القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي المشاغبة الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى ناصر

 رواية طفلتي المشاغبة الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى ناصر 

رواية طفلتي المشاغبة الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى ناصر 


كنان قعد ريم علي رجله : بصي يا ستي زمان من حوالي ٦ او ٧ سنين كده نرمين كانت تعبانة جدا كان عنده مرض وحش في المخ و كل الداكترة الي في مصر وبرا مصر قالوا مسالت وقت ونرمين هتتكل علي الله بس انا مستسلمتش و جبتها المستشفي الي بيشتغل فيها اخوكي و اسلام قال لا في امل وخلاف كل كلام الدكترة و انا مكنش قدامي حل تاني غير اني اسيبه يعلجها و قال هتقعد في المستشفي تحت مرقبتي و هتمشي علي أدوية معينة و بعد سنة هتعمل عملية و في السنة دي اسلام و نرمين حبوا بعض جدا و تعلقوا ببعض و بعد معدت السنة نرمين عملت العملية ونجحت الحمدلله و بعدها اسلام طلب ايد نرمين و انا رفضت 

ريم بغضب وضربته في كتفه : ايه ده ليه كده انا دايما اقول عليك يا كئيب ياعدو الفرحة طلعت فعلا زي مقولت 

كنان : استني بس .. انا رفضت عشان المستوي هو مش من مستونا احنا طبقة وهو طبقة احنا اغنياء ولازم نتجوز الأغنياء الي زينا دي كانت فكرة رفضي بس بعد ماقبلتك ندمت جدا علي الي عملته .. و بعد كده اسلام اتقدم اكتر من مرة وانا كانت في كل مرة برفضه فيها لحد ما اكتشف عني يعمي حاجات ليا و كدا و..

ريم : حاجات ايه 

كنان : ملكيش دعوة حاجات وحشة وخلاص 

ريم : لا قول كده مش هسمحاك 

كنان مسك ايديها وقال : ريم اوعديني انك مش هتسبيني حتي لو عرفتي اني وحش 

ريم فكرة وقالت موافقة هي قالت كده بس عشان تعرف لان الفضول هيموتها 

كنان بدا يبكي و دموعه بتنزل لوحدها : انا يا ريم انسان قذ*ر مسبتش حاجة حرام الا وعملتها انا كانت بتاجر في الاسلا*حة و كانت بعرف بنات و كانت زعيم ما*فيا و كانت ساعات يعني لما اتزنق في فلوس كانت بسر*ق و كانت بجي*ب بنات غصب عنهم وات*سلي بيهم انا توبت عن ده كله واللهي من زمان بس اخوكي فضح كل ده قدام اهلي وامي مستحملتش واقالت قبل متموت قلبي و ربي غضبنين عليك ليوم الدين وكل ده بسبب اخوكي و رجع وقال عايز اتجوز نرمين وانا رفضه تاني ساعتها زهق فضل مستني نرمين اول ما تخرج من الجامعة و رش عليها مخدير و اخدها و .. و 

ريم : و ايه عمل ايه 

كنان ودموعه زادت : اغت*صبها عشان يكسرني و يخليني اوفق علي الجوزة دي ساعتها نرمين مكنتش موافقة بعد الي عمله فيها وهو فضل وراها لحد ماقنعها اني انا الي غلطان واني وقفت قصدهم و اخدها و ابويا اتجوز و اقنع اخويا جاسم انه يجي معه و سفروا و من ساعتها مش شفتهم تاني و بقيت عايش و حدي الوحدة كانت بتاكل فيا بتمو*تني بلبطي و بتقطع في قلبي و بقيت كل يوم اجي الاقصر بعد ما كان مليان ناس بتحبني و انا بحبهم بقا فاضي و مبقتش احب اجي الاقصر و كانت بطول في الشغل عشان اجي الاقصر علي النوم علي طول و محسش بالوحدة الي بتوجعني الوحدة وحشة اوي يا ريم محدش بيقدر يستحم لها دي سم بطي بي*موت في الواحد .. واكمل بنهيار .. متسبينيش يا ريم متخلنيش وحيد تاني مش عايز ابعد عنك انا هعملك كل حاجة انا مش هاخليكي محتاجة حاجة ارجوكي متبعديش عني يا ريم انتي الحاجة الوحيدة الي حسستني اني عايش انا بحبك و بحب دمك الخفيف و بحب ضحكتك والي عملته فيكي ده كان غصب عني من الخوف انك تبعدي عني انا اتعلقت بيكي انتي لو بعتي انا ممكن ام*وت نفسي 

ريم كانت بتعيط وقالت :ده انت بلوة مسيحة حرام عليك

كنان بدموع : انا عمري في حياتي ما عيط انتي يا ريم غيرتيني و اقسوتي الي كانت في قلبي اختفت اول ما انتي جيتي هنا انتي بعفويتك و طفولتك غيرتيني خليتيني من انسان معندوش مشاعر مش عايش اصلا للانسان بيحب و قلبه بدق رجعتيلي ضحكتي الي بقالها سنين مترسمتش علي وشي و خلتيني اكتشف مشاعر عندي مكنتش اعرف انها موجودة اصلا انا بحبك يا ريم انا بعشقك 

ريم بدموع : و انت بقا بتخلص حقك فيا و ضر*بتني و عذ*بتني عشان عمل كده في نرمين صح 

كنان : لا واللهي انا لغيت فكرة الانتقام دي اول ما انتي جيتي يا ريم و حبيتك و كان كل هامي انك تبقي جنبي 

ريم بدموع وشهقات : طب .. طب سيبك من ده كل انت بتقول انك بتحبني ازي ! و ضر*بتي كل الضر*ب ده و انا كانت اقولك بس يا كنان كفيا انت تزيد و جي تقولي بكل سهولة كده سامحيني .. طب بذمتك انت مسامح نفسك علي عملته فيا و انا بصيت علي ضهري في المراية انهارده جسمي كل قشعر و خفت من المنظر انت شو*هتني طب انا مصعبتش عليك هونت عليك تعمل فيا كده انت شالوا قلبك وحطوا مكانه حجر حرام عليك 

كنان بحزن علي حالتها : واللهي كام يوم و كل ده هيخف و انا هعوضك عن كل حاجة و مش هضر*بك تاني

ريم كملت و دمعها نزلة شلالات : انا .. انا مروان ..

كنان بغيرة و غضب : متنطقيش اسمه ولا هو لا اي راجل غيري انتي فاهمة

ريم كملت : كان .. كان بيقولي عليك انك متوحش عشان اول مرة ضر*بتني فيها قولتله لا ده طيب جدا و هو جالي وقالي انا اسف .. كان بيقول شمال وانا اقوله يمين و بعد ده كله ما اخدش منك غير ضر*ب واهانة انا من ساعة مدخلت البيت ده و انا بتهزق

كنان بنهيار : حررام عليكي متعذبنيش اكتر من كددده انا قلبي مجرح لوحده

ريم صعب عليها جدا و حضنته : كنان خلاص مش تعيط 

كنان اخدها في حضنه اكتر وبيعيط : سامحيني يا ريم انا اسف مش هعمل كده تاني 

ريم بتبطب عليه : خلاص مسمحاك بس لو عملتها تاااني هعملك استيكر في الارض انا بقولك اهو 

كنان : عمري ابدا ماهزعلك تاني 

وفضلوا كده كتير من غير كلام لحد ما راحوا في النوم 

وجه اليوم الي بعده

كان كان بيلبس بدلته 

ريم صحيت و بتدعك في عيونها بطفولة 

ريم بنوم : انت رايح فين 

كنان قرب و حضنها وقال : الشركة ياروحي 

ريم : خدني معاك

كنان : لا هتزهقي

ريم ببتسامة : تو تو خدني معاك 

كنان بحب : طب روحي البسي 

ريم جريت و دخلت اخدة شاور ولبست تشيرت بكم ابيض و بنطلون اسود و سابت شعرها 

كنان : لمي شعرك 

ريم : لا خليه كده احلي 

كنان جاب المشط و عملها شعرها ديل حصان وقال : لا كده احلي 

و مسك ايديها و نزلوا سوا و ركبوا العربية

و شوية ووصلوا الشركة والانظار كلها عليهم العمال سابوا الشغل و فضلوا بيبصوا علي ريم وكنان و كلهم مستغربين من كنان الي ماسك ايد ريم ومبتسم لانه عمره مابتسم في الشركة ابدا و طلعوا كنان قعد علي مكتبه و ريم كانت قاعدة قدامه عاملة تلعب في الحاجات الي علي المكتب 

وفاجاة الباب اتفتح بقوة 

السكرتيرة : مينفعش كده حضرتك 

_ اوعي كده يابت انتي 

ريم قامت وقفت وقالت و عنيها فيها الدموع : اسلام

.....

⁦(๑˙❥˙

يتبع الفصل الواحد والثلاثون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية طفلتي المشاغبة "اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات