القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس والثلاثون والاخير 36 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس والثلاثون والاخير 36 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس والثلاثون والاخير

في صباح يوم جديد تملاءه الاحداث المشوقه
حنان:-والله يا ليان انا حبيتك اوووي
ليان:-وانا والله يا ماما
حنان:-عمر دلوقت هيراجعك اوعي تنسيني
ليان:-انساكي ايه بس انا من غيركم مكنتش هبقا موجوده اصلاا
حنان:-يلا يا بنتي الحمدلله
نزال عمر:-يلا يا حياه احم قصدي يا ليان
حنان:-ربنا معاكم يااارب
ليان وهي بتحضانه:-هتوحشيني اووي والله يلاا اشوف وشك بخير سلام
حنان:-مع السلامه
خراج عمر وليان
ليان:-انت تعارف رعد
عمر:-اااه اعارفو ……تلفونه ران وكان علي
علي:-فينك
عمر:-رايح علي بيت رعد
علي:-ليه
عمر:-ارجعلو مراته
علي:-طيب اسمعني هاتها هنا وتعالي علشان عايز رعد يسيب الصفقه وانا هقوله مراته عندي علشان يسيبها
عمر:-انت اتجاننت لا مستحيل اعمال كده
علي:-تمام سلام يا عمر
عمر:-سلام
……
علي بيتكلام في الفون:-هااا مراقبينه ولا
:-اااه يا باشا قدامنها في العربيه
علي:-حلو انتو دلوقت تجبولي البنت اللي معاها بس بلاش تضربوه فاهم
:-تمام يا باشا
•••••••••••هاجر حسين••••••••••••••••
اسر:-هااا يا فرح عامله ايه دلوقت
فرح:-مش كويسه
اسر:-ليه يا حبيبتي ايه تعبك
فرح:-عايزه اعارف مروحناش الشقه ليه
اسر:-انتي مش حابه تقعدي مع اهلي ولا ايه
فرح:-لا مش كده يا اسر بس…خلاص
اسر:-اااه فهمتك اطماني انا غيرات كل حاجه في الاوضه
فرح:-طيب بنسبه لصوره دي االلي علي الحائطه
اسر:-ابقا احوشها
فرح:-احم…انت زعالت
اسر:-لا …انا هنزال اجبلك الفطار……ولسه هيجراج
فرح:-اسر
اسر:-امممم
فرح:-انا مش قصدي حاجه بس انا شايفاك بعيد عني ومش بتحضني ولا تبوسني ولا اي حاجه انت اللي بتعامله بتجبلي الاكل و تقولي عامله ايه وشايل ابنك دايما وبتبوسه لكن انا لا هو في ايه
اسر بص عليها وسابها وخارج
فرح عيطت:-اكيد بيحبها
••••••••••••••••••••••••
شمس:-اكيد رعد مش عارف انا فين دلوقت
يوسف:-سيبك منو …………تلفونه ران
بيجي علي السيره اهو ……
رعد:-شمس عندك
يوسف:-اهي في حضني
رعد:-ودااه ازاي بقا
يوسف:-مراتي ياعم فيها ايه
رعد:-ضحكت عليها بايه
يوسف:-والله هي اللي جات مش انا اللي روحتله
رعد:-لما اشوفك يا يوسف
يوسف:-مش نازال الشركه
رعد:-طيب تعال بسرعه علشان في شغال كتير
يوسف:-طيب جاي سلام……وقفل
يوسف:-اخوكي دااه معندوش د…
شمس:-مسمحلكش اخويا قمر اصلا
يوسف:-طيب انا بقول اروح الشركه احسن
شمس:-وانت قمر برضو
يوسف:-بس
شمس:-وحبيبي ……انا هنزال احضرلك الفطار
يوسف:-ما مرڤت تحت مش عارف انتي بتتعبي نفسك ليه
شمس:-انا بحب اعمال الاكل بنفسي
يوسف:-ماشي يا حبيبتي
•••••••••••هاجر حسين••••••••••••••••
حنان:-عامله ايه يا فرح
فرح:-كويسه يا ماما بس اسر فين لما انتي تعبها نفسك وجايه الفطار
حنان:-اسر هيروح المستشفى
فرح:-معقوله داااه قال مش هروح غير لما ابقا كويسه
حنان:-مش عارفه يا بنت يلا كلي
فرح:-حاضر………هو ليه لسه معالق صورت مرات الله يرحمه وبعد ما غير كل اللي في الاوضه
حنان:-عادي يا بنتي ومين قال انه غير الاوضه
فرح:-يعني مغيرش اي حاجه
حنان:-لا بس انتي غيراتي اسر خالص يا فرح وبيحبك
فرح:-لا يا ماما اظهر انه لسه بيحبها
حنان:-لا يا حبيبتي ولو يعني هي خلاص راحت عند ربنا الله يرحمه
اسر داخل
حنان:-انت لسه مش مشيت
اسر:-اداخل ياحازم
داخل حازم وغاده
حازم حضانه:-حمدلله علي سلامتك يا حبيبتي
فرح:-الله يسلامك يازوما
غاده حضانتها:-الف مبروك يا فرح
فرح:-الله يبارك فيكي ياروحي عقبالك ياارب
حازم شال ابنها:-قمر يا ناس زي خالو
اسر:-اااه وخد منك كتير
حازم:-بس وخد منك برضو
فرح:-لا هو شبهي انا اصلا ولا يعارف حد فيكم
غاده:-ههههه بوقه زيك صغير
•••••••••••••••••••••••••
عمر وليان كانه في الطريق في العربيه
عمر:-العربيه دي مشيا ورانا
ليان:-مش مركزه
العربيه وقفت قدامهم عمر وقف علي جنب
عمر كان هينزال بس خدروها خده ليان وكانت بتصرخ
الراجل ضربه برسه علي راسه جامد وداخله العربيه ومشيو
وبعد شويا وصلو
:-كل تمام يا باشا
علي:-هي فين
:-في الاوضه اغمي عليها
علي:-تمام……وداخاله
ليان كانت بتبدا تفوق
ليان:-انت مين وعايز ايه
ندي مرات علي:-اهدي متخافيش
علي:-اهدي كده انا مش عايز منك حاجه انا عايز جوزك بس يسبلي الصفقه
ليان:-طيب رجعني ليه وانا هخاليه يسبهالك هو مش هيسبك لو عارف انك بتعامل كده…انا افتكرات كل حاجه
ندي:-والله مش تخافي علي مستحيل ياذيكي
علي:-طيب كويس ان الذكره راجعتلك …انا هكلمو وخاليه يجي …وران
رعد:-نعااام متحاولش يا علي
علي:-حتي لو قولتلك مراتك عندي
رعد:-انت عبيط ما انت عارف ان مراتي ماتت
علي:-لا مراتك عايشه
رعد:-اظهر انك اتجنانت سلام……لسه هيقفل سمع صوت ليان
ليان:-رعد انا بجد عايشه
رعد:-تعارف تتصرف يا علي بجد عاجبتني
علي:-انا مش بهزار مراتك بجد عندي
ليان بعيط:-رعد انا ليان والله ولسه عايشه تعال بسرعه بالله عليك
رعد مصدوم مش مصدق:-عموما انا هاجي مش هخسر حاجه بس لو مقلب هيقلب عليك يا علي وجامد اوووي
علي:-لا اطمان بس تعال……رعد قفل ومش مصدق يوسف داخال عليه: -امضي ورق الصفقه يا كينج……مالك
رعد:-علي كلمني و…………
يوسف:-معقوله دااه ممكن مقلب منه
رعد:-لا من امتي علي بيعامل مقلب وبعدين انا سماعت صوت ليان
يوسف:-سهله يارعد
رعد:-لا انا قلبي حاس انها هي بجد
يوسف:-طيب انت مش هتخصر حاجه روح شوف وانا اهو عارف انك رايح عند علي وكمال الشغال
رعد:-لا وقف ورق الصفقه
يوسف:-ليه
رعد:-لو ليان بجد هسبهالو
يوسف:-دي مش اي صفقه يارعد
رعد:-عادي
يوسف:-انت من رايك ازاي تراجع عايشه بعد ما حطيتها بايدك في المقبره
رعد:-مش عارف هو دااه اللي محيراني ……طيب وصوتها انا هروح واشوف
يوسف:-طيب يارعد هروح معاك………
رعد:-ماشي يلااا ……
••••••••هاجر حسين •••••••••
حازم:-يلا بقا يا غاده
غاده:-يلاا
حنان:-لا خاليكم شويا
غاده:-هنيجي تاني ان شاء الله
اسر:-ما فرح سبتهم ونامت
حازم قرب منها وباس راسه:-اكيد تعبانه يا اسر……سلام
خارجو وحنان طلعت معاهم
اسر خد الولد من جانب فرح وفتحت عيونه
اسر:-ما انتي صاحيه اهو
فرح:-لا كانت نايمه
اسر نايم الولد علي السرير بتاعه
فرح:-هنراجع امتي الشقه
اسر:-ومين قال انن هنراجع
فرح:-يعني ايه انا عايزه ارجع …وبعدين انت كدابت وقولت انك غيرات كل حاجه وانت مجيتش عندها
اسر:-من الاخر يا فرح عايزه ايه
فرح:-ارجع الشقه
اسر:-ماشي يلاا ………شالها
فرح:-خلاص خاليها بكره
اسر:-لااا
فرح:-طيب هتسيب ادم
اسر:-هطلع اجيبو
حنان:-في ايه يا اسر فرح تعبانه ولا ايه
اسر:-لا ياماما هنراجع الشقه
حنان:-ماشي يا بني اللي يرايحك انا هجبلمكم ادم من فوق
اسر داخل فرح العربيه وحنان جابت ادم وخدته فرح ومشيو
فرح:-عايزه اعارف اتغيرات ليه
اسر:-ولا اتغيرات ولاحاجه انا عادي جدااا
فرح:-انت هتقولي انا شيفاك بنفسي…انت لسه بتفاكر فيها وانا معاك
اسر:-ااااه طول ما انا في الڤيلا شايفه قدامي وكل ما بقرب منك شايفه هي علشان كده انا بعيد عنك يا فرح بس انا بحبك
فرح:-طيب ليه
اسر:-انا السبب في موته
فرح:-لا يا اسر داااه قداره
اسر:-طيب اهو راجعنا الشقه علشان مبقاش بعيد عنك
فرح:-ربنا يخليك لينا
•••••••هاجر حسين•••••••
وصل رعد ويوسف عند علي
علي:-نورت يا كينج
يوسف:-وايه الجديد خالينا في المهم
رعد:-مراتي بجد يا علي
علي:-اااه هي بس قبل ما تشوفها تسبلي الصفقه
رعد:-اوعدك لو مراتي هسبهالك
علي:-طيب تمام هر ……قاطع كلامو دخوال عمر
عمر:-كانت واثق انك انت يا علي
علي:-احم اهدا تعال
عمر:-هي فين……بص علي اللي قاعدين
رعد:-حاسس شفتك قبل كده
عمر:-انا عمر محامي من اسيوط
يوسف:-اااه انت اللي كانت بتجري في المقابر صح
عمر:-صح
علي:-انا هطلع اجبلك مراتك……وطلع
عمر:-انت جاي علشان مرات حضرتك صح
رعد:-وانت تعارف منين…وهي مراتي بجد اصلا
عمر:-ما انا اللي جبت مراتك ……ااااه مراتك بجد
رعد:-طيب ازاي وهي اصلا ماتت
ليان وهي نزاله من السلم:-اخص عليك يا رعد
يوسف بصدمه:-دي ليان بجد
رعد مش مصدق انو شايفه
ليان جريت عليها وحشتني اووي يارعد كده هوانت عليك وحطتني في المقبره وانا عايشه……رعد انت مش بتتكلم ليه …خلاص يا جماعه راجعوني المقبره وهو هيصدق هو مش عايزني اصلااا
رعد بهمس:-انا مش مصدق انا اكيد بحلم
ليان:-بنتي عامله ايه حلوه زايك صح
رعد بدموع وحضانه جامد:-مش عايز افوق من الحلم دااه يا ليان مش عايزك تسبيني
ليان:-والله مش حلم يارعد انا بجد عايشه اهدا كده وتعالي احكيلك كل حاجه
رعد:-انا مش عايز ابعد عن حضنك يا ليان
ليان:-ماشي لحظ ان الناس حولين ومش ينفع كده
رعد بعد عنها:-احكي بقا
ليان:-لا عمر اللي هيحكيلك اتكلم يا عمر
عمر:-طيب ……………وقال كل اللي حصل
رعد:-ياااه انا مش عارف اشكرك ازاي يا عمر بجد دااه واجب كبير اوي
عمر:-كان لازم اساعدها
رعد:-شكراا ليك بجد
علي:-ورق الصفقه يكون عندي بكره يا رعد
عمر:-مش لازم يا علي تعامل كده
رعد:-انا وعدتك يا علي هيكون عندك بكره……يلا نمشي بقاا………خارجه
علي:-يعني انا اساعدك وانت مش عايز تساعدني
عمر:-شوف انت بتعامل ايه والبنت زنبها ايه
علي:-وانا قولتلك هموتها اهو خدها
عمر:-طيب حصل خير سلام
ليان:-يوسف هو انت خايف ولا انا شايفه كده
يوسف:-لا داااه انا خايف ومرعوب كمان
ليان:-من ايه
يوسف:-انتي عفريته صح
ليان:-اااه …تعال اركب معنا
يوسف:- لاااااا انا هراكب عربيتي …وجري
رعد:-انا مش مصدق يا ليان
ليان:-لا بالله عليك ركز كده عايزه اوصال و اشوف بنتي
رعد:-حاضر
في عربيه يوسف
يوسف بيتكلم في الفون
يوسف:-الووو
شمس:-ايوا ياحبيبي
يوسف:-حبيبك ايه بس مش وقتو تعالي بسرعه عند رعد
شمس بخضه:-رعد مااالو يايوسف
يوسف:-رعد زي العسل بس انتي تعالي يلاا
شمس:-بجد رعد كويس
يوسف:-والله رعد كويس تعالي بس عاملك مفجاه هناك
شمس:-ماشي يايوسف هلبس و روح سلاام
يوسف:-سلااام
•••••••••••
عند رعد وليان وصلو الڤيلا
يوسف:-شمس جاااي عاوزك تستخبي وتتطلعي تمام
ليان:-تمام بس عاوزه اشوف بنتي وانبي
رعد:-تعالي ياقلبي تعالي
ليان ورعد داخلو الڤيله
داده صفيه اول لم شافت ليان اتخضت
صفيه:-سلاما قولا من رب الرحيم
رعد وليان:-ههههههههههه
صفيه بخوف:-رعد يابني انت شايف اللي انا شايفه
ليان:-اه شايف اللي انتي شايفه ههههه
رعد:- خلاص ياليان داده كده هتروح فيها
صفيه:-في ايه يابني ومين دي
رعد:-دي ليان ياداده
صفيه:-ازي ياعني م…ش ست ليا…ن ما…تت
ليان بضحك:-انا شبح ليان…في ايه ياجدعان انتو كنتو عايزيني اموت ولا اي
صفيه:-لا يا بنتي بس ازاي
ليان:-حكايه كبيره هحكهالك بعدين وهقعد معاكي علشان انتي وحشاني اوووي
صفيه:-ماشي يا بنتي حمدالله علي سلامتك
رعد:-يلا بقا تعالي شوفي ليان
ليان:-انت سميتها ليان كمان لا الاسم يتغير بقا
رعد:-لا مش هيتغير
ليان بعند:-لا هيتغير
رعد:-لا
ليان:-اوك انا خلاص هقولها ياعشق
رعد:-عشق ده انتي اوفر اوووي يلاا ياقلبي علشان انتي واحشاني اوووي
ليان:-ههههه انا عاوزه اشباع من بنتي يلاااا
ليان اول لم شافت البنت عيطت جامد
ليان حضنت ليان اصغيره:-ياحبيبتي يابنتي ياعمري ايه القمر ده انا خلفت قمر يالهههوي سمحيني يابنتي مقدرتش ابقي معاكي ياروحي
بس انتي شبهي ياروحي واخد حبه من بابي مش اوووي يعني عيونه بس
رعد:-لا علفكره دي كلها شبهي وكمان الغمازات
ليان:-اممم بس واخده مني اكتر مش كده ياروحي
رعد:-كانتي بتخدي علاجك ولا لا
ليان:-اااه ياروحي
تليفون رعد وكان يوسف وقالو ان شمس تحت
رعد:-يلااا ياليان شمس تحت
ليان:-يااااه دي واحشاني اووي والله
رعد:-طب يلااا ياحبيبتي
ونزلو
شمس:-طب قولي فين رعد او اي المفاجأة اللي عاملهاي دي
يوسف:-رعد اهو جاي و المفاجئة هتعرفيها بعدين
شمس:-لم نشوف
رعد:-ازيك ياشوشو
شمس:-الحمدلله ياحبيبي
يوسف:-احمممم احممممم ايه شوشو وايه حبيبي دي
رعد:-عاجبك ولا…
يوسف:-خد راحتك ياكينج
شمس:-يلاا بقي قولولي ايه هيا المفاجأه دي
رعد:-تمام واحد…اتنين…تلاته…
وطلعت ليان من وراه الحيطه
شمس اول لم شفتها كانها ماشفتهاش لانها كانت دايما بتتخيلها قدمها
شمس بهمس:-يااااه وحشتيني اوووي ياليان
ليان:-وانتي اكتر ياروحي والله
شمس:-يلااا قولولي فين
رعد:-انتي مش شايه ليان ولا اي
شمس:-انا شايفها دايما
رعد حضان ليان:-بس دااه بجد
شمس:-احلف
يوسف:-انا مش عايزه اخسر مراتي يا عم براحه عليها
شمس:-ياارب لو بحلم مش عايزه افوق
يوسف قرب منها:-لا مش بتحلمي واهدي كده ليان عايشه بجد
ليان:-تعالي في حضني يابت انتي وحشتيني اووي
شمس جريت عليها:-وانتي وربنا اوووي
ليان:-حبيبتي والله
شمس بدموع:-انا مش مصدقه والله
ليان:-لا صدقي انا بجد معاكي……تلفون رعد ران
رعد:-دي تيته
ليان:-هات اكلمها …واخدات الفون
زينب:-عامل ايه يا رعد وليان عامله ايه
ليان:-كويسه يا قلب ليان وروح ليان انتي
زينب:-الووو رعد
ليان:-يعني مش سامعاني يا تيته
زينب:-انا سامعه بس صوت ليان معقوله
ليان:-ااااه انا ليان يا حبيبتي
رعد:-هاتي يا ليان مينفعش …عامله ايه يا تيته
زينب:-كويسه يابني كانت سامعه صوا ليان
رعد:-اااه ما هي كانت بتكلمك ليان عايشه يا تيته
زينب:-ازاي لا انا مش مصدقه اكيد بتهزار
رعد:-والله مش بهزار ……ليان سحبت منه الفون
ليان:-وحشتيني اووووووي يا تيته والله انتي اكتر وحده وحشتيني وبعدين شمس
رعد:-وانا طيب
ليان:-تعالي يا تيته انتي وجدي وبابا محمود
زينب:-انا هاجي دلوقت سلااام هقولهم
يوسف:-انا هاخد مراتي بقا ونطير
ليان:-خدوني معاكم……… يوسف وشمس خارجو
رعد سحبها:-يخدوكي فين بس انتي مش هتطلعي من الاوضه بتعتك ابداااا
ليان:-ليه دااه حتي غاده وفرح وحشيني
رعد:-لا يا حبيبتي انا مصدقت لقيتك اللي عايزك يجي الاوضه
ليان:-ايه الصوت داااه
رعد:-ليان بتعيط
ليان:-قولتلك عشق
رعد:-لا ليان تعالي نطلع
ليان:-المفروض تغير كل الدكاتره اللي في المستشفى علشان كانت هضايع بسببهم مرتين
رعد:-اااه ان شاء الله هخاليا اسر يعامل كده
ليان:-اه صح قولي فرح عامله اي و ولدت ولا لسه
رعد:-اه ولدت وجابت ولد
ليان:-ياعمري انا هجوزو عشق
رعد:-هههههه تجوزيه اي ياروح امك انا مش هجوز بنتي
ليان:-وده ليه انشاءالله خلاص انا هجوزها لولد علي قمور وحبيتو
رعد:-ده انتي روحتي اعرافتي بقي
ليان:-اااه ومراته قمر كمان ……بقولك ايه ماتيجي نروح عند فرح
رعد:-طب ماتخليها يوم الاسبوع خاليها مفاجأة
ليان:-فكره حلوه والله
•••••هاجر حسين•••••
بعد ساعات جو من الصعيد
زينب بلهفه:-ليان بنتي
ليان:-انا هنا ياروحي……جريت علي زينب ومحمد ومحمود
محمد:-ازاي ده حصل ازاي
محمود:-الف حمد وشكر ليك يارب الحمدلله يابنتي
زينب:- قوليلي اي اللي حصل ياحبيبتي
رعد:-دي حكايه طويله ياتيته تعالو خدو نفسكم بس ونتكلم
ليان:-اااه ياتيته
محمد:-لالا انا عايز اعرف ازي ده حصل
رعد:-حاضر………………وقال اللي حصل
زينب:-يااااه يابنتي الحمدلله
محمود:-الحمدلله علي سلامتك يامرات ابني
محمد:-الحمدلله
زينب:-فين ليان الصغيره
ليان:-لالا ليان ايه بقي اسمها عشق رعد ياتيته
زينب:-الله اسم عشق حلو والله…عشق رعد
رعد:-لالالا ماحدش يغير اسم بنتي ليان يعني ليان
ليان:-لالا عشق يعني عشق
محمد:-بااااس انتو هتتخانقو ولا اي انا مصدع وعاوز انام…بس بصراحه يارعد اسم عشق حلو
محمود:-ربنا يباركلكم فيها يارب
كلهم:-يارب😅
زينب:-امال فين شمس
رعد:-لسه ماشيه
زينب:-ربنا يهدي سرها يارب وفرح بيها زي مافرحت بيكم
ليان:-هو مش اتجوزت وفرحتي بيها هتفرحي بيها ليه
زينب:-لم تخلف ياذكيه
ليان:-اااه مش تقولي كده طيب
رعد:-طب مش هتروحو ترتاحو ولا اي اصل احنا كمان عاوزين نرتاح
محمد:-ههههه لا احنا مش تتعابنبن
رعد:-بس انا اللي تعبان
ليان:-ليه مالك ياحبيبي
رعد:-لا ياحبيبتي انا تمام………طب يلاا ياليان علشان ليان تعبانه
زينب:-انا مش مصدقه والله انك معنا …انتي خلاص جبتي ليان كفايه علينا كده مش عايزينك تتعابي تاني
ليان:-ومين قال ان كل ما هحمل ولا هولد هموت وهصحه ما ممكن لا يا تيته
زينب:-لا يا حببيبتي انتي لازم تخدي حبوب منع الحمل
ليان:-بس يا تيته
زينب:-مفيش بس يا ليان احنا مش عايزين نخسرك يا بنتي كفايه اللي حصل دااه
رعد:-اااه تيته بتتكلم صح يا ليان ومش هنسمع كلامك تاني في اي حاجه
ليان:-طيب
زينب:-انتي شكلك تعبانه اوي يا بنتي روحي رايحي وانا هخاليا بالي من ليان
رعد:-اااه دي تعبانه جدااا
ليان:-لالا مين قال اللي انا تعبانه انا كويسه
رعد:-والله انا اللي تعبان…وشال ليان… ابقي خالو بالكم من ليان الصغيره
ليان:-انت بتعمل اي يامجنون نزلني يقولو علينا ايه بس
رعد:-يقول ايه واحد ومراتي غايبه عنو بقالها كتير يبقي ايه
ليان:-والله واحنا كانه بنتكلام في ايه دلوقت
رعد:-لا يا حبيبتي انا عايز انام في حضنك بس علشان وحشاني اوووي
ليان نامت في حضان رعد
رعد:-كانتي وحشاني اوي يا ليان …قرب منها وباسها بعنف شديد و
 
بعد مرور ٥ سنوات
ليان:-هموت ياناس هو في كده
رعد:-في ايه
ليان:-انا اتجننتي من عيالك
رعد:-ما عيالك برضو
ليان:-لا مش عايزاهم
ليان الصغيره:-مامي مالك بيعيط(مالك عنده سنتين)
ليان:-يعيط انا مالي انا ولا امك ولا اعارفك
رعد:-ليان حبيبتي تعالي
ليان الصغيره:-نعم
رعد:-مش انتي
ليان:-انا مش فاهمه ليه اللغبطه دي قولتلك عشق لما تكون معايا
رعد:-لا ليان دايما
ليان:-براحتك انا هطلع اشوف ابنك دااه …وطلعت
………
ليان:-يعني جيت
رعد حضانه:-وحشتيني
ليان:-ممكن
رعد:-هو في ايه يا ليان كل كلامك بعصبيه معايا ومع العيال
ليان:-مفيش
رعد:-بلاش تخبي عليا قولي
ليان:-احم …ااانا
رعد:-هاا قولي انتي هتعترفيلي بحبك ولا ايه قولي
ليان:-انا حامل يا رعد
رعد بغضب وصوت عالي:-حامل ازاى انتى مش المفروض بتاخدى زفت حبوب منع الحمل
ليان بخوف:-اااه والله ما اعرف حصل ازاى
رعد بزعيق:-ازاي يا ليان متعرفيش
ليان:-طيب اهدا كده علشان انا مش متاكده
رعد:-طيب انا هطلبلك الدكتوره
ليان:-طيب فيها ايه لو كانت حامل يعني
رعد:-يا حبيبتي انا خايف عليكي انتي في مالك كانت هتروحي فيها كفايه كده
ليان:-طيب يارعد
••••••هاجر حسين••••••
اسر وخد فرح في حضنه:-اخيرا مراتي عقلت يا ناس
فرح:-ما اناا ممكن اقلب عليك دلوقت
اسر:-طيب ليه بس ما احنا حلوين متيجي نخاوي الواد
فرح:-لااااا مستحيل
اسر:-ليه ان شاء الله
فرح:-لما ادم يبقا عندو 10سنين يعني بعد 5سنين ابقا افاكر
اسر:-اااه ومالو …متاخديش حبوب تاني يا فرح
فرح:-علي اساس انك حنين اووي مع ادم دااه انت عصبي معاها بطريقه
اسر:-دااه ابني يا فرح واكيد بحبه …ادم داخل
اسر:-قولتلك تخبط علي الباب الاول
ادم:-ابعد عن ماما دي حبيبتي اناا
اسر بزعيق:-ابعد ايه ومتقولش حبيبتي انت فاهم يلاا علي اوضتك
فرح:-في ايه يا اسر انت بتتكلم جد وبتزعق فيها علشان قالي حبيبتي
اسر:-اااه انتي حبيبتي انا بس
فرح;-بس انت زعالتو ومشي بيعيط ابعد يا اسر اشوفه والله مينفعش كده
اسر:-طيب………
فرح:-ادم حبيبي افتح
ادم:-لا يا ماما مش هفتح انا هقعد لوحدي
فرح:-ليه يا حبيبي
ادم:-علشان بابا مش بيحبني
فرح:-خلاص يا حبيبي افتحلي انا ومش نداخل بابا
ادم فاتح:-بتضحكي عليا يا ماما وبابا معاكي
اسر شاله:-انا مش بحبك يا ادم
ادم:-اااه يا بابا مش بتحبني
اسر بسها:-يا قلب بابا انا بعشقك انت وامك
فرح:-بابا بيحبك يا ادم بس انت اسمع كلامو
ادم:-حاضر يا ماما
اسر:-يلاا بقا اجهزو علشان نروح عيد ميلاد ليان
فرح:-يلا يا دومي
اسر:-بالله بغير
فرح:-ههههه من ابنك يا اسوره
اسر:-اااه يا دكتوره فرح
فرح:-دكتوره ايه بقا ما انا قعده في البيت
اسر:-يعني انا اللي بروح الشغل اوي ما انا سيبه علشان ابقا معاكم
ادم:-انا هبقا زي خالي ظابط يا ماما
فرح:-لا يا روح ماما بلاش ظابط خاليك زي ماما كده دكتوره قد الدنيا في بيتها
اسر:-ههههه ليه انتي عايزه تروحي المستشفي ولا تفتحي عياده
فرح:-لا يا اسر داخالت طب علشان اقعد في البيت
اسر:-حبيبتي احمدي ربنا انك كمالتي جمعتك
فرح:-علفكره بقا انا لو عايزه اشتغال هشتغل بس انا اللي مش عايزه
اسر:-ومش عايزه ليه بقا
فرح:-مش هقدار اقعد من غير دومي حبيبي دقيقه
اسر:-ااااه طيب يلا نجهز
فرح:-يالههههوي علي جوزي اللي بيغير من ابنه
اسر:-لا خالص
فرح:-هههه انت هتقولي بس علي فكره انا بحبك انت اكتر
اسر باسها:-قلبي وربنا وبعدين انا وابني واحد
•••••هاجر حسين••••••
يوسف:-يابني بطل عياط بقي انت داخل مسابقه في العياط
شمس:-بس يا سيف يا حبيبي
سيف:-انا عايز اروح عند روان
شمس:-حاضر ياحبيبي روان هتروح عيد ميلاد ليان وهتشوفه هناك
سيف:-طيب انا عايز خاتم علشان اخطبها
شمس:-مروان لو سمعاك هيتخانق معاك زي كل مره
سيف:-انا هجوازها ومش هيقدار يتكلم
يوسف:-ايه دااه انت طالع لمين ياض
شمس:-ليك يا حبيبي
يوسف:-هتجوز فين بقا يا عم سيف
سيف:-مش تيته وجدو سابوك وانت اجوازت…… انت لما تسيبني انا هجوز هنا في الڤيلا دي
يوسف:-عايزني اموت علشان تجواز
شمس:-ههههه معلش
سيف:-انا هبقا ظابط زي انكل حازم باباها روان وهتجواز
يوسف:-اااه هتطلع زي ماما اللي مكمالتشي جامعته
شمس:-مين اسبب يا يوسف
يوسف:-سيف طبعا
شمس:-لا انت علشان انا كانت هجواز بعد الجامعه وانتي جيت واجوازتني
يوسف:-طيب وانتي مش حابه كده يعني
شمس:-وانا لو مكنتش حابه كده كانت سابت الجامعه
يوسف:-ماتجيبي بوسه
شمس:-احم لحظ ان سيف موجود
يوسف:-علي فكره انا ممكن استفرد بيكي دلوقتي واخد بوسه
شمس:-يوسف ……يلا نجهز بقا علشان نروح الحفله
يوسف:-يلااا
•••••هاجر حسين•••••
حازم:-غاااااده
غاده قامت مفزوعه :-في اية حريقه ولا اية في اية
حازم:-انا زهقت من عيالك دي
غاده:-دلوقت بقيو عيالي ما كانتو متفقين عليا من شويا
حازم:-تعالي شوفيهم بس مروان عايز يضرب روان علشان سيف بيحبها وهي بتحبو الولد داااه عايش الدور اوي وانتي تقوليلو انو هو الاكبير وهو صدق
غاده:-اااه هو الكبير عن روان
حازم:-كبير بدقيقه هههههه………اهو ضربها وبتعيط
روان بعيط:-ملوان بيزعق ليا يا بابي وضلبنى
غاده:-تعالي يحبيبتي متزعاليش ليه كده يا مروان
مروان:-يا ماما هي مش شايفه اني اكبر منها وتشتمني
حازم:-كبير ايه ياض دااه انتو تؤام ازاي هتبقا كبير
مروان:-انا الولد يبقا انا الكبير
روان:-انت عبيط وانا مث هحبك تاني
مروان:-بس يا ام نص لسان
غاده:-مروان كفايه كده حب اختك ولعب معاها مش تعيطها
مروان:-حاضر يا ماما تعالي يا روان نلعب
روان:-ومث تضلبني تاني
مروان:-هههه ومش هضربك تاني
حازم:-شاطرين ……يلا نجهز علشان نروح عند رعد يا حبيبتي
غاده:-ماشي يلاااا
•••••هاجر حسين•••••••
رعد:-هااا يا دكتوره حامل ولا لا
الدكتوره:-لا حمل كاذب و دي اعراض عادية …وانا هكتبلها على شويه ادويه اهم حاجه تاخدها الادوية دى بإنتظام
رعد:-تمام شكراً يا دكتوره
الدكتوره:-العفوا دااه واجبي ……وخارجه
رعد:-اهو سمعتي الدكتوره لازم الادوية بإنتظام
ليان:-ما انا زهقت من ام الادويه دي
رعد:-معلش يا لي لي لازم تخديها علشان تبقي كويسه
ليان:-انت ممكن تزهق مني و تسيبني
رعد وهو بيحضنها:-ازهق منك واسيبك يااااه يا ليان ليه بتقولي كده
ليان:-لاني مريضة سكر
رعد:-ليان بلاش تفكيرك يوصل لكدا انتي مش مريضه بمرض وحش دا سكر بيجى لناس كتير و لو حتي كانتي مريضه بمرض وحش انا مش هسيبك انتي بنتي قبل ما تكوني مراتي انا مقدارش اعيش من غيرك والله
ليان:-انا بحبك اوي يا رعدي
رعد:-ايه اللي خلاكي تحبيني بقاا
ليان:-ايه دااه هو كل يوم ام السؤال دااه
رعد:-يا روحي بحب اسمعك امم قولي بقا
ليان:-هقولك يا سيدي اللي خلاني أحبك حاجات كتير أوي عندك مثلًا إنك عصبي و طيب وقاسي في نفس الوقت و إنك بتخاف عليا إنك بتهتم بيا و إنك مش بتسيبني زعلانة مهما حصل بتخفف عني أي حاجة بتخليني أعدي أي حاجة وأقدر أتخطاها وأنا معاك وبحبك وبسكدا
رعد:-انا بقول بلاش ننزال الحفلة
ليان:-لا ويلاا براا عايزه اغير هدومي
رعد:-طيب ما انا جوزك يا حبيبتي
ليان:-لا والا اعارفك يلا مالك بيعيط روح شوفوا
رعد غمزلها:-حاضر بعد الحفلة يعني انتي هتروحي فين
ليان:-مش هتتغير يلااا براا
•••••••هاجر حسين•••••••
فى المساء اجتمعو الجميع للاحتفال بعيد ميلاد ليان
رعد:-حبيبت بابا كبرت كل سنه وانتي طيبه
ليان:-وانت طيب يا بابي
ليان:-كل سنه وانتي طيبه ياروح ماما
ليان الصغيره:-وانتي طيبه يا مامي
قطعو التورته و الكل قعد شويه والعيال بيلعبه وعلي داخال عليهم هو ومراته وابنه
علي:-كل سنه وانتي طيبه يا عشق
رعد:-عشق ايه مين قالك الاسم دااه
علي:-جاسر ابني وكمان جايين النهارده نخطبها ليها
رعد حضان بنته:-ومين قال ان هجواز بنتي
جاسر:-متخافشي يا انكل هحبها اووي والله وهنسافر بعيد
رعد:-هههه لا مستحيل اسيب ليان حبيبتي
جاسر:-لا عشق حبيبتي انا ابعد عنها بقا يا انكل
رعد:-ههههه طيب يلا روحو العبه
يوسف:-ما تيجو نتصور كلانه مع بعض
اسر:-يلااا
يوسف مساك الكاميرا وضبطه وكل واحد حضان مراته والاعيال قدامهم وتصوره
ليان بهمس:-بحبك
رعد همس لي ليان:-حبي ليكي عده كل حدود العشق و الهوس لدرجة أني مش لاقي حاجه اوصف بيها حبي ربنا ميحرمنيش منك ياروح رعد بحبك
 
تمت رواية كاملة عبر مدونة كوكب الروايات
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات