القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية من احييت قلبي الفصل الرابع 4 بقلم موني وسكر

رواية من احييت قلبي الفصل الرابع 4 بقلم موني وسكر

رواية من احييت قلبي الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية من احييت قلبي الفصل الرابع

طلعت حياه لمراد وخبطت علي الباب
ومكنش فيه رد
حياه : مراد بيه الاكل
وبردوا محدش رد
فتحت حياه باب الاوضه وكانت ضالمه
مراد بعصبيه : ايه الي دخلك
حياه بخوف : انااااا جبتلك الاكل
مراد رمي الصنيه : مش عايز اكل اتفضلي بره بره
حياه بدموع : انا اسفه
ونزلت جري مراد قعد علي السرير بيحاول يهدي
مراد : ايه الهباب ده هي كان ذنبها ايه يعني اووووف انا لازم انزل اعتزرلها
نزل مراد وخبط علي بابها
حياه مسحت دموعها : ادخل
دخل مراد الاوضه
حياه : خير في حاجه
مراد : انا اسف انا اتعصبت عليكي جامد وانتي ملكيش ذنب
حياه : حصل خير
مراد : شكلك لسه زعلانه
طيب البسي وتعالي نخرج
حياه : مفيش داعي
مراد : لو سمحتيني بجد وفقي وبعدين انا مخنوق وعايز اخرج ومش حابب ابقي لوحدي
حياه : خلاص سمحتك اخرج انت لو عايز انا هنام
مراد : هقتل حد لو خرجت لوحدي
حياه : يعني اجي معاك واموت انا
مراد : ههههههههه لا متخفيش مش هقتلك عشان خاطر ياسمين
حياه : حاضر دقايق واكون جاهزه
لبست حياه وطلعت وخدها مراد وراحوا قعدوا في كافيه هادي
مراد : تحبي تشربي ايه
حياه : نسكافيه
مراد : واحد نسكافيه وقهوه
النادل : حاضر يا فندم اي حاجه تانيه
مراد : شكرا
مشي النادل ورجع ضهره لوري واتنهد
مراد : حاجات بتحبيها فجأه تختفي تحسي انك ملكه الدنيا بالي فيها وفجأه تحسي ان حتي الهدوم الي عليكي مش بتاعتك
كتير اوي حسيت بالاحساس ده حسيتي بيه قبل كده
حياه : انت موجوع اوي يا مراد بيه متخيلتش ان البيه الي عنده كل الحاجات ديه ممكن يبقي شايل في قلبه ذره حزن واحده
مراد : ههههه من بره هلا هلا ومن جوه يعلم الله
حياه : ههههههههههههه
قعدوا يتكلموا وحياه طلبت يجيب حاجه ياكلها مراد عشان ميتعبش
وعدي الوقت وروحوا الفيلا
حياه : احب اقولك يا بشمهندس انك تعاني من انفصام
مراد : او عندي حب التصنع
حياه : الاتنين وحشين
مراد : ومحدش كامل في الدنيا تصبحي علي خير
حياه : وانت من اهله
تاني يوم صحيت حياه وراحت اوضه الرياضه بس ملقتش مراد فيها
حياه : معقوله لسه مصحيش
طلعت حياه وخبطت علي باب الاوضه محدش رد
دخلت حياه لقت الاوضه فاضيه ولمحت مراد قاعد في البلاكونه بيشرب قهوته
حياه : صباح الخير
شكلي صحيت متأخر
مراد : صباح الخير
لا متأخرتيش بس انا مغير بروجرام انهارده
حياه : وايه البروجرام الجديد
مراد : هنقدي اليوم انهارده عند جدتي
حياه : تمام تحب جهزلك بدله ولا كجول
مراد : كجول وبعد ما تخلصي البسي عشان هتيجي معايا
جهزت حياه لبس لمراد وكان عباره عن بنطلون اسود وتيشرت ابيض وحزام و جزمه بني ولبست فستان ابيض لحد تحت الركبه فيه ورود رقيقه من تحت وسيبت شعرها وحطت توكه في النص ونزلت كان مراد مستنيها في الجنينه
حياه : انا خلصت
مراد : تمام يلا
ركبوا العربيه وطلعوا علي القصر
نزل مراد من العربيه وبص للقصر واتنهد
حياه : يلا
مراد : ها اه يلا
رن مراد الجرس والخدامه فتحت
الخدامه : مراد بيه الف حمدلله علي السلامه
مراد : الله يسلمك يا داده امال فين روز
الخدامه : روز هانم قعده في الجنينه
مراد : تعالي يا حياه
وخد هيا وراحوا قدام نفوره شكلها حلو اوي كانت قعده قدمها ست كبيره في السن يبان عليها الحنان والطيبه
مراد راح لها ووقف قدمها
الجده روز رفعت راسها : مراد حبيبي
وخدته في حضنها
الجده ( روز ) : مراد حبيبي انتي جيتي اخيرا
مراد : وحشتني اوي يا نينا
وباس ايديها
الجده : لااااا روز زعلانه منك كتير لولا ان لؤي رحلك عشان تيجي مكنتش شوفتك
مراد : نينا اظن انك عارفه كل حاجه مش لازم احكيلك سبب بعدي
روز طبطبت علي وشه بحنان : عارفه حبيبي عارفه
ولحظت حياه وقفه وراه
روز : اووه مين البنت الحلوه ديه يا مراد
مراد : ديه حياه ال......
روز: لا متقولش مراتك. اتجوزتها امتي
حياه واقفه مش فاهمه حاجه مرات مين الي هي بتتكلم عنها ديه
مراد : لا يا نينا ديه تبقي .....
روز : يبقي اكيد خطيبتك
مش كده مراد
مراد جت في دماغه فكره : مظبوط يا نينا
حياه بزهول: نعم
روز : اوووه حبيبي واخيرا شوفت خطيبه حفيدي
انتوا لازم تتجوزوا بسرعه عشان تجبلوي اطفال صغننين العب معاهم
مراد : استني قبل ما تخدينا في دوكه كده فرحي علي حياه مش هيتم الا لما توافقي تعيشي معانا
روز : بس يا مراد ....
مراد : عارف ان ده بيت جدوا الله يرحمه لس لو كان جدوا عايش كان زمانه ساب الببت من زمان بعد الي حصله
روز: خلاصانا موفقه يا مراد فرحك عليها لازم يكون اخر الاسبوع انا مش هستني تاني تغير رايك
مراد بطريقه مسرحيه : طلباتك اوامر يا مولاتي
روز : هههههههه
كل ده وحياه وقفه مش فهمه حاجه
روز : تعالي يا حياه جنبي هنا نقعد نتكلم وانت مراد روح للؤي لو ناوي علاقتك بيه هتلاقيه في اوضته
مراد : حاضر يا نينا
وباس ايديها وطلع للؤي

للفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' من احييت قلبي '' اضغط عي اسم الرواية

 

 

reaction:

تعليقات