القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي المشاغبة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ندى ناصر

 رواية طفلتي المشاغبة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ندى ناصر

رواية طفلتي المشاغبة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ندى ناصر

كنان ببرود : هتبقي الخدامة بتاعتي 

ريم بصدمة : ايه 

كنان بجمود : ايوة زي ما سمعتي كده 

ومسك ايديها ونزل بيها على تحت عند المطبخ و ريم بتحول تمسك دموعها كنان دخل المطبخ و معه ريم 

كنان بيوجه كلامه لسما و سارة : ريم هتشتغل معاكم علموها شغل ازي عشان هتطول هنا  

وبعدها ساب ايد ريم 

وندها علي سما واخدها علي جنب وقال : بصي ريم متجيش جنب النار و لا تمسك سكينة ولا تعمل ايه حاجة اقولك خليها معاكي في المطبخ بس متعملش حاجة بس متقوليش كده قدمها تمام 

سما باستغراب : تمام يابيه 

ومشي راح الشركة

سارة بصت لريم بشماتة وقالت : امممم هتشتغلي معنا 

ريم بصت لها وقعد علي الكرسي و حتط رجل علي رجل وقال : صرصارة بتتكلم انا اول مرة اشوف صرصارة بتتكلم 

سارة بزعيق : بس يبت انت اخرسي .. يلا امسحي الارض دي عايزها بتنور 

ريم : طب يلا يا بابا من هنا 

سارة بغضب : بقولك اقومي امسحي يابت انتي 

ريم : انا لو مسحت همسح بو*شك الارض فا ابعدي يا حببتي

سارة بسخرية : تمسحي بوش مين يا عنيا ده انتي متجيش قد ركبتي

ريم بخبث : تحبي تجربي 

سما : سارة ملكيش دعوة بيها حرام عليكي هي قدك عشان تعملي عقلك بعقلها وهي مش هتعمل حاجة 

سارة : ليه بقا ان شاء الله كنان بيه قال هتشتغل يبقي هتشتغل 

سما : ملكيش دعوة بيها يا سارة خليكي في حالك وشغالها انا هعمله 

سارة بصت لريم بقرف : وطلعت فوق تنضف الاوض 

ريم بصت لسما ببتسامة : شكرا يا سما اوي بس انا هاسعدك عادي انا عملت كده عشان اعندها وخلاص 

سما : علي ايه يا حببتي انتي زي اختي إية بضبط وانتي مش هتعملي حاجة يا روحي اصلا كل حاجة نضايفة هي بتعمل كده عشان غيرانة منك 

ريم ببتسامة : ماشي 

سما : طب تعالي نفطر بقا سوا بقا 

ريم ببتسامة : ماشي يلا 

⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩

عند كنان في الشركة 

كان قاعد بيشتغل فاجاة ساب كل حاجة ورجع ضهره ورا وبيفكر في ريم و طلع فونه و بيتفرج علي صور ريم الي عنده علي الفون ريم علي طول كانت بتاخد فون كنان وبتتصور بيه فضل بصص له الصور و هو زعلان علي عمله فيها وصوت عيطها لسه في ودانه راح ساب الفون اشتغل تاني عشان يخلص بسرعة و يروحه ليها ويشوفها عشان وحشته 

وعدي ساعتين 

كنان روح الاقصر ودخل المطبخ و ريم كانت قاعدة علي الطربيزة بتكلم مع سما 

كنان بيبص علي ريم ومشلش عينه من عليها 

سما : احم حضرتك عايز حاجة يا كنان بيه 

كنان : ها .. اه عايز قهوة تطلعهلي يا ريم و بعدها تحضري الاكل 

سما : حاضر يابيه

كنان بص لريم كتير وبعدها خرج 

 وطلع علي فوق و اخد شاور ولبس تشيرت اسود اظهر عضلاته و بنطلون كحولي وقعد مستني ريم 

ريم مخبطش علي الباب ودخلت 

 ريم بتبص علي فنجان قهوه لا يوقع منها و حتط الفنجان علي الطربيزة و كانت هتجري 

وقفها صوت كنان وهو بيقول : تعالي هنا 

ريم : ايه 

كنان : بقولك تعالي هنا 

ريم قربت شوية 

كنان : تعالي مش هكالك 

ريم قربت شوية كمان : ايه في ايه 

كنان شدها و اخدها في حضنه 

ريم ببراءة : انت نسيت ولا ايه احنا متخاصمين 

كنان بحب : لا مش متخاصمين 

ريم زقته وقال : بس انا لسه مخصماك و عمررري ابدا ابدا م هسامحك

كنان بغضب : طب تصدقي انا غلطان يلا بقا روحي كملي الي كانتي بتعملي 

ريم نزلت علي تحت و مدتلوش اهتمام 

وشوية وسما طلعت علي فوق عشان تقول لكنان ان الاكل جاهز 

كنان : ابعتي ريم يا سما 

ريم شوية و جات 

ريم : اوووف انت يلا انت قرفتنا ايه كل شوية طلبات 

كنان بهدوء : تعالي ياريم كلي 

ريم : مش هاكل اكل عيانين انا .. كل انت 

كنان بغضب : طب براحتك بقا و متجيش تقولي جعانة

ريم مشيت و كنان اكل شوية وطلع فوق 

سما : الاوضة بتعتك اهي يا ريم 

ريم : ماشي شكرا يا سما 

سما : العفو يا حببتي .. يلا تصبحي علي خير

ريم : وانتي من اهل الخير 

سما دخلت تنام هي وسارة و ريم فتحت التلاجة وجابت نوتيلا و فتحتها و جابت معلقة وقاعدة علي الروخامة بتاعت المطبخ 

ريم وهي بتاكل : اه يا صغيرة علي الهم ياللوزة ... فين لما كانت كل هومي اني ادخل كراسة الرسم في شنطة المدرسة من غير ما تطبق 

فاجاة كنان دخل وقال بتمثيل : ايه ده 

ريم حتط النوتيلا جنبها و بطلت اكل 

كنان بتمثيل : انتي ايه الي بتعملي ده 

ريم بخوف : انا مكلتش حاجة 

كنان بص علي العلبة وقال : اه مهو واضح ده انتي اكلي نصها 

ريم : لا دي من كتر حلوتها كلت نفسها هههههه

كنان قرب منها و حط ايده علي وسطها وقال بحب : انتي تاكلي الي انتي عوزه يا روحي خلصيها و اجابلك مصنع بحاله 

ريم اول مالقته هدي جابت النوتيلا تاني و بتاكل فيها 

كنان بحب : هستناكي تاكليها و اخدك و نطلع فوق عشان ننام 

ريم : الا مش انا خدامة انام بقا مع الخدم صح برضو 

كنان بغضب : وهو في خدم بيكلوا نوتيلا ياروح امك 

ريم بصتله و الدموع لمعت في عيونها وقالت : بتتعامل معيا ولا كان اي حاجة حصلت مش انت ضر*بتني امبارح و انا ضهري معرفتش انام منه بسببك اهي اهي 

كنان اخدها في حضنه وقال : ياريم انتي الي خلتيني اعمل فيكي كده و انا حظرتك كذا مرة وانا لما ببقا علي اخري مش بشوف قدامي 

ريم بدموع : برضو ده مش سبب انك تعمل فيا كده انا .. انا زعلانة منك اهي اهي

كنان : ريم انتي الي غلطانة عشان هربتي لتلات مرة و مش بتحرمي كل ماسمحاك و اعديلك بتكرري نفس الغلط 

ريم بدموع : بص يا كنان ان مش هقول ولا اعمل حاجة انا مش هقول غير اني مش مسمحاك ولا انت ولا اهلي الي نسيوني ورموا طبتي و كاني مجتش الدنيا اصلا 

كنان : انا هعوضك يا ريم عن كل حاجة 

ريم بحزن : لا مش عايزة حاجة خلاص انا عايزة منك بس متضر*بنيش تاني وبس كده 

كنان حضنها اكتر و زعل من نفسه جامد وافتكر حاجة : ريم طب مش قولتيلي قبل كده قولي ايه الي حصل معك انت واسلام زمان و انا اسمحاك ايه رايك احكيلك و في المقابل تسمحيني 

ريم بلهفة : ماشي موافقة يلا قوليلي 

كنان بحب : حاضر تعالي نطلع فوق

كنان شال ريم و طلعوا سوا الجناح و قعدها علي رجله وقال : بصي يا ستي .....

⁦(๑˙❥˙๑

يتبع الفصل الثلاثون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية طفلتي المشاغبة "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات