القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت حوا الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

 رواية احببت حوا الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية احببت حوا الفصل الاول 1 بقلم دهب مبروك

 رواية احببت حوا الفصل الثاني

_هادي.. ب.. ح... ب... ك
_أدهم... روحتي فين
_حوا... فاقت من تخيلتها اللي مش هتحصل اصلاً وابتسمت بوجع وفـ نفسها... انت غبيه مفكرها هيغير عليكي اصلا انت احلمي وبس يحوا احلمي وبس
__________________♡"
_حوا... قامت وروحت علي شقتها وسابت الفرح بلي فيه وااول ما دخلت غيرت هدومها ورمت نفسها علي السرير وبصت للسقف.. وضحكت بصوت عالي بعديها دموعها نزلت بغزاره... مفكره هيحبك يحوا انت مجرد جوازه مجبور عليها..طب لما اهلي يعرفوا هيعملوه ايه... يترا ايه اللي هيحصل بعد كداا وايه اللي جاي يحوا ونامت هروبا من الوجع ؟!
بعد ساعات..."
_شاهي... بتقرب من حوا اللي نايمه وهزتها جامد
_حوا... مين في ايه وفتحت عنيها وتبص لقت شاهي، انت ايه جابك اوضتي
_شاهي.. جعانه قومي حضري لي اكل انا وبدلع وجوزك يحب
_حوا... مش الخدامه اللي جبتهالك امك انا روحي يماما هزي الليه شويه وحضري لنفسكم اكل وغطت نفسها ونامت
_شاهي... قربت منها ومسكت شعرها وداست عليها جامد وقربت منها يانا ياانتي في البيت ده يحوا هانم هخليه يطلق هادي بتاعي انا وبس.. وبس
_هادي... شاااااهي ايه اللي بتعمليه ده سيبه شعرها
_شاهي... ساب شعر حوا وبصت لهادي.. وبدلع بقولها تحضرلنا الاكل ومش راديه
هادي... وانتي اتشليت مثلا يشاهي روحي حضري الاكل انتي
_حوا... قامت قعدت وبصت لشاهي بنصر وبصت لهادي باستغراب
_هادي... بص لحوا وابتسملها
_شاهي... قربت من هادي وحضنتوه وبدلع اخص عليكي يحبيبي تقولي اتشليت انا زعلانه منك مووووت
_هادي... ضمها لحضنوه وباس جبينها اتعصبت يروحي اسف
_حوا... طب يلا يعشاق من هنا لو سمحت كملوا المحن ده براا... قال روحي قااال غوروه براا
_شاهي... مسكت ايد هادي وخرجوا لبرا
_حوا... قفلت الباب وقعدت وراها وفضلت تعيط وتعيط اكتر لما تفتكر شاهي وهي حضناه هادي وهادي بيحضنها مسحت دموعها يا انا ياانتي يشاهي الكلب
_ولبست بجامه حلو اوووي وفردت شعرها اللي اول مره تفردوه اصلا وانها قلعت الاسدال وديه اول مره تقلعه لانها دايما قاعده بالاسدال فـ البيت وتخلعوه لما هادي يروح الشغل "بيشتغل محاسب في بنك او بمعني اصح مفهم حوا وشاهي انوا محاسب في بنك بس يتراا ديه الحقيقه ولا لأ؟!
_حوا... وقفت وبصت لنفسها في المرايه وفـ نفسها ده هيكون لبسي من هنا ورايح وانا مش هخلعك يهادي يـ أنا يشاهي.. مش انا بحبك انا بقاا مش هستسلم بسهوله!
____________________♡"
"يوم جديد"
__حوا... صحيت وحضرت الفطار و قربت من اوضه هادي وشاهي وخبطت عليها
_هادي.. عايزه اي يحوا وبص لشاهي اللي نايمه جمبوه بخبث.. ادخلي يحوا
_حوا... دخلت ومبصتش لهادي الفطار جهاز صبحيه مباركه وجت تخرج
_هادي... جري عليها وزقها علي الباب وبقوا سامعين نفس بعض نفسهم بقاا واحد
_حوا بتوتر... ااا..ب.. ابعد
_هادي... قرب منها أكتر وقال.. ايه اللي انت عامله ده اها وامبارح واحنا فالفرح والشاب اللي بتتكلميه معاه
_حوا... مالوه يعني مش انت قولتلي اعد براحتك وده بيتك اهوو انا كداا براحتي وبخصوص امبارح فانسي
_هادي... رجع خصلات شعر حواا لورا ودنها وباسها فـ خدها برقه
_هادي... انت جميله اوووي وزقها لبرا وقفل الباب وابتسم وراح قرب من شاهي
_هادي... اححم شاهي اصحي.. شاهي
_شاهي... ححاضر قومت اهوو
_________________♡"
_حوا... قلبها بيدق جامد وحطها ايد علي قلبها والتانيه علي خدها.. انا مش فاهمك بجد حاسه ان موضوع جواز شاهي ده وراه حاجه لا..، ما لو بيحبني كان قالي واعترف يووو بقاا
_وفاقت علي صوت شاهي... ايه مالك واقفه كدااا ليه وبصت لها من فوق لتحت مهما تعملي برودا مش هتعجبيه
_حوا... والله انا طول عمري قمر الدور والباقي علي خطافه الرجاله وقربت من الاكل وبدات تاكل
_حوا... يريت تجيبي جوزك وتيجوا تفطروا معايا
________________♡"
_هادي... متقلقش يفندم الخطه اللي رسمنها ماشيه تمام اوووي
_المجهول... اوعا تحبها
_هادي... احبها ايه لا طبعا دي هي مهمه مش اكتر وان شاء الله تنجح وبجداره كمان
_المجهول.. وانا واثق فيك يهادي
وقفلوا..
هادي.... احبها طبعاً مستحيل احبها هي مهمه بالنسبه ليا مش أكتر!
وخرج لي حوا وشاهي.."
_هادي... بصلهم هما الاتنين وقرب من شاهي ومسكها من ايديها وقعد جمبها وبدأ يأكلها فبوقها
_حوا... بصلتلهم بضيق وعملت نفسها انها مش شغيفهم وكلت عادي وخلصت أكل وقامت
_شاهي.. فونها رن ودخلت لاوضه تجيبه
_حوا... قربت من هادي... ياريت تخف محن لان مررتي هتفقع بصراحه
_هادي... وانت بطلي تغيري من نفسك وتحلوي علشان الواحد ميقعش فحبك بجمالك ده
_حوا... يخليلك شاهي يروحي... بقولك انا مش عايزه اطلق حابه حياتي كداا
_هادي جي يرد قاطع ردوه
_شاهي...بابي جاي يزورنا يهادي جاي في الطريق
_حوا... قربت من هادي وحطت ايديها حوالين رقبته... بقولك يهادي عايزك في موضوع علي انفراد وبصت لشاهي
_هادي همس فودنها...ابعدي علشان هتصرف تصرف مش هيعجبك.. ابوسك مثلاً
_حوا.. بعدت بعيد عن هادي بسرعه وبصتلوه ووشها أحمر
_جي بابا شاهي وقعد ساعه ومشي بعد ما سلم علي حوا وعادي بالنسبه له.. بنتوه مرتاحه يبقاا هوا عادي مش يفرقلوه الوضع..."
____________________♡"
_شاهي... قربت من هادي وقعدت علي رجلوه
_هادي... بحبك وقرب منها باسها
_شاهي... ضحكت بدلع
_هادي... بقولك انا عايز ادخل في تاجره المخد*رات حابب الموضوع اوووي
_شاهي... بعد تفكير... انا بصراحه عندي فلوس مشغلها فمخدر*ات اي رايك اصفي حسابي معهم ونشتغل انا وانت سوا
_هادي.. عظيم وانا موافق اوووي
_شاهي... عندي شرط
_هادي... وانا موافق علي الشرط ده من غير متقولي
_شاهي.. تطلق حوا
_هادي... بعد شاهي من علي رجلوه وقال ايه اللي بتقوليه ده
_شاهي...تطلقها ودلوقتي حالا
_هادي.. خرج برااا الاوضه وشاهي خرجت وراها
_هادي... حوااا... يحواااا... انتي.. ولسه هيكمل كلامه فجأه بيبص لقه حوا ...
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' احببت حوا '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات