القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني والثلاثون

مر شهرين علي موت ليان و رعد دايماً قاعد لوحده وعلي طول بيفاكر فيها وبنته دايماً معاها
رعد:-حبيبت بابا اسكاتي بقا تعارفي يا ليان ماما كانت شبهك اوي بس عيونك زاي انا
زينب داخالت عليها:-ليان بتعيط ليه
رعد:-مش عارف يا تيته من ساعة ما صحية وهي بتعيط
زينب:-طيب هاتها شويا اديها الرضاعة
خداتها زينب وبدات ترضاعة صناعيه
زينب:-اهي سكاتت ……انت مش هتروح القاهر علشان شغالك
رعد:-لا يوسف هناك……بقلم هاجر حسين
زينب:-لا يا بني روح مينفعش تسيب شغالك
رعد:-اشمعنا دلوقت مينففعش ما كانتي دايما عايزاني اقعد هنا
زينب:-ما انت لازم تشتغال يبني علشان تنسا
رعد:-انا عمري ما هنسا ليان يا تيته انا البنت سميتها ليان علشان يفضل اسمها في البيت لكن هي في قلبي ومستحيل انسها
زينب:-ربنا يرحمه يبني
رعد:-مش عارف ليه يا تيته حاسس انها عايشه انا لو مكنتش معاكم في المقابر ومكنتش شافتها بعيني وهي في القبر كانت قولت انها عايشه
زينب:- هي مماتتش هي عايشه هنا جوه قلبك
رعد عيط
زينب:-عيط بس خليك قوي علشان بنتك يابني
رعد:-انا هاخد ليان وهراجع القاهره
زينب:-لا سيب ليان هنا
رعد:-مش عايز احرامها مني زاي ما حرامت امها وبعدت عنها
زينب:-كان غصب عنك يابني……هتمشي امتي
رعد:-بكره ان شاء الله
زينب:-طيب والبنت مين هيبقا معاها
رعد:-داده صفيه موجوده ……لو جدي يرضه وتروحه معايا ونقعد كلانه هناك هيكون احسن
زينب:-ما انت عارف جدك مستحيل يسيب البيت ولا البلد
رعد:-خلاص انا ابقا انزالكم كل فتره
زينب:-ماشي يا بني ليان نامت اهي
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
اسر مش بيسيب فرح خالص لانه الحمل تعبها
فرح:-اسر
اسر بغضب:-نعم
فرح:-في مواعين كتير جوه
اسر:-فرح انا ذهقت ما قولت اجيب شغاله نفسي اعارف مش راضيه ليه
فرح:-اعمال انت وساكت وعايز تجيب شغاله علشان تخوني معاها
اسر:-صبرني يارب …يبقا معايا فرح حبيبتي وابص لغير مينفعش يا قلبي
فرح:-خلاص هفاكر …يلا اداخال المطبخ جهز الاكل علشان جعانه وتساله بمواعين
اسر بصوت عالي:-يعني انا سايب شغالي وقاعد معاكي وانتي تشغاليني ……هو في ايه يا فرح مش كده قولت معلش حامل وتعبانه لكن انتي زواتيها اووي
فرح بدموع:-عاااا بيزعق فيا وهيضربني
اسر بتنهيده:-استغفر الله العظيم انتي هتجاننيني……انا هسيبك واقعد عند امي
فرح:-عااااااا لا بالله عليك انا بخاف اقعد لوحدي
اسر:-طيب خلاص تروحي عند حازم ولما تولدي ابقا تعالي ……يلا قومي اجهزي
فرح:-زهقت مني يا اسر ماشي انا همشي بس مش هراجع تاني …يلا بقا طالقني
اسر:-تعرفي انا بفاكر في كده اصلا
فرح:-يعني عايز تطالقني يا اسر
اسر:-ااااه علشان زهقات منك
فرح:-زهقات مني اممم ماشي …بص يا حبيبي انا قاعده علي قلبك ومستحيل داااه يحصل ولو زهقت اعيش و ازهقاق
اسر;-طيب انا هداخال ارايح شويا وداخلي جاهزي الاكل
فرح:-لاااا
اسر:-في ايه
فرح:-نجهزو مع بعض ايه رايك
اسر:-اااااه افتكارة انتي مش بتعارفي تعاملي حاجه
فرح:-لا مش كده بس بتعب من وقفت المطبخ
اسر:-بلاش كداب انتي قولتي بنفسك انك مش بتعارفي تعاملي حاجه غير اندومي
فرح:-لا مش كده بس ابنك اللي تعبني والله
اسر:-طيب انا هجيب شغاله تساعدك
فرح:-قصدك تساعدك
اسر:-تعارفي انا بفاكر مجبشي واخليكي انتي تعاملي كل حاجه ……اصبري بس عليا
فرح:-اصبر علي ايه
اسر:-هطلعه من عيونك لما تولدي علشان تعارفي تعاملي معايا كده ……وانا اقول معلش غصب عنها الحامل تعبها ماشي يا فرح
فرح:-يالهههوي انا مش هولد اصلا هخاليها في بطني علي طول
اسر:-انا اجوزت وحده عبيطه………هداخال انام مش عايز اسمع صوتك ولا يا اسر انا تعبانه ولا ايه حاجه فاهمه
فرح:-حاضر……بس مخصماك
اسر:-هصالحك بعدين………بقلم هاجر حسين
فرح لنفسها:-والله مش هسيبك تنام
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
يوسف مش دايما مع شمس لانه بيروح الشركه وكل الشغال عليها وشمس لسه مش مصدقه ان ليان ماتت وسبتها
يوسف:-شمس انتي بتعيطي
شمس:-لا… جاي بدري يعني
يوسف:-قلقات عليكي لما مش بتفتح علي التلفون
شمس:-اممم التليفون فوق ومش سمعتو
يوسف:-طيب انتي تعبانه ولا زاي كل مره بتفاكري في ليان
شمس:-مفيش يا يوسف يلا تعالي كل انت اللي شكلك تعبان
يوسف:-انا تعبان لانك انتي بعيده عني يا شمس وحالتك مش عجباني ولا بتاكل ولا بتهتمي بنفسك ولا بحاملك ولا بتاخدي علاجك ولا اي حاجه ومش عايزاني اتعب
شمس:-معلش يا يوسف انا اسفه
يوسف:-اعمالي ايه انا بمعلش واسفه
شمس:-عايز ايه طيب
يوسف:-عايزك ترجعي زاي ما كانتي مش كل ما ادخال عليكي اشوفك بتعيطي
شمس:-حاضر يا يوسف
يوسف بعصبيه:-ااااه وانتي هتقولي ايه غير حاضر ومش بتسممعي ام الكلام هتفضلي كده لحد امتي
شمس بدموع:-ما انا قولتلك حاضر هو في ايه
يوسف:-انا زهقت من الحزن ونكد داااه
شمس:-غصب عني هو بايدي
يوسف بغضب:-اااه بايدك ……انا همشي ولما تراجعي زاي الاول ابقا كلاميني
شمس:-هتروح فين………خراج ومردش
يارب انا تعبت ومش قادره ابقا زي ما كانت يارب صبرني حتي يوسف زهق مني انا تعبت
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
حازم وغاده ربنا عوضهم ببعض الاتنين بيحبو بعض اكتر من بعض
حازم:-شكلك تعبانه يا غاده
غاده:-لا يا حبيبي ممكن يكون بارد
حازم:-لا مش بارد تعالي نروح لدكتور
غاده:-لا مش لازم يلا ناكل سوا قابل ما تخارج
حازم:-ماشي بس لو تعبتي اكتر من كده هنروح
غاده:-ان شاء الله مش هتعب يلا بقا
وبدات تاكل وبعدين مساكت فمها وجريت علي الحمام تستفرغت
حازم بخوف وقلق:-فيكي ايه يا غاده
غاده:-انا كويسه اكيد خدت برد
حازم:-طيب يلا ادخالي اجهزي علشان نروح لدكتور
غاده:-بقولك برد مش مش لازم
حازم:-لا هنروح اداخالي البسي
غاده:-حاضر يا حازم …………وداخالت
وبعد شويا خارجه
غاده:-اهو جهزات……بقلم هاجر حسين
حازم:-يالههوي علي مراتي القمر متجوز قمر يا ناس
غاده:-ههه والله طيب يلا طيب
حازم:-بلاش خالينها هنا احسن
غاده:-اااه والله علشان احسها الموضوع مش مستاهل
حازم:-طيب يلا يا بت انزالي قدامي
غاده:-حاضر يا حضره الظابط
حازم:-قلبي وربنا
غاده:-احنا وراجعين هنقاعد شويا علي النيل
حازم:-ماشي
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
مكان اول مره نروحو
حنان:-حمدلله علي سلامتك يا بنتي
:-الله يسلامك
عمر:-احم هي فقدة الذكره يا امي
حنان:-ياحبيبتي يا بنتي يعني بعد الغيبوبه شهرين تفقد الذكره
عمر:-احم …خلاص يا امي الحمدلله علي سلامتها تعالي يا حياه اوصلك اوضتك
حنان:-ابقا انزال بسرعه علشان عايزاك
عمر:-حاضر……………دي اوضتك لو احتاجتي اي حاجه قولي لي امي وغيري هدومي وانزالي
حياه:-ماشي
……
عمر:-نعم يا امي
حنان:-انت ازاي تغير اسمها كده
عمر:-يا امي الدكتور قال بلاش تفاكره باي حاجه علشان محصلهاش حاجه
حنان:-احنا لازم نعارف اهله علشان نراجعه
عمر:-ومين قال انها ليه اهل ……بقلم هاجر حسين
حنان:-يعني هي مقالتش حاجه
عمر:-ما انتي عارفه ياامي احنا رايحين لي اهلها عمالنها الحادثة وملحقتش اعارف حاجه
حنان:-طيب يا بني روح ارتاح وانا هجهز الغدا
عمر:-ماشي بس لو سالت انتي مين قوليله انك خالتها
حنان:-انت اتجاننت يا عمر
عمر:-لا يا امي بس انا معارفتش اقولها ايه قولتله كده علشان متتعبش
حنان:-طيب يا عمر لما نشوف اخرات اللي بتعاملو
عمر:-خير ان شاء الله المهم انا عندي شغال هداخل المكتب ولو هي نزالت كالميه هي فرفوشه هتحبيها اووي
حنان:-طيب ربنا يوفقك يارب 

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات