القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ندا الشرقاوي  

رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ندا الشرقاوي  

حست اميره بحاجه غربيه واستغربت لاكن انصدمت
اميره بصدمه /رعد انت ايدك اتحركت انا حسيت صح مش تهيأت
اميره بفرحه /انا حسيت والله ايوه مش بتخيل دكتور جان قامت بسرعه اتصلت بدكتور جان
اميره /دكتور جان اعتذر بسبب هاتفي في الوقت المتأخر
جان/لا يهم سيدتي
اميره /دكتور رعد ايده تحركت حسيت ان ايده بدأت تتحرك
جان /جيد سيدتي رعد بيه بدا يرجع للواقع في ظرف 12 ساعه بكون في مصر
اميره /اوكي دكتور جان الي اللقاء
جان /الي اللقاء
قفلت اميره وارحت علي السرير وهيا مبسوطه وقالت /حبيبي اللي هيرجعلي تاني انت سامعني صح قريب اوي هتكون معانا وتشوف انس ومالك وفردوس وجنتي مالك شبهك خالص يارعدي انا هروح انام بقا علشان اروح الشركه الصبح وقبلت خده وغادرت الجناح
وراحت الجناح بتعها غيرت ملابسها لبجامه مكونه من شورت قصير وتيشرت لاعلي بطنها ونامت سريعا من كتر المجهود
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في يوم جديد صحيت اميره من النوم وبدأت يومها بنشاط وصلت فرضها واتجهت الي غرفه الملابس ولبست بنطلون باللون اللبني وتيشرت ابيض وجاكت باللون اللبني وصندل ذو كعب عالي


سمعت صوت فردوس بتعيط طلعت بسرعه وشالتها وعاوزه تسكنها مش عارفه
اميره /فردوس بس ياروحي دوسه مالك بس وحطه اديها علي وشها كانت فردوس سخنه اوي
اميره بصراخ /اااااامل 
دخلت امل بسرعه /في اي يافندم 
اميره /فردوس سخنه اوي خليكي مع مالك وانس وجنه انا نروح المستشفى 
امل /طب اجي مع حضرتك 
اميره مسرعه /لا لا انا هروح
خدت اميره فردوس ونزلت بسرعه 
اميره بصوت عالي /افتحوا البوابات بسرعه 
ركتب اميره مع السواق واتجهوا الي المستشفى ومعاها الحرس
وقفت اما مستشفي خاصه ودخلت بسرعه
اميره /دكتوره
جت دكتوره وممرضه وخدو فردوس وكشفوا عليها وكانت سخنه شويه واميره كانت قلقانه اوي وخايفه اول مرة تتحط في موقف زي كده
الدكتورة بابتسامه /خير يافندم مفيش داعي لكل دا الطفله كويسه
اميره براحه /الحمد لله
الدكتوره /هيا بس هكتبلها علي شويه فيتامينات وهتكون كويسه
اميره /ماشي شكرا نستأذن احنا
طلعت اميره ومعاها الحرس ورجعت القصر
في العربيه رن فون اميره
اميره /الووو
سليم /اميره عامله اي
اميره /بخير يابابا وحضرتك
سليم /بخير ياحبيبتي بصي هو في حاجه عاوز اقولهالك
اميره /اتفضل
سليم /عمه رعد وبشري عاوزين يجوا يزوروكي هما دلوقتي عندي في الفيلا ومصممين يجوا
اميره /يشرفوا انا راجعه القصر دلوقتي
سليم باستغراب /كنتي فين
اميره /مفيش حاجه خفيفه كده فردوس سخنه شويه
سليم بخوف /وهيا عامله اي دلوقتي
اميره /كويسه الحمد لله 

سليم /ماشي يابنتي احنا هنيجي كمان ساعه
اميره بابتسامه مرهقه /تشرفوا
قفلت اميرة وضمت فردوس لحضنها مين كان يتخيل ان اميره تتغير حياتها لكد بس فاجاه سمعت اميره صوت ضرب نار
وبدأت فردوس في الصراخ بصوت عالي نزلت اميره بسرعه حطه فردوس في تحت الكرسي وكان في عربيات الحراسه بتحكي عربيه اللي متواجده فيها اميره وقف ضرب النار فاجاه العربيات وقفت ونزلوا يطمنوا علي اميرة
اميره /مفيش حاجة هما مش عاوزين يموتوني هما عاوزين يخوفوني الله في سماها لجبهم تحت رجلي اتحركوا علي العربيات يالة
دخلت شالت فردوس وحضنتها /بأس حبيبه مامي مفيش حاجة
توقفت فردوس عن البكاء 
اميره بسرحان /يا ترا عاوزين اي ولا مين دول لازم اعرف وعمه رعد جايه ليه اكيد جايه تعمل مشكله ولا بشري ياترا بيخطتوا لايه 
وصلت اميره للقصر ونزلت هيا وفردوس ودخلت كانت جنه بتفطر 
جريت عليها جنة /مامي كنتي فين 
اميره /فردوس تعبت شويه ودتها للدكتوره ورجعت 
جنه /طب ان لي شويه كده علشان اشوفها 
نزلت اميره وخلت جنه تشوفها وباستها 
جنه /الف سلامه عليكي ياجنه الفردوس 
اميره ابتسمت علي لقب جنه لفردوس 
اميره /ياله نفطر بقا علشان جدو سليم وتيتا هدي هيجوا كمان شويه ومعاهم ضيوف
جنه /ماشي ياله بينا جته مالك وانس طنط امل نزلتهم نفطر سوا
اميره /ماشي ياله بينا
قعدوا فطروا سوا وجه اتصال لاميره انهم علي بوابه القصر
قامت اميره وقالت لامل تطلع انس ومالك وفردوس الجناح وانزلهم كمان شويه ونفذت امل الكلام
طلعت اميره لتكون في استقبلهم
اميره بابتسامه /نورتونا والله
دخلت بشري وسلوي وانبهروا من فخامه القصر وجماله ومن لبس اميره
سلوي /نورك يابنت البندر
اميره في سرها /يافتاح ياعلي يارزاق ياكريم صبرني يارب
اميره /نورتي ياعمه
بشري /وه انتي عايشه في البيت دي كله لحالك
اميره بسخريه /انتي جايه تقري عليا ولا تزوريني
سليم /مش قصدها ياميرو
اميره بضحك /عارفه يابابا اتفضلوا
دخلوا جوه وقعدوا
اميره /عاملة اي ياعمه
سلوي /نحمده الحمد لله
أميره /اي يابشري مش ناويه تفرحينا بقا انا اتجوزت وخلفت وانتي لسه ولا عجزتي
بشري بغيظ /لسه مجاش اللي في بالي
اميره /ربنا معاكي بقا
هدي /فين الولاد ياأميره
اميره /فوق ياماما وجنه بتلعب جنه جنه
جت جنه وسلمت عليهم
جنه لسلوى وبشري /هااي انا جنة
سلوي /تعالي يابنت الغالي وحضنتها شبه امك مي بالظبط
غمضت اميره عيونها بعصبيه وبتحاول تبان طبيعيه
جنه /اه فيا شبه من ماما مي وماما اميره
اتصدم الجميع من اجابه جنه
بشري /انتي تعرفي مي
جنه بتلقائيه /اه مامي ورتهملي كانت حلوه
اميره /تعالي ياجنتي
جريت جنه لحضن اميره
سلوي /وانتي ليه مشيتي من الفيلا وجيتي الچصر دا (القصر)
اميره /ترفيه معلش فلوس جوزي كتير فابصرفها
اميره /الفيلا صغرت علينا وانا حبه العيشه في القصر احلي والفيلا راحت فين ما هيا موجوده
بشري /بس خلجاتك......
اميره /مالها هدومي ان شاء الله والله انا حره البس اقلع دا شي ليا انا وبس
سلوي /اي الحديت دي
اميره /بسمه بسمه
بسمه /ايوه يافندم
اميره /هاتي عصير للهانم
بسمه /حاضر يافندم
سلوي /والچصر (القصر) دا رعد اللي جابه چبل(قبل) ما يعمل الحادثه
اميره /لا انا اللي اشتريته
بشري /جبتي الفلوس منين إياك
اميره /خير ياعمه اني جايه تعملي معايا تحقيق ولا تطمني عليا علشان اعرف
سليم /خلاص ياسلوي
سلوي بلوي فمها /واني چولت اي مش بطمن علي فلوس ولد اخوي
اميره /فلوس ابن اخوكي معايا مش مع حد غريب مع ام ولاده
بشري /اه فين الاولاد اياك
اميره /جنتي اطلعي لامل قوللها تنزل انس ومالك وفردوس
جنه /حاضر يامامي
طلعت جنه وجه تلفون لاميره
الحوار مترجم
اميره /مرحبا جان بيك
جان /نحن في مصر سيدتي
اميره بفرحه /حقا
جان /حقا سيدتي
اميره /سوف ارسل لك اللوكيشن 
جان /امرك سيدتي 
اميرة /الي إللقاء
قفلت اميره ومادة علي الحرس 
اميره /كمان ساعه هيجي ناس دخلهم الجناح الغربي 
الحرس /حاضر يافندم 
سليم /ناس مين ياأميره وكنتي بتكلمي مين 
سلوي /ايه اللي عم تتكلميه دوت وكيف تچفي تتحددتي مع راجل لحالك 
اميره /شغل يابابا شغل مهم اوي هعرفك بيه كمان شويه في المكتب 
سليم /ماشي يابنتي 
نزلت امل بالاولاد 
سلوي /وه وه ولاد مين كل دول 
اميره /ولاد رعد المنشاوي ياعمه سمي 
شالت سلوي مالك 
سلوي /شبه رعد جوي جوي
بشري بغيظ /دا مين بقا
اميرة /دا مالك يابشري
بشري /3 في بطن وحده
هدي بعصبيه /كفاياكي يابشري عماله عماله كفاياكي
بشري /واني قولت اي عاد
اميره /هاتي فردوس ياامل
شالت اميره فردوس وسليم شايل انس
وبسمه قدمت العصير وبعد ساعه جه الحرس 
الحرس /اميره هانم جان بيه وصل 
اميرة /حاضر جايه عن اذنكوا دقيقه بابا تعال معايا 
سليم /ياله 
اميره /دخله الجناح الغربي وانا هاجي كمان عشر دقايق 
جمال /حاضر يافندم 
في المكتب 
اميره /بابا رعد معايا هنا في القصر 
سليم بصدمه /معاكي ازاي 
اميره /رعد طلع من المستشفى علي القصر ومحدش يعرف دا حته الحرس 
سليم /وليه كل دا 
اميره /هنا امان ليه 
سليم /وجان مين 
اميره /دكتور جاي من باريس هيعالج رعد ورعد بدا يستوعب ويرجع للواقع 
سليم /بجد ياأميره 
اميره /بجد بس محدش يعرف ولا حته أكرم ويوسف 
سليم /طب ليه 
اميره/معلش وكمان في عربيه ضربت عليا نار انهاردة 
سليم /ليه أمته واي اللي حصل 
اميره /مش مقصود موتي مقصود تخويفي بس 
سليم /في حاجات كتير بتحصل ياأميره انتي مش قدها 
اميره /قدها بإذن الله ياله علشان نقابل جان 
طلعوا بره وراحوا عند جان 
اميرة /مرحبا دكتور جان 
جان سرح في جمال اميره وانوثتها وجمالها الجذاب 
اميره لحظت نظراته وقالت /دكتور جان 
جان فاق /اي سنيوريتا 
اميره /اميره المنشاوي زوجة رعد 
جان /تشرفنا 
اميرة /سليم بيك والد رعد 
اميره /حالة رعد اي دكتور 
جان /مستر رعد بدا يستوعب ويرجع للواقع ودا قريبا ان شاء الله 
اميره /دكتور جان هتقيم في القصر 
جان /امرك سيدتي 
اميره /لا اعيد كلامي مره آخره اذا احد عرف ان رعد المنشاوي في القصر سوف اقطع رؤوسكم جميعا 
جان /امرك سيدتي 
اميره /ياله يابابا 
سليم /ياله بس دقيقه هو فين رعد 
اميرة خدت سليم وهيا في الجناح الغربي ومشيت في ممر طويل وفتحت باب دخلها علي جناح تاني خالص 
اميره /اهو ياعم حبيبي نايم وسايبني بره مع 4 قرود 
راح سليم علي رعد وفضل قاعد جمبه 
سليم /معاك زوجه ب100راجل كنت بتقولي هوريها ايام سوده وهعمل واسوي فيها معاك زوجه جميله وهتكون سيده أعمال نجحه ربنا يباركلك فيها و4 اولاد ربنا يخلهوملك وتقوم بالسلامة ياحبيبي ياله ياميرو 
اميره بابتسامه /ياله يابابا 
طلعوا من الجناح ونزلوا رجعوا القصر تاني (ملحوظه الجناح بعيد عن القصر نفسه ودا طلب اميره انه يكون بعيد)
سلوي /كنتوا فين عاد 
اميره /حوار تبع الشغل 
بشري بدون نفس /علي خير
جنه /مامي 
اميره /قلبها ياجنتي 
جنه /عاوزه انزل الpool
اميره /بس كده عيوني امل لو سمحت لبسيها المايوه بتعها وخلي جمال ينزلها وأربع رجاله حولين الpoolوخلي بالك 
امل /حاضر من عيوني 
بشري /ايه الpool دوت 
اميره /البسين او حمام السباحه 
بشري /لحالها كدة 
اميره /اه

اميره /هطلع البس حاجه مريحه بدل اللي انا لبساه دا البيت بتكوا عن اذنكوا

طلعت اميره غيرت ملابسها لترنج بيتي باللون الاسود وشعرها علي هيئه كعكه وشوز ابيض ونزلت 
كانوا يوسف ومرام وياسمين وأكرم جم 
اميره /لسه هرن عليكوا 
ياسمين /بكاشه 
اميره /بس يالي حامل بقالك سنه
وجهة كلام لمرام /انتي لسه بدري عليكي
أكرم /لا بس حلو الترنج
اميره /طبعا يابني انا ميرو
بشري /هتولدي أمته ياياسمين
ياسمين /الاسبوع دا
سلوي /علي خير وانتي مين ياحلوه
مرام /انا مرات يوسف
سلوي /اتشرفنا
اميره /انا عاوزه اكل الصراحه علشان فرحانه شويه
هدي /تؤمري عاوزه تاكلي اي
اميره /عاوزه اكل نجرسكوا
ياسمين /حلاوتك
اميره /طبعا انتوا عرفين انا مش بعمل اي اكل ومش بعرف رعد كان بيساعدني
بشري /وه رعد كان بيدخل المطبخ
اميره /اه فيها أي يعني ومطبخ سوا هقولك تاني رعد اللي معايا غير اللي تعرفوه
اميره /وأغاني
مرام /اغاني اشطا
يوسف /انتي كويسه ياميروو
اميره /فله فرحانة شويه
نزلت جنه وهيا لبسه المايوه
ياسمين /ايوه ياجامد
جنه /حلوه انا
اميره /قمر ياروحي ياله العبي وتعالي بس بسرعه حسبي تقعي
جنه /ماشي يامامي
بشري بخبث /اني عاوزه اقول حاچه
انتبه ليها الجميع
بشري /اني كنت متجوزة رعد وحامل منه
اميره بضحك /حلوه النكته دي
سلوي /ياحزني ليه يابتي كده في الدرا يابنتي
بشري /اهو اللي حصل ياما واني مرته
اميره /انتي مش قدي ياشطره انتي جايه تقولي انك حامل منجوزي اللي هو في غيبوبه بقالة 5 شهور
بشري /اني ورعد اتجوزنا من زمان والحمل نزل علي حزني عليه
ياسمين بعصبيه/انتي اتهبلتي يابت ولا اي
سليم بعصبيه /انتي بتجيبي العيب علي نفسك وهتبوظي سمعتك
اميره بصوت عالي /كله يسكت 
وراحت علي بشري مسكتها من شعرها /بقا انتي يازبا**له متجوزة جوزي ياو***ياقليه الربايه كنتي متجوز اه صح 
بشري بقوة /اه وليا فيه وفي فلوسه يعني العز دي كله ليا فيه 
اميره /جمااااال جمااال 
جمال /امرك ياهانم 
اميره /في العقد لو متجوزة 
طلعت بشري ورقه فيها عقد جواز عرفي 
اميره بسخريه /عرفي عرفتي ان مقامك واط**مكتبتش عليكي ليه علي رخ***
بس انا هوريكي ازاي تفكري 
اميره /خد السنيورة علي المخزن 
سلوي /اي اللي بتجوليه دي عاد 
اميره بصوت كالافعي /استحملت كتير كلمه كمان وتروحي المخزن معاها بنتك غلطت ولازم تتربي 
سليم /والعمل 
اميره /ابعت هات دكتوره 
بشري بخوف /دكتورة لية 
اميره بسخريه/اطمع علي ابن جوزني اللي نزل يمكن يكون مستخبي يالة
جمال خد بشري علي المخزن 
اميره /بنتك لعبه في عداد عمرها ياعالم بقا اي اللي هيحصل الله في سماها لو طلعت غلط لامحيها من وش الأرض 
        Back 
بشري /اسمعي مني ياما اي رايك بقا 
سلوي بتفكير /فكره زينه وناخد اللي عوزينه وياعالم رعد هيرجع أمته 
بشري /واني ظبط كل حاجة واميره هبله وهتصدق
سلوي /عفارم عليكي 
     Fact 
اميره /عارفه ياعمه لو كان كدب وانا متأكده انه كدب بنتك الشر**فه هتزعل مني 
اميره /فين النجرسكوا البت دي زهقتني بلا نيله 
ياسمين /اه فين الاكل بت رخمه طب لو طلع كلامها صح 
اميره /غلط غلط رعد عمره ما يعمل كده 
مرام/انا نزلت اغاني كتير 
أكرم /وانا هطلعت كل حاجة الجنينه بره 
هدي /وانا هعمل النجرسكوا 
بعد. مرور الوقت جه دكتورة وكشف علي بشري 
الدكتور /يامدام الانسه كويسه 
اميره بخبث /يعني انسه مش مدام 
الدكتورة /اه انسه وانا متأكده 
اميره /اتفضلي انتي يادكتورة 
طلعت الدكتوره والرجاله جابوا بشري من المخزن 
اميره /فين الجواز ياانسه 
بشري /الدكتورة دي مبتفهمش
اميرة ضربتها بالالم وقالت /دا علشان جبتي سيره جوزي 
وضربتها تاني/ودا علشان بتكدبي 
هتمشي من هنا سليمه علشان خاطر جوزي وخالك بس غوري 
جت عربيه وخدت سلوي وبشري 
سليم /معلش يابنتي حقك عليا 
اميرة بهدوء /ولا يهمك يابابا 
قضو اليوم سوا مع بعض واميره طلعت علشان تنام وكان يوم جميل 
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
بعد مرور اسبوع 
نزلت اميرة هتروح الشركه ولبست فستان صيفي يصل لحد الركبه باللون الاسود ويوجد بعض اللون الأبيض 
اميره/انا عندي اجتماع مهم جدا امل خلي بالك من الولاد وجنه هتروح الحضانه وترجع علي هنا 
امل /ماشي يافندم 
اتجهت اميره الي الشركه وصلت ودخلت طلعت علي غرفه الاجتماعات

اميره /صباح الخير 
الجميع /صباح النور 
وبدؤا الاجتماع واشتغلوا في مشروع معتصم 
اميره /المشروع هيخلص بدري معلش لازم نسرع شويه والشركه هتصرف مكافأة لو المشروع تم في معاده ودلوقتي هنبدأ ونزود ساعات العمل ساعة ونص زيادة 
رن فون اميره 
اميره /دقيقه وحده 
اميره طلعت من غرفه الاجتماعات
اميره /مرحبا دكتور جان 
جان /خبر مفرح 
اميره /حقا قل سريعا 
جان /مستر رعد فاق 
اميره بفرحه/حقا رعد فاق 
جان /حقا سيدتي لاكن يوجد خبر حزين 
اميره /لا يهم ام شي ان رعد فاق 
جان /... ة............. 
اميره بصدمه /ايييييييه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية أميرة الرعد الجزء الثاني "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات