القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ستكون صغيرتي الفصل الخامس 5 بقلم هاجر محمد

رواية ستكون صغيرتي الفصل الخامس 5 بقلم هاجر محمد

https://www.k-novels.com/2021/10/38.html

رواية ستكون صغيرتي الفصل الخامس

اسر رجع من الشركة وصل البيت وطلع يشوف مليكة لكن ملقاش المربية واتصدم اما شاف هبة شايله مليكة وتلعب معاها وقال: انتي اي اللي جابك هنا
هبة: اي ي اسر حبيت اشوف مليكة فجيت عندها فيها حاجة
اسر: اخد منها مليكة لا مفيش بس اعرف ان ورا كل الحب دا حاجات مستخبية
هبة: قصدك اي
اسر : ولا حاجة ممكن تروحي دلوقتي انا جيت وهعرف اهتم ب مليكة
هبة مشيت بكل غي*ظ …
-عند ادهم
رجع البيت بعد ما وصل جميلة وادم ومال ع السرير غمض عينه وافتكر من شهر
flash Back
ادهم كان رايح الشركة علشان يقابل اسر وكان بيسوق بسرعة وخبط ف حد من غير ما ينتبه نزل بسرعة اسف مش بقصدي والله
جميلة بحزن ودموع: ولا يهمك عادي مجتش عليك ادهم بدون فهم: مش فاهم هوا في حاجة انتي بتعيطي لي
جميلة مسحت دموعها: لا مفيش شكرا لسوالك ومشيت
ادهم حس بشفقة وراح وراها طب استني بس علشان البيبي اللي لسة فبطنك ده اكيد انتي متاكدة انك كويسة لو كدا نروح المستشفي
جميلة حطت ايدها ع بطنها كانت لسة صغيرة: لا مش لازم
ادهم: طب اوصلك قوليلي عنوان بيتك
جميلة بحزن: انا قاعدة ف فندق معنديش بيت
ادهم باستغراب: طب وجوزك فين
جميلة: معنديش حد بعد اذنك مينفعش نقف كدا
جه ادم ووقف مع جميلة ماما خلينا نمشي ليه واقفة كدا
جميلة مشيت مع ادم وادهم فضل باصص ليها وقرر يعرف حكايتها …
-انتهاء فلاش باك
عند اسر ومليكة
كان اسر غير ل مليكة هدومها واخدها ونيمها جنبه ع السرير……
-فمكان اخر
المتصل: تمام اوي البت معاه دلوقتي
عامر: مش هنسي اليوم اللي رفع فيه المسدس عليا
المتصل: اهم حاجة الورث بتاع البت اكيد محدش يعرف حاجة عن الفلوس دي بس لازم البت تكبر الاول علشان نعرف ناخدهم
عامر: هفضل مستني اليوم ده …
*الصبح
صحي اسر ع صوت مليكة بتعيط فقام بسرعة وشالها واول ما شالها سكتت وضحكت
اسر باستغراب احنا هنهزر من الاول يعني هشيلك كدا علطول
مليكة بتبتسم
اسر : اوامرك ي مليكتي ♥️
-عند جميلة وادم
جميلة: ادم احنا هنروح نقابل عمو ادهم النهاردة
ادم ببرود: احنا امتا حكايتنا هتنتهي بالراجل ده
جميلة: اددددم انا سكت امبارح بس ان عملت اي غلط النهاردة هزعل منك احت*رم نفسك
ادم: منا عارف اعرف ليه بتشوفيه يعني مش كفاية اللي بابا عملوا فينا
جميلة افتكرت اللي جوزها عمله فيها ومقدرت تتكلم وحست انها مش عارفة تاخد نفسها
ادم:بعصبية انا مش هخليكي تعيدي نفس اللي حصل
جميلة الضغط ذاد عليها وغميت
ادم : ماماااا ماما قومي انا اسف والله مش بقصدي بس قومي ماما فضل يعيط مسك التلفون واتصل ع ادهم
ادهم كان نايم اول ما شاف اسم جميلة ع التلفون صحي بسرعة ورد: صباح الخير
ادم بعياط: م ماما
ادهم بخوف: ادم في اي ايه حصل
ادم: ماما مش عارف هيا مش بترد
ادهم: طب انا جاي بسرعة ……
-اسر اتكلم مع المربية تاخد بالها من مليكه ومشي راح الشركة
- ف المستشفي
ادهم: هتكون كويسة بس اقعد
ادم بعياط: انا السبب ان اتكلمت معاها بصوت عالي
ادهم فسره غب*ي منتا غب*ي
ادم: بتقول حاجة
ادهم: لا ي حبيبي بقول اقعد بس
الدكتورة خرجت من عند جميلة
ادهم: هيا كويسة حصل اي
الدكتورة: حضرتك جوزها
ادهم : لا اقصد ايوه
الدكتورة: هيا كويسة والطفل كويس بس لازم ترتاح وبلاش تعصبوا عليها لان بتزهق من اقل حاجة
ادهم: يبص ل ادم ب غي*ظ اه طبعا شكرا ليكي
الدكتورة: العفو
ادهم: انت السبب مفكر نفسك مين
ادم ببرود: وانت اللي مفكر نفسك مين
ادهم بعصبية: دخل عند جميلة وقعد جنبها
جميلة بدات تفوق
ادهم بابتسامة: جميلة حاسة ب اي انتي كويسة
جميلة بحب: اه اي اللي حصل انا فين
ادهم: انتي الضغط علي عندك واحنا ف المستشفي
جميلة افتكرت لما كانت بتتكلم مع ادم: هوا فين ادم
ادهم: برا
جميلة: شكرا ليك اوي ي ادهم ع اللي بتعملو معانا
ادهم: مش يمكن بعمل كدا لسبب
جميلة: سبب اي
ادهم : يجوز بحبك ♥
ادم بصوت عالي: نعممم……
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' ستكون صغيرتي '' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات