القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الرابع 4 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الرابع 4 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الرابع

رعد:-انا هنزال و اقولهم ان كتب الكتاب بكره وفي اقراب وقت الفراح علشان شغالي
ليان:-انت عبيط انا مش موافقه
رعد:-انا مخدتش رايك انتي خلاص هتبقي بتاعتي و ابقا اعزمي حبيبي القلب اللي بتقولي عليها
ونزال رعد ونزالت وراها وكانو كلهم قاعدين
رعد:-كتب الكتاب يبقا بكره والفراح بعديها بيومين
محمد:-ماشي ابوك هيجهز كل حاجه
يوسف:-هتجواز مين
رعد:-اسكات خالص
يوسف قرب من زينب:-هيجواز مين
زينب:-ليان
يوسف:-طيب كويس عقبالي ياارب
ليان:-ممكن اعارف ايه اللي بيحصل
محمد:-ما انا سالتك قبل ما يجي قولتي اللي تشوفه
ليان:-وانا مكنتش اعارف انو هيبقا مجبور عليه انو يتجوزني كده.………بقلم هاجر حسين
رعد قرب منها:-ومين قال كده انا لو مجبور عليكي مكنتش قولت ان كتب الكتاب بكره…وكمال بهمس هتشوفي ايام سوده يا ليان
ليان بصوت عالي:-انت ايه حرام عليك
زينب:-اهدي يا ليان هو بيقولك انو كتب الكتاب بكره
ليان:-انا مش موافقه
كله انصدام
محمد:-ليه ما قالك انو مش مجبور
ليان:-عايزه اكمال جامعتي
رعد:-عادي هنقلك في جامعه القاهر و روحي الجامعه
ليان:-مش موافقه برضوا
محمد:-ليان انا ساكت ومش بتكلام وانتي هتجوازي غصب عنك
ليان جريت علي اوضته وشمس جريت وارها
ليان اترامت علي السرير وبتعيط
شمس:-بتعايطي ليه يا ليان ما انتي بتحبي رعد وكان نفسك يرجع واهو هتجوازو
ليان:-ياريتو ما رجع يا شيخه انا بكرهو …اتغير بقي اناني مش بيحب غير نفسه انا ههراب مستحيل اتجوازو
شمس:-انتي اتجانانتي وهتروحي فين ان شاء الله لا يا ليان اعقلي واكيد رعد بيعامل كده علشان يضيقك
ليان:-ااه ممكن سيبيني لوحدي يا شمس
شمس:-حاضر …بس اعقل ونبي
•••••••••••
نزلت شمس قعدت في الجنينه
يويف شافها راح عنده
يوسف:-ازيك ياشمس
شمس:-الحمدلله
يوسف:-مالك شاكلك مضايقه
شمس:-لا عادي
يوسف:-ااامممم……تعرفي انا جيت هنا ليه
شمس بفضول:-ليه
يوسف:-علشان كونت فاكر ان الصعيد زي المسلسلات وكده كونت جاي علشان اتعلم كلمتين وكده
شمس:-ههههه لا احنا كلامنها عادي جدااا
يوسف:-يعني مش بتقوله حرف ق…ج
شمس:-لا ابدا والله احنا ممكن يكون عندنا كلام غريب شويا بس مش زاي ما بنشوف في المسلسلات
يوسف:-بس انا شايفكم زاي العسل
شمس:-احم رعد فوق
رعد كان واقف في البلكونه شافهم
رعد:-بتعملو ايه
شمس بخوف:-ولا حاجه ياابيه
يوسف:-عادي قاعدين نتكلم
رعد:-طب تعالي يايوسف عايزك
يوسف:-اوك
•••••
في اوضة رعد
يوسف:-عايزني في ايه يا كينج
رعد:-كانت بتكلام شمس في ايه……بقلم هاجر حسين
يوسف'-عادي هيكون ليه وبعدين انت عايزني ليه
رعد:-انا مضايق اووي وعايز …
يوسف:-من غير ماتكامل وشي موجود تعالي يا حبيبي تعالي
رعد بيقراب منها
يوسف جري:-انت صدقت انا عايز ادخل دنيا الوضه بتاعتك عندك كسرها سلام بقا
رعد:-ماشي يا يوسف
يوسف خراج وساب الباب مفتوح وكانت الساعه 1بليل
رعد شاف ليان نزاله وبتسحب وماسكه شنطه في ايديهاا
نزال وراها لحد باب الجنينه وهي مش حاسه بيها ولسه بتفتح مساك اديها جامد
ليان بصدمه:-سايب ايدي بتوجعني
رعد:-رايحه فين
ليان:-انت مالك سيبني
رعد:-انتي عبيطه عايزه تهرابي
ليان:-لا مش هاهرب سبني بقا
رعد:-امال شنطتة ايه دي
ليان:-قولتلك مالكش دعوه
رعد:-طيب انا رايح لجدي
ليان:-ياريت ياله روح بس سيب ايدي
رعد:-لا ما انتي هتيجي معايا
ليان بزعيق:-بقولك سايب ايدا
رعد شالها وداخاله البيت
ليان:-نزالني يا …
رعد:-يا ايه كاملي
ليان:-والله لو منزالتنيش هصوت
رعد:-صوتي و كله هيطلع علي صوتك وهيعارفو انك هتهربي……كانتي عايزه تهربي ليه
ليان:-مش عايزه اتجوزك
رعد:-انتي شايفني اني هموت عليكي ما انا مجبور عليكي
ليان:-طيب ممكن تنزالني
رعد نزالها وسابتو وراحت اوضتها
ليان:-ياربي يعني انا بحبو وهو يعمال كده ماشي يا رعد انا هوريك
******
في الصباح
شمس:-قومي يا لي لي كله دااه نوم دااه حتي انهارده كتب كتابك
ليان:-الساعه كام
شمس:-وحده الضهر
ليان:-انا نمت دااه كله
شمس:-يلا اجهزي علشان كمان ساعه كتب كتابك
ليان:-عاااا مش عايزها
داخالت زينب
زينب:-مالك يا لي لي
ليان:-انا مش عايزه اجوزا يا تيتا
زينب بستغراب:-مش انتي كانت هتموتي عليها ليه وانا عاملت دااه كله علشان تجوزو وفي الاخر تقولي مش عايزها غيرتي رائيك ليه
ليان:-اتغير يا تيتا بقي واحد تاني مبقاش يحبني …هه هو قال مكنش ببحبني اصلا………بقلم هاجر حسين
زينب حضانتها:-بصي ياحبيبتي رعد ااه اتغير بسباب حاجه بس انتي تقداري تراجعيها رعد بتاع زمان تاني
وتراجعو حبكم حتي لو قسي عليكي حاولي مره وعشره
ليان:-ان شاء الله
زينب:-يلا علشان كله تحت
ليان:-ماشي…هصلي وهنزال
زينب:-ماشي مستنياكي
صلت ليان وكانت لسه هتلبس الباب خبط
ليان:-ادخل
شمس:-ده فستان كتب الكتاب ودااه فستان الحنه ياليان البسيها يلاا
ليان'-الله الاتنين اجميل من بعض تيتا اللي جابتهم صح
شمس:-لا رعد
ليان:-طيب انا مش عايزه روحي ادهوله خاليها يلبسو هو
شمس:-ليان البسيها وخلصي بلاش منقرها
ليان:-لا خلاص بقا مش عايزه منو حاجه…تعارفي يا شمس لو لبسو هيبقا حلو اوي عليها
رعد:-والله
شمس:-انا هنزال احسن
ليان بخوف:-ايه دااه انت طلعت جسوس كمان
رعد:-انتي لسانك اطول منك ليه
ليان:-هل هو لسانك
رعد بيقرب منها:-عايزاني البس الفستان يا ليان
ليان بترجع لوراء:-ههه والله هيبقا تحفه فيك بس للاسف شعرك مش طويل اوي
رعد بغضب:-لياان
ليان ببرود:-نعم
رعد:-جهزي نفسك هنكتب الكتاب كمان نص ساعه وتلبسي دااه
ليان:-لا انا محبتهمش انا هلبس من عندي
رعد بصوت قوي زي الرعد:-انا قولت البسي دااه
ليان:-سلاما قولا من رب الرحيم ايه يابني عندك انفصام في الشخصية
رعد:-مستنيكي تحت
ليان:-طيب
خراج رعد…
ليان:-يلا هلبسو وخلاص ربنا يستر علي الايام اللي جايه
واخيراً وقعت نظرة علي الحورية اللي واقفة قدامهم و تنزار من السلم وعلي وجهها ابتسانة
نظر الجميع عليه وعلي جماله وفستانها الجميل كانت لبسه فستان باللون الكاشمير
زينب;-بسم الله ما شاء الله قمر ياروحي
ليان:-حبيبتي يا تيتا والله محدش قمر غيرك
محمد'-يلا الماذون جها من بدري
بالفعل كتبوا كتابهم
المآذون:-بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
كلهم بركولهم ورعد قرب منها:-هو انا مش هاخد حضن كتب الكتاب
ليان:-لا يا خوي وابعد عني مش عمالت اللي انت عايزو
رعد بتمثيل;-انا بجد مش قادر اصدق نفسي اننا كتبنا الكتاب خلاص وبقينا قدام كل الناس متجوزين بقيتي ملكي وبتاعتي انا بس
يوسف:-لا يا خوي صدق عقبالي ياارب
ليان بصوت واطي:-كفايه كداب
رعد بصوت مسموع:-وانا ياروحي بحبك اوي
ليان بغضب:-انا مقولتش كده علي فكره
زينب:-بس يارعد متعصبهاش
ليان:-دااه قليل ادب يا تيتا
رعد:-هانت يا ليان يومين بس……رواح واضتة ويوسف مشي وراها
يوسف:-في ايه يارعد دمغك فيها ايه …
رعد بشر:-هي داخالت حياتي تستلم بقا اللي هيحصله
يوسف:-بس يا صحبي دي ليان مش اي حد
رعد:-انا شلتها من قلبي خلاص مبقاتش احبها كلهم زي بعض
يوسف;-تقصد ايه
رعد:-لا متشغلش بالك …كلامت اسر
يوسف:-ااه وقال انو مش هيقدار يجي علشان بيروح الشركتين زاي ما قولتله و المستشفي وقال حاوله تيجي قريب علشان الحمل تقيل عليها ……بقلم هاجر حسين
رعد:-طيب هما يومين ونراجع
يوسف:-ان شاء الله
خراج يوسف ورعد بعديها وراح علي اوضة ليان وداخل من غير ما يخبط
ليان كانت بشعرها رفع شعرها ديل حصان الخصلات نزاله علي وشها
ليان بخضه:-في باب تخبط عليها
رعد بسرحان في جماله وشعرها الطويل:-وانا مش هستاذن لما اداخل علي مراتي

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات