القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الخامس والثلاثون

حياه:-علشان خاطري يا ماما خاليها يقولي اي حاجه
عمر:-طيب يا حياه هقولك كل حاجه انا محامي وشاطر في شغالي مش بحب الغش ولا اعمال اي حاجه علشان الفلوس
وكان في واحد ابنه بيتاجر في المخدرات وعايزني انا
انا رفضة وطبعا هما ناس عاليا عني مقدارتش اواجهم و..
حياه:-المهم يا عمر
عمر:-كانه بيجرو ورايا وكانت قريب من المقابر معارفتش اروح فين داخالت وفضالت اجري وكان في ناس خارجه وانا وداخال اتخبط في وحده اكيد هما كانه اهلك معارفتش اروح فين داخالت البوابه بتاعت المقابر بتعتكم كانت مفتوحه داخالت وبعديها بشويا سمعت صوت من جوها المقبره خافت اوي كانت همشي بس سمعت صوت الراجاله اللي بيجري ورايا رجعت
سمعت صوت تاني في المقبره صوت وحده بتتكلم بتعب بتقول رعد رعد انا كانت خايف جدااا فضلت اقراء قران قربت من المقبره لقيتها جديده وافتكرت ان الناس اللي كانت خارجه قولت معقوله الميت صحي تاني استغربت كانت خايف جد كانت همشي سمعت صوتك بتعيطي كانت عايز اكسر القفل بس هعمال صوت وهايجو علي الصوت قربت من المقبره وانا مرعوب وقولتلك اهدي انا هساعدك طالعت اشوف الراجله اللي بتجري رايه مش لقيتهم اطمانت والحمدلله قدارت اكسرو كانت خايف افتح بس قولت لازم اشوف صاحب الصوت مساكت الفون ونورت شفتك قاعده بس الظاهر كانتي اغمي عليكي عارفت انك لسه عايشه شالتك وعربيتي كانت باره طلعت لقيتها مكسرها بس كانت شغاله وصالت البيت امي جبتلك هدوم ولبستهالك وبعدين حكيت كل حاجه لمي وانتي فوقتي ونهارتي من العيط وبعدين حكيتيلي كل حاجه امي قالت تراجعها لاهلها خراجنا انا وانتي و كان البيت بعيد شويا انتي كانتي بتحكيلي حكايتك في الطريق كانت مركز معاكي و عاملنه حادثه
انا دراعي اتكسر وانتي قاعدتي شهرين في الغيبوبه و فقدتي الذكره وراجع تاني يهدادني في سابت البلد وجيت هنا في القاهره وانتي اسمك ليان..
ليان:-ياااه………طيب بتقولي ليه حياه
عمر:-علشان بعد ما شوفتي الموت رجعتي حياتك تاني
ليان:-انت لو مكنتش انا مكنتش هبقا عايشه كانت اكيد هموت
عمر:-الحمدلله
ليان:-انا مش عارفه اشكرك ازاي
عمر:-كان لازم اعمال كده ربنا بعتني ليكي
ليان:-لما انت عارف اهلي وعارفت البيت مراجعتنيش ليه
عمر:-مش عارف مكنتش عارف اتصرف
ليان:-طيب ممكن تراجعني لاهلي
عمر:-ماشي يا ليان بكره الصباح انا عارف جوزك رعد
ليان:-ماشي انا مش عارفه اشكرك ازاي
عمر:-دااه واجبي يا حياه
ليان:-حياه ايه بقا
••••••••••••هاجر حسين••••••••••••••
فرح:-انا مبسوطه اوووي يا اسوره
اسر:-هات ايدك كده في أيدي ونتمشي في الجو ده ونتوها في الشوارع ونستني شروق الشمس ونشرب قهوه وناكل مصاصه وشكولاته وبعديها نجري
فرح:-ماشي وانا موافقه يلاااا هيييي
اسر:-بس بعقل مش شغال اطفال
فرح:-حاضر بس كده
وبعد شويا
فرح:-انا تعبت
اسر:-وانا بحبك
فرح:-لا مش بتحبني
اسر:-أكل وأكلتك غزل بنات وجبتلك ملاهي و وديتك نتمشي علي البحر ومشيتك وتقولي مبحبكيش يا مفترية طب انتي طبيعية زينا
فرح بطنها:-والله تعبت بجد………اااااه ااااه
اسر:-انتي هتولدي ولا ايه
فرح:-اااه اااه
اسر:-ومتاكده كده ليه
فرح:-اسر انا مش بهزار
اسر:-طيب يا حبيبتي العربيه بعيد يلا نتمشي
فرح بتعب:-ااااسر مش وقتو هزار شوف تاكسي بسرعه
اسر شالها وركب تاكس وراح المستشفي
•••••••••••هاجر حسين •••••••••••••
ندي:-ايوه جايه اهو ……يوسف
يوسف:-اااه خايف ليه كده دااه حتي انتي وحشاني اووي
ندي:-طيب اداخال
يوسف:-انتي اللي بعتي الصور
ندي:-اااه يا يوسف انا علشان انا بحبك وهي مش بتحبك سيبك منها يا يوسف انا بحبك اوووي
يوسف:-وانا بحبك يا ندي ………بس هو حصل حاجه لما كانت عندك حصل حاجه بينا
ندي:-لا
يوسف:-طيب عاملتي ليه كده
ندي:-علشان تسيب مراتك وتراجعلي انا
يوسف ضربها بقلم ومساكها من شعرها :-انا مستحيل ابعد عن مراتي وارجع لوحده زايك
ندي:-ابعد عني انت بتواجعني
يوسف:-يلا تعالي معايا
ندي:-لا مش …ضربها بقلم
يوسف:-اخلصي
ندي بخوف:-طيب طيب اغير هدومي
•••••••••••••هاجر حسين•••••••••••••••
اسر وصل المستشفى
:-دكتوره بسرعه وداخال بيها اوضة العمليات
فرح:-اااااه انت السبب يا اسر طلقننني
اسر:-معلش يا حبيبتي استحمالي شويا
فرح:-ااااااه المفروض الراجله اللي تولد مش كفايه البيت فوق دمغنها
اسر:-لا كدابه يا حبيبتي البيت كله عليا
فرح:-ااااااه بتقول اييه
اسر:-بقولك اهدي
فرح:-ااااااااه مش قادره
اسر:-انتي هتفضلي تقولي اااه كتير ما تولدي
فرح:-هات دكتوره يا غبي
اسر:-غبي بتكلميني انااا
فرح:-صبرني ياااارب
اسر:-لامينفعش يا حبيبتي تدعي انك تكوني صباره
فرح بعصبيه:-اااااه انت هطلع كل حاجه فيا دلوقت هو دااه وقته……انا تعبانه بجد يا اسر
اسر:-معلش يا حبيبتي استحمالي ……الدكتوراه دخالت
الدكتوره:-طيب اتفضل يا دكتور اسر انت
فرح:-لا خاليها معايا
الدكتوره كشفت عليها:- الطلق بدري عن معاده
فرح:-اااااه انا عايزه اولد دلوقت مش هقدار استحمال اكتر من كده
اسر:-اهدي يا فرح
الدكتوره:-السائل بيخلص حولين الجنين ……لازم تولدي دلوقت علشان الجنين هيتخانق
اسر:-مستني ايه يلا……اهدي يا فرح انا جنبك
الدكتوراه:-زقي الجنين يا مدام
فرح:-اعمال ايه انا مش قادره
اسر:-خدي نفس عميق علشان ميتخانقش يا فرح
فرح:-مش قادره
اسر:-حاولي يا فرح علشان خاطري
فرح خدت نفس عميق وطالعته جامد: -ااااه انا تعبت مش قادره انا مش عايزه اولد
الدكتوره:-مره كمان يا مدام
وبعد معاناة شديدة ولدت فرح
اسر وعلى وشه السرور والفرحه وشال ابنه:-مبروك يا حبيبتي
فرح بتعب:-الله يبارك فيك
الدكتوره:-الحمدلله علي سلامتك يا مدام
اسر:-الله يسلامك ……خارجة الدكتور
اسر:-في حاجه تعباكي
فرح:-انا مش عارف ايه البرود اللي عليك دااه انت المفروض تبقا خايف عليا
اسر:-انا كانت مرعوب يا فرح بس مكنتش عايز اقلقك اكتر من كده
فرح:-كانت خايف اموت زي مراتك الاول ولا ليان
اسر:-الحمدلله يا حبيبتي انك معايا انا مكنتش هقدار اعيش
فرح:-دااه كلام ما اهو رعد عايش ومفيش اي حاجه من اللي بتقوله
اسر:-رعد حزين من جوه ومش عايز يباين لحد وبيقول انه حاسس ان ليان عايشه قولتله اكيد عايشه جواك …وبعدين انتي في ايه ولا ايه انا كلامت ماما واكيد هيجو دلوقت
فرح:-وحازم طيب
اسر:-تلفونه مقفول…انا اختارت اسم
فرح:-ايه
اسر:-ادم
فرح:-جميل والله
•••••••••••••••هاجر حسين••••••••••••••
غاده:-يا حازم وحياتي عندك بلاش المهمه دي انا بجد قلبي مش مستريح
حازم:-ي حبيبتي متقلقيش خير إن شاء الله …ادعيلي انتي بس
غاده:-حاضر يا حازم هحاول مقلقش …تروح وترجعلي بسلامه يارب ياروحي
حازم:-يارب ي حبيبتي ……لا اله الا الله
غاده:-محمد رسول الله خاليا بالك من نفسك علشان خاطري انا ماليش غيرك يا حازم
حازم حضانه:-حاضر يا حبيبتي سلام
غاده:-سلام
•••••••••••هاجر حسين••••••••••••••••
شمس:-الووو في حاجه يا داده
مرڤت:-اااه يا بنتي يوسف بيه تعبان جداااا
شمس بقلق:-تعبان ازاي ما كان كويس اطلبي الدكتور
مرڤت:-انا مش عارف اتصراف يا بنتي
شمس:-طيب اقفلي وانا هتصراف
………انا هروح اشوفه وهراجع علي طول
خراجت وركابة تاكس
وبعد شويا وصالت
شمس:-فين يوسف
مرڤت:-سامحيني يا بنتي
شمس:-ليه في ايه
يوسف:-كانت عارف انك بتحبيني وهتيجي
شمس:-والله حلوه العبه دي
يوسف:-روحي انتي يا دادا
مرڤت:-حاضر يابني ……ومشيت
شمس لسه هتمشي يوسف شدها لحضنه
شمس:-ابعد عني
يوسف:-ولو مبعدتش هتعاملي ايه
شمس:-بقولك ابعد يا يوسف
يوسف:-خلاص يا شمس خاليا قلبك ابيض …تعالي اطلعي فوق عايزاك تشوفي حاجه
شمس:-لا مش هطلع و ابعد بقا علشان انا خراجت ورعد ميعارفش
يوسف:-هو رعد جوزك وانا معارفش ولا ايه بقولك اطلعي يا شمس
شمس:-مش طالعه
يوسف شالها:-هتطلعي غصب
شمس:-عااا نزالني
يوسف:-مش هنزالك وتهداي بقا ……تعارفي انك وحشاني اووي
شمس:-وانت مش وحشني ونزالني يلااا
يوسف نزاله:-اهو اهدي بقا وادخالي
شمس:-مش داخاله
يوسف:-متبقاش دماغك شمال انا بقولك هتشوفي حاجه مش عايز منك حاجه
شمس:-مش عايزه اشوف
يوسف سحبها:-مش بمزاجك
شمس داخالت وشافت ندي قاعده وبتعيط
:-انت عاملت فيها ايه……ولسه هتجري عليها يوسف ماسكه
يوسف:-رايحه فين
شمس:-انت ازاي تعامل فيها كده انت مش شايف وشه ازرق ازاي حرام عليك
يوسف:-اتكلامي يا ندي وقولي الحقيقه
ندي:-
يوسف بزعيق:-بقولك اتكلامي
ندي بخوف:-حاضر حاضر
انا ويوسف كان مرتبطين وكانه خلاص هنجواز بس جاء صحبه وضحك عليا ويوسف شافني ويوسف مسمعش مني و…
يوسف:-انا عايز المهم يا روح امك
ندي:-يوسف بقي كان بيجي عندي وتفاق معايا انن نبقا اصحاب وانا وافقت بس علشان ميبعدش عني بس انا كانت بحبه وكان كل ما يجي كان بيشراب وانا كانت بستغال دااه وكانت بصوره واهو بعتلك كل الصور ومحصلشي اي حاجه خالص والله
يوسف:-سمعتي يا شمس
ندي:-انا بجد ندمانه والله خاليها يسيبني وانا اوعدكم هخارج من حياتكم وهسافر عند اهلي
يوسف:-لا يا شاطره انا هعلامك الاداب الاول وبعدين افاكر اسيبك تسافري
شمس:-هو ايه دااه ان شاء الله لا سيبها تمشي
يوسف:-لا مش هسيبها
ندي بدموع:-صدقني هبعد عنكم خالص
شمس قربت منها:-اهدي اهدي هيسبك
ندي بدموع:-انتي طيبه اوي عندك حق تحب شمس لأن بجد مفيش حد زايها ……انا اسفه انا عارفه بعد اللي عملتو مش هتسامحوني
شمس:-لا مسامحينك وبعدين كلنا بنغلط مفيش حد معصوم من الغلط
ندي:-عن اذنكم …………وخارجت
يوسف:-صدقتي بقا
شمس:-لا عايزه امشي بقا
يوسف:-وحيات امك يعني انا عامل دااه كله علشانك وفي الاخر عايزه تمشي……انا ماليش غيرك يا شمس بلاش تقاسي عليا ولا تسبيني ………هاااا يستي لسه بردو مش ناويه تسامحيني
شمس:-مسامحك يا يوسف
يوسف حضانه:-قلبك ابيض يا قمر انت …تعالي بقا عايزاك في حاجه كده هوان
••••••••••••هاجر حسين••••••••••••••••••
بعد ساعات غاده رايحه جايه في الشقه
غاده بقلق:-ياارب يكون كويس يارب اقف معاها يااارب
…ولقيت الباب بيتفتح
حازم:-لسه منمتيش
غاده:-انت عارف الساعه كام دلوقت
حازم:-اااه 3الفجر
غاده:-قولتلك يا حازم انا مش مطمنه ليه تقطع قلبي عليك كدا ليه
حازم:- معلش يا حبيبتي
غاده:-انت عارف إني كنت قلقانه عليك اووووي ومع ذالك فضلت قافل فونك ولا أكن في حيوانه هنا قلقانه عليك
حازم حضانه:-انا كويس متقلقيش خوفتي عليا
غاده:-خوفت …ده انا روحي كانت خلاص هتروح مني
انا مليش غيرك ي حازم مقدرشي اعيش من غيرك ثانيه اصلا
حازم:-قلب حازم والله
غاده:-متقفلش فونك تاني
حازم:-بس لازم ياروحي علشان دااه شغال
غاده:-يبقا تكلمني وطماني
حاضر:-يا قلبي……

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات