القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الثاني 2 بقلم موني وسكر

 رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الثاني 2  بقلم موني وسكر

رواية وقعت في المنتقم الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الثاني

ليصرخ حسن بغضب : أسييييل أسييييل
أسيل راحت فين يا سعاد
سعاد بخوف : والله ما اعرف يا حسن بيه
عمار بغضب : ايه الي بيحصل ده يا حسن بيه
حسن بغضب للبودي جارد: ازاي دا يحصل ازايييي
روحوا دوروا عليها

ويبدأ الجميع بالبحث دون فائده ليذهب المعازيم والصحافه وفي غدون دقائق انتشر خبر هروب أسيل من عرسها

محسن ( والد عمار ) : هو في ايه يا حسن هتكون البنت راحت فين
حسن بغضب : معرفش معرفش
ليدخل الجادر
الجارد : حسن بيه مفيش اي اثر لأسيل هانم ولا في اي حته
حسن: يعني اييييه ملهاش اثر تجيبو اسيل حتي لو هي ف بطن حوت
روحوا دوروا عليها في كل حته وما اشوفش وشكوا الا وبنتي معاكم
مفهووووم
الجارد : حاضر يا باشا
عمار بغضب عارم : بقي ديه اخرة تربيتك يا حسن بيه
انا هروح ادور عليها وهلقيها وساعتها انا بقي هعرف اربيها
يلا يا بابا
ليذهب كل من عمار ووالده ويبقي حسن في حيرته يبحث عن ابنته

في فيلا فهد

فاقت اسيل لقت نفسها في غرفه غريبه حاولت تتحرك ماعرفتش لان اديها كانت مربوطه
اسيل برعب : يا اناس يالي هنا في حد سامعني
في حد هنا اصلا
اااااااااااه ايدي
يا ربييييييي
ليدخل فهد بهيأته الصارمه والحاده
فهد : في ايه عمله وش ليه
اسيل: انا فين وانت مين وعايز مني ايه
فهد : انتي فين
في بيتي
انا مين
انا الي هوريكي النجوم في عز الضهر
عايز منك ايه
ده بقي هتكتشفيه لوحدك بعدين
اسيل بخوف: انت عايز مني اييه انا عملتلك ايه
فهد بغضب : قولت هتعرفي بعدين
ويلا استعدي لان كلها نص ساعه وتبقي علي ذمتي
اسيل: ذمه مييين
فهد : ذمتي
اسيل: هو انا هلاقيها منك ولا من عمار
انت اكيد اتجننت
فهد : بقولك ايه تلمي نفسك وتوفقي بالذوق احسن اخليكي توافقي بالغصب واتقي شري يا بنت حسن احسنلك
فاهمه
اسيل:انا عايزه اروح لبابي😢
سيبني ف حالي بليز انا ماذيتكش ف حاجه
فهد بغضب : انتي مأذتنيش لكن ابوكي كان سبب في تعاستي ودماري وانا بقي هخليه يلعن اليوم الي يسمع اسمي فيه
اسيل: طيب انا ذنبي ايه😢
فهد بغضب : انك بنته
اسيل: ما تنتقم منه هو انا مالي انا مليش دعوه
فهد ليجزبها من شعرها : انتي هتحكي معايا الي اقوله يتنفذ مسموع
اسيل بالم: اةةة سيب شعري مسموع مسموع
فهد : يكون احسلك يا عروسه
يخرج فهد ويدق الجرس ليفتح فهد ويدخل رجلان ومعم المأذون
ادم ( صديق فهد المقرب)
وليد ( ابن عمة فهد )
ادم : المأذون اهو
وليد: انت واثق من الي انت بتعمله
فهد : جدا
ادم : كده غلط وممكن تتأذي جامد
فهد : وهتأذي اكتر من كده اروح فين
خلاص مابقاش عندي حاجه اخاف اني اخسرها بعد ما خسرت شغلي وعيلتي
وليد : ربنا معاك
ادم : يلا ادخل نادي العروسه عشان ننجز
وليد بسخريه : العروسه ههه قصدك المتعوسه
هربت من ايد عمار الاسيوطي عشان تقع بين مخالب الصقر
ليضحك الثلاثه
ويدخل فهد لكي يناديها
فك فهد اديها
فهد ببرود : يلا المأذون وصل بره
اسيل بدموع : انا مش عايزه اتجوزك
افهم
فهد : ومين قال اني بخيرك
يلا قومي انجزي
اسيل بدموع: حاضر
طلعت اسيل مع فهد وقعدوا مع المأذون
المأذون : هل تقبلي الزواج من فهد محمد الحسيني
اسيل وهي شارده مع نفسها: فهد الحسيني انا سمعت بابا بيقول الاسم ده قبل كده
ليعد المأذون : هل تقبلي الزواج من فهد محمد الحسيني
لتفوق اسيل من شرودها وتنظر لفهد فتري الشر في عينه وتخاف
اسيل بخوف: اقبل
ويكمل المأذون اجراءات الزواج
المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير
ويذهب المأذون وتجلس أسيل مكانها ويذه فهد وادم ووليد الي الباب يتحدثون
ادم : فهد انت ناوي علي ايه
فهد : مش عارف
انا سيبها بظروفها كفايه عليه دلوقتي خطف بنته وفضيحته في الصحافه والاعلام كله
وليد : والبنت هتعمل معاها ايه
فهد : هطلع عنيها
وليد : حرام يا ادم ديه واضح انها غلبانه وملهاش ذنب في لعب ابوها الوسخ
فهد بعصبيه : غلبانه ؟!
وانا كان ذنبي ايه عشان تدمر ويضيع مستقبلي وبعدي عن اهلي
هاااا
ادم : اهدي يا اسطا وليد مايقصدش
وليد : انا متقصدش اديقك والله يا فهد
فهد : انا اسف اتعصبت عليك يا وليد
وليد : ماتقولش كده ده احنا خوان
يلا يا ادم احنا
سلام
ليذهب كلا من وليد وادم ويدخل فهد لأسيل
فهد : ايه الي مقعدك هنا
اسيل: وهو انا المفروض اقعد فين؟
فهد : ادخلي غيري وتعالي علي المطبخ بسرعه
اسيل: اغير ايه مش معايا لبس
فهد : ادخلي هتلاقي لبس جوه
يلا انجري
طلعت اسبل غيرت هدومها ونزلت راحت المطبخ لقت فهد قاعد علي طربيزه المطبخ
فهد : اعمليلي عشا
اسيل: نعم؟
وهو انت متجيبش شغاله ليه انا مبعرفش اعمل حاجه
ليقوم فهد ويقترب منها
فهد : طلاما مش هتعملي دور الخدامه يبقي تعملي دور الزوجه ولا ده مش بتعرفي تعمليه كمان
اسيل بعدت
اسيل بخوف: ما تسيبني ف حالي بقا حرام عليك
فهد : تؤ تؤ تؤ ماينفعش لازم يبقي ليكي دور في البيت وانا راجل ديمقراطي
تحبي تختاري ايه
اسيل: عايز تتعشي ايييه
فهد بإبتسامه غرور : مكان من الاول
اعملي اي حاجه
اسيل: انا مبعرفش اعمل حاجه انا عمري ما عملت اكل انا ممكن لو فيه جبن احطهالك ف طبق وكل وخلاص
غير كدا انا مبعرفش اعمل
فهد وهو يعلم بوفاة والدتها : ليه مامي كانت مشغوله في البديكير والمانيكير ونسيت تربيكي
اسيل عينيها دمعت وعيطت
اسيل: مامي ميته وانا عندي 6 سنين ولو سمحت متجيبش سيره مامي علي لسانك
فهد حس انه جرحا وكاد ان يعتذر لكن لا يمكن فهي ابنة الرجل الذي حطمني
فهد بغضب : خلاص مش عايز اطفح
يلا غوري قدامي عشان تنخمدي
اسيل بكسره: اروح فين طيب
فهد : علي الاوضه الي كنتي فيها
اسيل: طيب
ودخلت اسيل الاوضه ورمت نفسها علي السرير وفضدت تعيط
خلصت من ابوها وعمار بقت مع واحد قاسي ومتعرفش هو عايز منها ايه
وبعد نص ساعه دخل فهد وراها لتنتفض أسيل من علي السرير
اسيل: انت ايه ال دخلك هنا
فهد : داخل اوضتي
ايه في اعتراض
اسيل: اوضتك ازاي يعني امال انا هنام فين
فهد : هتنامي علي الكنيه الي هناك ديه
اسيل: نعم!!!! كنبه!
انت اكيد بتهزر
فهد بخبث: ماهو يا علي الكنبه يا جنبي علي السرير
والي يريحك انا تحت امرك
اسيل: مستحيل انام جمبك
وقامت من علي السرير نامت علي الكنبه
فهد : احسن بردوا
وفتح فهد الدولاب وطلع هدومه ودخل الحمام ليستحم ويغير ملابسه
اما اسيل ففضلت قاعده علي الكنبه بتعيط
أسيل : ياربي هو انا عملت ايه عشان يجرالي كل ده
ويخرج فهد من الحمام ويغلق النور ويذهب الي السرير لينام دون ان ينطق بكلمه
في الوقت الي اسيل هتموت من حيرتها
أسيل في نفسها : مين ده
انا سمعت اسمه عند بابي قبل كده
افتكري يا أسيل
لتنتفض أسيل من علي الكنبه
أسيل بفزع : هو انت ؟!

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' رواية وقعت في عشق المنتقم '' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات