القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الفريسه الفصل الثاني 2 بقلم موني وسكر

رواية الفريسه الفصل الثاني 2 بقلم موني وسكر

رواية الفريسه الفصل الاول بقلم موني وسكر

 رواية الفريسه الفصل الثاني

صحيت نور تاني يوم وقامت تتمشي في الفيلا علي امل انها تلاقي منفذ تقدر تهرب منه ولاحظت وجود ظرف عند الباب
مسكت الظرف وفتحته وانصدمت من الي قراته
وراحت ليوسف
نور دخلت الاوضه لقيت يوسف صاحي
نور ب انهيار: هتقتل الطفله الي في الصوره ديه مش كده
انت ايه شيطان
والي شغال معاهم دول شياطين زيك
يوسف خد الجواب منها وقراه
يوسف : اولا ده مش قتل ده خطف ومش انا الي هعمله
نور ب استهزاء: والله تصدق ظلمتك وبعدين لو مش انت امال مين بقا ان شاء الله واحد من رجالتك اكيد
يوسف : انا مليش رجاله بشتغل لوحدي
واظن الجواب مكتوب عليه مايك يعني مش ليه ويادوب انا هوصله بس
نور : كونك انك توصل الكلام دا انك مشترك ف الجريمه
يوسف: نفسي افهم مشكلتك فين
نور: مشكلتي انك مجرم مشكلتي انك بتموت ناس يمكن معملتش حاجه زيي مشكلتي الكبيره اني بقيت مراتك ودا امر واقع
واكملت ب استهزاء ومراتك عشان متقتلنيش وترضي غرورك
يوسف : وعيزه ايه
نور: عايزه اتطلق وارجع بيت بابي يا اما تبعد عن العمليه ديه
يوسف : وهتستفادي ايه لو بعدت عن العمليه ديه
نور: ايه ذنبها الطفله ديه تنخطف وتعيش فتره في رعب وخوف
جرس الباب رن
يوسف : خليكي هنا واوعي تطلعي بره مفهوم
نور : حاضر
طلع يوسف وفتح الباب
يوسف : اهلا يا مايك ادخل
مايك : صباح الفل يا جو
يوسف: صباح العسل
مايك : كنت عايزك في خدمه يا جو
يوسف : لو عيزني افضيلك الفيلا مينفعش لاني عيزها الفتره ديه
مايك : اوباااااا وده من امتي جو بيجيب مزز في الفيلا
مايك : ديه اقل احاجه ممكن يعملها حد مصاحبك المهم خلينا في الشغل
خد الظرف ده
مسك مايك الظرف وفتحه
مايك : ماله البوس مستعجل كده
يوسف : معرفش
ده حتي اخر عمليه ليا عرفت قبلها ب ٦ ساعات بس
مايك : شكل الكومنده الكبير مسويه
يوسف : باين كده
مايك : خلاص تمام يا جو
سلام يا كبير
يوسف : سلام
مشي مايك وطلعت نور وراحت ليوسف
نور : بردوا وصلتلوا الظرف
يوسف : طبعا امال اودي نفسي في دهيه
نور بدموع : انا عايزه اروح انا مش عايزه اعيش معاك مش انت قتال قتله اقتلني وخلاص اهون من اني اعيش معاك
يوسف قرب منها وقال بصوت هامس : اهبل انا عشان اقتل بنت قمر كده لا و كمان مراتي
نور ارتبكت وبعدت شويه
نور:انا انا مش مرات حد
يوسف : تحبي اثبتلك
نور: تثبت ايه ولا تعرف تعمل حاجه انا مراتك اسما بس يا استاذ انا عمري ما اعتبر نفسي زوجه لقتال قتله
يوسف : بس انا بعتبرك مراتي وده مش كلامي ده كلام المأذون يا روحي
وشدها وقعها في حضنه
نور اتخضت
نور بخوف: ا ا ابعد عني متقربليش
يوسف: امال فين السبع رجاله في بعض الي كان بيكلموني من شويه دول
نور بخوف اكبر : بقولك ابعد عني لوسمحت
يوسف : طلاما انتي مش قدي بتستفزيني ليه
نور اديها وجعتها من مسكه ايده
نور بدموع : اسفه
يوسف : المره الي جايه مش هينفعك اسفك ده مفهوم
نور : مفهوم
سابها يوسف ومشي

عدي اسبوعين وكل يوم نور بدور علي مخرج عشان تهرب منه لكن يوسف مأمن كل حته في الفيلا
وفي يوم نور كانت قاعده في الصاله ترتاح من كتر ما دورت وملقتش حاجه
رجع يوسف وقفل الباب جامد
نور : في ايه براحه خضتني
يوسف : تعالي ورايا
نور: علي فين
يوسف : علي اوضتي
نور: نعم ليه
يوسف بعصبيه : تعالي عيزك يا نور
نور استغربت من عصبيته بس قامت معاه
دخل يوسف الاوضه وكان باين عليه العصبيه والنرفزه
نور: هو فيه ايه
يوسف : هيقتلونا
نور بصدمه : ايه !

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

  الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية ''رواية الفريسه'' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات