب.. خدى اكوى ده ورماه على السرير ودخل الحمام  


لين طنشت ونزلت تعمل لنفسها فشار  


زين خرج لقي القميص زى ماهو كان لابس البنطلون بس اخد القميص في ايده ونزل متعصب  


لين.. جانى بهدواه داوه جرح قديم وجدد روحي راحت منى 💃


زين.. روح راحت ده اللي هروحهالك دلوقتي  


لين اتخضت الزيت وقع منها ع الارض .. ايييه في ايه خضيتنى  


زين.. أنا مش قولتلك تكوى القميص  


لين ببرود.. مسمعتش وبعدين انت ازاى نازل كده  


زين راح ناحيتها.. لين متعصبنيش وبطلى برود  


لين .. انت بتزعق لي شكلك اخدت عليها لا يابابا فووق  


زين لسه هيمسك ايدها قام متزحلق من الزيت اللى وقع فوقها وهى وقعت 


لين اتوترت جدا من الموقف خصوصا انه مكنتش لابس تيشرت ولا حاجه  


منى دخلت في الوقت ده 🙂😂😂


منى.. يخربيتكم انتو بتعملو ايه هنا مفيش اوضه فوق  


زين وهو لسه فوقها لف وشه .. ماما؟ 


لين. بنفس الوضعيه.. ماما؟  


منى.. قال اى متخاصميْن اما لو اتصالحتو هتعملو اى  


زين قام وقف .. حضرتك فاهمه غلط انا كنت جاى اسألها مكوتش القميص ليه  


منى.. خلاص خلاص أنا داخله اريح شويه 🚶‍♀️


لين.. ااه يا ضهرى انت تقيل اوى  


زين .. اخلصى اكوى الزفت جبتى لنا الكلام  


لين.. مليش دعوه 🤨


زين .. لييين 


لين.. حاضر حاضر جيب 😒


زين.. ايوه كده 😎


............ 


اى يابنى نفذت ولا لسه؟ 


.. حاضر يبشا بس لسه مخرجش من البيت  


ماشي بس خلى بالك عايز قرصة ودن بس متأذيهوش اوى عشان لسه هيطلقها  


.. تؤمر يبشا 


سلام 


.......... 


زين لبس وخرج بالعربيه  


ولين اتصلت ب خالتها عشان تكلم اخوها 


لين.. خالتو زين بيرن هشوف عايز ايه واكلمك  


الوو 


زين....... 


لين.. ايه؟ ط طيب انت فيين .. زيين الو يا زين رد زيييين 


يتبع الفصل السادس اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية زواج اطفال "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق