Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم ندا الشرقاوي  

رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم ندا الشرقاوي  

اميره /انتوووا
يوسف /شوفتوا بقا انا مش ندل زيكوا وجيت
اكرم /عرفت منين
مرام /من الحرس اللي علي الفيلا والخدم
هدي /ادخلوا ياولاد
دخلوا وكان جو جميل واسري وبعد مرور وقت 
جنه /ياله بقا يامامي 
اميره /ياله ياجنتي 
اميره /نستأذن احنا 
سليم /اوصلكوا 
اميره /تسلم يابابا معانا العربيه 
نزلت اميره هيا وجنه الجربه واتحركوا الي القصر ودخلت عند رعد وكان بدا التمارين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد مرور شهر وكان رعد في حاله تحسن ومع التمارين بدا يقف على رجله ويتحرك بس علي خفيف واميره بتساعده في كل حاجه وفي الشغل بيقعدوا سوا ورعد فرحان بقعدته في البيت لسبب واحد انه علي طول مع ولاده وبيقول يمكن ربنا عمل كده علشان يقعد فتره مع ولاده واميره تكون قويه شويه. 
اميره /رعد رعد
رعد بنوم /اي ياميروووو
اميره /حبيبي انا هنزل الشركه حالا
قام رعد بسرعه من النوم يشوفها لبسه اي
رعد /طيب ياحلوه غيري اللي انتي لبساه وتعالي تاني
اميره بزعل طفولي /ليه بقا ان شاء الله
شدها رعد قعدها علي رجله ودفن راسه في عنقها يقبلها قبلات متفرقه في عنقها ويستنشق رائحتها التي مثل الفراوله او التوت
رعد وما زال علي وضعه/علشان اميرتي مش بتسمع الكلام مش قولت بلاش الفساتين القصيره دي يعني مستحمل شعرك بالعافيه وبقول مش هضغط عليها بس كده نوووو
اميره بتوتر /ط.... طب خلاص..... هغير
رعد بغبث/ليه ياروحي كده مالك متوتره كانك في امتحان
اميره /لا الجو حرر فاجاه كده
رعد /امممم طب ياله ياميرو ياقمر غيري الفستان بس ما اجي اغيره ليكي انا وانها كلامه بغمزه
اميره بخجل من وقاحته /لا انا هغير
دخلت اميره غيرت ملابسها ولبست بنطلون باللون الاسود وجاكت بنفس اللون وتيشرت ابيض وشوز بنفس اللون وبعض الاكسسوار 

طلعت اميره من غرفه الملابس بعد ما أتمت لبسها 
رعد /ايوه كده اي الجمال دا شعرك الحلو الأحمر دا مشفهوش مفرود ياله لميه ياقمر 
اميره /اوووف حاضر 
لمت اميره شعرها بشكل جميل 
اميره /حاجه تانيه
رعد /اه ياروحي ممكن تجيبي التيشيرت الأبيض من جوه علشان اغير دا
اميره بستغراب/طب ما انت حركه رجلك بقت كويسه لحد ما يعني تقدر تدخل تغير جوه
رعد بتعب والم مصتنع /معلش رجلي شده شويه
دخلت اميرة وجابت التيشيرت الأبيض وطلعت كان رعد تخلص من التيشيرت اللي كان لبسه
اميره بخجل /اتفضل
رعد /انتي لسه بتتكسفي دا انتي عندك اربع عيال
اميره بطفوليه /والله همشي
رعد مسرع امسكها من خصرها /تمشي تروحي فين هو دخول الحمام زي طلوعه ولا اي وبعدين ينفع كده مش تلبسيني التيشيرت دا حته الممرضه الاجنبيه المزه دي بتقولي اني حلو
اميرة /ننننننننعم ياعووومري
رعد بمسكنه/اه والله وكمل ببرائه اكدب عليكي يعني
اميره بعصبيه /طب اللبس علشان مش اجبلك الممرضه من شعرها
رعد/لا اهدي الله يخليكي
اميره /طب اللبس اللبس
لبس رعد التيشيرت
رعد /عندك اجتماع انهارده
اميره /اه هنسلم مشروع مستر معتصم
رعد /يااااه راجل غتت
اميره /وانت الصادق اول يوم اروح الشركه كان موجود وبيزعق وانا اتنرفزت عليه
رعد بصدمه /بجد
اميره /اه وخلصنا المشروع في شهر
رعد /شهر يامفتريه
اميره/طبعا
رعد /ازاي الموظفين خلصوا في الفتره القصيره دي
اميره /زودنا ساعات العمل وزوت المرتب
رعد /اممم فهمت هتسلمي المشروع انهارده
اميره /اه واعمل حسابك هتظهر. قريب
رعد /ازاي
اميره /يعني رعد المنشاوي هيرجع تاني
رعد /والمجهول
اميره /هيظهر لما انت تظهر
رعد /اي اللي مخليكي متأكده
اميره /لانه بيدور عليك في كل حته
رعد /دماغك هتودينا لفين
اميره /كل خير يارعدي
رعد /ماشي ياأميرتي هظهر أمته
اميره /في الحفله
رعد /حفله ايه
اميره /حفله للشركه الام بسبب انها نفذت اكتر من مشروع في فتره قصيره جدا
رعد /ماشي ياأميرتي ياله اطلعي علي الشركه
اميره /اشطا وجنه هتروح Nursery انهارده 
رعد /طب ما تجيبي الولاد هنا 
اميره بابتسامه /مينفعش ياروحي انقلهم وفي خدم والمربي في القصر افرض حد فيهم عيط ومحدش في الجناح بكره انت اقعد معاهم براحتك لان الحفله بكرة
رعد /طيب ياأميرتي 
ودعته اميره ونزلت اخدت جنه وفي طرقها توصلها وبعدين ترجع علي الشركه 
عند جنة واميره 
اميره /جنتي مش عاوزه مشاكل في class
جنه /ماشي يامامي بس انتي وعدتيني تخديني الPartyصح
اميره وهيا تقبل وجنتها/ اه ياروحي
جنه /ماشي انا هنزل بقا
اميره /ماشي ياجنتي استني هنزل معاكي
نزلوا
المديره /اهلا يافندم نورتي
اميره /نور حضرتك ياريت حد يخلي باله من جنه ولو حصل اي حاجه بلغيني ومعلش في حرس علي الclassبتاع جنه
المديره /عادي يافندم ولا يهمك
اميره وهيا تلبس نظارتها/تمام اوي استاذن انا
طلعت اميره واتجهت الي الشركه
بعد مرور الوقت وصلت اميره ونزلت واتجهت لغرفه الاجتماعات
اميرة /انا جيت
أكرم /نوتي البيت
اميره /ظريف
يوسف /تعالي ياميرو
اميرة بتبص في ساعتها/هو مش المفروض ان مستر معتصم يكون موجود اي التأخير دا
أكرم /طب ما انتيجايه متأخر
اميره/كنت بودي جنه وجيت 
أكرم /اه اشطا اقعدي بقا لحد ما يجي احنا بنفطر تفطري
اميرة /بتفطروا اي
اكرم/جيبين سندوتشات جبنه ولانشون وكده
اميره/اشطا انا مفطرتش اصلا
يوسف /مش ناويه تقولي رعد فين بقا 
اميره /قريب قريب خالص
اميره /ولي متقولش هجبلكوا رعد بنفسه
يوسف /مش فاهم انتي بتتكلمي بالالغاز ليه
اميره /هفهمك
لاكن قاطعتهم السكرتيرة /معتصم بيت وصل يافندم
اميرة /خليه يتفضل
دخل معتصم
اميره /حضرتك احنا بنبدا الاجتماع الساعة 8ونص الساعه 9
معتصم /الطريق كان مزدحم
اميرة /اتفضل يافندم
اميره /المشروع خلص والحمد لله كامل ودا اليوم اللي حددناه من شهر انا عند وعدي وسلمت المشروع
معتصم بنبهار من اميرة ودقه عملها /برافوووا
اميرة /انا مش جاوبت علي سوال علشان تقولي برافوا المشروع جاهز وبكره حفله الشركه الام
معتصم /ايوه جاي بإذن الله ممكن حضرتك تقبلي عزومتي علي العشا 
أكرم /الله ما طولك ياروح 
يوسف /هو انت جاي تتعاقد مع شركه مين لو سمحت 
معتصم /المنشاوي 
اميره /انا مش بقبل عزومت حد معلش انا ست متجوزة ومش فاضيه للحاجات دي الاجتماع خلص عن اذنك
معتصم في سره /حلوه اوي عليها جسم ولا عيون ولا شعرها الأحمر دا دي بتاعت رعد لا لازم اخدها منه 
وانتها الاجتماع 
اميره /عليا النعمه راجل رخم 
أكرم /لو رعد كان هنا كان زمان معتصم بيقابل رب كريم 
اميره /الحفله بكره ياسمين هتيجي ولا اي 
اكرم/معرفش علشان تاج 
اميره /يعني انا عندي اربعه وراحه بص هات تاج القصر مع الولاد وخلاص 
يوسف /انا عندي مشكله 
اميره /اي هيا 
يوسف /مرام كل لما تيجي تخرج ولا تلبس تعيط وتقول اللبس مش حلو وانها وحشه وانا هتجوز علينا 
أكرم بضحك /ههههههههه كان مالنا ومال الجواز
اميره/انا بقا عندي 3 واحد يبطل عياط التانيه تشتغل واحده تخلص تحس انهم ورديه شغل 
يوسف /الله يكون في عونك 
اميره/المهم الحفلة الساعه 8 واحنا هنكون هناك الساعه 7ونص 
يوسف /ايوة فاهم 
اكرم/تمام 
اكرم /مين اللي هيقول الكلمه نيابه عن الشركه الام 
اميرة /الكلمه ليا والجايزه سبها لوقتها 
يوسف بستغراب/ازاي ما اللي بيتكلم هو اللي بيستلم 
اميره /مفاجأه ياجووو
أكرم /ربنا يستر
اميره /كل واحد علي مكتبه ياله ياحلوين
أكرم /انتي بتكلمي ابن اختك
يوسف /ولا تكوني بتكلمي انس
اميره /لا طبعا انس احلي
أكرم /انا ماشي هيا مراره واحد
يوسف /خدني معاك دي هرمونات مرام هتظهر كمان شويه لما ترن عليا تقولي نفسي في معجون أسنان
اميره /هيا حصلت
يوسف /دي قومتني من علي السرير امبارح الساعه 3بليل علشان عاوزه تاكل مانجو ولما جبتها قالتلي معتش ليا نفس عاوزه فراوله جبت الفراوله لقتها نامت
اميره /الله يكون في العون
أكرم /انا بقا الحمد الله مراتي ولدت وفلستني فلوسي خلصانه علي الاكل

اميره /ياله انا هروح المكتب
دخلت اميره المكتب
اميره /الو لو سمحت مستر رعد المنشاوي كان بيتعامل معاكوا
الموظف /ايوه يافندم رعد بيه بيتعامل معانا بقاله 5 سنوات 
اميره /انا مدام رعد المنشأوي وعاوزه بدله من الماركه اللي رعد بياخدها اللون اسود واكيد عند حضرتك المقاسات 
الموظف /ايوه يافندم 
اميره /تمام البدله بكره تكون جاهزه الساعه 3 العصر 
الموظف /تمام يافندم 
قفلت اميره وعملت مكالمه تانيه 
اميره /الو لو سمحت الفستان باسم اميره المنشاوي جاهز 
الموظفه /اه يافندم تقدري تستلمي 
اميره /تمام 
قفلت اميره وبدأت تراجع ورق الشغل 
اميره بعد وقت لقت اتصال من جان 
اميره مسرعه /مرحبا دكتور جان رعد بخير ماذا حدث
رعد بضحك /اهدي اهدي انا كويس حبيت اطمن عليكي 
اميره براحه /رعد
رعد /عيونه معلش انا كان قصدي اطمن عليكي لان فوني راح في الحادثة   
اميره /ماشي ياحبيبي البدله بتاعت بكره انا طلبتها 
رعد /امممم وطلبتي منين 
اميره /من نفس المكان اللي انت بتجيب منه اللي البدل بتيجي من باريس 
رعد /وفستانك 
اميره بخبث /ماله 
رعد /الفستان عامل ازاي 
اميره /هتنبهر 
رعد /عملك مفاجأه انهاردة 
اميره /بجد اي هيا 
رعد /لما تيجي ياأميرتي 
اميره /طيب يارعدي 
عدا اليوم في تجهيز الحفله المنتظر وكان يوم متعب واميرة كانت مرهقه وروحت 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في فيلا أكرم 
ياسمين بدموع /طب اعملك اي 
أكرم /اي ياروحي مالك 
ياسمين /تاج مش عاوزه تسكت عامله تعيط وانا مش عارفه اعمل اي وعاوزه انام 
أكرم /هاتيها ياروحي 
شالها أكرم وفضل يتمشي بيها شويه لحد ما نامت من كتر البكاء 
أكرم نيمها في سررها 
أكرم شال ياسمين وحطها علي السرير 
أكرم /نامي ياروحي 
ياسمين بنوم /وتاج 
أكرم /انا صاحي نامي انتي شويه تعالي وحضنها وظل يلعب في شعرها لحد ما نامت

أكرم /ربنا يخليكي ليا ياروحي وطبع قبله رقيقه بجانب شفتيها
وعدلها علي السرير وقام يغير ملابسه لملابس مريحه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في فيلا يوسف
يوسف /اي يامرامي مالك
مرام بزعل طفولي /الفستان ضيق خالص خالص
يوسف /بقا القمر دا زعلان علشان كده قومي البسي اي حاجة وتعالي ننزل المول ونشتري لبس لحبيبتي ياله
مرام /بجد
يوسف /اه ياروحي ياله
قامت مرام غيرت ولبست علشان ينزلوا ونزلوا وبعد لف طويل جابو لبس لمرام وبعض ملابس البيبي ورجعوا علي الفيلا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وفاء /احنا بقالنا كتير مش روحنا لاميره اي رايك بكره نروح الحفله ونكون جمبها
احمد /انا موافق
وفاء /ماشي وانا هكلمها اقولها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في القصر
دخلت اميرة القصر وكانت جنه جت من الحضانه ونامت علشان صاحيه بدري
اميره /عيالي الحلوين اللي كل يوم بيكبروا عارفه اني مقصره معاكوا والله بس وعد بابي يرجع الشغل وكل حاجة ترجع زي ما كانت
ابتسم انس
اميره /ايوه انت ياض ياقمر انت انا هجري بقا اشوف ابوكوا عاوز اي هو
طلعت اميره من الجناح
ودخلت جناح رغد بس كان شغال اضاءه هاديه
وفي ورد وشموع وفستان علي السرير وجنبه ورقه فتحتها 
حبيبتي اميره اميرتي عارف انك تعبتي علشاني اوي وبشكرك انك فضلتي جمبي لحد ما رجعت تاني ادخلي البسي الفستان واطلعي وبلاش خدودك اللي بقت شبه الطماطم دي من كتر البص علي الفستان ياله ياقلبي انتي 
اميره كانت في قمه الانبساط وحدة الفستان ودخلت تغيروغيرت بالفعل وكان فستان عاري جدا يصل لأعلى الركبه بمراحل وشفاف وأضافت بعض المساحيق التجميل البسيطه ولبست خلخال 
وطلعت كان رعد واقف في منتصف الجناح 
اميره شافته واقف علي رجله جريت عليه بسرعه وحضنته جامد 
اميره /رعد 
رعد /عيونه وقلبه وروحه وعقله ياأميرتي كان نفسي اوي اول ما افوق أقف واشيلك واحضنك
شالها رعد وفضل يلف بيها وهيا فرحانه اوي وبتضحك من قلبها 
وكان رعد لابس شورت يصل لركبته باللون الأبيض وتيشرت ابيض 
رعد /تسمحيلي بالرقص دي 
اميره /طبعا وبدءو يرقصوا سوا 
وكان جو جميل قد اي في سعاده لما يكونوا شخصين بيحبوا بعض ومتمسكين ببعض 
اميره بترقص مع رعد وراسها علي صدره لقصرها 
ورعد حاضنه زي الطفله 
طلعها رعد من حضنه وهيا بتبصله بعيون بريئه وجميله وبصلها قد اي جميله والفستان كانت فيه في قمه الانوثه والجمال والاثاره نزل رعد راسه لعنقها وقبلها قبلات متفرقه واميره مغمضه عيونها وظل يطبع علامه ملكيته عليها يثبت لنفسه وللعالم ان اميرة ملك ليه فقط 
رفع رعد راسه وبصلها وظل يتفحصها بعيونه دخلت اميرة جوه حضنه تحمي نفسها من نظراته 
ضحك رعد عليها خائفه من نظراته وتتخبئ في حضنه 
رعد /اميرتي 
اميره /اممم 
رعد /بصيلي 
رفعت اميره نظرها وتقابلت عيونهم وكانوا يقولوا أجمل الكلام بلغه العيون قد اي اشتاقوا لبعض والقدر جمعهم تاني 
طبع رعد قبلة رقيقه بجانب شفتيها 
جت اميره تبعد لاكن رعد ثبتها بيداه 
رعد بتوهان /انسي كل حاجه عشتيها عيشي معايا انهارده كانك مولوده انسى وخليكي مع رعدك حبيبك 
وشالها ومشي بيها للسرير وهو سامع صوت الخلخال كأنه أوتار علي قلبه 
ونزلها علي السرير وتخلص من تشيرته وقريب وسكتت شهرذاد بالكلام الغير مباح وذهبوا الي عالمهم الخاص لايوجد سوا اميره ورعد فقط 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹💖
في الصباح في يوم جديد يوم ملئ بالسعادة الفرح
صحيت اميره من النوم وعلي وجهها ابتسامه جذابه وصت لرعد قد اي هو بيعاملها كأنها زجاج يخاف من كسره او لؤلؤه يخفيها عن جميع العالم
رعد /حبيبتي بتفكر في اي
اميره بخجل /مفيش صباح الفل والياسمين
رعد وهو بياخدها في حضنه /صباح الجمال علي عيونك الحلوين
اميره /ملاحظ اني مروحتش الشركة
رعد /عادي كله يروح مقابل سعادتي انا وانتي مش انتي مبسوطه ياقلبي
اميره /اكيد ياروحي
رعد /تعرفي انتي كنتي وحشاني اوي اوي بتوحشيني وانتي في حضني
اميره /ربنا يخليك ليا ياحبيبي
رعد /ويخليك ياروحي
اميرة /انا عاوزه انام شويه كمان علشان الحفله لسه
رعد /نامي ياقلبي
غفلت اميره في النوم وبعد مبرور 4ساعات صحيت اميره علشان تجهز
اميره /رعد اصحي
رعد /اي ياميروو
اميره /ياله ياروحي البدلة جت
قام رعد بسرعه وقال /نهار ابو*كي اسود انتي طلعتي بره الجناح كده
اميره /لا لبست روب
رعد /وطلعتي روحي فين
اميره /مفيش حد روحت الجناح التاني
رعد بعصبيه /الهدوم دي ياهانم متطليش بيها بره الجناح سامعه
اميره بدموع /فاهمه
زعل رعد من نفسه علشان زعلها وقام شالها قعدها علي رجله وقالها /ياحبيبتي انا بغير افرض حد من الخدم شافك
اميره /كلهم ستات
رعد /ولو ياروحي معلش لما تطلعي بره الجناح تكون لبسه كويس ممكن
اميره /ممكن قوم بقا شوف البدله
قام رعد وشاف البدله
رعد بابتسامه /لا زوقك روعه طب اي مش هشوف فستانك
اميره /هلبس حالا هتشوفه
رعد /طب اي مش عاوزه مساعده ارفع سوسته البسك حاجه يعني
اميره /انا مش عارفه انت من ساعت ما فقت وقله **الادب متوفره كده ليه
رعد بغمزه/يعوض اللي فات ياأميرتي
اميره /انا داخله اللبس

دخلت اميره علشان تجهز وخدت شاور منعش وطلعت ولبست فستان باللون النبيتي ضيق من فوق ووراسع من تحت وجزمه ذات كعب عالي باللون الاسود وحطت ميكب بصيت ولبست بعض الاكسسوار وعملت شعرها بشكل جميل جدا وكانت كما يقال حوريه


طلعت اميره وكان رعد لابس بدله بالون الاسود وقميص بنفس اللون وكان رائع هو الاخر 


رعد بتوهان وسرحان من جمالها /انتي هتروحي كدة
تقدمة منه اميره ووقفت قدامه وقالت بدلع /اه عندك مانع ياروحي اي رايك في الفستان جميل صح
رعد بتوهان /اوي اوي بلاش تروحي خالص اعتذري
اميره بضحكه رنانه/لا لازم اروح
رعد /طب انا هظهر أمته
اميره /بعد ما اقول الكلمه انت هتظهر ياروحي يعني انت مش هتنزل معايا انت هتيجي لوحدك من طريق تاني بالحرس اللي جابك من المستشفي
رعد بغيظ/يعني كمان مش هروح معاكي
اميره /انهارده هتكون معايا في كل معاك
دق دق دق
اميره /مين
جنه /انا يامامي
اميره /دي جنه تلاقيها لبست
رعد /هيا هتيجي
اميره /طبعا دي الملكه بتعتي
فتحت اميره الباب وكانت جنه لبسه فستان يليق علي بشرتها البيضاء ولبسه فستان جميل باللون اللبني الفاتح اوي ويوجد بعض الورد وشوز باللون الفضي 


رعد /ياخرااااابي ولا انتي ولا بنتك رايحين
جنه /ليه بقا ان شاء الله
رعد /علشان حلاوتكوا دي
جنه بغرور /عارفه ان حلوه مامي حلو الفستان
اميره /قمر ياروحي
جنه /حلو يابابي
رعد بابتسامه /ربنا يحميكي ياجنتي قمر
اميره /ياله ياجنتي احنا هنروح وبابي هيجي 
جنه جريت علي رعد وشالها وقابلته علي خده 
جنه /هستناك مش تعمل زي واحنا عند جده ومش جيت
رعد ابتسم /هاجي ياجنتي 
اميره ابتسمت وقالت /احنا هنمشي وانت هتطلع مع الحرس من الباب الخلفي 
رعد /ماشي ياأميرتي
تحركوا جميعا وفي طرقهم الي الحفله


يتبع الفصل السادس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية أميرة الرعد الجزء الثاني "اضغط على اسم الرواية





reaction:

تعليقات