القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج اطفال الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغير

 رواية زواج اطفال الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغير

رواية زواج اطفال الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغير

اوعى انت ازاي تحضنى كده  

زين.. مش أنا بشخر وانا نايم 😉

لين .. قليل الادب هقول ايه يعني  


........ 

لين.. التليفون بيرن بابا تقريبا 


زين.. ردى لغاية م اخرج 


لين.. الو... ايييه؟  


زين خرج وهى ماسكه الفون وهتقع لسه سندها بسرعه  


زين.. في ايه لين ليين مالك .. مسك التلفون من ايدها 


زين.. الو يا بابا في ايه  


~ ام لين عملت حادثة وبلغونى في المستشفي دلوقتي يا زين حالتها خطر تعالو على هناك وقول لماما  


زين.. حاضر سلام  


لين.. ماما أنا عايزة ماما دلوقتي يارب متخدهاش منى يارب مليش غيره  


زين سندها.. قومى بس غيرى هدومك عشان نمشي  


لين.. لأ لااا مش هقدر اشوفها يا زين وبدأت تعيط بصوت عالي  


زين.. اهدى مفيش حاجه هتبقي كويسه والله بس قومى زمانها محتاجه تشوفك  


لين قامت بالعافيه كان هو لبس وقال ل مامته وراحو المستشفى  


....... 


ها يا دكتور اخبارها ايه 


الدكتور.. الحمدلله بقت احسن بس هتفضل هنا يومين 


لين ارتاحت.. الحمدلله  


زين.. ينفع ندخل لها 


الدكتور.. حد بس يدخل  


زين بص للين تدخل واول م دخلت صوتت جامد  


زين دخل جرى وراها الدكتور حاول يمنعه بس منى قالت له سيبه  


وشها كان متعور جامد وايدها مكسوره مش باين لها ملامح  


زين.. اهدي يا لين مينفعش كده عشان هتتعب اكتر  


لين .. مش قادره اشوفها كده أنا هموت لو حصل لها حاجه كفايه بابا راح منى أنا كنت زعلانه منها يا زين لو حصل لها حاجه هموت  


زين.. مش هيحصل حاجه وهتكون احسن من الاول  


سوسو.. ل للين 


لين راحت جرى.. ماما حبيبتي وباست ايدها  


سوسو.. متعيطيش وخلى بالك من اخوكي كويس.. زين 


زين.. نعم يا طنط  


سوسو.. حطها في عنيك يابنى انا عارفه انك قد المسؤليه  


زين.. حاضر يا طنط بس قومى انتى بالسلامه  


سوسو ابتسمت وقالت ل لين اطلعى جيبى حماده اشوفه 

لين خرجت  


سوسو.. زين ابعدوا عن وائل عشان خاطري يابنى واياك تخلى لين ترجع تاني حتى لو غصب عنها  


زين.. ليه بتقولي كدا هو اللى كان سبب الحادثه دى !!!  


حماده دخل جرى .. ماما ماما قومى بقا عشان نروح أنا مش عايزك تعبانه  


زين كان باصص ليها عشان يعرف كلامه صح ولا لأ  


بصت له وغمضت عينها ودى كانت اخر مره تغمض فيها 💔 


لين.. ماما؟ ماما مالك؟  


زين عرف انها ماتت  


لين بتحركها .. ماما ردى عليا يا مامااا بلاش هزار وصوتت جامد بعياط مامااااا ااه 


زين راح لها وفضل يهديها .. خلاص يا لين  


الدكاترة دخلوا وطلبو منهم يخرجوا  


لين فضلت تصوت .. لااا بالله عليكم اعملوا حاجه ياااارب  


حماده لما شافها كده فضل يعيط  


زين شدها جامد طلعها برا وهى منهاره  


....... تسريع الأحداث 


الجنازه خلصت وزين خد لين وروحوا وخالتها خدت حماده عشان يقعد عندهم لانه لو شاف لين كده هيتعب  


لين كانت قاعده علي السرير بتعيط وبس  


زين زعلان عشانها وعشان خسران الام مش حاجه سهله طبعاً  


منى دخلت عندهم .. عامله ايه دلوقتي يا لين  


لين.. مش عارفه مش حاسه بحاجه أنا كأنى ميته يارب ريحني يارب  


منى حضنتها.. ماما هتفضل زعلانه بسببك كده ادعيلها ومتعيطيش اصل ده قدرها ومحدش يقف في طريق الموت يا حبيبتي وانا موجوده اهو انا ماما التانيه ربنا يصبرك يارب  


منى.. هطلع الداده بالاكل يا زين حاول تخليها تاكل 


زين.. حاضر  


..... الداده جابته  


زين .. كفايه عياط بقا وقومى غسلى وشك عشان تاكلى  


لين.. مش عايزة 


زين.. قومى يا لين هتتعبى كده العياط مش هيغير حاجه وبعدين لما انتى كده حماده لما يشوفك هيستقوى بمين  


لين .. سيبينى يا زين سيبنى مالكش دعوه بيا قامت اخدت هدومها عشان تغير وتنام تعبت من العياط  


خرجت من الحمام وهى لسه بتعيط هتودى حزنها فين اللى كانت بتشتكى لها راحت 💔 


زين كان واقف قصداها.. ماما بتقولك ان حماده... 


فجأه لاقاها في حضنه حضنته جامد لدرجه انه لو مكنش ثبت مكانه كان وقع ورا هو مصدوم من التصرف أو انه اول مره يتحط في موقف زي ده مفيش بنت حضنته قبلها كده غير مامته 😂 


كان واقف ايده جمبه وهى بتعيط جامد .. أنا تعبانه اوى يا زين قلبى واجعنى  


حط ايد على راسها والتانيه على ضهرها.. مالك  


لين.. ماما ماتت واحنا زعلانين من بعض أنا حاسه بالذنب نفسي كانت تفضل معايا شويه كمان عشان اقولها انى مش زعلانه واصالحها انا قلبى واجعنى اوى وبدأت شهقاتها تعلى  


زين.. ماما مكنتش زعلانه منك خالص وهى مكنتش عايزة تجوزك ليا ومجبرتكيش على حاجه بالعكس كانت بتقولي لأ مش هجبرها على حاجه كانت بتحبك اوى وهتحبك وتفرح اكتر لما تبطلى عايط وتدعيلها وهتجيلك في الحلم تصالحك كمان  


لين هديت شويه.. بجد يا زين  


زين.. آه بجد اهدي بقي  


لين .. هو انا ليه ارتاحت لما حضنته واتطمنت بكلامه! لا لا مفيش حاجه احنا هنتطلق اصلا بعدت عنه بهدوء  


زين حس بفضا .. حط ايد في جيبه وايد حك بيها شعره وحب يغير المود.. احمم انتى غرقتيلى التيشرت دموع كده هتعب مركبه حنفيات في عينك ولا ايه  


لين اتكسفت من تصرفها.. أنا اسفه مش هتتكرر تانى كنت بتقول ايه على حماده  


زين.. راح عند خالتك  


لين.. ماشي  


زين دخل الحمام يغير.. بص في المرايه وابتسم على كلمة .. مش هتتكرر تانى  


غير وخرج لاقها نامت من غير اكل  


....... تانى يوم زين صحى على صوت لين  


لين.. زين .. زييين اصحى  


زين.. نعم! 


لين.. أنا حلمت ب ماما 


زين قعد بتركيز.. بجد وقالت لك ايه 


لين.. قالت انها مش زعلانه منى أنا مبسوطه اوى 


زين.. طيب الحمدلله قومى بقا فوقي كده عشان ننزل دروسنا الاسبوع الجاي  


لين.. ماشي بس ممكن محدش يعرف ان احنا متجوزين عشان احنا كده كده هنتطلق اصلا و.. 


زين.. ماشي ي لين قومي بقا نفطر عشان انا جعان  


.. 

...... عدى أسبوعين ولين بقت كويسه وكل حاجه تمام ونزلت دروسها انهارده  


زين.. هتيجي معايا يلا أنا مروح 


لين.. لأ مش هينفع روح انت وانا هاجي لوحدي  


بصي ي ملك لين واقفه مع زين ازاى  

اى قلة الادب دي ازاى تقف مع شاب  


زين.. خلاص ماشي خلى بالك من نفسك  


لين.. م خلاص يا بنى هو انا طفله  


زين.. آه طفله وضحك ومشي  


وكمان بيضحك معاها اى ده هو عشان مامتها ماتت بقت براحتها بق 🙄


يلا ياملك ملناش دعوه  


..... لين روحت طلعت اوضتها وغيرت وقعدت تذاكر بس زين مكنش موجود  


الساعه ١١بليل لقته داخل عرقان ولابس هدوم الكوره 


زين.. لسه منمتيش ليه 


لين.. كنت بذاكر  


زين.. دحيحه أوى  


لين.. خمسه وخميسه  


زين.. قومى نامى يا بت عيله هبله 


لين.. أنا مش عيله  


زين.. لأ عيله  


لين وقفت قدامه بعصبيه ودبدبت في الارض .. بطل رخامه بقا ومعدتش تقولي خلى بالك من نفسك دي عشان انا مش طفله 


زين بص لها.. واوزعه كمان  


لين .. يوووه بقا انت بتعاندى ليه 


زين.. أنا كلمتك  


فضلو ناقر ونقير كده لغاية ما منى دخلت عليهم  


منى.. في ايه يا ولاد  


لين.. بيعاندنى ي ماما وزهقت منه مشيه من هنا عايزة اخد راحتى  


زين.. نعم ي ختى دا انتى بتاخذي السرير كله لوحدك  


منى .. هعمل ايه فيكم بس اطفال يا ربى  


زين.. أنا مش طفل  


لين.. هاا عرفت انها بتضايق  


منى سابتهم وخرجت  


زين خد هدومه ودخل ياخد دش 


ونسي ياخد تيشرت معاه  


.... بعد شويه خرج بالبنطلون بس وحاطط الفوطه حوالين رقبته وبينشف شعره  


لين كانت في البلكونة وداخله.. اتكسفت جامد واتوترت جت تمشي خبطت في الدولاب وقعت ع الارض 


زين.. اى يا بنتي انتي نعسانه ولا ايه  


لين من غير م تبصله.. م خدتش بالى  


الباب خبط  


زين فتح وهو لسه كده .. نعم ي ماما 


منى ضحكت بخبث.. الله ينعم عليك ي حبيبي كنت بشوفكم لسه بتتخانقوا ولا لأ  


لين قامت من ع الارض وهى بتقول آه يانى مش قادره


منى.. بس خلاص شكلكم اتصالحتو 😉 


زين .. هاا لا لا خالص والله حضرتك فاهمه غلط  


منى .. ههههه تصبحوا على خير  


زين دخل لبس تيشرت ونام ولين نامت  


............ 

آه يبشا ماتت بقالها ٣ اسابيع  


....... 


لأ لين مرجعتش البيت شكلها لسا متطلقتش 


..... 


ماشي ي باشا تحت امرك  

 


.؟..... تاني يوم  


زين نزل على الفطار هو ولين  


 صوت من برا.. ده انا حماتى بتحبني بقا بس زعلت والله ربنا يرحمها  


لين.. وائل!؟


يتبع الفصل الخامس اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية زواج اطفال "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق