القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني 2 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني 2 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني

زينب داخالت علي ليان لقيتها قاعده علي سجادة الصلاه وسرحانه
زينب:-ليان……ليان
ليان:-نعم يا تيته في ايه
زينب:-سرحانه في ايه
ليان:-مفيش عادي
زينب:-طيب خالصتي
ليان:-ااه
زينب:-طيب يلاا انزالي اتعشي معانا
ليان:-لا ماليش نفس
زينب:-ليه بقا
ليان:-علشان محدش جنبي وكل ما حد بيقف جنبي بيسيبني
زينب:-انزالي بس ولما هتنزالي هتسمعي خبر حلو
ليان:-ماشي يا تيته
نزالت زينب وليان وكان الكل قاعد علي السفره
قاعده ليان من غير كلام
محمد:-انا كلامت رعد و قالتلو انو يكون هنا بكره
شمس'-بجد يا جدو
محمود:-فيك الخير يابوي
ليان:-هينزال بجد ولا زي كل مره
زينب:-لا هينزال ان شاء الله……بس يا محمد متسبوش غير لما تجوزو الواد بيكبر مش بيصغر
محمود:-اااه ياريت تكلامو علشان هو بيسمع كلامك
محمد;-ماشي هحاول معاها
شمس:-وياتره مين العروسه
محمود:-دي مقدور عليها بنات الناس كتير
زينب:-العروسه موجوده عندي
محمد:-مين هي
زينب:-ليان
ليان:-نعم يا تيته
زينب:-اقصد انتي العروسه لي رعد
محمود:-وانا مش هلقي احسن من بنت اخويا لابني وانت ايه رايك يا بوي
محمد:-رعد عصبي ومش بيهمو حد وانا هخاف علي ليان و عايز اطمان عليها مش احطها في بايدي في النار
شمس:-بس يا جدي رعد مش كده رعد قلبه طيب
محمد:-طيب معاكي علشان انتي اخته……عموما انا هكلامو لما يجي ان شاء الله وهشوف رايو……وانتي ايه رايك يا ليان
ليان:-اللي تشوفه يا جدي
محمد:-اشمعنا المرادي مرفضتيش
ليان:-يعني يا جدي كده مش نافع وكده مش نافع
محمد:-اعتبرك موافقه
زينب:-ااه علشان انا عايزه ليان تفضل معنا
محمد:-ماشي هشوفه
ليان قامت هي وشمس طلعه اوضة ليان
شمس:-شايفاكي مش مبسوطه
ليان:-علشان مش اول مره يقول هنزال
شمس:-بس المره دي بجد
ليان:-ممكن
شمس:-هتنام ولا هتعمالي ايه
ليان:-لا هقراء قرآن
شمس:-طيب يا حبيبتي انا هروح انام تصبحي علي خير
ليان:- وانتي من اهل الخير
ليان قعدت تقراء قرآن لحد ما نامت
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في عربيه رعد
يوسف:-هات اسوق مكانك
رعد:-لا انا عايز اوصل بسلامه
يوسف:-طيب وايه المشاكله ما انا بعارف اسوق
رعد:-ما انا عارف بس ممكن تنام
يوسف:-براحتك ياعم انام انا بقا
رعد:-نام ياخويا
•••••••••
وفي الصباح
صحيح ليان اتوضة و أدت فرضها ولبست علشان تروح الجامعه ونزالت
ليان:-انتي مش هتروح الجامعه النهارده كمان
شمس:-اااه علشان اساعد دادة كريمه وتيته
ليان:-ماشي وانا عليا محضره وحده ومش هتاخر
زينب:-مش هتفطري يا ليان
ليان:-ماليش نفس يا تيتيه
زينب:-طيب يا بنتي خاليا بالك من نفسك
ليان:-حاضر
مشيت ليان و كان في بنت صغيره هتخبطه عربيه وكانت العربيه سريعه ليان جريه علي البنت والعربيه وقافت
ليان:-انت يا غبي يا متخلف مش شايفه قدامك ولا ايه
الشخص من العربيه:-انا غبي و متخلف
ليان:-اهو انت قولت بنفسك علي نفسك انك غبي ومتخلف وبعدين كانت هتخبط البنت يا حيوان
رعد بينزال من العربيه
يوسف:-اهد يا كينج وبلاش تنزال المسامح كريم
نزال رعد ولبس النظارة:-بتقولي ايه يا شاطره
ليان :-ايه انت مسمعتش وحابب تسمع تاني
رعد:-الظاهر ان لسانك طويل وعايز يتقطع
رعد كان هيمسك اديها بس هي كانت اسراع وضربتو بقلم ومشيت
ليان لنفسه:-يخراب بيت جمالك عسل اقسم بالله ههه استغفر الله العظيم
.....
يوسف:-الكينج اطلتش قلم قدامي انا مش مصدق
رعد بغضب:-يوسف اسكات خالص
يوسف:-حاضر …بس البنت صروخ
رعد بصوت عالي:-يوسف
يوسف:-سكات والله
رعد:-انزال
يوسف:-انزال ايه بس ما انا ساكت
رعد:-وصالنه انزال
يوسف:-الله ايه الجمال دااه القصر بتعاكم دااه
رعد:-ااه
يوسف:-تمام اهو هنتعالم كام كلمه قبل ما نمشي
رعد:-لا يا حبيبي هنا صعايد ااه بس كلامنا عادي جداا مش زي المسلسلات اللي بتسمعه انزال
يوسف:-ماشي
داخل رعد ويوسف
رعد لما شاف زينب جري عليها
زينب:-وحشتني يا رعد
رعد:-وانتي اكتر ياقلبي
يوسف:-وانا طيب
زينب:-ما انت زيو ولا بتسال حتي في التلفون اخر مره لما كانت عند رعد كانت تعبانه وانت مسالتش
يوسف:-معلش بقا المهم وحشتيني
زينب ;-وانت يا حبيبي ارتاحو بقا عقبال منخضر السفره
شمس جريت علي رعد:-ابيه رررعد وحشتني اوووي
رعد:-وانتي اكتر والله
يوسف بهمس:-اوع دااه في موزاز هنا
رعد ضربو في بطنو: -دي اختي يا حيوان
يوسف:-ماكنتش اعارف يا عم
محمود ومحمد داخله عليهم وسالمو علي بعض
زينب:-يلااا السفره جاهزه تعالو افطاره
قامو كلهم وبداو الاكل
محمد:-عاملين ايه في شغلكم
رعد:-الحمدلله ماشي كويس
محمود:-مش ناوي تفراحني بيك بقا ولا ايه يا رعد
رعد:-يا ابوي انا مش بفاكر في الجواز اصلا
محمد:-ليه
رعد:-حابب شغالي ومش عايز اسيبو ومش عايز حاجه تشغالني عنه
محمد:-طيب وايه يعني احنا مش بنقولك سيب الشغل احنا بنقولك اتجواز انت قربت تكامل 30 سنه
رعد:-يساهل ربنا
رعد ويوسف كل واحد راح اوضه
وبعد شويا نزال وقاعد في الجنينه علي المرجيحه
وبتداخل ليان بتشوفه قاعد علي المرجيحه
ليان لنفسه:-احييييه دااه اللي ضربتو قلم معقوله يكون رعد يالهههوي دااه انا هشوف ايام سوده
اااه هو عيونه نفسها
رعد شافها وقفه عامل نفسو مش شايفه وداخل
ليان:-ايه دااه معقوله ما شفنيش ……ياااه اخيرا رجعت يا رعد
داخالت ليان وشافت رعد قاعد مع زينب
ليان:-السلام عليكم
زينب و رعد من غير ما يبص عليها:-وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
زينب:-تعالي يا ليان دااه رعد ابن عمك
رعد وقف وبص عليها:-انتي بقا اللي ضربتيني بقلم الصبح 

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية

 

reaction:

تعليقات