القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت حوا الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

 رواية احببت حوا الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

رواية احببت حوا الفصل الاول 1 بقلم دهب مبروك

 رواية احببت حوا الفصل الثالث

_هادي... حوااا... يحواااا... انتي.. ولسه هيكمل كلامه فجأه بيبص لقه حوا واقفه مع اخوها علي الباب
_حوا... ادخل يأحمد ادخل وكانت متوتره جامد من اللي هيحصل لو احمد عرف انوا هادي اتجوز علي اختوه
_أحمد... هادي اذيك يجدع عاش من شافك
_هادي.. انا تمام الحمد لله
_أحمد... بيبص لشاهي.. مين ده
_شاهي بصت لاحمد وبصت لحوا.. انا مراتوه
_أحمد بصدمه.. مراتوه!... ايه الهبل ده.. وبيبص لحوا وهادي هو الكلام ده صح
_هادي... سكت
_أحمد... بزعيق... الكلااااام ده صح
_هادي... اها صح يأحمد
_أحمد...قرب من هادي وضربوه بالبوكس جامد اوووي
_هادي... سكت لان ده حقوه وهادي غلط
_أحمد... طلقها
_هادي... بص لحوا بصه هي مش فاهمه... انتي طالق يحوا
_حوا... دمعه نزلت من عيونها فمسحتها
_شاهي..بصتلها بابتسامه وقربت منها قدامهم كلهم... وهمست...علشان تعرفي مين هي شاهي المنصوري
_أحمد... مسك حواا من ايديها ودخلت لبست وخرجت بصت لهادي بصه أخيره بحزن
_هادي بصلها بحزن... وفـ نفسه انا أسف
_وخرجت حوا وأحمد واتحركوا علي بيتهم... "
___________________♡"
_هادي... بابتسامه انا طلقتها اهو زي ماشرطتي،انا بقاا عايز اشرط او حاجه شايفها هتكون احسن عايز ادخل عالم المخد*رات ده من غير متصفي شغلك معاهم يعني عارفيني علي الرجاله بتعو المخد*رات وانا هجيب شغلي بنفسي
_شاهي... بس ديه مخاطره كبيره اوووي
_هادي... وانا هادي مش اي حد برضوا
_شاهي... لازم تعد مع بابا ده انت دماغك الماظ كنز يولا يهادي وشكلنا كداا هنكبر
_هادي بخبث... طبعا يروحي نكبر سوا
_شاهي... بصت لهادي وفي نفسها... ده انت يهادي مش سهل وقال محاسب في بنك وعمال فيها الشريف وانت طالعت شبهي في كل حاجه ده احنا هنعمر سوا
_هادي فتح فونه وبعدت مسدج لي اللواء..الموضوع طلع اسهل ما يمكن بكلمتين سهالين اووي هقدر ادخل العالم بتاعها هي وبابها.. وبكداحققنا تاني خيط من الخطه، هحط كاميرات ومسجلات صوت فكل حته و هنقدر نقبض عليهم كلهم وقفل فونه وبص لشهاهي
وفـ نفسه...مفكراني هحبك يشاهي... ده انتي واحده زبا*له اصلا رسمت عليكي اني بحبك واتجوزتك وانا قرفان منك علشان اوقعك في شر اعمالك وقبضك هيكون علي ايدي لا وكمان التقيله لما تعرفي اني عميل سري... وانك مهمه ليا... بس حواا؟!
____________________♡"
_حوا.... قاعده فاوضتها و مش عايزه تكلم حد حزن العالم كلوه فيها... قررت تنزل وتلبس تعد عـ البحر ملجأه وموطنها اللي بتلجئ فيه وقت حزنها ، استأذنت من اهلها ونزلت... "
_حوا... جيالك يبحر وبشكليك منوه من هادي اللي حكتلك قد اي حبتوه ففطره الخطوبه.. عارف اتجوز عليا لا وكمان طلقني بس لو رجع انا مش هسامح ابدا عارف ليه يبحر علشان كسرني.. كسر قلبي يبحر.. بس انا هخرج حبوه من قلبي علشان قلبي ميستهلوش هعتبره تجبره فاشله او اخترت غلط ووقفت علي شريك حياه غلط.. يبقاا لازم انسي يبحر! قاطع كلامعها مع البحر..
_ادهم... يعني ينفع كل اما اشوفك تكون زعلانه بسببوه... يبنتي انسي بقاا سمعتك وانتي بتقولي انوا طلقك.... هو ميستهلش قلبك ولا انك تحبيه...كسرك يعني ميستهلكيش يحوا
_حوا... بصتلهو وهو قعد جمبها
_ادهم... اي رايك نبقاا صحاب... حابب اكون جزء من حياتك اعتبرني ملجأك اعتبريني البحر
_حوا... كل ده ليه اشمعنا انت ظهرت دلوقتي
_ادهم... ربنا حابب كدااا.. رايد اننا نتقابل.. والله واعلم ايه الجاي وهتكون حكايتنا هتوصل لايه!
_حوا... بصت للبحر... هو انت ممكن تتجوز علي مراتك ممكن تكسرها كداا فيوم من الايام
_ادهم... انا مش متجوز بس يستي عمري ما اعمل كداا ابدا.. ليه اتجوز عليه اصلا الشرع محلل اربعه بس احنا مينفعش نتجوز الا مره وبس ده راي انا
_حوا... ابتسمتلوه... هو كان هادي حنين لطيف اوووي.. كانت علاقنا حلوه اوووي بس اما قالي خبرالجواز اتغير ١٨٠ درجه
_أدهم...احنا قولنا ننسي اكيد النسيان مش سهل بس لو انتي حابه تنسي هتقدري
_حوا... شكرا ليك بجد ممكن تقول ان كلامك عادي بس فرقلي اوووي شكرا
_ادهم... تاكلي حمص الشام
_حوا... بابتسامه... اكل حمص الشام
قضوا ساعتين سواا اتعرفوا علي بعض أكتر وعرفوا عن بعض حجات كتير اوووي ومتشابهين فتفكيرهم حجات كتير! يتراا ايه نهايه ادهم وحوا وهادي وشاهي؟!
______________________♡"
"يوم جديد"
_صحيت حوا بنشاط ولبست واتحركت علي مكتب ادهم .. "
_هادي... صحي وصحا شاهي واتحركوا علي فيلا المنصوري
___________________♡"
_ادهم بابتسامه... صباح الورد علي حوا هانم اللي نورت مكتبي المتواضع
_حوا بابتسامه... لا والله بلاش تطبيل يعم الا قولي بقاا مش احنا اصحاب وكداا.. يعني اعزمني علي بيتزا لو سمحت نفطر سواا.. اها وبيبسي لو سمحت!
_ادهم... ايه يبنتي ده هتنفضيني كدااا... هصرفك عليكي انا كنتي من بقيت اهلي مثلاً
_حوا...الاه هو مش احنا صحاب اعزم يسطا.. متبقاش جلده
_أدهم... طلب بيتزا و بعد شويه جابوها وفطروا سوا وقاعدوا يرغوا وكل واحد راح علي شغلوه
عدااا اسبوع الوضوع مستقر وأحياناً مش مستقر، هادي دخل عالم بتاع شاهي وبابا وبقا ليه جزء من تاجره المخد* رات وقدر يتتجسس عليهم واتبقاا تكه ويجيب المعلومات الكامله ويقبض علي الفسده دول
_ادهم... بيعامل حواا كويس بس بنيه م سليمه مخبي حاجه هتقلب الدونيا
_شاهي والمنصوري مطمنين لـ هادي ومشكوش فيه ولا هيشكوا لانوه ضابط وعارف هو بيعمل ايه كويس..وحاسب خطواطته كويس
____________________♡"
_أدهم... هادي ايه وزفت ايه هادي تبع الشرطه وحوا بقت تحت ايدي... وطمنه ليا خالص.. وهزل بيها هادي انا مش عارف هو بيحبها ولا لأ بس نجرب
_هادي مش سهل لازم تعرف وتحسب كل خط
_أدهم... مبقاش ادهم ان ما قطعت قلبوه عليها.. مش سجني ٥ سنين وحب يلعب معايا انا كمان هلعب معاه لا ولا حوا اللي فاكره اني محامي وانا اصلاً مش محامي ولا نيله وبتيجي المكتب وهي مغفله اوووي
_الاتنين ضحكوا بسخريه
_حوا.. دخله المكتب وصقفت جامد اووووي لا برافو يأدهم... برافوووو بجد الا قولي انت بقاا حقيقتك ايه وعايز مني ايه يكلب
_ادهم... قرب من ومسكها من حجبها.. تتكلمي معايا عدل يبنت انت.. اها مدام معرفتيه الحقيقه يبقاا اهلا بيكي فجحيم ادهم الهواري... هندملك حبيب القلب اللي متجوز عليكي اقولك علي سر ادهم ضابط سري مش محاسب في بنك اها وبيشتغل في المخد*رات وطلقك علشان شاهي وشغله معها ما انا نسيت اقولك برضوا شاهي وبابها تاجر مخدر*ات وهادي عامل فيها الضابط الشريف وهو خاين للقسم اللي حلفوه وزقها جامد في الارض.. اما انا ليه هندم هادي فا ده بعدين هقولك عليه ودخل اتنين رجاله
_أدهم... خدوها في الفيلا وممنوع يدخل لها اكل ولا شرب ولا نقطه مايه حتي...
_الرجاله نزلت بحوا وهوبا حد يرش منوم ويشيل حوا ويدخلها عربيه ويمشي بيها
وبعد ساعتين.. "
حوا.. تبدأ تفتح عيونها من اثر المنوم انا فين... ادهم ملكش دعوه بهادي.. هااااادي وفتحت عنيها وبتبص حواليها لقت شاب نايم
_حوا... انت يجدع ايه جابك هنا
_هادي.. لف لها وشوه وقال وحشتيني يقطتي وخدها فحضنوه انام بس لاني هموت وانام واكيد انت عايزه تنامي
_حوا.. ابعد ايه الهبل ده حرام
_هادي... اوبس منا رديتك يروحي
_حوا... وانا مستحيل اعد معاك لو للحظه وبعدت عنوه لانك ضابط وتاجر مخد*رات فنفس الوقت ومتجوز شاهي علشان شغل تاجره المخد*رات و خاين للقسم خنت بلدك و..
_هادي.. اسكتي وبصلها بصدمه وفـ نفسه هي ازاي عرفت كل ده
_حوا... هادي طلقني يهادي!
هادي فونه رن برقم من الشغل "المخد*رات"
_الصفقه هتستلم اخر اليوم
_هادي.. طب تمام انا جاهز
_وبعت مسدج... المهمه هتنتهي النهارده ونقبض عليهم جاهزوا القوات !
_هادي... قرب من حوا اللي مصدومه و باس جبينها
_هادي... حوا اعرفي اني بحبك.. علشان لو مرجعتش تسمحيني علي كسره قلبك بسبب هسبلك جواب مع حد علشان لو مرجعتش تنفذي وصيتي ديه المهمه المره ديه خطيره اوووي وحاسس اني مش راجع
حوا... قربت منه تلقائيا وحضنتوه جامد نسيت كل حاجه من فكره انوا ممكن مش يرجع
_هادي.. ضمها لحضنوه اكتر واكانوه أخر حضن هيحضنهولها
_حوا.. بدموع قولي انك هترجع علشان.. علشان اقولك انا سمحتك ولا لا.. ارجع وانا هكمل حياتي معاك ونجيب يزن مش انت قولت انك بتحبني مينفعش تبعد
_هادي.. خرجها من حضنوه وقال انا اسف اسف بجد لاني كنت اناني اوووي كداا يحوا
_حوا... قربت منه ومسكت وشوه مبين ايديها وبدموع طب انا مسامحك شوفت انا سمحتك ازاي قولي انك هترجع لالا انت هترجعلي اصلا متقطعش قلبي عليك بقا وابتسمت.. انا بحبك
_هادي... وانا كمان بحبك اوووي اوووي يحوا
ومشي هادي بصعوبه لاني حوا ماسكه فيه ومش راديه تسيبوه يمشي حاسه انها روحها بتتسحب؟!
.
_حوا.....لاااااا هااااااااااادي مماتش واغمي عليها
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' احببت حوا '' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات